Wiadomości z rynku

sobota
27 kwietnia 2024

Z plastikiem jest oszczędniej

Najnowsze oferty emitentów kart flotowych
23 marca 2018
Dzia­łal­ność trans­por­towa gene­ruje sporo kosz­tów, dla­tego prze­woź­nicy nie­ustan­nie poszu­kują spo­so­bów na ich opty­ma­li­za­cję. Jed­nym z roz­wią­zań, które pozwala flo­cie wygene­ro­wać realne oszczęd­no­ści oraz uła­twia kon­trolę i pla­no­wa­nie wydat­ków, są karty flo­towe. 
Popu­lar­ność kart pali­wo­wych rośnie z roku na rok. Coraz czę­ściej mówi się o nich jako o kar­tach flo­to­wych, ponie­waż są to już roz­bu­do­wane sys­temy umoż­liwiające bez­go­tów­kowe regu­lo­wa­nie płat­no­ści za różne zakupy i usługi. W wielu przy­pad­kach jest to kom­plek­sowe narzę­dzie pozwa­la­jące opty­mal­nie zarzą­dzać flotą samo­cho­dów i w pełni kon­tro­lo­wać wszyst­kie wydatki na paliwo i inne. Karty zapew­niają bez­pie­czeń­stwo trans­ak­cji, m.in. poprzez ich wery­fi­ka­cję w cza­sie rze­czy­wi­stym, a nawet spraw­dza­nie nume­rów reje­stra­cyj­nych tan­ku­ją­cych pojaz­dów. Rozwi­nięte pro­gramy dzia­ła­jące online pozwa­lają nie tylko z łatwo­ścią zarzą­dzać wydat­kami każ­dego kie­rowcy lub pojazdu, ale także szybko zgła­szać i blo­ko­wać skra­dzione karty oraz usta­wiać powia­do­mie­nia SMS lub e-mail o każ­dej podej­rza­nej trans­ak­cji. Uła­twiają admi­ni­stro­wa­nie flotą, zapew­niają korzy­ści pły­nące z atrak­cyj­nych warun­ków han­dlo­wych. Przed­się­biorcy mogą liczyć na zniżki na paliwo i moż­li­wość odro­cze­nia płat­no­ści. Oferta coraz czę­ściej obej­muje rów­nież zwrot podatku VAT z trans­ak­cji zagra­nicz­nych, a także zwrot akcyzy z zaku­pio­nego oleju napę­do­wego. Ope­ra­to­rzy kart obej­mują kolejne obszary płat­no­ści, ale też kolejne obszary geo­gra­ficzne, wycho­dząc poza kraje Unii Euro­pej­skiej, m.in. do Rosji. 
Karty flo­towe są także wygod­nym spo­so­bem płat­no­ści za prze­jazdy więk­szo­ścią auto­strad, innych dróg płat­nych, mostów i tuneli, a także za promy. Bar­dziej roz­wi­nięte sys­temy ofe­rują np. kal­ku­la­tor pozwa­lający wyli­czyć myto na dowol­nej tra­sie dla danego typu pojazdu i ładunku. 
Obec­nie każdy euro­pej­ski kraj sto­suje wła­sny, odrębny sys­tem poboru opłat, a kie­rowcy samo­cho­dów zmu­szeni są nie­jed­no­krot­nie do insta­lo­wa­nia w swo­ich pojaz­dach wielu urzą­dzeń reje­stru­ją­cych. Jed­nak wkrótce i to ma się zmie­nić. Rozwią­za­niem ma być sys­tem EETS (Euro­pej­ska Usługa Poboru Opłaty Elek­tro­nicz­nej), który ma zapew­nić elek­tro­niczny pobór opłat w ramach obszaru Unii Euro­pej­skiej, przy uży­ciu jed­nego urzą­dze­nia pokła­do­wego. Dzięki niemu zosta­nie uprosz­czony pobór opłat na dro­gach kra­jów Unii Euro­pej­skiej, na któ­rych pobie­rane są opłaty w for­mie elek­tro­nicz­nej, w tym rów­nież w Pol­sce. Doko­ny­wa­nie płat­no­ści za prze­jazd przy pomocy jed­nej jed­nostki pokła­do­wej, w ramach jed­nej umowy i jed­nego konta użyt­kow­nika pozwoli flo­tom trans­por­to­wym zaosz­czę­dzić czas prze­jazdu oraz koszty. Kom­plek­sowe podej­ście do roz­li­cza­nia wszyst­kich opłat dro­go­wych pono­szo­nych w więk­szo­ści kra­jów Europy uła­twia pro­wa­dze­nie biznesu – klienci otrzy­mują fak­turę od jed­nego dostawcy, któ­remu powie­rzają także sprawy admi­ni­stra­cyjne zwią­zane z reje­stra­cją pojaz­dów czy mon­ta­żem urzą­dzeń pokła­do­wych. 
Ope­ra­to­rzy kart flo­to­wych przy­stę­pu­jący do tego sys­temu już wdra­żają kon­kretne usługi. Dla przy­kładu, od kwiet­nia 2018 r. posia­da­cze kart flo­to­wych euroShell przy uży­ciu jed­nego urzą­dze­nia pomia­ro­wego będą mogli sko­rzy­stać z sys­temu poboru opłat dro­go­wych (EETS) w sied­miu kra­jach Europy. Swoją ofertę w tym zakre­sie przy­go­to­wują także inni emi­tenci kart. 

