Wiadomości z rynku

piątek
26 kwietnia 2024

Iveco Stralis X-Way

Nowe ciężarówki dla branży budowlanej
19 stycznia 2018

 

 

 

W ofer­cie marki Iveco poja­wił się nowy model cię­ża­rówki szo­sowo-tere­nowej. Iveco Stra­lis X-Way to samo­chody zapro­jek­to­wane spe­cjal­nie dla branży budow­lanej oraz sek­tora usług komu­nal­nych. W pojaz­dach nie zabra­kło legen­dar­nego podwo­zia IVECO Trak­ker, które zasły­nęło z naj­wyż­szej trwa­ło­ści. Spraw­dzone roz­wią­za­nia połą­czono z sze­re­giem nowych tech­no­lo­gii, które podno­szą funk­cjo­nal­ność cię­ża­ró­wek i przy­sto­so­wują je do potrzeb sek­tora budow­lanego. 

Niskie koszty posia­da­nia

Cię­ża­rówki Iveco Stra­lis X-Way są bar­dzo eko­no­miczne. Pro­du­cent pod­kre­śla, że nowe modele wyróż­niają się niskim cał­ko­wi­tym kosz­tem posia­da­nia (TCO) połą­czo­nym z naj­wyż­szą efek­tyw­no­ścią i impo­nu­jącymi osią­gami. Firma Iveco wyko­rzy­stała nowe tech­no­lo­gie, które pozwa­lają obni­żyć zuży­cie paliwa nawet o 11,2% (w sto­sunku do modelu Trak­kee). 
Kon­struk­to­rzy wyko­rzy­stali zauto­ma­ty­zo­wane prze­kład­nie HI-TRONIX (wer­sja z 12 oraz 16 bie­gami) oraz sze­reg nowo­cze­snych roz­wią­zań pozwa­lających dodat­kowo obni­żyć spa­la­nie oraz podnieść bez­pie­czeń­stwo na dro­dze. 

Eko­lo­gia górą – naj­niż­sze wskaź­niki emi­sji tlen­ków azotu

Pojazdy Iveco Stra­lis X-Way są nie tylko eko­no­miczne, ale i przy­ja­zne dla śro­do­wi­ska. W naj­now­szych cię­ża­rówkach (pol­ska pre­miera odbyła się 17 listo­pada 2017 w War­sza­wie) kon­struk­to­rzy Iveco wyko­rzy­stali opa­ten­to­wany układ oczysz­cza­nia spa­lin HI-SCR. Rozwią­za­nie to obniża emi­sję szko­dli­wego tlenku azotu nawet o 97% (jest to obec­nie naj­wyż­szy wskaź­nik na rynku). 
Dzięki temu cię­ża­rówki szo­sowo-tere­nowe Stra­lis X-Way są dosko­nałą inwe­sty­cją dla firm pla­nu­ją­cych pro­wa­dze­nie budowy w cen­trach miast, gdzie czę­sto obo­wią­zują zakazy wjazdu dla pojaz­dów z sil­ni­kami wyso­ko­pręż­nymi. 
Warto wziąć pod uwagę, że, ze względu na wyso­kie wskaź­niki zanie­czysz­czeń, lokalne wła­dze mogą wpro­wa­dzać kolejne restryk­cyjne ogra­ni­cze­nia dla pojaz­dów emi­tu­ją­cych spa­liny zawie­ra­jące zbyt wysoką ilość tlen­ków azotu. 
Układ HI-SCR nie wymaga rege­ne­ra­cji pod­czas posto­jów, co gene­ro­wa­łoby dodat­kowe koszty prze­glą­dowe i wyłą­czało pojazdy z pracy. 

Lek­kie podwo­zie

Iveco Stra­lis X-Way w mistrzow­ski spo­sób łączą para­me­try moc­nych pojaz­dów tere­no­wych i zwrot­nych cię­ża­ró­wek do  jazdy szo­so­wej. 
W ofer­cie dostępne są samo­chody w wer­sji Super Loader zapro­jek­to­wane m.in. z myślą o prze­wo­zie betonu. Pojazd ten sta­nowi bazę pod beto­no­mie­szarki i może pochwa­lić się pozy­cją ryn­ko­wego lidera pod wzglę­dem ładow­no­ści. 
Wło­ski pro­du­cent pod­kre­śla, że Stra­lis X-Way Super Loader prze­szedł testy prze­pro­wa­dzane przez nie­za­leżną orga­ni­za­cję cer­ty­fi­ka­cyjną UTAC, która potwier­dziła, że masa wła­sna pojazdu wynosi jedy­nie 8,845 kg (bada­nia doty­czyły podwo­zia z napę­dem 8x4). Niska masa podnio­sła ładow­ność o około 355 kg w sto­sunku do bez­po­śred­niej kon­ku­ren­cji, co prze­kłada się na ogromne oszczęd­no­ści dla użyt­kow­ni­ków (nawet ponad 23 tys. euro rocz­nie). 
W jaki spo­sób osią­gnięta ten impo­nu­jący wynik? Niska masa wła­sna Loadera to wynik m.in. nowej archi­tek­tury podwo­zia Iveco oraz dopra­co­wa­nego pro­jektu tyl­nego zawie­sze­nia mecha­nicz­nego. Rama cię­ża­rówki waży o 50 kg mniej niż we wcze­śniej­szym modelu Iveco Trak­ker. Zawie­sze­nie pneu­ma­tyczne prze­pro­jek­to­wano w taki spo­sób, aby jego masa spa­dła o 35 kg, a mecha­niczne odchu­dzono o 200 kg. 
Z przodu pojazdu zamon­to­wano resory jed­no­pió­rowe, a z tyłu dwu­pió­rowe. Kon­struk­to­rzy dobrali rów­nież lżej­szy wał napędu, moco­wa­nie skrzyni bie­gów oraz osie zwol­ni­cowe. 
Cała kon­struk­cja jest bar­dzo lekka, ale pre­cy­zyjne spa­so­wa­nie ele­men­tów gwa­ran­tuje jej odpo­wied­nią wytrzy­ma­łość. Połą­cze­nie nowo­cze­snej ramy z moc­nym sil­ni­kiem Cur­sor (wer­sja 9 ma 400 KM) pozwo­liło stwo­rzyć solidną cię­ża­rówkę, która dosko­nale spraw­dzi się zarówno pod­czas prze­wozu cięż­kich ładun­ków po dro­gach utwar­dzo­nych, jak i do poko­na­nia trud­nych odcin­ków pro­wa­dzą­cych na place budowy. 

