Wiadomości z rynku

poniedziałek
29 kwietnia 2024

Operator logistyczny 3 Pl w czasie szybkich zmian  legislacyjnych i  rynkowych

7 listopada 2017
Erontrans jest stricte polskim, rodzinnym operatorem logistycznym, który swoja działalność rozpoczął w roku 1989, czyli tuż po zmianach ustrojowych w kraju, kiedy to sterujący państwem namawiali wszystkich do aktywności , aby brać sprawy w swoje ręce. Był to czas, kiedy rodzina Eron „złapała” słowie za kierownicę dużych ciężarówek i tak z aczęła się przygoda, początkowo z transportem, następnie spedycją drogową, morską, logistyką, kontraktową, serwisem celnym, transportem intermodalnym i spedycją kolejową . 

Obecnie Erontrans to 640 osób tworzących załogę, ponad 1000 jednostek transportowych w ciągłej dyspozycji oraz 55000 metrów kwadratowych magazynów.  Działalność prowadzano w 12 lokalizacjach w kraju.  Erontrans jest również członkiem-kooperantem wielu aliansów spedycyjnych w Kraju (Polski System Dystrybucyjny). również i  takich o zasięgu globalnym WCA oraz wielu umów bilateralnych ze spedytorami-partnerami w Europie i na innych kontynentach. 
W trakcie  28 lat działalności w branży TSL spotykaliśmy okresy hossy oraz głębokich kryzysów, jednak dzięki dywersyfikacji produktowej, jak i  komplementarności usług, popartej dużym zaangażowaniem załogi, udawało się z sukcesem przejść przez te niespokojne czasy i  prowadzić organiczny wzrost firmy, przyrastając od 10 do 20 % rok do roku .
 
Obecne czasy w Europie charakteryzują się dużymi i szybkimi zmianami w sferze rozwiązań legislacyjnych, takich jak: płace minimalne, pracownicy delegowani, obowiązki dotyczące odbierania odpoczynku tygodniowego w określonych warunkach. Rozwiązania te z całą pewnością wymierzone w ograniczenie państw o silnej pozycji rynkowej w usługach transportowych, a tu liderem w dziedzinie transportu międzynarodowego jest Polska . 
Przeregulowanie rynku transportu drogowego oraz nadmiar ograniczeń,  w sytuacji szybkiego wzrostu gospodarczego zarówno Polski, jak i całej Europy, obnażyło fakt braku kierowców, którego do chwili obecnej nigdy nie odczuwaliśmy tak dotkliwie. Transport ma strategiczne znaczenie dla gospodarki narodowej i tak przez pryzmat PKB, czy zatrudnienia oraz możliwości dystrybucyjne,  najważniejszą rolę w przewozach lądowych  w Europie wciąż odgrywa transport drogowy odpowiadający za 75 %(wg danych Eurostatu) pracy przewozowej w Unii Europejskiej. Wg danych GUS, bezpośredni udział sektora transportu i gospodarki magazynowej w PKB Polski wzrósł od roku 2005 do 2015 z 5,4% do 6,5 % . Oznacza to wzrost około 20 % , co stawia transport i branże TSL na czołowym miejscu wśród innych gałęzi gospodarki.  Obecnie rynek kierowców tj. osób posiadających odpowiednie prawo jazdy, na podstawie danych  CEPIK, szacuje się na około 600 do 650 tyś kierowców. Z czego około 550 tys. to kierowcy samochodów ciężarowych. Jak wynika z niektórych opracowań i szacunków obecnie w Polsce brakuje około 100 tys. kierowców w transporcie towarowym.  Braki w tym zawodzie  mierzone w setkach tysięcy i dotyczą całej Unii Europejskiej . 


Alternatywne rozwiązania  dla transportu europejskiego

W takiej sytuacji, makroekonomicznie wydaje się naturalne szukanie alternatywnych sposobów transportu. Erontrans, przewidując w swojej strategii opisaną wyżej sytuacji od roku 2009, systematycznie rozwija się ilość połączeń intermodalnych kolejowych i morskich lub mieszanych.
W oparciu o własne terminale zlokalizowane w Strykowie i Radomsku oraz terminale partnerskie w Poznaniu, realizuje przewozy intermodalne kontenerów i naczep intermodalnych z portów Trójmiasta w głąb kraju . W roku 2016 tą metodą przetransportowaliśmy 60 000 TEU.  Od roku 2012 realizujemy transport do UK i krajów Benelux’u, jak i północnej Frakcji, dzięki połączeniu pociągiem intermodalnym przystosowanym do przewozu naczep typu huckepack w relacji Poznań- Rotterdam .  Obecnie te połączenia to 6 pociągów tygodniu w każdą stronę. W świetle informacji zawartych wyżej o brakach osobowych wśród kierowców i wciąż rosnącym zapotrzebowaniu na usługi transportowe w roku 2018, planujemy zwiększyć ilość  połączeń do 9 w tygodniu.  Myślimy także o uruchomieniu podobnych serwisów w kierunkach południowych . 


Nie tylko Europa 

Erontrans od ponad 4 lat realizuje  przewozy kolejowe, intermodalne w relacjach międzykontynentalnych. Korzystając z oferowanych połączeń z Chin, Erontrans wykorzystuje tę gałąź transportu dla tejże relacji. Rozszerza to naszą ofertę opartą o transport morski, dając alternatywę klienta, dla którego czas tranzytu w drodze z Chin jest ważniejszy niż najniższa cena. Intermodalny transport kolejowy z Chin stał się zauważalną konkurencją dla transportu morskiego i mocną dla transportu lotniczego, oferując rozwiązanie pośrednie pod względem czasu tranzytu i ceny między transportem lotniczym i morskim.
Erontrans to także rozwój serwisów dystrybucji i kolekcji ładunków drobnicowych w ujęciu kraju (PSD) Europy oraz świata (WCA). Dzięki rozwiązaniom aliansowym oraz bilateralnym umowom  z poszczególnymi partnerami oraz własnej sieci terminali dystrybucyjnych, firma jest w stanie oferować rozwiązania dla transportu drobnicowego.   W  roku 2016 udało się przetransportować  około 360 000 przesyłek drobnicowych o wielkości od jednej paczki do kliku palet .    
W sytuacji podwyższenia podaży na usługi transportowe oraz braku kierowców, coraz większa cześć ładunków LTL przenosi się z dostaw bezpośrednich w systemie milkrun do systemów dystrybucyjnych. 
 

Nie tylko FTl i LTL

Jednym z szybko rozwijających się produktów w ERONTRANS jest usługa dotycząca przemieszczania ładunków ciężkich i ponadnormatywnych, czyli project cargo. Wzrost gospodarczy stymuluje nowe inwestycje w nowe ciągi technologiczne, drogi, mosty oraz ostatnio modne budownictwo modułowe. Wszystkie wymienione sektory gospodarki wymagają doświadczonych operatorów, którzy dysponują także odpowiednim sprzętem, jak i dostępem do  przewoźników morskich, śródlądowych i kolejowych, co umożliwia przemieszczanie ładunków w Europie i po całym świecie.  
 
Podsumowując : Stawiamy w swojej strategii rozwoju na rozbudowę transportu intermodalnego, drobnicowego oraz ponadnormatywnego. 
Kontakt:
Erontrans
ul. Grunwaldzka 64B
83-000 Pruszcz Gdański
www.erontrans.pl
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.