Bez­pieczne trans­ak­cje

BP w swo­jej ofer­cie ma zarówno karty pali­wowe BP PLUS w sys­temie Routex o zasięgu pol­skim, karty pali­wowe BP + Aral o zasięgu euro­pej­skim, jak i karty przed­pła­cone i poda­run­kowe – Karty BP Kom­fort Pre­paid i Karty BP Supe­rCard. Ich popu­lar­ność z każ­dym rokiem wzra­sta. Zapew­niają one przede wszyst­kim bez­pie­czeń­stwo trans­ak­cji (bez­pieczne, moni­to­ro­wane sta­cje BP, wery­fi­ka­cja trans­ak­cji w cza­sie rze­czy­wi­stym, spraw­dza­nie nume­rów reje­stra­cyj­nych tan­ku­ją­cych pojaz­dów, indy­wi­du­alne defi­nio­wane grup pro­duk­tów w ofer­cie dla danej karty) i dostęp do najwyż­szej jako­ści paliw na ponad 500 sta­cjach BP, w tym sta­cjach auto­stradowych. Karty BP PLUS to także łatwość admi­ni­stro­wa­nia oraz bene­fity pły­nące z atrak­cyj­nych warun­ków han­dlo­wych. W trans­por­cie mię­dzy­na­ro­do­wym klu­czowe zna­cze­nie ma odpo­wied­nia loka­li­za­cja sta­cji. Dla każ­dego prze­woź­nika przy­go­to­wy­wana jest więc indy­wi­du­al­nie siatka wyse­lek­cjo­no­wa­nych sta­cji. Klienci mają do dys­po­zy­cji tzw. On Road Servi­ces (ORS), wygodny spo­sób płat­no­ści za winiety oraz prze­jazdy więk­szo­ścią dróg, mostów i auto­strad w Euro­pie. 
Klienci kart BP PLUS otrzy­mują dostęp do nowo­cze­snego roz­wią­za­nia online, pozwa­la­jącego na łatwe admi­ni­stro­wa­nie kar­tami. W dowol­nym momen­cie mogą oni usta­lić nowy kod PIN do karty, zablo­ko­wać lub unie­waż­nić kartę, wybrać zakres pro­duk­tów i usług za które będzie można ure­gu­lo­wać opłatę, usta­lić limity wydat­ków, miejsc lub godzin tan­ko­wa­nia, obej­rzeć histo­rię ope­ra­cji doko­ny­wa­nych na kon­cie czy też uzy­skać szcze­gó­łowe dane na temat każ­dej trans­ak­cji (liczba, rodzaj, kwota, nazwa sta­cji itd.). Mogą też gene­ro­wać dowolne raporty na temat naj­waż­niej­szych ele­men­tów funk­cjo­no­wa­nia floty. 
Rośnie też liczba firm korzy­sta­jących z apli­ka­cji BP Fle­etExpert wspo­ma­ga­ją­cej zarzą­dza­nie flotą. To spe­cja­li­styczne opro­gra­mo­wa­nie pozwala na auto­ma­tyczne pobie­ra­nie danych trans­ak­cyj­nych z kart pali­wo­wych BP a następ­nie przed­stawienie ich w dowolny spo­sób w rapor­tach. Zapew­nia kon­trolę nad kosz­tami zwią­za­nymi z pali­wem, napra­wami, szko­dami, ubez­pie­cze­niami i kosz­tami leasingu. Pomaga w wykry­wa­niu nad­użyć zwią­za­nych z tan­kow­niami ponad usta­lone normy, zaku­pów nie­do­zwo­lo­nych pro­duk­tów oraz trans­ak­cji doko­ny­wa­nych poza wybra­nymi sta­cjami. 
Kolej­nym waż­nym ele­men­tem oferty kart pali­wo­wych BP PLUS jest atrak­cyjna opcja zwrotu podatku VAT i akcyzy z zagra­nicy w try­bie eks­pre­so­wym oraz regu­lo­wa­nia opłat za wszyst­kie opłaty i usługi dro­gowe, w tym wszyst­kie płatne auto­strady w Pol­sce. 
Dr Mag­da­lena Kan­de­fer-Kań­toch, rzecz­nik pra­sowy BP Europa SE, oddział w Pol­sce: – Wkrótce BP przed­stawi nową, ogól­no­eu­ro­pej­ską usługę opłat elek­tro­nicznych (Euro­pean Elec­tro­nic Toll Service), która umoż­liwi prze­jazd przez Europę i pozwoli auto­ma­tycz­nie nali­czać należne opłaty przy uży­ciu tylko jed­nego urzą­dze­nia pokła­do­wego. W chwili, kiedy kolejne kraje będą przy­stę­po­wały do sieci EETS, kie­rowcy będą mogli zdal­nie akty­wo­wać dostęp do sys­temu, bez koniecz­no­ści wizyty w warsz­ta­cie czy prze­cho­dze­nia przez nie­jed­no­krot­nie skom­pli­ko­wane i cza­so­ch­łonne pro­ce­dury reje­stra­cji w każ­dym z kra­jów, gdzie obo­wią­zują opłaty dro­gowe. 

