Wiadomości z rynku

wtorek
7 maja 2024

Coupe z dodatkowymi drzwiami

Hyundai prezentuje nowy model Veloster oraz Veloster Turbo
30 marca 2018
Pod­czas tar­gów moto­ry­za­cyj­nych NAIAS 2018 w Detroit Hyun­dai zapre­zen­to­wał nowy model Velo­ster i Velo­ster Turbo. Awan­gar­dowy pro­jekt samo­chodu jest efek­tem współ­pracy pro­jektantów z Korei oraz Sta­nów Zjed­no­czo­nych. 
Samo­chód zyskał nowy design zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz, a także został wypo­sa­żony w udo­sko­na­lony sil­nik oraz sze­reg roz­wią­zań z zakresu info­ta­in­ment i con­nec­ti­vity. Pro­duk­cja modelu roz­po­czyna się w marcu w kore­ań­skiej fabryce w Ulsan, a wio­sną samo­chód będzie dostępny już na rynku ame­ry­kań­skim. 
Velo­ster łączy w sobie sty­li­stykę spor­to­wego coupe z wszech­stron­no­ścią i łatwo­ścią użyt­ko­wa­nia na co dzień, którą zapew­niają dodat­kowe, tylne drzwi, umiesz­czone asy­me­trycz­nie po stro­nie pasa­żera. 
Syl­wetka samo­chodu jest musku­larna i odzwier­cie­dla jego dyna­miczny cha­rak­ter. Nowy Velo­ster jest dostępny z dachem w ciem­nym, kon­tra­stu­ją­cym lakie­rze. Cen­tral­nie ulo­ko­wany wydech ma poje­dyn­czą koń­cówkę w przy­padku modelu z sil­ni­kiem 2.0 i podwójną w wer­sji z sil­ni­kiem Turbo oraz R. 
Asy­me­tryczny design samo­chodu widoczny jest także wewnątrz, dzięki skon­cen­tro­wa­nemu na kie­rowcy ukła­dowi kok­pitu. Uni­kalna kolo­ry­styka mate­ria­łów i akcen­tów wykoń­cze­nia w każ­dej z wer­sji wypo­sa­że­nio­wych daje moż­li­wość dodat­kowego wyróż­nie­nia samo­chodu poprzez kolory i fak­turę mate­ria­łów. 
Eko­no­miczny, 4-cylin­drowy sil­nik o pojem­no­ści 2,0 l i mak­sy­mal­nej mocy 147 KM pra­cuje w cyklu Atkin­sona i ma układ podwój­nych, zmien­nych faz roz­rządu, elek­tro­niczną kon­trolę prze­pust­nicy, zmienną dłu­gość kana­łów dolo­to­wych w funk­cji obcią­że­nia sil­nika i inno­wa­cyjne pokry­cie ele­men­tów współ­pra­cu­ją­cych prze­ciw tar­ciu. Współ­pra­cuje z 6-bie­gową skrzy­nią manu­alną lub auto­ma­tyczną. Kie­rowca może wybrać jeden z trzech dostęp­nych try­bów jazdy: Nor­mal, Sport i Smart. 
Velo­ster jest także dostępny z 4-cylin­dro­wym sil­ni­kiem 1.6 turbo z bez­po­śred­nim wtry­skiem, osią­ga­ją­cym moc 201 KM i 195 Nm mak­sy­mal­nego momentu obro­to­wego w zakre­sie 1.500–4.500 obr. /min. Funk­cja over­bo­ost podnosi moment obro­towy do 202 Nm przy przy­spie­sza­niu. Sil­nik jest dostępny z 6-bie­gową skrzy­nią manu­alną lub 7-bie­gową auto­ma­tyczną skrzy­nią dwu­sprzę­głową (DCT) ste­ro­waną łopat­kami przy kie­row­nicy. Dodat­kowo Velo­ster Turbo został wypo­sa­żony w sys­tem wzmac­nia­jący dźwięk układu wyde­cho­wego wewnątrz kabiny, dla pogłę­bie­nia wra­że­nia emo­cjo­nu­ją­cej jazdy. Rów­nież Velo­ster w wer­sji turbo ofe­ruje trzy tryby jazdy do wyboru: Nor­mal, Sport i Smart. 
W przed­nim zawie­sze­niu Velo­stera Turbo zasto­so­wano kolumny McPher­sona, sprę­żyny śru­bowe, amor­ty­za­tory gazowe i 24 mm sta­bi­li­za­tor. Tył ma zawie­sze­nie wie­lo­wa­ha­czowe i wyko­rzy­stuje amor­ty­za­tory gazowe dla zwięk­sze­nia kom­fortu jazdy i kon­troli nad samo­cho­dem. 
W Velo­sterze zna­la­zło się wiele roz­wią­zań z zakresu wspo­ma­ga­nia bez­pie­czeń­stwa, m.in., asy­stent zapo­bie­ga­nia zde­rze­niu czo­ło­wemu, asy­stent utrzy­my­wa­nia pasa ruchu, inte­li­gentne świa­tła dro­gowe, sys­tem kon­troli poziomu uwagi kie­rowcy. Dzięki tyl­nym rada­rom moż­liwe jest także moni­to­ro­wa­nia mar­twego pola oraz ostrze­ga­nie kie­rowcy o ruchu poprzecz­nym, przy­datne szcze­gól­nie przy wyjeż­dża­niu tyłem z miej­sca par­kin­go­wego. Z kolei sys­tem VSM (Vehicle Sta­bi­lity Mana­ge­ment) oraz TVC (Torque Vec­to­ring Con­trol) pomaga kon­tro­lo­wać trak­cję i sta­bi­li­za­cję pojazdu. 
Samo­chód posiada także naj­now­sze ele­menty wypo­sa­że­nia z zakresu info­ta­in­ment oraz con­nec­ti­vity – m.in. Android Auto i Apple CarPlay a także Siriu­sXM Radio, Radio HD, dzia­ła­jący w opar­ciu o łącz­ność LTE sys­tem Blue Link nowej gene­ra­cji oraz sys­tem Qi – bez­prze­wo­do­wego łado­wa­nia smart­fo­nów. Stan­dar­dowy, 7-calowy ekran doty­kowy LCD zin­te­gro­wany jest z tylną kamerą. Opcjo­nal­nie dostępny jest 8-calowy ekran nawi­ga­cji. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.