Wiadomości z rynku

Autor: Jerzy Majewski
Zdjęcia: producent
Auto Market Truck, nr 46/2010 (825)
z dnia 2010-11-19

Tysiąc ciężarówek Mitsubishi Fusho Canter

Samochody ciężarowe. Sprzedaż Mitsubishi
1.000 sprzedanych Fuso Canter Eco Hybrid

Najwięcej Fuso Canter Eco Hybrid jeździ w Japonii

W sprzedaży lekkiego samochodu ciężarowego Fuso Canter firma Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) osiągnęła przełomowy moment: od debiutu na rynku w lipcu 2006 sprzedano łącznie 1.000 egzemplarzy Canter Eco Hybrid na całym świecie. Większość samochodów ciężąrowych marki Mitsubishi Fusho Canter zostało sprzedanych w Japonii.
W sprzedaży lekkiego samochodu ciężarowego Fuso Canter firma Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) osiągnęła przełomowy moment: od debiutu na rynku w lipcu 2006 sprzedano łącznie 1.000 egzemplarzy Canter Eco Hybrid na całym świecie.
Większość Canterów Eco Hybrid zostało sprzedanych w Japonii. Poza tym lekkie samochody ciężarowe z napędem hybrydowym poruszają się po Australii, Hongkongu i Irlandii.
Samochody z równoległym napędem hybrydowym, obecnie już drugiej generacji, przekonują wyraźnie niższym zużyciem paliwa oraz niższym poziomem emisji zanieczyszczeń przy równocześnie niezmienionych parametrach użytkowych (jak np. ładowność).
Bazując na sukcesie modelu Canter Eco Hybrid MFTBC stawia na dalszy rozwój napędów hybrydowych. W grudniu 2010 centrum diagnostyczne Kitsuregawa w Japonii powiększy się o stanowisko diagnostyczne. W przyszłości będą tam testowane napędy hybrydowe w różnych warunkach, zbliżonych do warunków rzeczywistych. Dzięki temu będzie możliwa na stanowisku badawczym symulacja zmian zachodzących w pojeździe w czasie rzeczywistym, na przykład sprawności akumulatorów. Nowy obiekt jest ważnym elementem w konstruowaniu jeszcze bardziej efektywnych pojazdów hybrydowych.
Korporacja MFTBC z marką Fuso należy do wiodących producentów pojazdów użytkowych w Azji. Daimler AG jest większościowym udziałowcem japońskiej firmy.