Moż­li­wość doboru wyso­ko­ści zawie­sze­nia

Iveco Stra­lis X-Way dostępny jest jako kon­fi­gu­ra­cja z trzema róż­nymi zawie­sze­niami. To  pozwala dobrać fir­mom cię­ża­rówkę ide­al­nie dopa­so­waną do naj­czę­ściej poko­ny­wa­nych tras. Samo­chód ozna­czony jako wariant ON dedy­ko­wany jest głów­nie do jazdy szo­so­wej, dla­tego spraw­dzi się w fir­mach, które potrze­bują pojazdu do prze­wozu mate­ria­łów na dobrze sko­mu­ni­ko­wane place budow­lane. Pojazd z tym zawie­sze­niem gwa­ran­tuje dobrą widocz­ność oraz wygodny dostęp do kabiny. 
Wer­sję OFF zapro­jek­to­wano przede wszyst­kim do jazdy tere­nowej. Zawie­sze­nie posiada prze­świt więk­szy od wer­sji ON o 6 cm. Kąt natar­cia prze­kra­cza 25 stopni. Wer­sja z homo­lo­ga­cją tere­nową to mobilna cię­ża­rówka ide­alna do jazdy po pla­cach budowy i tere­nach nie­utwar­dzo­nych. 
Dla firm, które chcą połą­czyć jazdę po szo­sach i tere­nach nie­utwar­dzo­nych, stwo­rzono wer­sję ON+. Prze­świt ma tutaj o 6 cm wię­cej niż w kon­fi­gu­ra­cji ON. Cię­ża­rówka posiada sys­tem HI-TRACTION pozwa­lający włą­czyć dodat­kowo napęd hydrau­liczny kół przed­nich (sta­bil­ność cię­ża­rówki wtedy wzra­sta). 

Kon­struk­cja modu­łowa – dopa­suj cię­ża­rówkę do swo­ich potrzeb

Pro­du­cent zadbał, aby cię­ża­rówki Iveco Stra­lis X-Way ide­al­nie odpo­wia­dały potrze­bom sta­wia­nym przez firmy budow­lane i komu­nalne. Pro­jekty modu­larne pozwa­lają użyt­kow­ni­kom dobrać roz­wią­za­nia dopa­so­wane do spe­cy­fiki pracy w fir­mie i innych indy­wi­du­al­nych potrzeb – pojazdy mogą słu­żyć zarówno jako beto­no­mie­szarki, jak i lek­kie wywrotki. 
W ofer­cie dostępne są cią­gniki sio­dłowe oraz podwo­zia prze­zna­czone do zabu­dowy. Cią­gniki Stra­lis X-Way mają napęd 4x2 lub 6x4. Podwo­zia można zaku­pić z napę­dem 4x2, 6x2, 8x2 lub 8x4. Użyt­kow­nicy mogą wybie­rać wer­sje z sil­ni­kiem Cur­sor 9, kur­sor 11 lub Cur­sor 13. Moż­li­wość kon­fi­gu­ra­cji doty­czy także skrzyń bie­gów – cię­ża­rówki można nabyć z kla­syczną skrzy­nią manu­alną (16 bie­gowa), skrzy­nią auto­ma­tyczną Alli­son lub zauto­ma­ty­zo­waną skrzy­nią ZF HITRONIX (dostępne 12 lub 16 prze­ło­żeń). 
Wło­ski pro­du­cent zadbał rów­nież o kom­fort kie­row­ców, pro­po­nu­jąc różne wer­sje kabin. Krótka kabina AD z niskim dachem spraw­dzi się do prze­wozu na krót­kich tra­sach. Stra­lis X-Way dostępne są także z kabi­nami typu sypial­nia AT (niski lub średni dach). Na tra­sach mię­dzy­na­ro­do­wych ide­alna będzie wysoka sypial­nia AS zapew­nia­jąca kie­rowcy naj­wyż­szy kom­fort. 

Nowo­cze­sne opony od Miche­lin – niż­sze opory tocze­nia

Firmy, które chcą wyko­rzy­stać tere­nowy poten­cjał nowych Iveco Stra­lis X-Way, mogą wybrać wer­sję z inno­wa­cyj­nymi opo­nami Miche­lin X WORKS. Jest to ogu­mie­nie dosko­nale przy­sto­so­wane do warun­ków panu­ją­cych na pla­cach budowy. Obni­żone opory tocze­nia gwa­ran­tują niż­sze zuży­cie paliwa, a zara­zem są bar­dzo wytrzy­małe. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.