Karta bez numeru reje­stra­cyj­nego

Spółka BZ WBK Leasing, chce uła­twić życie klien­tom, wpro­wa­dzając kartę pali­wową bez numeru reje­stra­cyj­nego pojazdu i wyż­sze limity. 
Rosnące zain­te­re­so­wa­nie kar­tami pali­wo­wymi skło­niło BZ WBK Leasing do posze­rze­nia oferty. Spółka zwięk­sza limity trans­ak­cji i wpro­wa­dza kartę „Klient”, na któ­rej nie będzie wska­zany numer reje­stra­cyjny pojazdu. 
– Karty pali­wowe pro­po­nu­jemy klien­tom już od ośmiu lat. To wła­śnie pozy­tywne reak­cje i ocze­ki­wa­nia klien­tów skła­niają nas do roz­bu­do­wy­wa­nia oferty i wpro­wa­dzania nowych funk­cjo­nal­no­ści – komen­tuje Tomasz Sęba, dyrek­tor ds. ubez­pie­czeń i pro­duk­tów kom­ple­men­tar­nych w BZ WBK Leasing. 
W odpo­wie­dzi na ocze­ki­wa­nia Klien­tów BZ WBK Leasing zwięk­sza limity trans­ak­cji zarówno dla pakietu Clas­sic jak i Pre­mium. Po zmia­nach, mak­sy­malny limit karty wynosi 4000 zło­tych dla jed­nego przedmiotu w jed­nym okre­sie roz­li­cze­nio­wym. Posia­da­cze karty mogą indy­wi­du­al­nie wybie­rać wła­sny limit spo­śród czte­rech warian­tów (1000, 2000, 3000 i 4000 zł). 
Drugą istotną zmianą jest wpro­wa­dze­nie karty „Klient”. Na jej ety­kie­cie, zamiast numeru reje­stra­cyj­nego pojazdu, obok NIP znaj­dzie się jedy­nie numer karty. 
– To roz­wią­za­nie, które upro­ści życie kie­row­com. Pra­cow­nicy sta­cji pali­wo­wych nie będą każ­do­ra­zowo wery­fi­ko­wać numeru reje­stra­cyj­nego, co przy­spie­szy pro­ces zakupu. Dodat­kowo, numer reje­stra­cyjny pojazdu nie będzie odno­to­wy­wany na fak­tu­rach – tam też klienci znajdą jedy­nie numer karty. Warto jed­nakże, aby klient, korzy­sta­jąc z takiej karty, w celu pra­wi­dło­wych roz­li­czeń podat­ko­wych pro­wa­dził ewi­den­cję umoż­liwiającą usta­le­nie, do jakiego samo­chodu paliwo było wle­wane – tłu­ma­czy Tomasz Sęba. 
Korzy­sta­nie z kart pali­wo­wych ozna­cza sze­reg bene­fi­tów. W przy­padku kart ofe­ro­wa­nych przez BZ WBK Leasing, przed­się­biorcy mogą liczyć na zniżki na paliwo, moż­li­wość odro­cze­nia płat­no­ści nawet o 50 dni od dnia zakupu paliwa, zbior­czą fak­turę dla całej floty pojaz­dów czy szyb­szą obsługę. Na tę ostat­nią zna­cząco wpływa wpro­wa­dzona w 2017 roku usługa mFLOTA ORLEN umoż­li­wia­jąca pła­ce­nie za paliwo bez­po­śred­nio przy dys­try­bu­to­rze na wybra­nych sta­cjach ORLEN w całej Pol­sce. Do płat­no­ści wystar­czy prze­zna­czona do tego apli­ka­cja w tele­fo­nie komór­ko­wym, którą można pobrać z każ­dej popu­lar­nej plat­formy mobil­nej, tj. iOS, Android i Win­dows Phone. 

