Wiadomości z rynku

poniedziałek
29 kwietnia 2024

Polska premiera elektrycznego ciągnika Scania

Model 45S zadebiutował podczas Kongresu MOVE w Poznaniu
15 kwietnia 2024

Fot. Scania

 
Nowe elektryczne rozwiązanie transportowe Scania umożliwi elektryfikację transportu znacznej liczbie polskich klientów wykonujących przewozy regionalne. Pojazd Scania 45S miał swoją premierę podczas Kongresu MOVE w Poznaniu.

Elektryczne pojazdy ciężarowe Scania nowej generacji to rozwiązanie na regionalnych trasach długodystansowych dla zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej do 64 ton. Rozszerzenie portfolio zelektryfikowanych pojazdów ciężarowych tej marki to szansa dla klientów, którzy chcą dołączyć do zmiany w transporcie, przy zerowej emisji spalin.

Sekret konstrukcji

Elektryczne pojazdy ciężarowe Scania nowej generacji opierają się na klasycznych podstawach szwedzkiej marki, takich jak modułowość, zrównoważony rozwój i całkowita ekonomika eksploatacji – komunikuje producent.

– Potencjał elektrycznych ciężarówek Scania dorównuje, a nawet przekracza to, czego można oczekiwać od pojazdów ciężarowych z napędem konwencjonalnym. Co więcej, wraz z doskonałym pojazdem, gwarantujemy wsparcie w obszarze analizy potencjału elektryfikacji i usługi, łącznie z ładowaniem, finansowaniem, ubezpieczeniem i obsługą serwisową, które czynią je kompletnym rozwiązaniem transportowym – komentuje Paweł Kurzawa, dyrektor ds. elektromobilności Scania Polska S.A.

Zastosowanie elektrycznego ciągnika

Dzięki nowym pojazdom elektrycznym Scania, nabywcy będą mogli wybrać podwozia pod zabudowę w konfiguracji 6x2*4 lub zestaw: ciągnik 4x2 z naczepą. Zasięgi pojazdu różnią się w zależności od jego masy i konfiguracji oraz od topografii terenu, na którym jest wykonywany transport. Wraz ze wzrostem użytecznego zakresu ładowania zasięg 40-tonowego zestawu wzrósł do 440 km. Stałe trasy, które obejmują zaplanowane ładowanie w bazie lub w miejscu docelowym są najlepsze dla tego typu rozwiązań.
Najwyższa moc ładowania pojazdu Scania 45S wynosząca 375 kW oznacza minimalizację czasu potrzebnego na uzupełnienie energii, co w sposób bezpośredni przekłada się na dyspozycyjność pojazdu. Już godzina ładowania zwiększa zasięg zestawu o około 270 do 300 km.
Ciągła moc wyjściowa maszyny elektrycznej zainstalowanej w Scanii 45 z kabiną R lub S wynosi 450 kW (odpowiednik około 612 KM). Moment obrotowy dostępny jest w pełni natychmiast po przekręceniu kluczyka.

– Możliwość ładowania podczas obowiązkowego 45-minutowego odpoczynku kierowcy zwiększy zasięg operacyjny tego pojazdu – dodaje Wojciech Rowiński, dyrektor generalny Scania Polska S.A. – Elektryfikacja ciężkiego transportu jest w trakcie ewolucyjnej zmiany, która odbywa się na naszych oczach, w symbiozie z dostępnością infrastruktury ładowania. Obecnie w miastach nie ma problemu z prądem do ładowania, a zasięgi samochodów elektrycznych, które są produkowane, w pełni wystarczają do realizacji zadań transportowych, które stoją przed ciężką dystrybucją na obszarach aglomeracji miejskich. Jednak technologia związana z rozwojem pojazdów idzie dalej, wkracza w obszar ciągników siodłowych, odpowiadając na zapotrzebowanie dystrybucji regionalnej. Pojazdy elektryczne mogą dziś już realizować transport wahadłowy, z zakładów produkcyjnych do centrów logistycznych, a więc na odcinku 300 – 400 km. W takim wypadku źródło ładowania znajduje się w centrum logistycznym. Bywa, że dostępna jest tam również fotowoltaika lub magazyn energii. A to wówczas sprawia, że rozwiązania elektryczne stają się dla tych tras bardziej opłacalne niż spalinowe. (red)

Fot. Scania

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.