Wiadomości z rynku

sobota
20 kwietnia 2024

Ze sportowym pazurem

Jeep Grand Cherokee w nowej wersji S
25 maja 2018
Marka Jeep wpro­wa­dziła spor­tową inter­pre­ta­cję swo­jego fla­go­wego SUV-a – Grand Che­ro­kee S. Nowa limi­to­wana edy­cja dodaje do desi­gnu klasy pre­mium Jeepa Grand Che­ro­kee nowy spor­towy wygląd nadwo­zia, pod­kre­ślony przez błysz­czące akcenty Low Gloss Gra­nite Cry­stal umiesz­czone na znaczku, dol­nej nakładce zde­rzaka, wzdłuż okien bocz­nych, ram­kach grilla, ram­kach świa­teł tyl­nych i 20” obrę­czach kół. 
Agre­sywny wygląd modelu potę­gują czarne błysz­czące wykoń­cze­nia grilla i szyb w kolo­rze Gloss Black oraz podwójna koń­cówka wyde­chu z wykoń­cze­niem Black Chrome. Do stan­dar­do­wego wypo­sa­że­nia należy spor­towe zawie­sze­nie. 
Wnę­trze Jeepa Grand Che­ro­kee S wyróż­niają akcenty wykoń­cze­niowe z ano­dy­zo­wa­nego alu­mi­nium, ele­menty z drewna w kolo­rze czar­nym i czarne akcenty na desce roz­dziel­czej. Błysz­czące meta­lowe pedały i czarne fotele z per­fo­ro­wa­nej skóry Nappa SRT z czar­nymi prze­szy­ciami dodat­kowo pod­kre­ślają spor­towy cha­rak­ter modelu. 
Oprócz ele­men­tów sty­li­stycz­nych, nowa edy­cja spe­cjalna ofe­ruje zaawan­so­wane tech­no­lo­gie przy­ja­zne użyt­kow­ni­kowi, obej­mu­jące naj­now­szą wer­sję sys­temu mul­ti­me­dial­nego Ucon­nect z 8,4” ekra­nem doty­ko­wym, kom­pa­ty­bilną z apli­ka­cjami Apple CarPlay i Android Auto oraz pozwa­la­jącą na obsługę wielu funk­cji, w tym kli­ma­ty­za­cji i sys­temu info­ta­in­ment. 
Wypo­sa­że­nie obej­muje rów­nież 7” kon­fi­gu­ro­walny wyświe­tlacz oraz sys­tem audio Alpine z 9 gło­śni­kami i sub­wo­ofe­rem 506 watt ze stan­dar­do­wym sys­temem aktyw­nej reduk­cji hałasu, popra­wia­jący jakość odbie­ra­nego audio, wykry­wa­jąc i redu­ku­jąc hałas w kabi­nie za pomocą prze­ciw­staw­nych fal dźwię­ko­wych. 
Pano­ra­miczny dwu­pa­ne­lowy dach, obszyta skórą kie­row­nica, pod­grze­wane i wen­ty­lo­wane sie­dze­nia przed­nie i pod­grze­wana kanapa tylna oraz dwu­stre­fowa kli­ma­ty­za­cja są w stan­dar­dzie i pod­kre­ślają klasę pre­mium Jeepa Grand Che­ro­kee S. 

W tere­nie bez stresu

Poru­sza­nie się w tere­nie uła­twia sys­tem napędu 4x4 Quadra-Drive II, elek­tro­nicz­nie ste­ro­wany tylny mecha­ni­zmem róż­ni­co­wym o ogra­ni­czo­nym pośli­zgu (ELSD), które – według pro­du­centa – zapew­niają naj­lep­szą w swo­jej kla­sie trak­cję. System natych­miast roz­po­znaje poślizg kół i płyn­nie roz­dziela moment obro­towy sil­nika na koła z naj­więk­szą przy­czep­no­ścią. W nie­któ­rych przy­pad­kach pojazd „prze­wi­duje” słabą trak­cję i dosto­so­wuje się, aby aktyw­nie ogra­ni­czyć lub wyeli­mi­no­wać poślizg. 
System zarzą­dza­nia trak­cją Selec-Ter­rain umoż­li­wia wybór naj­bar­dziej opty­mal­nych usta­wień do jazdy szo­so­wej i tere­no­wej: Auto, Snow (śnieg), San­d/Mud (pia­ch/błoto) oraz Rock (skały). Korzy­sta­jąc z okre­ślo­nych algo­ryt­mów sys­tem ten potrafi koor­dy­no­wać i opty­ma­li­zo­wać ele­menty wpły­wa­jące na cha­rak­te­ry­stykę jezdną, m.in. moduł ste­ru­jący sil­nika (ECU), moduły układu hamul­co­wego, sys­temu sta­bi­li­za­cji toru jazdy (ESC), skrzyni prze­kła­dnio­wej i prze­nie­sie­nia napędu oraz pod­sys­tem Selec-Speed Con­trol (kon­troli pod­jazdu Hill Ascent Con­trol i zjazdu Hill Descent Con­trol). 