Uni­kają „mro­że­nia” pie­nię­dzy

Port One Pol­ska to emi­tent wła­snych kart flo­to­wych PORT1 dostęp­nych na kil­ku­na­stu tysią­cach sta­cji od Kazach­stanu po Hisz­pa­nię, w tym na ponad 800 sta­cjach w Pol­sce (wszyst­kie sta­cje Lotos i Lotos Optima, wybrane pla­cówki Orlen oraz sta­cje part­ne­rów pry­wat­nych). Fir­mowe wyszu­ki­warki inter­ne­towe i apli­ka­cje mobilne sta­no­wią znaczną pomoc w łatwym i wygod­nym tan­ko­wa­niu. 
Fir­mowe roz­wią­za­nia umoż­liwiają poprawę płyn­no­ści finan­so­wej przez uni­ka­nie „mro­że­nia” pie­nię­dzy w for­mie kau­cji czy przed­płat, płat­no­ści netto przy zwro­cie vat z zagra­nicy, płat­no­ści „post-paid” z odro­czo­nym ter­mi­nem płat­no­ści. 
W for­mule „ALL in ONE” klient kupuje paliwa i regu­luje opłaty dro­gowe naszą kartą, a vat jest odzy­ski­wany przez naszą firmę auto­ma­tycz­nie (fak­tury i inne doku­menty zaku­powe nie są wysy­łane do innej, zewnętrz­nej firmy, ani w kraju ani za gra­nicę), wszystko dzieje się bez ope­ra­cyj­nego zaan­ga­żo­wa­nia ze strony klienta. 
Port One roz­wija uni­ka­towe oferty, umoż­liwiające uzy­ska­nie zna­czą­cych raba­tów na paliwa np. w Nor­we­gii, Danii czy Wiel­kiej Bry­ta­nii. 
Paweł Gro­now­ski pre­zes zarządu Port One Pol­ska sp. z o. o.: – Sta­ramy się, aby sta­cje w naszej sieci były atrak­cyjne zarówno dla wła­ści­cieli, jak i kie­row­ców firm trans­por­to­wych. Ozna­cza to dobre loka­li­za­cje, atrak­cyjne ceny i bez­pie­czeń­stwo, jak i wygody i kom­plek­so­wość oferty (par­king, sklep, bar, prysz­nice, pral­nia czy nawet siłow­nia). 
Opty­ma­li­zu­jemy koszty firm trans­por­to­wych – dzięki kon­ce­sji na obrót pali­wami i gene­ral­nym kon­trak­tom z klu­czo­wymi dostaw­cami, pro­po­nu­jemy klien­tom PORT One rabaty w miej­sce pro­wi­zji za tan­ko­wa­nie paliwa, mak­sy­malne rabaty za drogi (100% raba­tów otrzy­my­wa­nych od ope­ra­to­rów jest prze­ka­zy­wane klien­tom), atrak­cyjne i trans­pa­rentne opłaty ser­wisowe np. za zwrot VAT czy akcyzy z zagra­nicy. 
Jeste­śmy ela­styczni i zorien­to­wani na klienta. Czę­sto roz­ma­wiamy z sze­fami firm trans­por­to­wych, aby wspól­nie wypra­co­wać opty­malne roz­wią­za­nia. Doty­czy to zarówno loka­li­za­cji nowych sta­cji jak i budo­wa­nia zabez­pie­czeń umoż­liwiających fak­tu­ro­wa­nie zbior­cze z odro­czo­nym ter­mi­nem płat­no­ści. Nasza struk­tura jest wolna od zbiu­ro­kra­ty­zo­wa­nia, dzięki czemu dzia­łamy trans­pa­rent­nie a decy­zje podej­mo­wane są szybko i spraw­nie. 

Rozwo­jowy ser­wis dro­gowy 

Kartą euroShell można ure­gu­lo­wać wszyst­kie wydatki bez­po­śred­nio zwią­zane z trasą w całej Euro­pie – zaczy­na­jąc od paliwa, poprzez zakupy na sta­cji oraz myj­nie, a koń­cząc na opła­tach za auto­strady, tunele, mosty oraz promy. Shell ofe­ruje rów­nież ser­wis zwrotu podatku VAT z trans­ak­cji zagra­nicz­nych, co jest dużym uła­twie­niem dla flot, które otrzy­mują z każ­dego kraju tylko jedną fak­turę zbior­czą. Takie roz­wią­za­nie uspraw­nia zarzą­dza­nie kosz­tami oraz przy­spie­sza zwrot podatku VAT. Z kartą euroShell moż­liwy jest także zwrot akcyzy z zaku­pio­nego oleju napę­do­wego w jed­nym z 6 państw euro­pej­skich: Bel­gii, Fran­cji, Sło­we­nii, Włoch, Hisz­pa­nii oraz Węgier. Karta jest akcep­to­wana na ponad 900 sta­cjach paliw w Pol­sce i w 22 000 punk­tów w 35 kra­jach w Euro­pie. 
Robert Karol­czak, mar­ke­ting mana­ger Poland, Bal­tics & Ukra­ine Com­mer­cial Fleet w Shell Pol­ska: – Nowo­cze­sne karty flo­towe uła­twiają pracę każ­dej fir­mie trans­por­to­wej, dla­tego śmiało mogę powie­dzieć, że stały się już stan­dar­dem w branży trans­por­to­wej. Kie­rowca dokona nimi trans­ak­cji nie tylko za paliwo, ale także za prze­jazdy auto­stra­dami, dro­gami eks­pre­so­wymi czy tune­lami w całej Euro­pie. Ponadto zakres ofe­ro­wa­nych przez Shell ser­wisów dro­go­wych jest sys­tematycznie roz­sze­rzany. Od stycz­nia 2018 roku zasięg opłat dro­go­wych obję­tych ofertą euroShell został posze­rzony o nową auto­stradę Irun w Hisz­pa­nii, a już w kwiet­niu zosta­nie udo­stęp­niony nowy sys­tem e-myta w Sło­we­nii (Dar­sGo), na który już jest pro­wa­dzona reje­stra­cja, a następ­nie sys­tem Pla­ton w Rosji. Rozwią­za­nia Shell dosko­nale wpi­sują się w ocze­ki­wa­nia przed­się­bior­ców, któ­rzy bez względu na wiel­kość floty czy skalę biznesu potrze­bują gwa­ran­cji bez­pie­czeń­stwa oraz wspar­cia w opty­ma­li­za­cji pro­ce­sów i kosz­tów pro­wa­dzo­nej dzia­łal­no­ści. 

