Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

Można wieźć dużo i daleko

Renault Midlum do ładunków przestrzennych
04.01.2013 00:00:00
Lekki, zwinny, oszczędny a zarazem niezwykle pojemny: to cechy Renault Midlum Extra Light, które wcieliło się w rolę pojazdu do transportu ładunków objętościowych.
Tworząc zestaw pojazdów w takiej konfiguracji zwrócono uwagę na ważne parametry dla większości przewoźników. Dopuszczalna masa całkowita ciężarówki solo to niecałe 7,5 tony, co ułatwia poruszanie się po drogach niektórych krajów Europy objętych np. czasowymi ograniczeniami ruchu ze względu na tonaż. DMC zespołu poniżej 12 ton to kolejne ułatwienie biorąc pod uwagę różne ograniczenia występujące w kraju (np. "zakaz wakacyjny" lub czasowo wprowadzane limity ze względu na uplastycznienie nawierzchni w upalne dni).
Zespół składający się z zabudowanego Midlum oraz przyczepy wykonanej przez firmę Gniotpol uzyskał wysoką objętość wynoszącą blisko 118 m sześc. Wysokość wewnętrzna zabudowy dzięki nisko położonej ramie osiąga 3,05 m!
Napęd na długie dystanse
Pięciolitrowy silnik Euro 5 o mocy 220 KM oraz zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 500 litrów pozwalają swobodnie wykonywać transporty międzynarodowe.
Jednostka napędowa to 4-cylindrowy turbodiesel z common rail i systemem oczyszczania spalin SCR i wtryskiem AdBlue sterowanym elektronicznie. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem manualnej, 6-biegowej skrzyni.
Hamulec zasadniczy elektro-pneumatyczny jest sterowany elektronicznie przez układ EBS. Na wszystkich kołach montowane są tarcze. Produkcją powietrza "zarządza" elektroniczny system APM. Układ hamulcowy wspomagany jest przez hamulec wydechowy o mocy 85 kW (116 KM).
W zawieszeniu przednim zastosowano paraboliczne resory piórowe, amortyzatory montowane z przodu osi (łatwiejsza obsługa) i stabilizator. Zawieszenie tylne jest pneumatyczne, ze zdalnym sterowaniem (skok zawieszenia: +105 / -70) oraz amortyzatory teleskopowe.
Można jechać i mieszkać
Szkielet 2-drzwiowej i 2-miejscowej kabiny Global wykonany jest z blachy cynkowanej galwanicznie i zabezpieczanej antykorozyjnie metodą kataforezy. Zastosowano owiewki przeciw zabrudzeniu. Wyposażenie obejmuje m.in. centralny zamek z pilotem, podgrzewane, zdalnie sterowane lusterka wsteczne, szyby atermiczne sterowane elektrycznie, wywietrznik dachowy, tempomat, klimatyzację, regulowane nachylenie kolumny kierowniczej i radio CD ze sterowaniem przy kierownicy.
Fotel kierowcy Confort - pneumatyczny, z regulacją lędźwiową, ogrzewanym siedziskiem i oparciem, regulacją długości siedziska i zintegrowanym zagłówkiem. Fotel pasażera regulowany.
Podczas postojów przyda się podnoszona leżanka i niezależne ogrzewanie powietrzne AT2000. Wyposażenie opcjonalne obejmuje kabinę sypialną i spoiler dachowy.
Aluminiowa zabudowa i przyczepa
Zabudowa samochodu i przyczepa centralnoosiowa firmy Gniotpol o masie 2.200 kg to najnowsze konstrukcje aluminiowe. Ramy (w zabudowie pośrednia), ściany przednie i podłogi samonośne są w całości wykonane z paneli aluminiowych. Ściany boczne wyposażono we wzmocniony panel aluminiowy przypodłogowy o wysokości 150 mm. Powyżej sześć rzędów desek. Przykrywa je plandeka kurtyna. Tylna ściana to burta aluminiowa o wysokości 400 mm, otwierana w dolnej osi, powyżej pięć rzędów desek, z zewnątrz plandeka. Dach stały budowany jest w całości z profili aluminiowych. Dyszel przyczepy i zbiorniki powietrza też są, jakżeby inaczej, z aluminium.
Oczywiście zabudowa i przyczepa są wyposażone w uchwyty na pasy zabezpieczające towar oraz w aluminiowe osłony przeciwnajazdowe.
Do tego konsola głębokiego sprzęgu z zaczepem Ringfeder lub Rockinger oraz drabinka aluminiowa.
Przyczepę osadzono na osi Gigant (z gwarancją miliona kilometrów na bezobsługowe łożyska kompaktowe), z zawieszeniem pneumatycznym z instalacją firmy Knorr/Haldex/BPW z funkcją podnoszenia i opuszczania skrzyni. Hamulce bębnowe sterowane pneumatycznie z automatyczną regulacją siły hamowania są wspomagane przez układy EBS+ (w tym ABS, wspomaganie hamowania awaryjnego EBA i kontrola momentu obrotowego w trakcie zwalniania - DTC).
MIDLUM 220.08 EXTRA LIGHT 
DMC samochodu 7,5 t
Rozstaw osi 5.500 mm
Nośność podwozia 3.802 kg
Masa podwozia 3.698 kg
Silnik/moc DXi5/220 KM przy 2.300 obr/min
Maks. moment obr. 816 Nm od 1.200 do 1.700 obr/min
Skrzynia biegów 6-biegowa ZF 6S 800 TO
Wymiary zewn. zabudowy samochodu dług. 7.800/7.740, szer.. 2.550/2.480, wys. od ziemi 4.000 mm
Wysokość wewn. zabudowy samochodu 3.050 mm, przy kołach 215/75 R17,5
Wymiary przyczepy dług. 7.800/7.740, szer. 2.550/2.480, wys. od ziemi 4.000, wys. wewn. 3.090 mm
Masa przyczepy 2.200 kg
DMC zestawu 11,99 t
Pojemność całkowita zestawu 117,8 m sześc.
Ładowność całkowita zestawu ok. 4 300 kg
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.