Wiadomości z rynku

czwartek
2 maja 2024

Idzie nowe, ale stare też jedzie

Dwie generacje Renault Trucks trafiają do odbiorców
21.02.2014 00:00:00
Nabywcy często korzystają z okazji i przy zmianie modeli ciężarówek kupują te starsze, sprawdzone, a z reguły w niższej cenie. Ostatnie transakcje Renault Trucks są przykładem nakładania się dwóch generacji ciężarówek na rynku.
Jeden z pierwszych samochodów nowej gamy Renault Trucks - ciągnik siodłowy T 460 spełniający normę ekologiczną Euro 6 - odebrała niedawno gdyńska spółka AB Dzierzbud. Tymczasem sporym zainteresowaniem nadal cieszą się pojazdy dotychczas produkowanej rodziny Premium. Niedawno w punkcie sprzedaży i serwisu Volvo Group Trucks Poland odbyła się uroczystość przekazania firmie Trans Polonia S.A. kolejnych ciągników Renault Premium Euro 5.
Postawili na własny transport
Właściciele spółki Dzierzbud AB zdecydowali się złożyć zamówienie na ciągnik T Euro 6, jeszcze zanim w Polsce pojawiły się samochody demonstracyjne.
AB Dzierzbud jest spółką-córką działającej od 1991 roku firmy Dzierzbud z Dzierzgonia. Działa ona na szeroką skalę w branży budowlanej i stalowej. Jest generalnym wykonawcą i podwykonawcą na wielu dużych budowach w Polsce i w całej Europie. Dostarcza też na nie wiele prefabrykowanych konstrukcji stalowych. Przykładem może być kilka odcinków tunelu Noralenken w Sztokholmie, prace elektryczne na gdańskim stadionie czy też dostarczenie żelbetowych elementów dla nowej linii berlińskiego metra. Mnogość zadań i ich lokalizacji sprawiła, że w 2005 roku zarząd Dzierzbudu zdecydował się postawić na własny transport. Podłożem tej decyzji były nie tylko przesłanki ekonomiczne, ale także wizerunkowe. Wśród tych ostatnich były m.in. zdarzające się spóźnienia dostaw realizowanych przez zewnętrznych przewoźników.
- Stwierdziliśmy, że nie chcemy "świecić za kogoś oczami" i tłumaczyć się przed naszymi kontrahentami z takich sytuacji - powiedział Florian Warchoł, prezes zarządu obu spółek. - Poza tym posiadanie własnej floty, która przywozi na plac budowy nasze konstrukcje i materiały podnosi nasz prestiż. I oczywiście pozwala na racjonalizację kosztów, bo to my je kontrolujemy. W ciągu paru lat nabraliśmy doświadczenia i okazało się, że na transporcie możemy również zarabiać, więc powołaliśmy do życia AB Dzierzbud, który się w tym specjalizuje. Poza działalnością transportową prowadzi spedycję. Dzisiaj posiadamy flotę nowoczesnych zestawów, w większości to ciągniki siodłowe z naczepami. Z usług spedycji korzysta też kilku innych przewoźników, którzy podstawiają swoje zestawy.
Pierwszy ciągnik T w Polsce
Pierwszy w Polsce ciągnik Renault Trucks serii T Euro 6 odebrano niedawno w serwisie Volvo Group Truck Center Gdynia. Pojazd wyposażono w 11-litrowy silnik z wtryskiem paliwa typu common rail, o mocy 460 KM, i zautomatyzowaną skrzynię biegów. Nowy ciągnik nie jest pierwszym pojazdem francuskiej marki w Dzierzbudzie. Od trzech miesięcy pracują w tej firmie dwa Premium - podwozie z przyczepą zabudowane zestawem przestrzennym i jedyny w Polsce ciągnik siodłowy Renault Trucks z fabryczną instalacją do wywrotki.
Za kółkiem najnowszego nabytku - T 460 - zasiądzie szofer, który w ostatnich miesiącach uzyskał w firmie najlepsze wyniki zużycia paliwa. Nie było to łatwe, bo średnia w AB Dzierzbud to zaledwie 26,3 l/100 km! Renault T ma wysoką kabinę, w której kierowca może sam decydować o rozmieszczeniu niektórych przyrządów. Przedział "hotelowy" zaopatrzono w szerokie łóżka, elektrycznie opuszczane rolety i wiele schowków.
- U nas nie ma norm zużycia paliwa - dodał prezes Warchoł. - Wszystkie nasze auta są dobrze wyposażone. Staramy się stworzyć taką atmosferę, by ludzie nie chcieli pracować gdzie indziej. Podstawą do tego jest bezstresowa praca i dobre zarobki. Firmie też się to opłaca.
Dlaczego szefowie AB Dzierzbud zdecydowali się na ofertę Renault Trucks?
- Zdecydowała nowoczesność pojazdu, cena, ale także jakość oferty, którą otrzymaliśmy w zakresie finansowania i ubezpieczenia z VFS oraz kontrakt serwisowy Renault Trucks - powiedział Jacek Grzmil. - Poza tym to jest pojazd ciężarowy, w którym możemy dokładnie kalkulować i przewidywać koszty, dzięki systemom Infomax oraz Optifleet. Jeśli pojazdy się sprawdzą, to w niedługim czasie planujemy powiększyć naszą flotę o kolejnych 10 ciągników.
Zaufała im Trans Polonia
Sporym zainteresowaniem nadal cieszą się pojazdy dotychczas produkowanej rodziny Premium. Niedawno w punkcie sprzedaży i serwisu Volvo Group Trucks Poland w Gdyni odbyła się uroczystość przekazania firmie Trans Polonia S.A. z Tczewa kolejnych ciągników Renault Premium, wchodzących w skład zamówienia obejmującego osiemnaście popularnych "Premiumek".
W efekcie tego zakupu tabor przewoźnika, posiadającego już 11 ciągników z naczepami cysternami i chłodniami, zajmującego się głównie transportem płynnych produktów chemicznych i spożywczych, będzie liczył w sumie 39 pojazdów.
- Przed podjęciem decyzji o zakupie pojazdów marki Renault, przez pół roku testowaliśmy ciągniki siodłowe kilku producentów - ujawniła Agnieszka Meler, dyrektor organizacyjny firmy Trans Polonia S.A. - Ze względu na specyfikę transportu ładunków płynnych, które mają dużą masę własną, zależało nam, aby były to ciągniki lekkie i przy tym ekonomiczne.
Realizowane obecnie zamówienie obejmuje dostawę 18 białych ciągników siodłowych Renault Premium 460.19T wyposażonych w silniki Euro 5 i automatyczne skrzynie biegów Optidriver. Ciągniki zestawiono z nowo zakupionymi cysternami. Zarządzaniem flotą nowo zakupionych pojazdów Renault Trucks koordynuje system telematyczny Optifleet.
- Cieszymy się, że firma Trans Polonia S.A. dołączyła do grona naszych klientów flotowych - powiedziała Agnieszka Głowicka, menedżer serwisu Volvo Group Truck Center w Gdyni. - W najbliższym czasie planujemy wspólnie z klientem przeprowadzić szkolenie kierowców w zakresie ekonomicznej jazdy, co pozwoli na jeszcze efektywniejsze wykorzystanie możliwości pojazdów.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.