Wiadomości z rynku

piątek
26 kwietnia 2024

Wysoko zaawansowane konstrukcje

Sprinter, Partner i Crafter w nowym wydaniu
13 lipca 2018
Naj­now­sze modele samo­cho­dów dostaw­czych są wysoko zaawan­so­wanymi kon­struk­cjami, w któ­rych pro­du­cenci zadbali nie tylko o moż­li­wo­ści trans­por­towe, lecz także o funk­cjo­nal­ność, bez­pie­czeń­stwo i kom­fort jazdy. 
Sowimi nowymi pojaz­dami pochwa­lili się ostat­nio Mer­ce­des-Benz, Peu­geot i Volk­swa­gen. 

Mer­ce­des Sprin­ter – ponad 1.700 kom­bi­na­cji

Mer­ce­des-Benz wpro­wa­dził na rynek Sprin­tera trze­ciej gene­ra­cji. To pierw­szy pojazd Mer­ce­des-Benz Vans, repre­zen­tu­jący ini­cja­tywę przy­szło­ści adVANce, dzięki któ­rej kon­cern z pro­du­centa samo­cho­dów zmie­nia się w dostawcę kom­plek­sowych roz­wią­zań mobil­nych. 
– Przed­sta­wiamy zupeł­nie nową gene­ra­cję naj­po­pu­lar­niej­szego modelu Mer­ce­desa w Pol­sce. Nowy Sprin­ter to naj­bar­dziej zaawan­so­wany tech­no­lo­gicz­nie samo­chód dostaw­czy. Wypo­sa­żony jest w sys­temy wspar­cia kie­rowcy znane z oso­bo­wych Mer­ce­desów, w tym w prze­ło­mowy sys­tem mul­ti­me­dialny MBUX ze ste­ro­wa­niem gło­so­wym. Nowy Sprin­ter to ponad 1700 kom­bi­na­cji dłu­go­ści, wyso­ko­ści i napę­dów; w tym po raz pierw­szy w histo­rii także na przed­nie koła. Nowy Sprin­ter to wresz­cie świetna baza do ofe­ro­wa­nia klien­tom samo­cho­dów dostaw­czych usług cyfro­wych w ramach Mer­ce­des PRO – powie­dział Grze­gorz Sawicki, dyrek­tor sprze­daży Mer­ce­des-Benz Vans. 
Nowy model zapew­nia znaczny skok efek­tyw­no­ści dzięki niż­szym cał­ko­wi­tym kosz­tom eks­plo­ata­cyj­nym i moż­li­wo­ści dopa­so­wa­nia pojazdu pre­cy­zyj­nie do potrzeb klienta. Jedną z naj­waż­niej­szych inno­wa­cji jest kom­plek­sowy sys­tem łącz­no­ści inter­ne­towej. Dzięki temu Sprin­ter trze­ciej gene­ra­cji stał się ele­mentem inter­netu rze­czy. Nowe, sie­ciowe usługi Mer­ce­des PRO w połą­cze­niu z zupeł­nie nowymi sys­temami mul­ti­me­dial­nymi MBUX (Mer­ce­des-Benz User Expe­rience) sta­nowią dobre narzę­dzie do kom­plek­so­wego zarzą­dza­nia zarówno dużą, jak i nie­wielką flotą. Mer­ce­des PRO con­nect uła­twia pracę mene­dżera floty, zapew­niając łącz­ność ze wszyst­kimi pojaz­dami i kie­rowcami. Umoż­li­wia to zarzą­dza­nie pojaz­dami w try­bie online, a infor­ma­cje o poje­ździe, takie jak loka­li­za­cja, poziom paliwa lub ter­miny prze­glą­dów, mogą być pozy­ski­wane nie­mal w cza­sie rze­czy­wi­stym. Osiem pakie­tów obej­muje zagad­nie­nia doty­czące floty, pojazdu, kie­rowcy oraz usług loka­li­za­cyj­nych. 
