Wiadomości z rynku

wtorek
30 kwietnia 2024

D jak dystrybucyjne

Nowa gama pojazdów Renault Trucks Euro 6
25.04.2014 00:00:00
Nowe pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks Euro 6 - seria D - bazujące na wcześniejszych modelach firmy, stanowią jeden typoszereg z czterema modelami zdolnymi spełnić różne potrzeby klientów.
Serię tworzą modele: D (DMC od 10 do 18 t), D Wide (DMC od 16 do 26 t) i D Access (DMC od 18 do 26 t); gamę uzupełnia pojazd w klasie DMC od 3,5 do 7,5 t.
Silniki Euro 6
Nowe ciężarówki dystrybucyjne są napędzane nowymi silnikami Euro 6: sześciocylindrowym DTI 8 lub czterocylindrowym DTI 5. Wykorzystując opracowany przez Grupę Volvo silnik 4-cylindrowy (DTI 5), Renault Trucks oferuje najmocniejszą jednostkę napędową w swojej klasie, rozwijającą 240 KM. Zaletą tego silnika jest moc porównywalna z osiągami jednostki 6-cylindrowej, przy znacznie mniejszej masie własnej, co pozwala zwiększyć ładowność pojazdu.
Nowe silniki zostały opracowane z wykorzystaniem wypróbowanych technologii, dostosowanych do specyfiki użytkowania pojazdu na obszarach miejskich. Spełniając normę Euro 6 charakteryzują się taką ekonomiką paliwową, jak jednostki poprzedniej generacji. Maksymalny moment obrotowy dostępny już od 900 obr/min oznacza, że kierowca nie musi wykorzystywać pełnego zakresu prędkości obrotowych silnika, co z kolei skutkuje niższym zużyciem paliwa.
W nowych silnikach zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii, zapewniającą dużą elastyczność, a także wentylator ze sprzęgłem. Maksymalne ciśnienie wtrysku o wartości 2000 bar gwarantuje wysoką sprawność procesu spalania. Chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR) ogranicza emisję zanieczyszczeń przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Wspomagany jest przez układ SCR i filtr cząstek stałych DPF. W przeważającej większości przypadków proces regeneracji filtra DPF zachodzi automatycznie i nie wymaga interwencji kierowcy.
Nabywcy mają do wyboru silniki DTI 5 i DTI 8 w kilku poziomach mocy. DTI 5 - 4 cylindry, o pojemności 5,1 l: 210 KM/800 Nm i 240 KM/900 Nm; DTI 8 - 6 cylindrów w układzie rzędowym, pojemność 7,7 l: 250 KM/950 Nm, 280 KM/1.050 Nm i 320 KM/1.200 Nm.
Wiele podzespołów w Renault Trucks D i D Wide zostało zmodernizowanych pod kątem zmniejszenia kosztów i ułatwienia obsługi technicznej. Przykładem może być przedni zderzak, który nie jest już pojedynczym elementem, lecz składa się z trzech części.
Z myślą o użytkownikach chcących jeszcze bardziej ograniczyć koszty eksploatacji pojazdu, dla typoszeregów D i D Wide przewidziano program Optifuel. Wykorzystanie oprogramowania do monitorowania i analizy zużycia paliwa Optifuel Infomax w połączeniu z opracowanym przez Renault Trucks szkoleniem kierowców w zakresie ekonomicznej jazdy, umożliwia oszczędzanie do 15% paliwa.
Do pracy w różnych środowiskach
Ciężarówki Renault Trucks D są przygotowane do trudnych warunków użytkowania. Posiadają m.in. stalowe zderzaki i inne elementy ochronne. Producent może dostarczyć pojazdy specjalnie przygotowane do zabudów specjalistycznych m.in. śmieciarką, zamiatarką, nadwoziem pożarniczym, cysterną itp.
W celu zagwarantowania niezawodności pojazdów w każdych warunkach użytkowania, przetestowano je na dystansie wielu milionów kilometrów, a także na różnego rodzaju stanowiskach badawczych. Kabinę poddano wyjątkowo wymagającym testom zderzeniowym i wytrzymałościowym.
Charakterystyczną cechą Renault Trucks D jest także zwrotność, umożliwiająca dotarcie do trudno dostępnych miejsc. Sprzyjają temu mała średnica zawraca, krótki przedni zwis i kompaktowe kabiny. W ofercie znajduje się także Renault Trucks D Access, z niskowejściową kabiną Low Entry o szerokości 2,29 m, który umożliwia wywóz odpadów z wąskich uliczek, jednocześnie zapewniając łatwy dostęp do kabiny (niestety, nie jest on na razie oferowany na rynku polskim).
Z myślą o kierowcy
