Wiadomości z rynku

wtorek
7 maja 2024

W Hiszpanii jeszcze pośpimy w kabinie

Zakaz 45-godzinnego odpoczynku w aucie odroczony
30 marca 2018
Zakaz 45-godzin­nego odpo­czynku w cię­ża­rówce w Hisz­pa­nii wej­dzie w życie ze spo­rym opóź­nie­niem – poin­for­mo­wał por­tal trans. info. 
Pod koniec stycz­nia hisz­pań­skie Mini­ster­stwo Trans­portu poin­for­mo­wało o wpro­wa­dze­niu zakazu spę­dza­nia regu­lar­nego tygo­dnio­wego odpo­czynku w cię­ża­rówce. 45-godzinna pauza w kabi­nie miała być karana w Hisz­pa­nii od 1 lipca. Ter­min ten został jed­nak odro­czony. 
Zakaz odbie­ra­nia regu­lar­nego tygo­dnio­wego odpo­czynku w kabi­nie cię­ża­rówki miał zostać wpro­wa­dzony w Hisz­pa­nii poprzez roz­po­rzą­dze­nie wyko­naw­cze do ustawy o trans­por­cie dro­go­wym (ROTT). Zgod­nie z pla­nem hisz­pań­skiego resortu trans­portu, ROTT miał zostać opu­bli­ko­wany w pierw­szym kwar­tale br. i wejść w życie 1 lipca. Jed­nak Hisz­pa­nia nie dołą­czy w tym roku do grona państw, które karzą kie­row­ców za spę­dza­nie 45-godzin­nej pauzy w kabi­nie. Prze­pisy ROTT, a wraz z nimi wspo­mniany zakaz, zaczną obo­wią­zy­wać nie szyb­ciej niż 1 stycz­nia 2019 r. Stało się tak za sprawą wyroku Try­bu­nału Spra­wie­dli­wo­ści UE, doty­czą­cego dostępu do zawodu prze­woź­nika. Prace nad roz­po­rzą­dze­niem potrwają dłu­żej, ponie­waż Hisz­pa­nie muszą dosto­so­wać kra­jowe prze­pisy do unij­nych. TSUE uznał, że wymogi Hisz­pa­nów naru­szają regu­la­cje Roz­po­rzą­dze­nia (WE) nr 1071/2009 usta­na­wia­ją­cego wspólne zasady doty­czące warun­ków wyko­ny­wa­nia zawodu prze­woź­nika dro­go­wego. Obec­nie, by uzy­skać pozwo­le­nie na świad­cze­nie usług trans­portu publicz­nego w Hisz­pa­nii, trzeba m.in. dys­po­no­wać co naj­mniej trzema pojaz­dami.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.