Wiadomości z rynku

wtorek
7 maja 2024

Cel: 13-procentowa redukcja spalania

Projekt badawczy FALCON Renault Trucks
30 marca 2018
Renault Trucks kon­ty­nu­uje bada­nia nad poprawą efek­tyw­no­ści ener­ge­tycz­nej pojaz­dów cię­ża­ro­wych. Inno­wa­cyjny pro­jekt FALCON powstał w celu opra­co­wa­nia kom­plet­nej kom­bi­na­cji do prze­wozu ładun­ków cięż­kich, aby zade­mon­stro­wać ambitne moż­li­wo­ści reduk­cji zuży­cia paliwa, a tym samym emi­sji CO2.
Niż­sze zuży­cie paliwa sta­nowi pod­stawę roz­woju pojaz­dów Renault Trucks, które mają być ośrod­kami zysku dla prze­woź­ni­ków. Wraz z pro­jektami Opti­fuel Lab 1 oraz Opti­fuel Lab 2 oraz z ostat­nim pro­jek­tem Urban Lab 2 doty­czą­cym pojaz­dów dys­try­bu­cyj­nych, Renault Trucks podej­muje się opra­co­wa­nia nowej, eks­pe­ry­men­tal­nej kom­bi­na­cji, która ma zuży­wać 13% mniej paliwa niż stan­dar­dowy zestaw cią­gnięty przez Renault Trucks T. 
Pro­jekt FALCON (Fle­xi­ble & Aero­dy­na­mic Truck for Low CONsump­tion – Ela­styczna i Aero­dy­na­miczna Cię­ża­rówka o Niskim Zuży­ciu) pro­wa­dzony jest przez Renault Trucks wraz z grupą part­ne­rów tj. Fau­re­cia, Miche­lin, Total, Fru­ehauf, Wez­zoo, Beno­mad, Styl’Monde, Poly­rim, Eno­gia, IFPEN, École cen­trale de Lyon (LMFA) oraz IFSTTAR (LTE; LESCOT). Pro­jekt jest wspie­rany finan­sowo przez pań­stwo fran­cu­skie za pośred­nic­twem fun­du­szu FUI Regions. 
Zało­że­nia pro­jektu to osią­gnię­cie zwrotu inwe­sty­cji przez klien­tów w ciągu dwóch lat przy nor­mal­nych warun­kach eks­plan­ta­cji oraz roz­po­czę­cie pro­duk­cji seryj­nej w per­spek­ty­wie śred­nio­okre­so­wej. Mody­fi­ka­cje sku­piają się na opty­mal­nej aero­dy­na­mice cię­ża­rówki wraz z naczepą, opo­nach o niskim opo­rze tocze­nia i funk­cjach wspie­ra­ją­cych racjo­nalną jazdę, a także na funk­cjach zarzą­dza­nia pali­wem wraz z ulep­szo­nym ukła­dem prze­nie­sie­nia napędu, wyko­rzy­stu­ją­cym nowej gene­ra­cji sys­tem odzy­ski­wa­nia cie­pła Ran­kine i zop­ty­ma­li­zo­wane środki smarne. Z wyjąt­kiem sys­temu Ran­kine, tech­no­lo­gia ta ma zostać włą­czona do pojaz­dów demon­stra­cyj­nych i testo­wana w rze­czy­wi­stych warun­kach pod koniec 2018 roku. 
Pro­jekt Fal­con, który ma zakoń­czyć się w 2020 r., to dla Renault Trucks nowe „labo­ra­to­rium na kołach”. Słu­żyć ma ono nie tylko opra­co­wa­niu tech­no­lo­gii zmniej­sza­ją­cej zuży­cie paliwa przez samo­chody cię­ża­rowe, ale także pomóc w dosto­so­wa­niu do wymo­gów przy­szłych prze­pi­sów UE doty­czą­cych emi­sji CO2 pojaz­dów cię­ża­ro­wych, oraz ich pojem­no­ści, wymia­rów i opon. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.