Wiadomości z rynku

sobota
27 kwietnia 2024

Powalczą z brudem i odpadkami

Renault Trucks na targach IFAT 2018 w Monachium
25 maja 2018
Renault Trucks zapre­zen­to­wało na tar­gach IFAT 2018, wio­dą­cych tar­gach poświę­co­nych gospo­da­ro­wa­niu wodą, ście­kami, odpa­dami i surow­cami, swoją ofertę dedy­ko­wa­nych pojaz­dów. 
Targi IFAT 2018 odby­wały się w dniach 14–18 maja 2018 r. w Messe Mün­chen, mona­chij­skim cen­trum wysta­wo­wym. Firma Renault Trucks wysta­wiła swoje cztery pojazdy spe­cjal­nie przy­sto­so­wane do potrzeb sek­tora komu­nal­nego i wywozu odpa­dów. 
Pod­czas wystawy po raz pierw­szy w Niem­czech zapre­zen­to­wany został pojazd D Access z zabu­dową do zała­dunku tyl­nego Olym­pus 19N. Ten nisko­po­dło­gowy pojazd został zapro­jek­to­wany spe­cjal­nie do wywozu odpa­dów z tere­nów miej­skich, a jego sze­ro­kość cał­ko­wita wynosi zale­d­wie 2300 mm. 
Wszech­stronną serię D repre­zen­to­wał rów­nież pojazd D16 z kabiną o sze­ro­ko­ści 2,1 m z zabu­dową typu zamia­tarka uliczna, wyko­naną przez firmę Faun. Gamę cięż­kich pojaz­dów budow­la­nych Renault Trucks repre­zen­to­wał model C 4x2. Ten solidny pojazd z zabu­dową bra­mową firmy Meil­ler jest pole­cany do sek­tora budow­la­nego jak rów­nież do wywozu odpa­dów. Gamę T repre­zen­to­wała wer­sja T 480 6x2 z zabu­dową hakową firmy Meil­ler. 

D Access: kom­pak­towy, zwrotny pojazd do zbiórki odpa­dów 

Praw­dziwą gwiazdą na wysta­wie pro­duk­tów firmy Renault Trucks na tar­gach IFAT 2018 był model D Access. Ten pojazd do zbiórki odpa­dów o wąskiej kon­struk­cji ma sze­ro­kość zale­d­wie 2300 mm i zwis przedni o dłu­go­ści tylko 1665 mm. Dzięki temu jest to nie­zwy­kle kom­pak­towy pojazd do zasto­so­wań miej­skich, który może z łatwo­ścią dotrzeć nawet do trudno dostęp­nych miejsc. 
Zapew­nia on ponadto sze­reg korzy­ści z zakresu wygody użyt­ko­wa­nia. Wyjąt­kowo sze­roka szyba przed­nia zapew­nia kie­rowcy pole widze­nia 220 st. a zakres mar­twego pola jest poni­żej 15 st. Pozy­cja kie­rowcy na pozio­mie ruchu pie­szego umoż­li­wia bez­pieczną jazdę nawet w szyb­kim ruchu miej­skim. Pojazd ten posiada też prak­tycz­nie pła­ską podłogę kabiny, a wyso­kość wnę­trza kabiny wynosi 2 metry, co pozwala na swo­bodne poru­sza­nie się wewnątrz. Dzięki temu kie­rowca może łatwo i szybko wsiąść do kabiny bez ryzyka potknię­cia się. Renault Trucks D Access zawiera rów­nież sze­reg funk­cji uwzględ­nia­ją­cych koniecz­ność czę­stego wsia­da­nia i wysia­da­nia z pojazdu. Na przy­kład sto­pień – znaj­duje się na wyso­ko­ści zale­d­wie 435 mm od podłoża. W porów­na­niu do pojaz­dów ze stop­niami wej­ścio­wymi typu dra­bin­ko­wego wsia­da­nie i wysia­da­nie z kabiny D Access jest nie­zwy­kle ergo­no­miczne. Kąt otwar­cia drzwi 80 st. po stro­nie kie­rowcy zapew­nia łatwy dostęp do pojazdu. Jako opcja dostępne są też skła­dane drzwi po stro­nie pasa­żera. 
Model D ACCESS wypo­sa­żony został w 8-litrowy sil­nik o mocy 320 KM zgodny z normą spa­la­nia Euro 6 oraz auto­ma­tyczną skrzy­nię bie­gów Alli­son 3000 spe­cjal­nie przy­sto­so­waną do zasto­so­wań typo­wych dla wywozu odpa­dów. 
Dla zapew­nie­nia trwa­ło­ści rama kabiny tego nisko­po­dło­go­wego pojazdu wyko­nana jest w cało­ści ze stali nie­rdzew­nej. Ponadto wszel­kie zewnętrzne ele­menty, podatne na uszko­dze­nia zapro­jek­to­wane są w taki spo­sób, aby można je było szybko i łatwo wymie­nić. 