Do spraw­dzo­nych napę­dów na tylne oraz na cztery koła dołą­czył teraz nowy sys­tem napędu na przed­nią oś. Ze względu na róż­nice wyni­ka­jące z kon­struk­cji pojazd w tej wer­sji może prze­wieźć ładu­nek cięż­szy o 50 kilo­gra­mów w porów­na­niu do wariantu z napę­dem na tylną oś. Niż­szy o 80 mm dolny próg zała­dun­kowy spra­wia, że ​​zała­du­nek/rozładu­nek komer­cyj­nie uży­wa­nych Sprin­terów i wej­ście­/wyj­ście z czę­ści miesz­kal­nej i sypial­nej w przy­padku zabu­dowy kem­pin­go­wej są znacz­nie wygod­niej­sze. 
Nowy Sprin­ter jest dostępny z dwiema na nowo opra­co­wa­nymi prze­kład­niami napędu na przed­nie koła: dziewięciobie­gową auto­ma­tyczną prze­kład­nią hydro­ki­ne­tyczną, pierw­szą tego typu w seg­men­cie dużych samo­cho­dów dostaw­czych, oraz 6-bie­gową manu­alną skrzy­nią bie­gów. Ważną prze­wagą kon­ku­ren­cyjną jest pozo­sta­wie­nie w pale­cie sil­nika V6.
Fur­gon, Tourer, podwo­zie, auto­bus lub pojazd do zabu­dowy, do tego trzy kon­fi­gu­ra­cje napędu: na tylne, przed­nie oraz wszyst­kie koła, różne rodzaje kabiny, dłu­go­ści nadwo­zia, tonaż, wyso­kość prze­strzeni ładun­ko­wej i cechy wypo­sa­że­nia – tylko dzięki tym para­me­trom wzro­sła liczba moż­li­wych warian­tów Sprin­tera. Obec­nie można skon­fi­gu­ro­wać ponad 1.700 róż­nych wer­sji pojazdu. Mak­sy­malna modu­ło­wość sta­nowi rdzeń nowej kon­cep­cji Sprin­tera. Zakres moż­li­wo­ści obej­muje np. roz­wią­za­nia dla usług kurier­skich, trans­portu towa­rów na więk­sze odle­gło­ści lub dla tech­ni­ków ser­wi­so­wych uży­wa­ją­cych swo­jego pojazdu jako mobil­nego maga­zynu czę­ści zamien­nych, a także dla luk­su­so­wych prze­wo­zów pasa­żer­skich. Nowy Sprin­ter może być rów­nież wyko­rzy­sty­wany jako kam­per, auto­bus lub ambu­lans. 
Samo­chód ma zapew­niać nie­znany dotąd w seg­men­cie dużych aut dostaw­czych poziom kom­fortu i bez­pie­czeń­stwa. Udo­sko­na­le­nia to m.in. ergo­no­miczne fotele, uru­cha­mia­nie bez klu­czyka i ulep­szony sys­tem kli­ma­ty­za­cji. Ela­styczna kon­cep­cja schow­ków zapew­nia, że wszystko ma swoje miej­sce. Komora baga­żowa rów­nież zyskuje dzięki spryt­nym deta­lom. Ergo­no­miczna zabu­dowa nad­koli i moż­li­wość wyko­rzy­sta­nia w pełni wyso­ko­ści w czę­ści ładun­ko­wej w połą­cze­niu z napę­dem na przed­nią oś zwięk­sza wszech­stron­ność zasto­so­wań. Mak­sy­malna pojem­ność ładowni wynosi 17 m3, przy dmc do 5,5 tony. 
Systemy wspo­ma­ga­jące dostępne dla trze­ciej gene­ra­cji pojazdu obej­mują np. samo­czysz­czącą kamerę cofa­nia, poka­zu­jącą obraz w lusterku wstecz­nym, nowo­cze­sny pakiet par­ko­wa­nia z wido­kiem 360 stopni oraz czuj­niki desz­czu ze zin­te­gro­wa­nym sys­temem Wet Wiper dla opty­mal­nej widocz­no­ści nawet pod­czas uży­wa­nia wycie­ra­czek. 