Wystar­czy zwy­kła karta kie­rowcy

Jak poin­for­mo­wał Rafael Wroń­ski, dyrek­tor zarzą­dza­jący na Pol­skę Hem­pel­mann Wit­te­mo­el­ler (ofe­ruje karty Tank­po­ol24), w 2017 roku firma wpro­wa­dziła rewo­lu­cyjne roz­wią­za­nie. Użyt­kow­nicy pojaz­dów cię­ża­ro­wych nie muszą już tan­ko­wać z pomocą kart Tank­po­ol24, wystar­czy im zwy­kła karta kie­rowcy. Dzięki temu na sta­cji zawsze jest auto­ry­zo­wana ich toż­sa­mość jak i pojazd, do któ­rego zosta­nie wlane paliwo. Mene­dżer trans­portu widzi wszystko na swoim kom­pu­te­rze już po kilku minu­tach. Rozwią­za­nie wpływa znacz­nie na bez­pie­czeń­stwo trans­ak­cji a przy oka­zji uprasz­cza dzia­ła­nie prze­woź­ni­kowi, kie­rowcy a także nam, opty­ma­li­zu­jąc koszty i czas na poszcze­gólne czyn­no­ści zwią­zane z użyt­ko­wa­niem, zama­wia­niem i prze­ka­zy­wa­niem kart. W ostat­nim roku firma w Niem­czech firma otwo­rzyła kolej­nych 30 sta­cji. 
Rafael Wroń­ski (Hem­pel­mann Wit­te­mo­el­ler – Tank­po­ol24): – Chcie­li­by­śmy, by jak naj­wię­cej osób dowie­działo się o moż­li­wo­ści tan­ko­wa­nia za pomocą karty kie­rowcy, którą daje Tank­po­ool24. Jako jedyni mamy na rynku to roz­wią­za­nie, w dodatku zostało ono opa­ten­to­wane. Wielu wła­ści­cieli firm trans­por­to­wych wręcz nie wie­rzy, że to moż­li­we…
Według pro­gnoz zapo­trze­bo­wa­nie na trans­port w Niem­czech, a tam mamy naj­wię­cej, bo około 550 obiek­tów, ule­gnie zwięk­sze­niu. Dla­tego liczymy na nowych klien­tów chcą­cych sko­rzy­stać z koniunk­tury. Poza tym jest szansa, że paliwo w innych kra­jach Wspól­noty będzie dro­żeć wzglę­dem naszych zachod­nich sąsia­dów i kie­rowcy będą tan­ko­wać wła­śnie u nich, czyli tam, gdzie mamy naj­wię­cej obiek­tów. Nie boimy się nowych prze­pi­sów unij­nych, na pewno pol­scy prze­woź­nicy znajdą spo­sób, by spro­stać tym regu­la­cjom, tak jak zresztą zro­bili w przy­padku płacy mini­mal­nej. Rynek trans­por­towy jest duży i każdy emi­tent kart pali­wo­wych znaj­dzie na nim swoje miej­sce. 

