Wiadomości z rynku

niedziela
28 kwietnia 2024

Mitsubishi L200 - twardziel z Tajlandii

Z giełdy. Mitsubishi L200 4x4 Double Cab 2.5 TD (1996-2005)
14.11.2008 00:00:00
Mitsubishi L200 trzeciej generacji jest cenione za duże możliwości przewozowe i prostą budowę. Ma jednak kilka mankamentów. Według ekspertów Mitsubishi nie jest specjalnie awaryjne. Czasami hałasują w nim łożyska skrzyni biegów, ale dopiero po przebiegu ok. 300-400 tys. km. Nie oznacza to jednak kresu żywotności przekładni. Szybko wymiany wymagają elementy przedniego zawieszenia, np. co 30-50 tys. km lecą łączniki stabilizatorów, zdarzają się pęknięcia przewodów w układzie wspomagania kierownicy. Inne typowe awarie to zazwyczaj drobnostki. Większość części zamiennych do Mitsubishi L200 dostępna jest wyłącznie na zamówienie a ich ceny są wysokie.
Pojazd ten produkowano w Tajlandii. U nas kupowano głównie wersje z napędem na obie osie, z czterodrzwiową, pięcioosobową kabiną Double Cab. W zajęciu odpowiedniej pozycji za kierownicą przeszkadza brak jej wzdłużnej regulacji oraz ustawienia wysokości fotela. Z tyłu na dłuższych trasach nawet dwójka pasażerów może narzekać na niewygodę. Nie najlepsze są materiały wykończeniowe wnętrza. Plastiki wydają nieprzyjemne odgłosy podczas jazdy po dziurach. Awaryjna bywa regulacja podświetlenia deski rozdzielczej.
Paka Double Cab ma długość 1.500 mm. Ładowność L200 wynosi od 1.065 do 1.100 kg w zależności od wersji wyposażenia i roku produkcji. Auto może ciągnąć przyczepę z hamulcami o masie do 2.700. W sumie możliwości przewozowych mogą Mitsubishi zazdrościć konkurenci, a auto ma opinię twardziela, który wytrzymuje duże obciążenia.
W L200 III montowano wysokoprężny silnik 2.5 TD znany jeszcze z drugiej generacji auta o wielu wariantach mocy: 90, 100, 115, 133 lub 136 KM. Według użytkowników wystarczająca do ciągnięcia ciężkiej przyczepy jest już moc 115 KM. Realne spalanie tego silnika to około 10-11 litrów na 100 km. Motor jest trwały, jednak w wyeksploatowanych autach może w nim pękać głowica, droga jest wymiana rozrządu (są dwa paski).
Najsłabszym elementem auta okazuje się przednie niezależne zawieszenie, np. wybijają się tuleje wahaczy i łączniki stabilizatorów.
Tylne resory są trwałe, ale w mocno eksploatowanych autach (regularnie przeciążanych) mogą pękać. Oprócz tego w nieobciążonym L200 słabo amortyzują dziury.
Pojazd ma słały napęd na tył z dołączanym przodem, reduktor i blokadę tylnego mostu, której sterowanie odmawia posłuszeństwa.
W sumie usterki zdarzające się w pikapie Mitsubishi nie są trudne do naprawy. Prosta konstrukcja auta pozwala je usuwać poza ASO. Bywają jednak problemy z częściami, często trzeba je sprowadzać na zamówienie.
Ekspert
Piotr Filas, mechanik z serwisu Autotronik w Lublinie
– To typowy wół roboczy. Nie jest specjalnie awaryjny. Huczą czasami łożyska skrzyni biegów, ale dopiero po przebiegu ok. 300-400 tys. km. Nie oznacza to jednak kresu żywotności przekładni. Szybko wymiany wymagają elementy przedniego zawieszenia, np. co 30-50 tys. km lecą łączniki stabilizatorów, zdarzają się pęknięcia przewodów w układzie wspomagania kierownicy. Inne typowe awarie to zazwyczaj drobnostki. Większość części zamiennych do L200 dostępna jest wyłącznie na zamówienie. Ceny są wysokie.
Fabryczne dane techniczne
Mitsubishi L200 4x4 podwójna kabina Nissan Pickup 4x4 podwójna kabina
Dopuszczalna masa całkowita 2.830 kg 2.860 kg
Ładowność 1.100 kg 1.080 kg
Długość 4.935 mm 4.955 mm
Szerokość 1.695 mm 1.825 mm
Wysokość (bez ładunku) 1.780 mm 1.715 mm
Pojemność silnika 2.477 ccm 2.488 ccm
Moc maksymalna 115 KM 133 KM
przy obr./min 4.000 4.000
Maksymalny mom. obr. 240 Nm 304 Nm
przy obr./min 2.000 2.000
Prędkość maksymalna 152 km/h 158 km/h
Rozmiary skrzyni
Długość 1.500 mm 1.395 mm
Szerokość 1.470 mm 1.390 mm
Wysokość 400 mm 435 mm
Ceny netto nowych części w autoryzowanych serwisach
Mitsubishi L200 4x4 z 2002 roku Nissan Pickup 4x4 z 2002 roku
Chłodnica 3.800 zł 2.312 zł
Sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) 2.360 zł 1.833 zł
Reflektor 500 zł 1.525 zł
Tarcze hamulcowe 980 zł 676 zł
Filtr oleju 62 zł 77 zł
Filtr powietrza 81 zł 97 zł
Ceny części używanych
Mitsubishi L200 4x4 Nissan Pickup 4x4
Reflektor 350 zł 450 zł
Zderzak przedni 400 zł 550 zł
Lampa tylna 100 zł 80 zł
Chłodnica 800 zł 1.400 zł
Przykładowe oferty na rynku wtórnym (październik 2008 r.)
Rocznik Mitsubishi L200 4x4 przebieg tys. km – cena brutto Nissan Pickup 4x4 przebieg tys. km – cena brutto
1999 244 – 32,0 tys. zł 190 – 33,0 tys. zł
2000 220 – 36,0 tys. zł 222 – 38,0 tys. zł
2001 195 – 38,5 tys. zł 196 – 41,0 tys. zł
2002 180 – 56,7 tys. zł 194 – 49,0 tys. zł
2003 110 – 59,9 tys. zł 222 – 54,0 tys. zł
2004 130 – 65,5 tys. zł 155 – 63,0 tys. zł
2005 83 – 69,0 tys. zł 100 – 65,5 tys. zł
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.