Ceny pod­sta­wo­wej wer­sji fur­gon nowego modelu Sprin­tera zaczy­nają się od 84 330 zł netto. To ok. 6,5% taniej niż w przy­padku poprzed­niego, naj­tań­szego modelu. Wer­sja podwo­zie kosz­tuje teraz od 78 230 zł netto. Tym samym naj­tań­szą wer­sję do zabu­dowy można kupić o 7% taniej niż to było dotych­czas. 

Peu­geot Part­ner – łącze­nie przy­jemnego z poży­tecz­nym

Jak połą­czyć przy­jemne z poży­tecz­nym, by móc codzien­nie ruszać w drogę z tym samym entu­zja­zmem, opty­mal­nie wyko­rzy­sty­wać czas, mieć gwa­ran­cję bez­pie­czeń­stwa i wytrzy­ma­ło­ści w każ­dej sytu­acji? Peu­geot, pro­jek­tu­jąc nowy model Part­nera, sta­rał się spro­stać temu zada­niu. 
Nowy model wypo­sa­żony w stan­dar­dzie w Peu­geot i-Cock­pit, roz­wią­za­nie nie­spo­ty­kane dotąd w tym seg­men­cie, zapew­nia nową jakość pro­wa­dze­nia. 
Nowy Part­ner to nie tylko ener­ge­tyczny styl. Ten model jest wypo­sa­żony w nie­spo­ty­kaną dotąd ofertę sys­temów wspo­ma­ga­nia pro­wa­dze­nia, tych samych co w naj­now­szych samo­cho­dach oso­bo­wych. Dwie naj­waż­niej­sze inno­wa­cje to wskaź­nik prze­cią­że­nia samo­chodu i sys­tem Sur­ro­und Rear Vision, który za pomocą kamer zapew­nia dobrą widocz­ność w mar­twym polu widze­nia. 
Zapro­jek­to­wano też prak­tyczną, modu­łową część ładun­kową. W sumie ma to być mobilne biuro, które zapew­nia sty­mu­lu­jące i bez­stre­sowe warunki pracy. 
Każdy użyt­kow­nik ma zna­leźć dla sie­bie kon­fi­gu­ra­cję, która umoż­liwi mu sprawną pracę. Może to być wer­sja Grip dla klien­tów, któ­rzy potrze­bują solid­nego samo­chodu do pracy w trud­nych warun­kach, czy wer­sja Asphalt dla tych, któ­rzy spę­dzają dużo czasu za kół­kiem. 
Wnę­trze kabiny zaska­kuje wyso­kim stan­dar­dem, dotych­czas zare­zer­wo­wa­nym dla samo­cho­dów oso­bo­wych. Samo­chód jest wypo­sa­żony w inno­wa­cyjne tech­no­lo­gie, które uła­twiają bez­pieczną i intu­icyjną jazdę, a jed­no­cze­śnie dostar­czają kie­rowcy pozy­tyw­nej sty­mu­la­cji. 
Peu­geot i-Cock­pit po raz pierw­szy poja­wia się w samo­cho­dzie dostaw­czym. Wypo­sa­że­nie łączy kom­fort i bez­pie­czeń­stwo, a w jego skład wcho­dzi m.in. kom­pak­towa kie­row­nica, spłasz­czona z dwóch stron, która zapew­nia lep­szy chwyt i uła­twia manewry, zestaw cyfro­wych zega­rów wyświe­tla­ją­cych naj­waż­niej­sze infor­ma­cje na wyso­ko­ści wzroku kie­rowcy, który nie musi już spusz­czać drogi z oczu, a także pojem­no­ściowy ekran doty­kowy 8” umiesz­czony pośrodku deski roz­dziel­czej i zwró­cony w stronę kie­rowcy. Zapew­nia bez­po­średni, stały dostęp do naj­waż­niej­szych funk­cji: radia, nawi­ga­cji, usta­wień samo­chodu, tele­fonu, itd. 