Dwie karty i ceny tygo­dniowe

The Fuel Com­pany Pol­ska Sp. z o. o. jest pol­skim oddzia­łem ope­ra­tora pro­gra­mów flo­to­wych TFC, EDC, ESSO- The Fuel Com­pany BV z Sie­dzibą w Holan­dii. Dostar­cza karty pali­wowe dla trans­portu mię­dzy­na­ro­do­wego, obsłu­guje płat­no­ści za prze­jazdy dro­gowe, prze­prawy pro­mowe, pomaga odzy­ski­wać VAT i akcyzę. Usługi dostępne są na 20 000 sta­cjach paliw w 28 kra­jach Europy. Usługi skie­ro­wane są zarówno do samo­dziel­nych kie­row­ców, firm śred­niej wiel­ko­ści, jak i dla dużych mię­dzy­na­ro­do­wych przed­się­biorstw trans­por­to­wych z tabo­rem powy­żej 100 pojaz­dów. 
Karty TFC/EDC akcep­to­wane są w 19 kra­jach euro­pej­skich, na ponad 7 500 sta­cji. ESSO CARD akcep­to­wane są w 16 kra­jach euro­pej­skich, na ponad 12 500 sta­cji. 
Dostępny Route Plan­ner pozwala we wła­snym zakre­sie okre­ślić naj­do­god­niej­sze loka­li­za­cje na tra­sach prze­jazdu. Sta­cje są wyse­lek­cjo­no­wane pod kątem trans­portu cięż­kiego i obsługi flo­towej. Poło­że­nie: przy głów­nych szla­kach trans­por­to­wych, węzłach komu­ni­ka­cyj­nych, byłych i obec­nych przej­ściach gra­nicz­nych. Infrastruk­tura: pompy szyb­kiego die­sla, dostęp­ność AdBlue, jezd­ność sta­cji zapew­nia­jąca swo­bodne manew­ro­wa­nie, par­kingi TIR, zaple­cza socjalne dla kie­row­ców, dostęp­ność nie­zbęd­nych akce­so­riów do samo­cho­dów cię­ża­ro­wych. 
W ramach umowy The Fuel Com­pany moż­liwe jest uisz­cza­nia opłat dro­go­wych, auto­stradowych, tune­lo­wych i pro­mo­wych oraz wykup winiet przy uży­ciu kart i urzą­dzeń ope­ra­tor­skich na tere­nie wszyst­kich kra­jów Unii Euro­pej­skiej (w tym także Pol­ski; A1, A2, A4, Via­Toll), z wyjąt­kiem Hisz­pa­nii i Włoch. Ponadto w ofer­cie jest zwrot VAT: – w try­bie fak­tu­ro­wa­nia netto – pre­fi­nan­so­wa­nie; w try­bie mie­sięcz­nym – pre­fi­nan­so­wa­nie; w try­bie kwar­tal­nym lub stan­dar­do­wym (zwrot środ­ków nastę­puje w momen­cie, gdy kwota zosta­nie fak­tycz­nie zwró­cona przez urząd podat­kowy) – roz­li­cze­nia w try­bach kwar­tal­nych. Także zwrot akcyzy – usługa dostępna dla Bel­gii, Fran­cji, Sło­we­nii i Hisz­pa­nii. 
Uni­ka­towy kod PIN znany jest wyłącz­nie posia­da­czowi karty. PIN nada­wany jest sys­temowo i towa­rzy­szy kar­cie przez cały okres jej użyt­ko­wa­nia. Moni­to­ring trans­ak­cji – kame­rowy oraz sys­temowy (śle­dze­nie ścieżki trans­ak­cyj­nej). Pro­gra­mo­wa­nie kart – indy­wi­du­alne pod kątem spo­sobu iden­ty­fi­ka­cji, limi­tów i dostęp­no­ści asor­ty­mentu. 
The Fuel Com­pany w 2018 roku pla­nuje roz­wój sieci akcep­ta­cji w Pol­sce. Już teraz moż­liwe jed­nak jest doko­ny­wa­nie opłat dro­go­wych w Pol­sce (Via­Toll, A1, A2, A4) za pośred­nic­twem naszej karty. 
Moż­li­wość korzy­sta­nia z dwóch kart w ramach jed­nej umowy pozwala klien­towi wybie­rać korzyst­niej­szą cenę. 
Aleksander Bernatek, country manager PL The Fuel Company: – Ceny TFC – EDC to usta­lane dla klienta ceny tygo­dniowe. Otrzy­muje on ceny na poszcze­gólne kraje w pią­tek, które obo­wią­zują przez cały następny tydzień na nie­zmien­nym pozio­mie. Ceny tygo­dniowe są korzyst­niej­sze w sto­sunku do cen na sta­cjach. Jeżeli jed­nak na tra­sie prze­jazdu klient znaj­dzie tanią sta­cję ESSO, wów­czas może użyć kart ESSO, w for­mule – rabat od ceny na dys­try­bu­to­rze. 

