Wiadomości z rynku

piątek
10 maja 2024

Intratne kontrakty

Czym chwalą się dealerzy pojazdów ciężarowych
12.04.2013 00:00:00
Trudny rynek sprawia, że każdy większy kontrakt wart jest zainteresowania, a dealerzy pojazdów ciężarowych z satysfakcją odnotowują dostarczenie kolejnych partii. Ostatnio aktywne na tym polu były firmy Renault i Scania. Magnumką na wschód... Siedlecka firma Express Inter Auto odebrała w serwisie Renault Trucks prowadzonym w Białej Podlaskiej przez spółkę Biascan, 20 nowych ciągników Renault Magnum 480 DXi.
Trudny rynek sprawia, że każdy większy kontrakt wart jest zainteresowania, a dealerzy pojazdów ciężarowych z satysfakcją odnotowują dostarczenie kolejnych partii.
Ostatnio aktywne na tym polu były firmy Renault i Scania.
Magnumką na wschód...
Siedlecka firma Express Inter Auto odebrała w serwisie Renault Trucks prowadzonym w Białej Podlaskiej przez spółkę Biascan, 20 nowych ciągników Renault Magnum 480 DXi. To pierwsze pojazdy francuskiej marki w liczącej niemal 130 sztuk flocie przewoźnika. Nowe ciągniki będą pracować w transporcie międzynarodowym, współpracując z naczepami kurtynowymi.
Ciągniki napędzane są 13-litrowymi silnikami DXi o mocy 480 KM. Ponieważ samochody podlaskiego przewoźnika wożą często ładunki z zachodu Europy bezpośrednio do naszych wschodnich sąsiadów, zostały wyposażone w zbiorniki paliwa o maksymalnej pojemności 1.455 l.
- To pierwsze samochody marki Renault we flocie Express Inter Auto - powiedział Robert Baprawski z Renault Trucks Polska. - Przygotowaliśmy wspólnie z Renault Trucks Finance Services dobrą ofertę finansowania.
Dla klienta przekonującymi argumentami okazały się m.in. niskie zużycie paliwa, bogate wyposażenie pojazdów oraz gęsta sieć serwisowa Renault Trucks.
- To nowoczesne pojazdy i liczę na to, że będą jeździły ekonomicznie - stwierdził Leszek Pieńkowski, właściciel Express Inter Auto. - Nasze samochody jeżdżą po całej Europie, często także za wschodnią granicę. Kierowcy spędzają w samochodach dużo czasu, powinni mieć jak najlepsze warunki pracy, więc zdecydowaliśmy się na zautomatyzowane skrzynie biegów. Chcemy też przeprowadzić dla kierowców szkolenie ekonomicznej jazdy Optifuel Training oferowane przez RTP.
... I po całej Europie
W kieleckim serwisie Renault Trucks prowadzonym przez firmę Tandem odbyło się przekazanie 10 ciągników siodłowych Renault Magnum jednemu z największych świętokrzyskich przewoźników - firmie Magtrans z Buska-Zdroju.
Pojazdy zostały wyposażone w sześciocylindrowe 13-litrowe silniki Euro 5 (480 KM). - Taka konfiguracja jest optymalna do pracy jaką będą wykonywały te samochody. To przewoźnik, który dobrze zna pojazdy Renault, bo korzysta z nich od lat - powiedział Michał Gil, menedżer ds. klientów kluczowych w RTP. - W pojazdach są wzmocnione przednie osie o nośności 7,5 t, współpracujące z resorami o nośności 8 t i zautomatyzowane skrzynie biegów Optidriver+.
- Renault stanowi trzon naszej floty - ujawnił Edward Magdziak, właściciel Megtransu. - Poza tym w trakcie negocjacji tego ostatniego kontraktu dostaliśmy dobrą ofertę finansowania pojazdów oraz gwarancję ich odkupu z Renault Trucks Financial Services. Poza tym mamy pełny kontrakt obsługowy na te pojazdy i szkolenia ekonomicznej jazdy dla kierowców.
Magtrans to jedna z największych firm transportowo-spedycyjnych na południu Polski. Flota firmy liczy ok. 200 samochodów. Pracują głównie na międzynarodowych szlakach.
Scania przekazała setny pojazd Ecolution
Klientowi gdańskiego oddziału Scanii - firmie Polfarm wydano cztery zestawy z naczepami chłodniczymi i ciągnikami Scania R560 - wśród nich setny w Polsce pojazd w specyfikacji Ecolution by Scania.
Grupa Producentów Owoców i Warzyw Polfarm jest spółką, powołaną do życia w 2011 r. Do grona jej członków-założycieli należy Polfarm S.A., firma specjalizująca się w produkcji i sprzedaży warzyw i owoców.
Wybierając pakiet Ecolution by Scania brano pod uwagę nie tylko korzyści finansowe wynikające z oszczędnej eksploatacji pojazdów, ale również to, iż sama idea bliska jest charakterowi działalności firmy.
W skład pakietu Ecolution by Scania wchodzi m.in. specyfikacja pojazdu, zoptymalizowana pod kątem niskiego zużycia paliwa (m.in. zautomatyzowana skrzynia biegów Opticruise, pakiet aerodynamiczny i opony o niskim oporze toczenia). Do tego Maintenance+, czyli opieka serwisowa w szczególności obejmująca kontrolę tych punktów, które mają znaczący wpływ na zużycie paliwa. Elementem pakietu jest też program szkolenia kierowców oraz monitorowanie stylu jazdy kierowcy i zużycia paliwa.
W ciągu roku od wdrożenia programu Ecolution by Scania zamówionych zostało już 370 pojazdów z takim pakietem.
Z ekologią (nam) po drodze
Lider sprzedaży jednośladów w Polsce - firma Arkus&Romet z Dębicy zakupiła 35 ciągników siodłowych Scania. Jest to największy kontrakt szwedzkiej marki w tym regionie i pierwsze Scanie we flocie firmy zajmującej się produkcją, sprzedażą oraz eksportem rowerów, skuterów, motocykli oraz pojazdów elektrycznych.
Zakupione pojazdy to R440LA 4x2 MEB Highline, wyposażone w 13-litrowe silniki SCR z systemem wtryskowym PDE, retarder, Opticruise, automatyczny tempomat i Scania Driver Support - oceniający jazdę kierowcy. Monitoring floty umożliwi Scania Fleet Management.
Kontrakt zawiera 36-miesięczną umowę serwisową oraz pakiet Ecolution by Scania.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.