Wiadomości z rynku

wtorek
7 maja 2024

Ciągniki Man i Mercedes Benz

Ciągniki ciężarowe do zadań specjalnych
27 października 2017
Ciągniki siodłowe do transportu ciężkiego muszą posiadać bardzo mocne silniki z wysokim momentem obrotowym, wzmocnione ramy i podwozia, bardzo wydajne hamulce, odpowiednio dopasowane sprzęgła oraz skrzynie biegów przenoszące wysokie wartości na koła. Wymogi te spełniają pojazdy Man i Mercedes Benz. Przedstawiamy ciągniki do zadań specjalny tych znanych marek.

Man TGX D38 41.640 8×4/4 o DMC w zestawie do 250 ton – nowoczesny i oszczędny

Czteroosiowy Man TGX D38 41.640 8×4/4 w zestawie do 250 ton to ciągnik zaprojektowany z myślą o transporcie ponadnormatywnym. Z najcięższymi zadaniami doskonale poradzi sobie wersja wyposażona w wysokoprężny silnik o mocy 640 KM i z pojemnością15,2 l (wpisujący się w wymogi normy Euro 6).
Jednostka wykorzystuje system wtrysku Common-Rail z ciśnieniem do 2500 bar i pompę nowej generacji – połączenie to powstało z myślą o obniżeniu spalania paliwa. Warto podkreślić, że silnik powstał z odpornych, ale zarazem lekkich materiałów, co obniża wagę pojazdu (Man TGX D38 41.640 8×4/4 waży aż 160 kg mniej od wersji z silnikiem D28 V8 Euro 5).
Kolejną cechą charakterystyczną zastosowanego silnika wysokoprężnego są wypukłe zawory wylotowe i ssące, które nie ulegają zniekształceniom (wystarczy regulacja luzów podczas, co drugiej wymiany oleju). Jednostka wykorzystuje turbodoładowanie dwustopniowe, które pozwala na dobre spalanie paliwa przy różnych obrotach.

Ciągniki Mercedes Benz SLT – elastyczne pojazdy dla transportu ciężkiego

Dla transportu ciężkiego dedykowane są również potężne ciężarówki od Mercedesa. Modele z serii Mercedes Benz SLT wytrzymują masę całkowitą zestawu ciężarowego sięgającą 250 ton. Wersje czteroosiowe z układem napędowym 8×4/4 wykorzystują moc najnowszych silników Mercedes Benz (625 KM, 15,6 l pojemności). DMC sięga 41 ton.
Silnik rzędowy Mercedes Benz OM 473, wykorzystany w linii ciągników siodłowych SLT, spełnia normy Euro 6. Maksymalny moment obrotowy sięga 3000 Nm. Skrzynia posiada 16 biegów pozwalających kierowcy idealnie dopasować przełożenie. Technologia Mercedes PowerShift 3 automatycznie wykrywa tryb hamowania przy zjeżdżaniu ze wzniesień. Dekompresyjny hamulec „High Performance Engine Brake” ma moc do 475 kW i pozwala błyskawicznie hamować nawet z bardzo ciężkimi ładunkami bez obaw o szybsze zużycie podzespołów.
 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.