Wiadomości z rynku

poniedziałek
29 kwietnia 2024

Mercedes-Maybach Klasy S w nowej odsłonie

Jeszcze bardziej wyrafinowany i ekskluzywny
1 czerwca 2018
Mer­ce­des-May­bach, luk­su­sowa marka łączy per­fek­cję Mer­ce­desa Klasy S z eks­klu­zyw­no­ścią May­bacha. W naj­now­szej odsło­nie topowy model Mer­ce­des-Benz jest jesz­cze bar­dziej wyra­fi­no­wany. 
Nowa osłona chłod­nicy, opcjo­nalny dwu­ko­lo­rowy lakier i nowe, nie­spo­ty­kane kom­bi­na­cje odcieni w kabi­nie pod­kre­ślają jego maje­sta­tyczną pre­zen­cję. Świa­towa pre­miera modelu odbyła się pod­czas tego­rocz­nych tar­gów moto­ry­za­cyj­nych w Gene­wie. Sprze­daż ruszyła w kwiet­niu. 
Z przodu Mer­ce­des-May­bach zwraca uwagę nową osłoną chłod­nicy z sub­tel­nymi, pio­no­wymi listwami. Pro­jek­tan­tom za inspi­ra­cję posłu­żyły tu prąż­ko­wane gar­ni­tury. Jako pierw­szy taki grill otrzy­mał pro­to­ty­powy Vision Mer­ce­des-May­bach 6 – zja­wi­skowe coupé, zapre­zen­to­wane w 2016 r. 
Także dwu­ko­lo­rowy lakier ma swoje korze­nie w histo­rii marki. W przy­szło­ści nabywcy będą mieli do wyboru dzie­więć róż­nych kom­bi­na­cji odcieni. Kolejną nowo­ścią jest podwójna powłoka bez­barwna, którą na życze­nie można łączyć ze wszyst­kimi ciem­nymi bar­wami nadwo­zia. Cha­rak­te­ry­zuje się ona nie­zwy­kłym bla­skiem z efek­tem lakieru for­te­pia­no­wego i wra­że­niem wyjąt­ko­wej głębi. Prace zwią­zane z nało­że­niem dru­giej war­stwy bez­barw­nego lakieru, włącz­nie z wyko­ny­wa­nym w mię­dzy­cza­sie szli­fo­wa­niem, są pro­wa­dzone ręcz­nie w zakła­dach May­bach Manu­fak­tur – odpo­wia­dają za to spe­cjal­nie prze­szko­leni lakier­nicy. 
Topowa limu­zyna otrzy­mała też nowe, wie­lo­ra­mienne obrę­cze o śred­nicy 20 cali. Do wyboru są jesz­cze trzy inne, eks­klu­zywne wzory felg o śred­nicy 20 cali, w tym 20-otwo­rowe obrę­cze znane z modelu Mer­ce­des-May­bach S Kabrio­let. 
Oferta wzbo­gaca się o dwie nowe tona­cje kolo­ry­styczne kabiny: arma­nia­kowy brą­z/czerń oraz beż sawan­ny­/czerń. Tapi­cerka skó­rzana nappa May­bach Exc­lu­sive w kolo­rze czar­nym wystę­puje w połą­cze­niu z kon­tra­stu­ją­cymi prze­szy­ciami w kolo­rze mie­dzia­nym, zło­tym lub pla­ty­no­wym. Kolejną nowo­ścią są ele­menty ozdobne desi­gno zdo­bione fali­stymi liniami Magno­lia. 
Pod wzglę­dem dłu­go­ści i roz­stawu osi fla­gowy okręt Mer­ce­des-Benz prze­ra­sta wydłu­żoną Klasę S Limu­zyna o 200 mm – mie­rzy 5462 mm dłu­go­ści, a jego roz­staw osi wynosi 3365 mm. Prze­kłada się to na zwięk­szoną prze­strzeń dla pasa­że­rów tyl­nych sie­dzeń. Mają oni do dys­po­zy­cji także mon­to­wane stan­dar­dowo fotele Exe­cu­tive po obu stro­nach kabiny oraz inne eks­klu­zywne ele­menty wypo­sa­że­nia, takie jak inno­wa­cyjny sys­tem wzmac­nia­nia głosu. 
Mer­ce­des-May­bach odniósł impo­nu­jący suk­ces – o czym naj­le­piej świad­czą wyniki jego sprze­daży. Od chwili pre­miery w lutym 2015 r. do nabyw­ców tra­fiło już ponad 25 tys. egzem­pla­rzy modelu. Także w 2017 r. ponad jedna na dzie­sięć sprze­da­nych Klas S miała logo May­bacha. Głów­nymi ryn­kami zbytu topo­wej limu­zyny są Chiny, Rosja oraz USA. 

Mercedes-Maybach Klasy S: dane techniczne

  S 560 S 560 4MATIC S 650
Liczba/układ cylindrów 8/V 8/V 12/V
Pojemność skok. (ccm) 3982 3982 5980
Moc maks. (kW/KM) 345/469 345/469 463/630
Maks. mom. obr. (Nm) 700 700 1000
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) 8,8 9,3 12,7
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 4,9 4,9 4,7
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.