Wiadomości z rynku

sobota
27 kwietnia 2024

Bezkompromisowy sedan

Nowy Peugeot 508
18 maja 2018
Nowy Peu­geot 508, sedan seg­mentu D, to zupeł­nie nowa kon­struk­cja – niska i bar­dziej kom­pak­towa, nowa syl­wetka – agre­sywna i musku­larna oraz spek­ta­ku­larne wnę­trze z nową wer­sją Peu­geot i-Cock­pit. Pro­du­cent zwraca uwagę na jego wzor­cowe zacho­wa­nie na dro­dze, nowe sil­niki i wie­lość zaawan­so­wa­nych roz­wią­zań tech­no­lo­gicz­nych. 
Pro­jek­tanci nowego Peu­geota 508 posta­wili sobie jasny cel odej­ścia od tra­dy­cyj­nego czte­ro­drzwio­wego nadwo­zia z wyraź­nie zary­so­wa­nym bagaż­ni­kiem na rzecz pię­cio­drzwio­wego sedana nawią­zu­ją­cego linią do coupé. 

Śmiała sty­li­styka

Samo­chód jest niski – ma zale­d­wie 1,40 m, a jego płynne i aerodyna­miczne linie nadwo­zia przy­po­mi­nają coupé. Pła­ska i kom­pak­towa maska została mak­sy­mal­nie obni­żona w celu zwięk­sze­nia dyna­miki samo­chodu. 
Linia dachu jest niska, ostra i płynna, zgod­nie z kano­nami desi­gnu marek Pre­mium. Samo­chód wydaje się wręcz kom­pak­towy, jego dłu­gość została ogra­ni­czona do 4,75 m. Niska linia szyb dodat­kowo wyostrza syl­wetkę i pod­kre­śla bez­ram­kowe drzwi. Antena dachowa została usu­nięta i teraz jest wyko­nana w tech­no­lo­gii nadruku na tyl­nej szy­bie. 
Z tyłu uwagę zwra­cają świa­tła w tech­no­lo­gii Full LED 3D. Prze­jęte zostały bez­po­śred­nio z naj­now­szych samo­cho­dów kon­cep­cyj­nych PEUGEOT, począw­szy od modelu QUARTZ. Sygna­tura świetlna włą­czona w dzień i w nocy auto­ma­tycz­nie dosto­so­wuje jasność oświe­tle­nia. Dzięki temu cha­rak­te­ry­styczny ślad pazu­rów jest stale widoczny. Zmie­nia się w zależ­no­ści od tego, czy patrzymy z boku czy z tyłu. 

Jesz­cze bar­dziej wyjąt­kowe wnę­trze 

W kabi­nie uwagę przy­ciąga spek­ta­ku­larna i eks­klu­zywna deska roz­dziel­cza – naj­now­sza wer­sja Peu­geot i-Cock­pit: kom­pak­towa kie­row­nica,
10-calowy pojem­no­ściowy ekran doty­kowy HD w for­ma­cie 8/3 (od poziomu Allure) i umiesz­czony nad kie­row­nicą zestaw cyfro­wych zega­rów z ekra­nem wyso­kiej roz­dziel­czo­ści o prze­kąt­nej 12,3”. Ten w pełni kon­fi­gu­ro­walny ekran ofe­ruje moż­li­wość per­so­na­li­za­cji (sześć róż­nych try­bów wyświe­tla­nia). 
Cen­tralny ekran doty­kowy jest zin­te­gro­wany z deską roz­dziel­czą. Umoż­li­wia bez­po­średni i stały dostęp do głów­nych funk­cji: radia, kli­ma­ty­za­cji, nawi­ga­cji, para­me­trów samo­chodu, tele­fonu, apli­ka­cji mobil­nych oraz i-Cock­pit Amplify. 
Dźwi­gnia elek­trycz­nego, impul­so­wego układu ste­ro­wa­nia ośmio­stop­nio­wej, auto­ma­tycz­nej skrzyni bie­gów jest wyróż­nia­ją­cym się ele­men­tem na kon­soli środ­ko­wej. Dzięki łopat­kom pod kie­row­nicą przy­czy­nia się do przy­jem­no­ści z jazdy. 
System i-Cock­pit Amplify, dzięki dwóm cał­ko­wi­cie kon­fi­gu­ro­walnym nastro­jom wnę­trza „Boost” i „Relax” pobu­dza zmy­sły: wzroku – poprzez regu­la­cję inten­syw­no­ści oświe­tle­nia ambien­to­wego i moż­li­wość wyboru koloru ekra­nów; słu­chu – poprzez moż­li­wość dosto­so­wa­nia usta­wień muzycz­nych; dotyku – poprzez funk­cję wie­lo­punk­to­wych pro­gra­mów masażu wbu­do­wa­nych w fotele. System ten wpływa także na dyna­mikę samo­chodu za pomocą selek­tora trybu jazdy (ECO/Spor­t/Com­for­t/Nor­mal). W mode­lach wypo­sa­żo­nych w zawie­sze­nie ste­ro­wane elek­tro­nicz­nie został wzbo­ga­cony dodat­kowo o funk­cję kon­troli zawie­sze­nia. 