Ponad 70 sys­te­mów bez­pie­czeń­stwa

W Grand Che­ro­kee S zasto­so­wano ponad 70 naj­no­wo­cze­śniej­szych dostęp­nych sys­te­mów z zakresu aktyw­nego i bier­nego bez­pie­czeń­stwa i ochrony, w tym sys­tem ostrze­ga­nia przed naje­cha­niem na poprze­dza­jący pojazd (For­ward Col­li­sion War­ning) – który wykrywa, gdy Grand Che­ro­kee zbliża się do innego pojazdu i szybko wysyła ostrze­że­nia dźwię­kowe i wizu­alne wraz z 1,5-sekun­do­wym wspo­ma­ga­niem hamo­wa­nia, jeśli kie­rowca nie zare­aguje na czas; sys­tem ostrze­ga­nia przed nie­za­mie­rzo­nym zjeż­dża­niem z pasa ruchu (Lane­Sense Depar­ture War­ning) oraz sys­tem utrzy­my­wa­nia na pasie ruchu (Lane Keep Assist), który pomoże sko­ry­go­wać tor jazdy pojazdu z powro­tem na pas ruchu, inge­ru­jąc w układ kie­row­ni­czy; tem­po­mat adap­ta­cyjny z funk­cją Stop, który zmniej­sza wcze­śniej usta­wioną pręd­kość w przy­padku zbli­że­nia się do poprze­dza­ją­cego pojazdu na tym samym pasie ruchu lub zaje­cha­nia drogi przez inny samo­chód; sys­tem wykry­wa­nia obiek­tów na dro­dze cofa­nia (Blind Spot Moni­to­ring), który pomaga kie­row­com pod­czas zmiany pasa ruchu i infor­muje za pomocą ikony wyświe­tla­nej na lusterku, gdy jakiś pojazd wcho­dzi w tzw. mar­twy punkt i za pomocą ostrze­że­nia aku­stycz­nego – połą­czony z sys­temem wykry­wa­nia obiek­tów na dro­dze cofa­nia (Rear Cross Path Detec­tion), który emi­tuje ostrze­że­nie, gdy nie­wi­doczny w lusterku pojazd zbliża się z pra­wej lub lewej strony pod­czas cofa­nia na par­kingu. 
W stan­dar­dzie są rów­nież sys­temy zapro­jek­to­wane tak, aby zmniej­szyć nie­do­god­no­ści zwią­zane z par­ko­wa­niem. Należą do nich kamera cofa­nia Par­kView z pod­glą­dem przy­czepy Tra­iler View, która umoż­li­wia sze­ro­ko­kątny pod­gląd prze­strzeni tuż za pojaz­dem, dając wię­cej pew­no­ści pod­czas cofa­nia i wyświe­tla siatkę pozy­cyjną, uła­twia­jąc manew­ro­wa­nie na cia­snych par­kin­gach, sys­temy Par­kSense Front i Rear Park Assist System, które współ­pra­cują z kamerą cofa­nia. 
Jeep Grand Che­ro­kee jest ofe­ro­wany w 10 kolo­rach nadwo­zia i jest napę­dzany wyso­ko­pręż­nym sil­ni­kiem Mul­ti­jet II 3.0 i mocy 250 KM, połą­czonym z ośmio­bie­gową skrzy­nią auto­ma­tyczną. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.