Wiadomości z rynku

środa
8 maja 2024

Z przeszczepami z wyższego segmentu

Nowy Mercedes-Benz Klasy C limuzyna i kombi
29 czerwca 2018
Mer­ce­des przy­go­to­wał nowy model Klasy C w wer­sji limu­zyna i kombi. 
Wzor­nic­two nowej Klasy C defi­niuje przede wszyst­kim przedni pas oraz design reflek­to­rów i tyl­nych lamp. 
Stan­dar­dowo model jest ofe­ro­wany z halo­ge­no­wymi reflek­to­rami i dio­do­wymi świa­tłami do jazdy dzien­nej. Na życze­nie dostępne są reflek­tory LED High Per­for­mance. Po raz pierw­szy nabywcy tej serii mode­lo­wej mają do wyboru także matry­cowe reflek­tory MULTIBEAM LED ze świa­tłami dro­go­wymi ULTRA RANGE (wię­cej infor­ma­cji w dal­szej czę­ści doku­mentu). 
Paleta kolo­ry­styczna wzbo­ga­ciła się o dwa odcie­nie meta­liczne – srebrny Mojave oraz zie­leń szma­ragdu. 

W kabi­nie jesz­cze bar­dziej kunsz­tow­nie

Spor­towy design kok­pitu z płyn­nymi for­mami repre­zen­tuje nowo­cze­sne podej­ście do luk­susu. Kon­solę środ­kową wyróż­nia ele­ganc­kie wykoń­cze­nie – brą­zowe drewno orze­chowe o otwar­tych porach lub antra­cy­towe drewno dębowe, rów­nież o otwar­tych porach. Trój­wy­mia­rowy, praw­dziwy for­nir łączy rze­mieśl­ni­czy cha­rak­ter z atrak­cyj­nym wzor­nic­twem. Lista odcieni kabiny wzbo­ga­ciła się o kom­bi­na­cję szary mag­ma­/czarny, a dla wewnętrz­nej linii AMG – o sio­dłowy brąz. Stan­dar­dowa spe­cy­fi­ka­cja obej­muje funk­cję bez­klu­czy­ko­wego uru­cha­mia­nia KEYLESS-GO. 
Kolejną nowo­ścią jest pakiet wie­lo­kon­tu­ro­wych sie­dzeń, obej­mu­jący fotele z regu­la­cją bocz­nych podu­szek i pod­par­cia lędź­wio­wego za pomocą elek­trycz­nej pompy pneu­ma­tycz­nej, a także funk­cję masażu. Ta ostat­nia jest reali­zo­wana przez komory powietrzne na wyso­ko­ści odcinka lędź­wio­wego, napeł­niane i opróż­niane z różną czę­sto­tli­wo­ścią (ruch pul­su­jący lub falowy). Obsługa pneu­ma­tycz­nych funk­cji foteli odbywa się za pośred­nic­twem sys­temu mul­ti­me­dial­nego. 