Inno­wa­cyjny sys­tem Sur­ro­und Rear Vision jest cenną pomocą w pro­wa­dze­niu i gwa­ran­tuje widok całego oto­cze­nia samo­chodu. Kie­rowca ma zapew­nioną widocz­ność z każ­dej strony, co nie tylko uła­twia pro­wa­dze­nie, ale rów­nież manew­ro­wa­nie samo­cho­dem. Auto jest wypo­sa­żone w dwie kamery: jedna jest umiesz­czona na wspor­niku bocz­nego lusterka po stro­nie pasa­żera, a druga w gór­nej czę­ści dwu­skrzy­dło­wych peł­nych drzwi tyl­nych. Kamery zapew­niają widok oto­cze­nia z boku samo­chodu po stro­nie pasa­żera, zmniej­sza­jąc mar­twe pole widze­nia oraz 
widocz­ność do tyłu, by uła­twić manew­ro­wa­nie. Obraz z kamer jest wyświe­tlany na ekra­nie umiesz­czo­nym na miej­scu lusterka wstecz­nego. 
Wskaź­nik prze­cią­że­nia samo­chodu to inno­wa­cyjny ele­ment wypo­sa­że­nia, który zapew­nia bez­pie­czeń­stwo w róż­nych sytu­acjach. Pomiar masy jest wyko­ny­wany auto­ma­tycz­nie po uru­cho­mie­niu samo­chodu lub ręcz­nie na postoju za pomocą przy­ci­sku umiesz­czo­nego w czę­ści ładun­ko­wej. Po osią­gnię­ciu 90% dopusz­czal­nego obcią­że­nia samo­chodu na przy­ci­sku zapala się biała dioda LED. Jeśli obcią­że­nie jest więk­sze od dopusz­czal­nego, włą­cza się poma­rań­czowa dioda LED i poja­wia się komu­ni­kat ostrze­gaw­czy na tablicy roz­dziel­czej. 
To uni­ka­towe wypo­sa­że­nie w skali całego rynku samo­cho­dów dostaw­czych, nie­za­leż­nie od seg­mentu, jest teraz dostępne w opcji. 
Lista zaawan­so­wa­nego tech­no­lo­gicz­nie wypo­sa­że­nia jest impo­nu­jąca i nie­spo­ty­kana w tym seg­men­cie. W zależ­no­ści od wer­sji obej­muje m.in.: elek­tryczny hamu­lec posto­jowy (więk­szy kom­fort, ale też moż­li­wość mon­tażu dużego schowka lub szer­szego środ­ko­wego sie­dze­nia w wer­sji trzy­miej­sco­wej w miej­scu dotych­czasowej dźwi­gni hamulca ręcz­nego), adap­ta­cyjny tem­po­mat ACC (utrzy­muje zapro­gra­mo­waną pręd­kość i auto­ma­tycz­nie dosto­so­wuje bez­pieczną odle­głość od samo­chodu jadą­cego z przodu; w wer­sji z auto­ma­tyczną skrzy­nią bie­gów o 8 prze­ło­że­niach może nawet cał­ko­wi­cie zatrzy­mać samo­chód), roz­sze­rzony sys­tem roz­po­zna­wa­nia zna­ków dro­go­wych i ogra­ni­cze­nia pręd­ko­ści wyświe­tla odczy­tany znak i pro­po­nuje mak­sy­malną dopusz­czalną pręd­kość w celu wpro­wa­dze­nia jej do tem­po­matu lub ogra­nicz­nika pręd­ko­ści jako war­to­ści zada­nej.