Inten­sywne doświad­cze­nia z jazdy

Pod wzglę­dem przy­jem­no­ści z jazdy nowy model wyko­rzy­stuje tech­no­lo­gię i know-how opra­co­wane w ramach Grupy PSA. Należą do nich: 
– Plat­forma EMP2, która ma zapew­niać lep­sze wła­ści­wo­ści dyna­miczne i przy­czy­nia się do zmniej­sze­nia masy samo­chodu (śred­nio o 70 kg mniej w porów­na­niu z poprzed­nią gene­ra­cją). To pozy­tyw­nie wpływa na oszczęd­ność paliwa, bez­pie­czeń­stwo i przy­jem­ność pro­wa­dze­nia. 
– Nowa tech­no­lo­gia łącze­nia ele­men­tów nadwo­zia poprzez zgrze­wa­nie, dodat­kowo wzmoc­nione kle­jem struk­tu­ral­nym. Ta tech­nika zapew­nia więk­szą sztyw­ność i gwa­ran­tuje dłuż­szą wytrzy­ma­łość. 
– Opty­malne wytłu­mie­nie drgań zapew­nione poprzez skon­stru­owane od pod­staw przed­nie zawie­sze­nie. 
– Przy­sto­so­wa­nie wie­lo­wa­ha­czo­wej tyl­nej osi do mon­to­wa­nego w wyż­szych wer­sjach adap­ta­cyj­nego zawie­sze­nia o zmien­nej i ste­ro­wa­nej elek­tro­nicz­nie sile amor­ty­za­cji – Active Suspen­sion Con­trol (stan­dar­dowo w wer­sji GT i we wszyst­kich wer­sjach z sil­ni­kami ben­zy­no­wymi, opcjo­nal­nie w wer­sjach z sil­ni­kami wyso­ko­pręż­nymi o pojem­no­ści 2.0 l). 
– Usta­wie­nia zawie­sze­nia odpo­wied­nie do stylu jazdy i dosto­so­wane indy­wi­du­al­nie do każ­dego sil­nika dla zapew­nie­nia naj­wyż­szego kom­fortu jazdy i tłu­mie­nia drgań pio­no­wych na nie­rów­nej nawierzchni. 
– Kali­bra­cja układu kie­row­ni­czego ze wspo­ma­ga­niem elek­trycz­nym, aby osią­gnąć kom­pro­mis pomię­dzy lek­ko­ścią i pre­cy­zją pro­wa­dze­nia samo­chodu w zależ­no­ści od sytu­acji na dro­dze i zapew­nić wyjąt­kową zwrot­ność. 
– Nowo­cze­sna auto­ma­tyczna skrzy­nia bie­gów EAT8 z impul­so­wym ste­ro­wa­niem elek­trycz­nym, o 8 prze­ło­że­niach. 
Układ zawie­sze­nia ma sub­tel­nie rów­no­wa­żyć dyna­mikę, kom­fort i bez­pie­czeń­stwo. Rów­no­waga na tak wyso­kim pozio­mie ma zapew­nić jak naj­wyż­sze para­me­try użyt­kowe i spraw­dzać się w róż­nych sytu­acjach pod­czas użyt­ko­wa­nia samo­chodu. Co wię­cej, kie­rowca może dosto­so­wać zacho­wa­nie samo­chodu do swo­ich ocze­ki­wań dzięki adap­ta­cyj­nemu zawie­sze­niu i moż­li­wo­ści wyboru trybu jazdy. 