Jedno urzą­dze­nie pokła­dowe na całą Europę

Kolejni ope­ra­to­rzy kart flo­to­wych przy­go­to­wują się lub wcho­dzą do sys­temu EETS. 
Dla przy­kładu UTA sta­wia teraz na pro­mo­wa­nie nowego urzą­dze­nia UTA One, które doce­lowo ma być jed­nym boxem na całą Europę. Można to w pro­sty spo­sób prze­ło­żyć na oszczęd­no­ści nie tylko z punktu widze­nia finan­so­wego, ale także oszczęd­no­ści czasu. 
Obec­nie UTA udo­stęp­nia swoim klien­tom kom­plek­sowe roz­wią­za­nia do opłat dro­go­wych w 26 kra­jach i pra­wie 40 róż­nych sys­temach, począw­szy od moż­li­wo­ści zakupu winiet, poprzez urzą­dze­nia ofe­ro­wane przez poszcze­gól­nych ope­ra­to­rów myta, aż po urzą­dze­nia inte­ro­pe­ra­cyjne, dzia­ła­jące w wielu kra­jach. Kon­se­kwent­nym roz­sze­rza­niem oferty jest urzą­dze­nie UTA One – nowe roz­wią­za­nie do poboru opłat dro­go­wych, z naj­więk­szym zasię­giem dzia­ła­nia w Euro­pie. 
Michał Gwia­ździń­ski, dyrek­tor sprze­daży UTA: – Wiemy jak ważne jest dla naszych klien­tów posia­da­nie w aucie tylko jed­nego wie­lo­funk­cyj­nego urzą­dze­nia do opła­ca­nia myta. Naszym celem jest, aby UTA One było jedy­nym i ostat­nim urzą­dze­niem w pojaz­dach nzaszych klien­tów. Dzięki dzia­ła­jącemu w obsza­rze EETS urzą­dze­niu UTA One moż­liwe stało się zin­te­gro­wa­nie już na star­cie aż ośmiu sys­temów opłat dro­go­wych, a już w nie­dłu­gim cza­sie roz­sze­rze­nie o kolejne, m.in. jesz­cze w 2018 r. sys­tem Toll Col­lect w Niem­czech. Ponadto klienci UTA na­dal mogą korzy­stać z atrak­cyjnej oferty raba­to­wej. 
UTA jako usłu­go­dawca przej­mie admi­ni­stro­wa­nie, roz­li­cza­nie i aktu­ali­za­cję usług. Klienci zyskają jed­nego part­nera, jedną fak­turę i jedną umowę obo­wią­zującą w prak­tycz­nie wszyst­kich euro­pej­skich sys­temach opłat dro­go­wych. UTA One daje także moż­li­wość zdal­nej aktu­ali­za­cji, co ozna­cza, że doda­wa­nie kolej­nych sys­temów opłat, a także zmiana danych pojazdu, nie będzie wyma­gało wymiany urzą­dze­nia. 

Też wcho­dzą w EETS

Euro­wag to jeden z wio­dą­cych dostaw­ców roz­wią­zań płat­ni­czych dla opłat dro­go­wych w Euro­pie (kom­plek­sowe, trans­pa­rentne i efek­tywne roz­wią­za­nia przy osią­ga­niu moż­li­wie naj­wyż­szych raba­tów). Karta Euro­wag posiada akcep­ta­cją na ponad 10 000 sta­cji w 25 kra­jach Europy. Na początku roku firma ogło­siła wpro­wa­dze­nie na rynek wła­snego urzą­dze­nia do poboru opłat dro­go­wych przy­sto­so­wa­nego do pracy w sys­temie EETS. 
Rado­sław Tatar­ski, clu­ster direc­tor of Clu­ster Cen­tral Europe Eurowag: – Karta flo­towa Euro­wag jest bez­go­tów­ko­wym i wygod­nym spo­so­bem doko­ny­wa­nia trans­ak­cji finan­so­wych dla firm. Daje moż­li­wość sku­tecz­nego kon­tro­lo­wa­nia wydat­ków, a także przej­rzy­stą ana­lizę kosz­tów za pomocą rapor­tów dostęp­nych online. Jest to pro­dukt dopa­so­wany do potrzeb rynku i klien­tów, jeden z naj­prost­szych spo­so­bów zarzą­dza­nia i kon­troli nad flotą pojaz­dów.    
Nasze urzą­dze­nie będzie miało nowo­cze­sny wygląd i przy­ja­zny dla użyt­kow­nika inter­fejs. Moż­liwe będzie zasto­so­wa­nie jed­nej jed­nostki pokła­do­wej, która będzie cha­rak­te­ry­zo­wała się inte­ro­pe­ra­cyj­no­ścią z innymi sys­temami opłat dro­go­wych w kra­jach EETS. Czasy kiedy przed­nia szyba pojazdu była zale­piona jed­nost­kami pokła­do­wymi dobie­gają wła­śnie końca. 

