Wiadomości z rynku

środa
8 maja 2024

MAN TGE: pożądana baza dla kamperów

Najnowsze rozwiązania prezentowane podczas Caravan Salon w Düsseldorfie
31 sierpnia 2023

MAN TGE jako baza dla samochodów kempingowych oferuje wiele funkcji, w tym nowy wysoki dach Camper, 4-kanałowe zawieszenie pneumatyczne i zabezpieczenie przed najechaniem na przeszkody Fot. MAN

 
Podczas Caravan Salon w Düsseldorfie (26.08. - 03.09.2023) MAN Truck & Bus prezentuje swoje innowacje w zakresie kamperów bazujących na podwoziu TGE.
Dla MAN Truck & Bus segment pojazdów kempingowych jest ważnym filarem w produkcji samochodów dostawczych. Podkreśla to ponowne uczestnictwo monachijskiego producenta pojazdów użytkowych w targach Caravan Salon (Düsseldorf. Niemiecki producent od lat współpracuje z firmą Knaus Tabbert (model KNAUS BOXDRIVE) i Westfalią (model Sven Hedin), ale też wielu innych producentów samochodów kempingowych zdało sobie sprawę z mocnych stron MAN TGE jako pojazdu bazowego. Affinity (model Affinity M Duo), Balcamp (model Balcamp 610), Bravia mobil (model Bravia Swan 680), MegaMobil (model Mega MAN 600), Rocket Camper (model Rocket Mountain) włączyły teraz TGE do swojego programu zabudowy.
– Zdobyliśmy pozycję w branży caravaningu i jesteśmy zadowoleni z dużego popytu ze strony producentów samochodów kempingowych i ich klientów – mówi Thomas Herzog, szef międzynarodowego zarządzania kluczowymi klientami w firmie MAN. – Bardzo wysoka jakość produktu TGE z doskonałym prowadzeniem na poziomie samochodu osobowego oraz kompleksowym wyborem systemów wspomagających i bezpieczeństwa to m.in. mocne strony MAN TGE. Do tego dochodzi zorientowany na klienta serwis MAN z całodobową pomocą drogową i wydłużonymi godzinami pracy w wielu lokalizacjach. W Niemczech rozszerzyliśmy nawet nasz serwis na cały samochód kempingowy dla wybranych modeli w prawie 50 lokalizacjach.

Premiera: MAN TGE z wysokim dachem kampera

Po raz pierwszy na stoisku targowym prezentowany jest wysoki dach Camper - który można zamówić fabrycznie - zapewniający wysokość stania, przekraczającą dwa metry w wydłużonych kamperach. Inne atrakcje to TGE Camper Van z pakietem Individual Lion S oraz dwie dodatkowo dostępne wersje belek bocznych i malowanych elementów dodatkowych (zderzaki przednie i tylne, boczne listwy obrysowe). Pakiet stylistyczny Lion S obejmuje obudowy lusterek zewnętrznych z lwami MAN, listwy ozdobne ze stali nierdzewnej na zderzaku, spojler na krawędzi dachu, akcenty w kolorze czerwonym oraz oświetlenie otoczenia w kabinie pojazdu.
TGE Camper Van wyposażony jest również w automatyczny stopień przy prawych drzwiach przesuwnych, ze zintegrowanym wykrywaniem przeszkód (Autostop) oraz poszerzenie nadwozia w tylnej części, które zwiększa dostępną przestrzeń i komfort snu, na łóżkach instalowanych poprzecznie.

Czterokanałowe zawieszenie pneumatyczne

Gwoździem programu na targach jest, zainstalowane w TGE Camper Van, 4-kanałowe zawieszenie pneumatyczne. Specjalnie dla samochodów kempingowych oferuje funkcję automatycznego poziomowania podczas postoju, a także ręczną regulację wysokości, np. w celu opróżnienia zbiorników na wodę. Dzięki trzem różnym trybom jazdy (Onroad, Offroad i Offroad+) kierowca może reagować na różne wymagania drogowe. W ten sposób zawieszenie pneumatyczne poprawia komfort jazdy i może pomóc zrekompensować niekorzystne warunki obciążenia. Tych, którzy często poruszają się po drogach nieutwardzonych, zainteresuje także kolejna atrakcja MAN Individual: zabezpieczenie w postaci blachy aluminiowej o grubości 5 mm, która ma zintegrowane wloty powietrza i otwory odprowadzające wodę. Chroni ona silnik, skrzynię biegów, zbiornik paliwa, zbiornik AdBlue i mechanizm różnicowy (4x4).
Dzięki MAN Individual, wewnętrznemu tunerowi MAN, wkrótce w TGE pojawi się silnik o zwiększonej mocy do 202 KM. Zwiększy to również moment obrotowy.

Baza dla kamperów premium

MAN ma już obszerne portfolio produktów do częściowo zintegrowanych pojazdów kempingowych. Warto tutaj wspomnieć o szerokim rozstawie kół i płaskiej ramie. W ten sposób producent oferuje producentom pojazdów kempingowych wszelkie możliwości konstrukcyjne. W połączeniu z dodatkowymi, fabrycznie przygotowanymi detalami wyposażenia, takimi jak pominięcie ścianki działowej, obrotowe siedzenia kierowcy i pasażera, specjalne poszycie siedzeń dla kamperów i drugi akumulator, TGE jawi się jako pożądana baza dla samochodów kempingowych klasy premium.

Z napędem 4x4

Często użytkownicy kamperów preferują napęd na wszystkie koła. Tutaj TGE oferuje dwa warianty. W przypadku pojazdów z napędem na przednie koła dostępny jest doposażenie w napęd na wszystkie koła „Smart”, gdzie siły napędowe rozkładają się automatycznie pomiędzy przednią i tylną osią, w ciągu milisekund, za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Dzięki selektywnemu włączaniu inteligentnego, zintegrowanego napędu na wszystkie koła TGE z tym rozwiązaniem jest tak samo oszczędny na drodze w dobrych warunkach drogowych, jak w przypadku napędu na przednie koła. Model TGE 4x4 o masie całkowitej 3,5 t (opcjonalnie do 4,0 t) jest dostępny fabrycznie z tym rozwiązaniem. Pojazd można zamówić z silnikiem o mocy 103 kW (140 KM) i 130 kW (177 KM) i jest wyposażony w 8-biegową automatyczną skrzynię.
Dostępny jest także TGE 4x4, który bazuje na pojeździe z napędem na tylne koła. Tutaj MAN Individual instaluje rozbudowany system terenowy firmy Oberaigner. Rezultatem jest stały napęd na wszystkie koła z rozkładem momentu obrotowego od 42 do 58% (przód/tył). Dzięki temu rozwiązaniu można zamówić fabryczne TGE ze stałym napędem na wszystkie koła i masie całkowitej od 5,0 t do 5,5 t. Tutaj nabywca może wybrać wariant o mocy 120 kW (163 KM) z 6-biegową manualną lub 8-biegową automatyczną skrzynią. (z)

Dzięki prowadzeniu zbliżonemu do samochodu osobowego TGE stanowi również pożądaną bazę dla częściowo zintegrowanych samochodów kempingowych Fot. MAN

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.