Zadbano o komfort kierowcy, który ma do dyspozycji wiele schowków. Ergonomiczna deska rozdzielcza, regulowane w dwóch płaszczyznach koło kierownicy z pneumatyczną blokadą, duży cyfrowy wyświetlacz, radio z odtwarzaczem płyt CD, plików MP3 i obsługą technologii Bluetooth - wszystko to ułatwia mu pracę.
Nowe fotele, zapewniające większą wygodę, są pokryte nowym rodzajem tapicerki tekstylnej. Tempomat i zautomatyzowana skrzynia biegów, sterowane przyciskami na kole kierownicy, pozwalają szoferowi koncentrować się na kierowaniu pojazdem.
Napędzane bardziej cichobieżnymi silnikami Euro 6, pojazdy Renault Trucks D są cichsze. Poziom hałasu w kabinie D Wide zmalał o 35%, czyli o niemal 2 dB, w porównaniu z pojazdami poprzedniej generacji.
Zapewniono także łatwy dostęp do kabiny i przedniej szyby. Do wnętrza prowadzą dwa stopnie wejściowe. Dwa stopnie wbudowano także w zderzak z tworzywa sztucznego (w niektórych wersjach pojazdów jest dostępny dodatkowy stopień).
By było bezpiecznie
W podstawowym wyposażeniu jest układ stabilizacji toru jazdy ESP, a bezpieczeństwo bierne zwiększono poprzez wzmocnienie podłogi kabiny i oparć foteli, dzięki czemu fotele skuteczniej chronią w czasie zderzenia.
Pojazdy D Access Euro 6 są dostępne w wersji ze skrętną osią tylną (wleczoną lub pchaną) sterowaną elektronicznie, polepszającą zwrotność przy małych prędkościach oraz stateczność kierunkową przy dużych prędkościach.
Dzięki elementom takim jak szyby w dolnych częściach drzwi pasażera i kierowcy, panoramiczna szyba czołowa (pole widzenia w Access wynosi niemal 220 st.), dzielone lusterka wsteczne i szyba w tylnej ścianie kabiny, kierowca ma dobrą widoczność.
Standardowo zautomatyzowane skrzynie
Pojazdy Renault Trucks D są standardowo wyposażone w zautomatyzowane skrzynie biegów Optitronic (typoszereg D) lub Optidriver (typoszereg D Wide). Zapewniają one najlepszą możliwa ekonomikę paliwową, wybierając najwłaściwszy bieg w każdej sytuacji, zależnie od aktualnego momentu obrotowego silnika i topografii drogi.
W typoszeregu D Access jest stosowana automatyczna skrzynia Allison 3000. Jej szczególną funkcją jest automatyczne przechodzenie w położenie neutralne każdorazowo po zatrzymaniu się pojazdu. To ułatwienie dla kierowców śmieciarek, których praca wymaga częstego zatrzymywania się ruszania z miejsca.
Hamulce wspomagane
Bezpieczne wytracanie prędkości gwarantują elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS z hamulcami tarczowymi, oferowanymi standardowo w całej gamie pojazdów, układ stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ przeciwpoślizgowy ASR.
Standardowym wyposażeniem nowych pojazdów jest hamulec wydechowy (silniki DTI 5 i DTI 8). W opcji, w silniku DTI 8 jest dostępny hamulec silnikowy Optibrake. Oferta obejmuje także zwalniacze elektromagnetyczne Telma montowane na wale napędowym oraz zwalniacze hydrodynamiczne w manualnych i automatycznych skrzyniach biegów.
Dostępna jest też funkcja hamowania awaryjnego, skracająca drogę hamowania w niebezpiecznych sytuacjach, oraz funkcja wspomaganie przy ruszaniu pod górę (Hill Start Aid). Można także wyposażyć auto w funkcję monitorowania zużycia klocków hamulcowych.
Gama Renault Trucks D ma spełniać potrzeby klientów z wielu różnych segmentów transportu, takich jak: transport dystrybucyjny -transport paczek, produktów chłodniczych, płynów w cysternach, materiałów budowlanych; transport komunalny - wywóz odpadów komunalnych i przemysłowych, czyszczenie kanalizacji, utrzymanie dróg (zamiatanie, odśnieżanie); służby ratownicze i zastosowania specjalne - pojazdy pożarnicze, przewóz materiałów niebezpiecznych, służby techniczne i ratownictwo drogowe.
Warianty podwozi
  RENAULT TRUCKS D RENAULT TRUCKS D  WIDE RENAULT TRUCKS D ACCESS
  Kabina 2,1 m Kabina 2,3 m Kabina 2,3 m/2,5 m
Podwozie 4x2 4x4 4x2 6x2 4x2 6x2
DMC pojazdu 10 t 12 t 14 t 16 t 18 t 12-16 t 18 t 19 t 26 t 18 t/19 t 26 t
17,5'' - LOW * *  
19,5'' - MED * * *  
22,5'' - HIGH * * * * * * * * *
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.