Wiadomości z rynku

sobota
20 kwietnia 2024

Nie tylko do wożenia

Międzynarodowe Targi Transportu, Spedycji i Logistyki
12 maja 2017
Międzynarodowe Targi Transportu, Spedycji i Logistyki, które zorganizowano w końcu marca w Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie koło Warszawy, były ciekawym przeglądem rynku, miejscem premier pojazdów oraz spotkań biznesowych i konferencji.
Swoją ofertę zaprezentowali m.in. producenci, dystrybutorzy i importerzy pojazdów ciężarowych, naczep i przyczep, części zamiennych, wyposażenia, akcesoriów, opon, systemów telemetrycznych, sieci serwisów i oprogramowania dla transportu.    
Iveco promowało ciągnik Stralis oraz Daily w wersji bus, z zabudową Auto-Cuby. Jak powiedziano nam na stoisku, włoska firma ma zamiar produkować podobne busy we własnym zakresie.
Na stoisku Renault Trucks można było zobaczyć ciągnik T z limitowanej edycji Adventure. Pojazdy tej limitowanej serii oferowane były w drugiej połowie ubiegłego roku z bonusem – wycieczką do RPA. W lipcu bieżącego roku ma się rozpocząć nowa edycja tej akcji, czyli „model z wycieczką”.
Firma CIMC Vehicles zaprezentowała swój flagowy produkt, naczepę kurtynową CIMC CS-U 2,680, zabezpieczaną antykorozyjnie poprzez zanurzeniową kataforezę elektrolityczną. Zaprezentowana podczas targów naczepa została wyróżniona przez organizatora specjalną nagrodą za produkt innowacyjny. Wyróżnienie to zostało przyznane naczepie CIMC Vehicles za rozwiązanie konstrukcyjne ramy, które  ułatwia naprawę i redukuje jej koszty w przypadku uszkodzenia wypadkowego tyłu pojazdu, a więc takiego do jakich dochodzi najczęściej na drogach. 
Na ekspozycjach Diesel Truck (autoryzowany dealer Mercedes-Benz) i EWT Truck & Trailer wystawiono m.in. Actrosa, napędzanego ulepszonym kolejny raz silnikiem. Eksponowano też naczepę plandekową Schmitz. Rama tego pojazdu jest walcowana, a nie spawana. Formowanie z jednego kawałka stali zapewnia oszczędność materiału i stabilność konstrukcji. 
Firma MAZ Auto Poland pokazała nowe pojazdy, m.in. wywrotkę MAZ 6516M9 na podwoziu 8x4, przeznaczoną do przewozu ładunków sypkich.  Nowe rozwiązania to m.in. silnik Mercedes-Benz OM471 Euro 6, o mocy 476 KM, zautomatyzowana skrzynia biegów też Mercedesa i zmieniona  kabina. Pojazd o ładowności 25.925 kg wyposażono w tylnozsypową zabudowę fabryczną, o pojemności 21 m sześc.     Zaprezentowano też żuraw o udźwigu 40 ton, na podwoziu 8x4, nowość w ofercie MAZ-a. Samojezdny żuraw produkowany jest w kooperacji z firmą Zoomlion.
Schwarzmüller wystawił naczepę kurtynową mega Cargo, z zamknięciem celnym, z podnoszonym dachem (cztery wysokości do jazdy co 6 cm i 40 cm podniesienie do załadunku). Na stoisku austriackiej marki można było też obejrzeć niskopodwoziową przyczepę czteroosiową. Takie pojazdy mają masę własną od 7,8 t, a techniczne możliwe obciążenie użytkowe do 32,2 t. Zaprezentowano także stalową wywrotkę segmentową. W tego typu pojazdach stosowana jest stal Hardox, przy czym nabywca decyduje o grubości ścian i podłogi (w wystawionym pojeździe było to odpowiednio solidne 5 i 4 cm).
Ciekawą propozycję przedstawiła firma V.Orlandi Poland – sprzęg siodłowy FDH o podwójnej wysokości dla ciągników typu mega. Takie sprzęgi pozwalają na zaczepianie zarówno naczep mega jak i naczep o standardowej wysokości. Dzięki temu rozwiązaniu operator logistyczny zyskuje elastyczność w realizowanych przewozach.
Stawili się też na targach producenci i dystrybutorzy różnego rodzaju sprzętu wykorzystywanego w transporcie oraz ogumienia. Drabpol promował m.in. system monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach ContiPressureCheck. Ciekawym rozwiązaniem jest oferowany przez Drabpol, a opracowany przez Continental, system podglądu wokół pojazdu – ProViu ASL360, stosowany często w śmieciarkach.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.