Kom­fort wyso­kiej klasy 

Fotel kie­rowcy uzy­skał znak AGR (Aktion für Gesun­der Rüc­ken) w nagrodę za jego ergo­no­mię i zakres regu­la­cji. Regu­la­cja wzdłużna i kąt nachy­le­nia sie­dzi­ska, a także pod­par­cie lędź­wiowe (czte­ro­drożny elek­tryczny układ pneu­ma­tyczny) są dostępne już od wer­sji Active. Fotele są rów­nież dostępne w wer­sji z elek­tryczną regu­la­cją w 8 kie­run­kach i moż­li­wo­ścią zapa­mię­ta­nia dwóch kon­fi­gu­ra­cji fotela kie­rowcy. 
Przed­nie fotele dostępne są rów­nież z pneu­ma­tycznym sys­te­mem masażu z ośmioma podusz­kami, pię­cioma pro­gra­mami i trzema try­bami inten­syw­no­ści. 
Ponadto samo­chód dys­po­nuje dużą liczbą schow­ków o pojem­no­ści się­ga­ją­cej 32 litrów roz­miesz­czo­nych w całej kabi­nie, a także wie­loma gniaz­dami (cztery gniazda USB do łado­wa­nia urzą­dzeń mobil­nych, dostępne od poziomu Allure, jedno gniazdo typu Jack w podło­kiet­niku i dwa gniazda 12V, w tym jedno w bagaż­niku). Pano­ra­miczne otwie­rane okno dachowe odsu­wane daleko do tyłu zaj­muje nie­mal całą powierzch­nię dachu. Ponadto, chcąc zapew­nić wyso­kiej klasy sys­tem Hi-Fi, marka po raz kolejny wybrała FOCAL, zna­ko­mi­tego fran­cu­skiego pro­du­centa. 

Systemy wspo­ma­ga­nia pro­wa­dze­nia

Na pokła­dzie będzie cała gama sys­temów wspo­ma­ga­nia pro­wa­dze­nia naj­now­szej gene­ra­cji, które speł­niają coraz bar­dziej zaawan­so­wane kry­te­ria Euro­NCAP. Należą do nich: 
–     sys­tem Night Vision, uni­ka­towy w tym seg­men­cie,
–     adap­ta­cyjny tem­po­mat z funk­cją Sto­p& Go (dla modeli z auto­ma­tyczną skrzy­nią bie­gów EAT8),
–    asy­stent utrzy­ma­nia środka pasa ruchu (dostępny razem z ACC Sto­p& Go), 
–     auto­ma­tyczne hamo­wa­nie awa­ryjne naj­now­szej gene­ra­cji (sys­tem wykrywa pie­szych i rowe­rzy­stów, w dzień i w nocy) oraz sys­tem ostrze­ga­nia przed koli­zją,
–     aktywny moni­tor pasa ruchu, teraz wykry­wa­jący kra­wę­dzie drogi rów­nież nie­po­sia­da­jące linii,
–     sys­tem wykry­wa­nia zmę­cze­nia kie­rowcy,
–     auto­ma­tyczne prze­łą­cza­nie świa­teł dro­go­wy­ch/mi­ja­nia,
–     sys­tem roz­po­zna­wa­nia ogra­ni­czeń pręd­ko­ści,
–     sys­tem roz­sze­rzo­nego roz­po­zna­wa­nia zna­ków dro­go­wych (znak Stop, zakaz wjazdu itd.),
–    sys­tem aktyw­nego moni­torowania mar­twego pola. 

Na ben­zynę i olej napę­dowy

Nowe auto wyko­rzy­stuje sil­niki Pure­Tech i Blu­eHDi nowej gene­ra­cji speł­niające wyma­ga­nia normy Euro 6.c (z tech­no­lo­gią SCR). W ofer­cie będą dwa nowe sil­niki ben­zy­nowe (w zależ­no­ści od ryn­ków doce­lo­wych) opra­co­wane na bazie sil­nika 1.6 Pure­Tech: Pure­Tech 180 S& S EAT8 i Pure­Tech 225 S& S EAT8 (tylko w wer­sji GT). W połą­cze­niu ze spor­to­wym try­bem zawie­sze­nia ta pro­po­zy­cja ma zapew­niać dyna­mikę i szyb­kość reak­cji godne samo­cho­dów klasy Gran Turi­smo. 
Oferta obej­muje także cztery sil­niki wyso­ko­prężne Blu­eHDi: 130 S& S, 130 S& S EAT8, 160 S& S EAT8 i 180 S& S EAT8.
Zapre­zen­to­wany po raz pierw­szy pod­czas tego­rocz­nego Świa­to­wego Salonu Samo­cho­do­wego w Gene­wie Peu­geot 508 zosta­nie wpro­wa­dzony do sprze­daży na całym świe­cie w czwar­tym kwar­tale 2018 r. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.