Zamia­tarka uliczna D 16: pole­cana do użytku miej­skiego 

Gama D firmy Renault Trucks była repre­zen­to­wana rów­nież przez model D z kabiną o sze­ro­ko­ści 2,1 m. Ten 16-tonowy pojazd napę­dzany jest sze­ścio­cy­lin­dro­wym sil­nikiem wyso­ko­pręż­nym o mocy 250 KM. Skrzy­nia ZF 9S 1110 TO dys­po­nuje 9 zsyn­ch­ro­ni­zo­wa­nymi bie­gami do jazdy do przodu i jed­nym bie­giem wstecz­nym. Kabina pojazdu wypo­sa­żona jest w drzwi po stro­nie pasa­żera z dodat­kową szybą w dol­nej czę­ści, uła­twiającą kie­rowcy obser­wo­wa­nie, co dzieje się obok pojazdu. Zna­cząco zmniej­sza to wszel­kie ryzyko zwią­zane ze skrę­ca­niem w prawą stronę. Obec­ność tylko dwóch stopni uła­twia kie­rowcy wsia­da­nie i wysia­da­nie z kabiny. 
Renault Trucks D 2.1 m wypo­sa­żony jest w zabu­dowę typu zamia­tarka uliczna FAUN VIAJET 6. 

C 2.3 m 320 4x2: wszech­stronny, dla sek­tora budow­la­nego i komu­nal­nego 

Dzięki swo­jej wąskiej, obni­żo­nej kabi­nie szcze­gól­nie nadaje się do użytku na placu budowy lub do wywozu odpa­dów w śro­do­wi­sku miej­skim. Jego kabina jest zarówno kom­fortowa, jak i wytrzy­mała. Fotel kie­rowcy z zawie­sze­niem pneu­ma­tycz­nym zapew­nia ogrze­wa­nie, wen­ty­la­cję i wiele dodat­ko­wych funk­cji. Stop­nie wej­ściowe i niska podłoga kabiny spra­wiają, że dostęp do pojazdu jest bez­pieczny i łatwy. 
Drzwi Vision po stro­nie pasa­żera, wypo­sa­żone w dodat­kową szybę w dol­nej czę­ści, pozwa­lają kie­rowcy przez cały czas obser­wo­wać, co dzieje się na dro­dze po pra­wej stro­nie pojazdu. Zna­cząco zmniej­sza to ryzyko pod­czas skrę­ca­nia w prawo. 
Resory pió­rowe przed­niej osi w połą­cze­niu z pneu­ma­tycz­nym zawie­sze­niem osi napę­do­wej zapew­niają wysoki kom­fort, jak rów­nież trwa­łość podwo­zia. Dzięki stan­dar­do­wemu wypo­sa­że­niu w auto­ma­tyczną skrzy­nię bie­gów OPTIDRIVER z funk­cją tere­nową, pojazd pole­cany jest do użytku zarówno w tere­nie, jak i w każ­dych warun­kach pogo­do­wych. Wariant o mocy 320 KM napę­dzany jest 8-litro­wym sil­nikiem DTI8 w tech­no­lo­gii com­mon rail. Ulep­szony hamu­lec wyde­chowy OPTIBRAKE o mocy hamu­ją­cej 320 KM współ­pra­cuje z hamul­cami zasad­ni­czymi, zapew­niając zwięk­szone bez­pie­czeń­stwo pod­czas jazdy. 
Pojazd wypo­sa­żony jest w zabu­dowę bra­mową Meil­ler AK 12 MT. 

T480 6x2: solidny wybór dla ładun­ków o wadze nawet do 26 ton 

Renault Trucks T z zabu­dową hakową dedy­ko­wane jest do prze­wozu szcze­gól­nie cięż­kich ładun­ków. Podwo­zie 6x2 z zawie­sze­niem pneu­ma­tycz­nym, roz­sta­wem osi 3350 mm i kabiną o sze­ro­ko­ści 2,5 m wypo­sa­żone zostało w zauto­ma­ty­zo­waną skrzy­nię bie­gów OPTIDRIVER. Pojazd napę­dzany jest 12,8-litro­wym sil­nikiem Euro 6 Step C z ukła­dem com­mon rail. Dzięki mocy 480 KM i mak­sy­mal­nemu momen­towi obro­to­wemu 2400 Nm ten pojazd ma wystar­cza­jąco dużo mocy do prze­wozu nawet naj­cięż­szych ładun­ków. 
W kabi­nie sypial­nej pojazdu, który został zapre­zen­to­wany na tar­gach IFAT 2018, zna­leźć można pod­grze­wany fotel kie­rowcy z pod­par­ciem lędź­wio­wym, 24-litrową lodówkę i pilot ste­ru­jący wszyst­kimi funk­cjami w prze­dziale sypial­nym. 
Pojazd wypo­sa­żony jest w dźwi­gnik hakowy Meil­ler RS 21.70.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.