Kolejne ele­menty to alarm nie­za­mie­rzo­nego prze­kro­cze­nia linii, który kory­guje tor jazdy samo­chodu w chwili nie­uwagi kie­rowcy, sys­tem kon­troli uwagi kie­rowcy wyko­rzy­stu­jący kamerę do moni­to­ro­wa­nia zacho­wa­nia kie­rowcy wraz z ana­lizą ruchów kie­row­nicy (w przy­padku wykry­cia spadku uwagi kie­rowcy włą­cza się alarm dźwię­kowy i wizu­alny), Active Safety Brake –po­wo­du­jący auto­ma­tyczne hamo­wa­nie w razie wykry­cia ryzyka koli­zji, sys­tem sta­bi­li­za­cji toru jazdy przy­czepy, auto­ma­tyczne prze­łą­cza­nie świa­teł dro­go­wych i mija­nia, kamera cofa­nia Visio­park 180°, sys­tem kon­troli mar­twego pola z kon­tro­l­kami wbu­do­wa­nymi w lusterka boczne, sys­tem bez­klu­czy­ko­wego dostępu i uru­cha­mia­nia samo­chodu. 
Duży, kolo­rowy ekran doty­kowy o prze­kąt­nej 8’’ zapew­nia dostęp do mobil­nych tech­no­lo­gii. Jest wypo­sa­żony w dwa gniazda USB, gniazdo Jack, Blu­eto­oth oraz łado­warkę induk­cyjną do smart­fo­nów. Nawi­ga­cja 3D online ma funk­cję pole­ceń gło­so­wych i umoż­li­wia pro­ste, intu­icyjne wyszu­ki­wa­nie przy­dat­nych punk­tów na tra­sie (POI). Uwzględ­nia aktu­alny ruch na dro­dze w cza­sie rze­czy­wi­stym (TomTom Tra­fic). Podaje rów­nież infor­ma­cje o par­kin­gach, sta­cjach ben­zy­no­wych i lokalną pro­gnozę pogody. 
W wer­sji stan­dar­do­wej nadwo­zie ma dłu­gość 4,40 m i dłu­gość użyt­kową 1,81 m. Pozwala na zała­du­nek dwóch euro­pa­let i ma obję­tość użyt­kową od 3,30 do 3,80 m3. W wer­sji prze­dłu­żo­nej o dłu­go­ści 4,75 m (+35 cm) dłu­gość użyt­kowa ładowni wynosi 2,16 m, a obję­tość ładun­kowa 3,90–4,40 m3.
Nowy Part­ner został zbu­do­wany na nowej wer­sji plat­formy EMP2, w którą są wypo­sa­żone naj­now­sze modele marki. Ta spraw­dzona plat­forma pozwala na skró­ce­nie zwisu przed­niego i tyl­nego, i zmniej­szenie pro­mie­nia skrętu, co uła­twia manewry. Mini­malna śred­nica zawra­ca­nia wynosi zale­d­wie 10,82 m w wer­sji stan­dar­do­wej i 11,43 m w wer­sji prze­dłu­żo­nej. 
Ładow­ność należy do naj­lep­szych w seg­men­cie i wynosi od 650 kg do 1.000 kg w niektó­rych wer­sjach, zarówno ze stan­dar­do­wym jak i prze­dłu­żo­nym nadwo­ziem. Wer­sje o bar­dzo niskim zuży­ciu paliwa mają ładow­ność 600 kg. 
W stan­dar­dzie w prze­strzeni baga­żo­wej znaj­duje się sześć zacze­pów, które pozwa­lają zamo­co­wać ładu­nek. Dodat­kowo można zamó­wić cztery kolejne, umiesz­czone w poło­wie wyso­ko­ści ścia­nek. Gniazdo 12 V i moc­niej­sze oświe­tle­nie sze­ściu diod LED o mocy 237 lume­nów umoż­li­wia korzy­sta­nie z czę­ści ładun­ko­wej w każ­dych warun­kach. 