Opcjo­nalne wskaź­niki cyfrowe

Nowa Klasa C przej­muje kon­cep­cję wyświe­tla­nia i obsługi z Klasy S. Na życze­nie może być wypo­sa­żona w cyfrowy panel wskaź­ni­ków z trzema róż­nymi moty­wami: kla­sycz­nym, spor­to­wym lub pro­gre­syw­nym. 
Panel wskaź­ni­ków: bazowy model ma dwa umiesz­czone w tubach wskaź­niki roz­dzie­lone 5,5-calo­wym kolo­ro­wym ekra­nem o roz­dziel­czość 383 x 600 pik­seli, z „kla­sycz­nym” sty­lem wyświe­tla­nia. 
W opcji dostępny jest w pełni cyfrowy zestaw wskaź­ni­ków, z 12,3-calo­wym ekra­nem o roz­dziel­czo­ści 1920 x 720 pik­seli. Kie­rowca ma do wyboru trzy wer­sje inter­fejsu: kla­syczną, spor­tową oraz pro­gre­sywną. Poza danymi z kom­pu­tera pokła­do­wego cyfrowe zegary mogą poka­zy­wać infor­ma­cje z nawi­ga­cji lub tzw. ekran ECO, wspo­ma­ga­jący oszczędny tryb jazdy. 
Wyświe­tlacz cen­tralny: ekran mul­ti­me­diów nad kon­solą środ­kową jest dostępny w dwóch roz­mia­rach. W połą­cze­niu z sys­te­mem Audio 20 ma prze­kątną 7” i roz­dziel­czość 960 x 540 pik­seli oraz „kla­syczny” styl wyświe­tla­nia. 
Po raz pierw­szy sys­tem Audio 20 wystę­puje też z wyświe­tla­czem o wyso­kiej roz­dziel­czo­ści (10,25”, 1920 x 720 pik­seli; stan­dard w przy­padku sys­temu COMAND Online). Podob­nie jak w przy­padku panelu wskaź­ni­ków, do wyboru są tu trzy wer­sje gra­fiki. 
Kie­row­nica wypo­sa­żona jest w panele doty­kowe. Reagują one na ruchy opusz­ków pal­ców niczym ekran smart­fona, pozwa­la­jąc kie­rowcy obsłu­gi­wać funk­cje panelu wskaź­ni­ków i mul­ti­me­diów bez odry­wa­nia rąk od wieńca. Kolejną nowo­ścią jest ste­ro­wa­nie sys­te­mem DISTRONIC oraz tem­po­ma­tem za pomocą instru­men­tów zgru­po­wa­nych bez­po­śred­nio na kie­row­nicy. 
System infor­ma­cyjno-roz­ryw­kowy można obsłu­gi­wać także za pomocą panelu doty­ko­wego z kon­tro­le­rem na kon­soli środ­ko­wej oraz korzy­stając ze ste­ro­wa­nia gło­so­wego LINGUATRONIC. Gło­sowo można uak­tyw­niać teraz dodat­kowe funk­cje pojazdu, takie jak ogrze­wa­nie sie­dzeń. Opcjo­nalny wyświe­tlacz head-up ofe­ruje jesz­cze więk­szy zakres usta­wień niż w poprzed­niku. 

Intel­li­gent Drive: sys­temy aktyw­nego bez­pie­czeń­stwa

Nowa Klasa C otrzy­mała naj­now­sze sys­temy wspo­ma­ga­jące jazdę, zapew­nia­jące jesz­cze wyż­szy stan­dard aktyw­nego bez­pie­czeń­stwa niż dotąd. W wybra­nych sytu­acjach model może poru­szać się czę­ściowo auto­no­micz­nie. W tym celu wni­kli­wie śle­dzi sytu­ację na dro­dze: udo­sko­na­lone sys­temy kamery i rada­rów obser­wują obszar do 500 m przed autem. Radary ska­nują oto­cze­nie pojazdu do 250 m z przodu, 40 m po bokach i 80 m z tyłu, pod­czas gdy zasięg kamery w przód sięga 500 m – w tym 90 m w trzech wymia­rach. Przy reali­za­cji funk­cji wspo­ma­ga­jących Klasa C korzy­sta też z map i nawi­ga­cji. Przy­kła­dowo, aktywna kon­trola odle­gło­ści Active Distance Assist DISTRONIC, ele­ment pakietu wspo­ma­ga­nia bez­pie­czeń­stwa jazdy, może wspie­rać kie­rowcę w licz­nych sytu­acjach na bazie infor­ma­cji z map i pre­dyk­cyj­nie regu­lo­wać pręd­kość auta np. pod­czas zbli­ża­nia się do zakrę­tów, skrzy­żo­wań czy rond. 
Stan­dar­dowo naj­now­sza Klasa C ofe­ruje roz­bu­do­wany układ anty­ko­li­zyjny Active Brake Assist. Zależ­nie od sytu­acji, może on pomóc w zła­go­dze­niu skut­ków lub cał­ko­wi­cie zapo­biec koli­zji pole­ga­ją­cej na naje­cha­niu na tył poprze­dza­ją­cego pojazdu, ude­rze­niu przo­dem w zatrzy­mu­jący się lub sto­jący pojazd albo potrą­ce­niu prze­chod­nia lub rowe­rzy­sty. 