W stronę mobilności

Karta pali­wowo-ser­wi­sowa DKV hono­ro­wana jest w około 68 tys. punk­tów w 40 kra­jach Europy, two­rząc tym samym naj­więk­szą, a zara­zem naj­gęst­szą sieć usłu­gową w tej branży. Za pośred­nic­twem DKV można roz­li­czać opłaty dro­gowe we wszyst­kich dzia­ła­ją­cych sys­te­mach w Euro­pie. Wszyst­kie koszty ujęte są na jed­nej fak­tu­rze. Karta DKV umoż­li­wia bez­go­tów­kowe tan­ko­wa­nie oraz zakup wybra­nych akce­so­riów na ok. 4 tys. sta­cji paliw w całej Pol­sce. Daje ona rów­nież dostęp do wielu usług dodat­ko­wych, uła­twia­ją­cych zarzą­dza­nie kosz­tami trans­portu. W DKV Euro Service ponad 50% łącz­nego wolu­menu trans­ak­cji sta­nowi roz­li­cza­nie opłat dro­go­wych. Do tego usługi ser­wisu i naprawy pojaz­dów, myj­nie, zakupy na sta­cjach czy par­kingi, prze­jazdy auto­stra­dami i tune­lami, usługi pro­mowe, doradz­two, 24h pogo­to­wie awa­ryjne. Karta pali­wowa wiąże się z wie­loma korzy­ściami finan­so­wymi. Rabaty pro­po­no­wane naj­więk­szym klien­tom spra­wiają, że mogą oni czę­sto liczyć na ceny niż­sze niż hur­towe; ponadto klienci DKV mogą tan­ko­wać w cenie niż­szej niż ta na dys­try­bu­to­rze w ramach sieci tanich sta­cji pry­wat­nych „DKV Bot­tom Up” w Pol­sce, Austrii i na Węgrzech (w Pol­sce to np. sta­cje Moya, Citro­nex, Auto-Truck, Eko-Tank, Euro­Oil, Lomax czy Bobryk). DKV regu­lar­nie prze­nosi na klien­tów rabaty wyne­go­cjo­wane z ope­ra­to­rami płat­nych dróg; dzięki apli­ka­cji wyli­cza­ją­cej łączną wyso­kość opłat na danej tra­sie można zapla­no­wać trasę opty­malną pod wzglę­dem obcią­żeń finan­so­wych z tytułu myta. Zwrot podatku VAT oraz akcyzy: za pośred­nic­twem DKV można odzy­skać poda­tek VAT i akcyzę w try­bie tzw. fak­tu­ro­wa­nia netto. Ozna­cza to, że prze­woź­nik płaci od początku tylko cenę netto za paliwo i/lub opłaty dro­gowe. Uni­ka­towa jest oferta DKV w zakre­sie pod­po­wia­da­nia naj­tań­szych sta­cji, za pomocą apli­ka­cji, ponie­waż firma jest jedy­nym w Pol­sce nie­za­leż­nym ope­ra­to­rem kart, nie powią­za­nym wła­ści­ciel­sko z żadną szcze­gólną sie­cią sta­cji. To ozna­cza, że pod­po­wia­dane punkty tan­ko­wa­nia są z pełną gwa­ran­cją miej­scami ofe­ru­ją­cymi w danym momen­cie naj­lep­sze ceny ON. Firma ofe­ruje też kal­ku­la­tory online zli­cza­jące łączną wyso­kość opłat dro­go­wych na wybra­nej tra­sie w Euro­pie, uwzględ­nia­jące stawki i sys­temy w róż­nych kra­jach dla kon­kret­nego typu trans­portu (DMC, liczby osi, klasy Euro). Zwrot akcyzy za paliwo daje oszczęd­no­ści w gra­ni­cach 5–21% w zależ­no­ści od kraju i wolu­menu. Nato­miast zwrot VAT nało­żo­nego na paliwo i opłaty dro­gowe – dodat­kowo 17–27%. DKV jest pierw­szym zachod­nio­eu­ro­pej­skim ope­ra­to­rem kart, który prze­niósł swój stan­dard usług na rynek Rosji i Bia­ło­rusi. Doty­czy to zarówno tan­ko­wa­nia w pre­fe­ren­cyj­nych cenach, jak i roz­li­cza­nia opłat dro­go­wych – w rosyj­skim sys­te­mie Pla­ton i w Rejo­nie Pskova, a także w bia­ło­ru­skim sys­te­mie BelTolL. Według przed­sta­wi­cieli DKV za kilka lat tra­dy­cyjna postać karty zosta­nie wyparta z rynku przez bar­dziej zło­żone roz­wią­za­nia mobilne. W tym też kie­runku idzie roz­wój usług DKV. Zarzą­dza­nie usłu­gami zosta­nie w pełni oddane w ręce wła­ści­ciela „karty”, który wszyst­kich zmian będzie mógł doko­ny­wać w prze­ciągu kilku minut, z dowol­nego miej­sca na świe­cie. Już teraz więk­szość z tych usług jest moż­liwa poprzez nowy sys­tem elek­tro­nicz­nej obsługi klienta DKV Cock­pit. Obsłu­gu­jąc dzie­siątki tysięcy ope­ra­cji dzien­nie ope­ra­to­rzy gro­ma­dzą ogromne ilo­ści danych, które służą prze­woź­nikom do zwięk­sze­nia ich kon­ku­ren­cyj­no­ści na rynku. Mowa tutaj o spły­wa­ją­cych na bie­żąco infor­ma­cjach o cenach paliwa na kil­ku­dzie­się­ciu tysią­cach sta­cji ben­zy­no­wych w Euro­pie, dane o wyso­ko­ści opłat dro­go­wych w wielu kra­jach, aler­tach o pro­ble­mach na tra­sie albo zmia­nach prze­pi­sów. Dzięki zaawan­so­wa­nej obróbce danych DKV daje swoim klien­tom wie­dzę na tacy, w postaci kilku klik­nięć na kom­pu­te­rze albo w apli­ka­cji mobil­nej. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.