Prze­suwne drzwi boczne (w opcji) zapew­niają wygodny dostęp, a dwu­skrzy­dłowe drzwi tylne (2/3 – 1/3) z zama­sko­wa­nymi zawia­sami mają bar­dzo duży zakres otwar­cia. W opcji dostępna jest tylna klapa. Dodat­kowa klapa w dachu, tuż nad tyl­nymi drzwiami, umoż­li­wia prze­wóz dłu­gich przedmio­tów. 
W ofer­cie sil­ni­ków ben­zy­no­wych znaj­dziemy dwie wer­sje sil­nika 1.2 Pure­Tech: 130 KM S& S z auto­ma­tyczną, 8-stop­niową skrzy­nią bie­gów EAT8 (wej­dzie do sprze­daży w 2019 roku) i 110 KM S& S z manu­alną skrzy­nią bie­gów o 6 prze­ło­że­niach. 
Sil­niki Pure­Tech są wypo­sa­żone w filtr czą­stek sta­łych FAP, pozwa­lający zmniej­szyć ich emi­sję. 
Oferta sil­ni­ków wyso­ko­pręż­nych Blu­eHDi obej­muje trzy poziomy mocy: 130 KM S& S z manu­alną skrzy­nią bie­gów o 6 prze­ło­że­niach lub auto­ma­tyczną skrzy­nią 8-stop­niową EAT8; 100 KM S& S z manu­alną skrzy­nią bie­gów o 5 prze­ło­że­niach; 75 KM z manu­alną skrzy­nią bie­gów o 5 prze­ło­że­niach. 
Wszyst­kie sil­niki die­sla są wypo­sa­żone w filtr czą­stek sta­łych FAP i sys­tem selek­tyw­nej reduk­cji kata­li­tycz­nej (SCR). Tech­no­lo­gia ta umoż­li­wia obni­że­nie emi­sji zanie­czysz­czeń pod­czas roz­ru­chu sil­nika. 
Poza typo­wymi wer­sjami nowy Part­ner po raz pierw­szy ofe­ro­wany jest w wer­sjach spe­cjal­nych, które odpo­wia­dają na potrzeby niektó­rych branż. 
Wer­sja Grip jest przy­sto­so­wana do poru­sza­nia się w trud­nym tere­nie i prze­wo­że­nia cięż­kich, brud­nych, dłu­gich przedmio­tów, przy jed­no­cze­snej koniecz­no­ści prze­wozu trzech osób. Ma zwięk­szony prze­świt, duże koła z opo­nami typu Mud& Snow, sys­tem Advan­ced Grip Con­trol, trzy sie­dze­nia z przodu, podłogę czę­ści ładun­ko­wej z two­rzywa sztucz­nego, ładow­ność zwięk­szoną do 1.000 kg i moc­niej­sze oświe­tle­nie czę­ści ładun­ko­wej. 
Wer­sja Asphalt jest prze­zna­czona dla użyt­kow­ników spę­dzających dużo czasu za kie­row­nicą i poko­nu­ją­cych wiele kilo­me­trów, któ­rym zależy przede wszyst­kim na kom­for­cie i bez­pie­czeń­stwie. Wer­sja jest wypo­sa­żona w lepiej wyci­szoną kabinę, kom­fortowe sie­dze­nia, sys­tem Sur­ro­und Rear Vision, elek­tryczny hamu­lec posto­jowy, radio z ekra­nem doty­ko­wym 8” i połą­czo­nym z inter­ne­tem, tem­po­mat z ogra­nicz­ni­kiem pręd­ko­ści, czuj­niki desz­czu i czuj­nik zmierz­chu i kli­ma­ty­za­cję. 
Sprze­daż nowego Part­nera na mię­dzy­na­ro­do­wych ryn­kach roz­pocz­nie się w listo­pa­dzie 2018 roku. 