Reflek­tory MULTIBEAM LED

W Kla­sie C debiu­tują także dostępne na życze­nie reflek­tory MULTIBEAM LED. Każdy z nich korzy­sta z matrycy liczą­cej 84 osobno ste­ro­wane diody LED. Pozwala to nie­zwy­kle szybko i pre­cy­zyj­nie ste­ro­wać stru­mie­niem świa­tła zgod­nie z aktu­alną sytu­acją na dro­dze. 
W porów­na­niu z ofe­ro­wanym wcze­śniej sys­te­mem LED ILS (Intel­li­gent Light System) reflek­tory ofe­rują nowe funk­cje, takie jak oświe­tla­nie skrzy­żo­wań, rond, tryb miej­ski oraz tryb na złą pogodę. 
Po włą­cze­niu świa­teł dro­go­wych uak­tyw­nia się Adap­tive High­beam Assist Plus – asy­stent pozwa­la­jący zacho­wać dale­ko­siężne oświe­tle­nie bez ośle­pia­nia innych uczest­ni­ków ruchu. Gdy układ nie wykrywa pojaz­dów przed autem, a pręd­kość jazdy prze­kra­cza 40 km/h, auto­ma­tycz­nie uru­cha­miane są świa­tła dro­gowe ULTRA RANGE. Gene­rują one mak­sy­malne natę­że­nie, na jakie zezwala prawo. Jeśli przed Klasą C pojawi się jakiś pojazd, poru­sza­jący się w tym samym bądź prze­ciw­nym kie­runku, LED-y są czę­ściowo wyga­szane w celu zama­sko­wa­nia czę­ści stru­mie­nia świa­tła w kształ­cie litery „U”. Pozo­stały obszar pozo­staje oświe­tlony z pełną inten­syw­no­ścią. 

Kon­trola kom­fortu ENERGIZING

Opcjo­nalny układ kon­troli kom­fortu ENERGIZING „scala” różne układy pojazdu z zakresu kom­fortu. Wyko­rzy­stuje on funk­cje kli­ma­ty­za­cji (w tym roz­py­lacz zapa­chów), foteli (pod­grze­wa­nie, wen­ty­la­cję, masaż), a także nastro­jowe oświe­tle­nie i nagło­śnie­nie, aby stwo­rzyć w kabi­nie okre­śloną, sprzy­ja­jącą dobremu samo­po­czu­ciu atmos­ferę, dopa­so­waną do nastroju i potrzeb podró­żu­ją­cych. 

Systemy mul­ti­me­dialne: sper­so­na­li­zo­wane 

Bazowo Klasa C jest wypo­sa­żona w sys­tem mul­ti­me­dialny Audio 20 z dwoma por­tami USB, czyt­ni­kiem kart SD, łącz­no­ścią Blu­eto­oth oraz inter­fej­sem mul­ti­me­diów. 
Naj­now­sza gene­ra­cja sys­temu COMAND Online (opcja) ofe­ruje nawi­ga­cję 3D, która korzy­sta z szyb­kiego dysku twar­dego, wyświe­tla mapy topo­gra­ficzne i foto­re­ali­styczne wize­runki budyn­ków w 3D, a także ma funk­cję trój­wy­mia­ro­wej rota­cji map. Mapy nawi­ga­cji uzu­peł­niają kom­plek­sowe dane, takie jak infor­ma­cje o natę­że­niu ruchu w cza­sie rze­czy­wi­stym, komu­ni­katy Car-to-X, infor­ma­cje pogo­dowe, loka­li­za­cja sta­cji paliw wraz z aktu­al­nymi cenami oraz dostęp­ność miejsc par­kin­go­wych w oko­licy. 
Dzięki usłu­dze Con­cierge (dostępna w ramach abo­na­mentu) użyt­kow­nicy Mer­ce­des me con­nect mają dostęp do wielu sper­so­na­li­zo­wa­nych usług: od doko­na­nia rezer­wa­cji sto­lika przez wska­zówki tury­styczne aż po infor­ma­cje o impre­zach kul­tu­ral­nych i wyda­rze­niach spor­towych oraz moż­li­wość prze­sy­ła­nia celów nawi­ga­cji bez­po­śred­nio do pojazdu. 
W ofer­cie nowej Klasy C poja­wił się rów­nież nowy sys­tem audio z 9 gło­śni­kami o łącz­nej mocy 225 watów (2 x Front­bass o mocy 50 W oraz 5 pozo­sta­łych kana­łów po 25 W). Pla­suje się on pomię­dzy nagło­śnie­niem seryj­nym a sys­te­mem dźwięku prze­strzen­nego Bur­me­ster. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.