Wiadomości z rynku

czwartek
2 maja 2024

Pacton - strong pod maszyny

Nowa niskopodwoziowa naczepa Pactona
22.02.2008 00:00:00
Dotychczas holenderska marka Pacton była znana w Polsce jako producent naczep podkontenerowych i kurtynowych. Niedawno do oferty dołączyła naczepę niskopodwoziową. Nową naczepę zbudowano na stalowej ramie w kształcie litery I. Na całej długości, co 430 mm, rama wzmocniona jest poprzeczkami w kształcie litery U. W odległości 200 mm od tylnej krawędzi pojazdu zamontowano dodatkową poprzeczkę zabezpieczającą przed załamywaniem się podłogi. Boki pokładu ładunkowego wykonane są z profilu U-P o wysokości 160 mm, ościeżnica ma wzmacniające załamanie w kształcie litery V.
Trzyosiowa naczepa Pacton Jumbo Strong Line o ładowności technicznej 35.000 kg przeznaczona jest do transportu normatywnych i nienormatywnych maszyn budowlanych, rolniczych i przemysłowych. Mimo wzmocnionej konstrukcji pojazd ma niską masę własną 7.140 kg.
Rama i pokład: I wzmocnione przez U
Nową naczepę zbudowano na stalowej ramie w kształcie litery I. Na całej długości, co 430 mm, rama wzmocniona jest poprzeczkami w kształcie litery U. W odległości 200 mm od tylnej krawędzi pojazdu zamontowano dodatkową poprzeczkę zabezpieczającą przed załamywaniem się podłogi. Boki pokładu ładunkowego wykonane są z profilu U-P o wysokości 160 mm, ościeżnica ma wzmacniające załamanie w kształcie litery V. W tym profilu zamontowanych jest 12 uchwytów do pasów lub łańcuchów o wytrzymałości 7.000 kg. Demontowalny sworzeń zaczepowy ma dwa cale średnicy. Zamontowany jest pod stalową płytą o grubości 10 mm. Naczepa ma dwie podpory Jost Modul o nośności 12.000 kg każda, z dwoma prędkościami podnoszenia i opuszczania.
Podłoga naczepy została wykonana z desek mahoniowych o grubości 28 mm. Na całej długości pokładu ładunkowego przeplatane są one cynkowanymi lub aluminiowymi profilami omega. Na pokład mogą wjeżdżać wózki widłowe o nacisku do 10 t na oś. Na górnym pokładzie (tzw. balkon) są dwie demontowalne burty o wysokości 400 mm.
Zawieszenie: 3 razy BPW
"Dżambówka" wyposażana jest w zawieszenie pneumatyczne i trzy osie BPW NHZM 9010 Eco Puls (te producent proponuje na polskie drogi, jednak na życzenie można zamontować osie innego wytwórcy). Dopuszczalny nacisk na każdą z osi wynosi 9.000 kg. Poduszki typu Airlight II z plastikową podstawą mają największy z możliwych rozmiarów - 36. Wysokość zawieszenia ustawiana jest za pomocą zaworu umieszczonego w tylnej części naczepy po lewej stronie. Pojazd ma dwuobwodowy, bębnowy układ hamulcowy z systemem regulacji siły hamowania ALB. Jest też elektroniczny system stabilizacji toru jazdy EBS 2S/2M (z RSS) dostosowany standartowo do transportu ładunków ADR. Hamulec postojowy połączono z dwoma osiami. Powietrze magazynowane jest w dwóch stalowych zbiornikach o łącznej pojemności 160 l.
Generalnym importerem naczep Pacton do Polski jest firma Gizo ze Złotorii koło Białegostoku.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.