VW Cra­fter – mno­gość sys­temów wspie­ra­ją­cych kie­rowcę

Marka Volk­swa­gen Samo­chody Użyt­kowe zapre­zen­to­wała nowego Cra­ftera. Jak zapew­nia pro­du­cent, ten model to nowy wymiar nie tylko w mno­go­ści zabu­dów, ale także w dostęp­no­ści sys­temów wspie­ra­ją­cych kie­rowcę. Wypo­sa­żany jest m.in. w sys­tem par­ko­wa­nia z przy­czepą Tra­iler Assist i sys­tem czuj­ni­ków bocz­nych Side Pro­tec­tion. Są to sys­temy, które do tej pory wystę­po­wały tylko w samo­cho­dach oso­bo­wych. 
Sil­niki o zmniej­szo­nym zuży­ciu paliwa dosto­so­wane do potrzeb aut użyt­ko­wych, niskie koszty ser­wi­sowe oraz mniej­sze zuży­cie pod­ze­spo­łów, a także moż­li­wość wyko­na­nia spe­cy­ficz­nej zabu­dowy umoż­li­wiają wszech­stronne wykorzy­sta­nie Cra­ftera. Nowe zawie­sze­nie zestro­jone z dba­ło­ścią o szcze­góły oraz inno­wa­cyjne sys­temy asy­stu­jące spra­wiają, że Cra­fter nie tylko daje poczu­cie kom­fortu jakiego, według pro­du­centa, nie doświad­czy się w żad­nym innym aucie użyt­ko­wym, ale przede wszyst­kim jest bar­dzo sta­bilny pod­czas jazdy, gwa­ran­tu­jąc bez­pie­czeń­stwo. 
Nowa sty­li­styka i prze­myślne roz­pla­no­wa­nie wnę­trza z licz­nymi schow­kami i pół­kami pozwa­lają na pierw­szy rzut oka odróż­nić nowego Cra­ftera od jego poprzed­nika. Nowe nadwo­zie dzięki swo­jej sty­li­styce oraz za sprawą licz­nych środ­ków popra­wia­ją­cych aero­dy­na­mikę spra­wia, że współ­czyn­nik oporu powie­trza Cx wynosi tylko 0,33, co jest najlep­szą war­to­ścią w tej kla­sie samo­cho­dów. 
Cra­fter z kabiną sypialną ofe­ruje kie­rowcy jesz­cze więk­szy kom­fort w codzien­nej pracy. Jako pierw­szy umoż­li­wia dopo­sa­że­nie samo­chodu w ogrze­waną, wie­lo­funk­cyjną kie­row­nicę obszytą skórą oraz cer­ty­fi­ko­wany, wygodny fotel ergo­Com­fort. W połą­cze­niu z licz­nymi schow­kami i kie­sze­niami zapro­jek­to­wa­nymi z myślą o kie­rowcach pozwala to na stwo­rze­nie mobil­nego biura w dowol­nym zakątku Europy. W dro­dze kom­fort jazdy zapew­nia zasto­so­wa­nie elek­tro­me­cha­nicz­nego wspo­ma­ga­nia układu kie­row­ni­czego, który uła­twia pre­cy­zyjne manew­ro­wa­nie pojaz­dem przy mniej­szym nakła­dzie siły. W ofer­cie znaj­dują się kabiny górne i tylne, które przede wszyst­kim róż­nią się roz­mia­rem i funk­cjo­nal­no­ścią. W zależ­no­ści od potrzeb każdą z nich można dopo­sa­żyć, by wyko­rzy­stać jej pełny poten­cjał. Cra­fter w zabu­do­wie dla trans­portu mię­dzy­na­ro­do­wego jest w sta­nie pomie­ścić w zależ­no­ści od wer­sji 8 lub 10 palet. 
Dzięki zasto­so­wa­niu po raz pierw­szy w samo­cho­dzie tej klasy elek­tro­me­cha­nicz­nego wspo­ma­ga­nia układu kie­row­ni­czego nowy Cra­fter mógł zostać wypo­sa­żony w liczne sys­temy asy­stu­jące kie­rowcy, jak np. aktywny asy­stent utrzy­my­wa­nia pasa ruchu (Lane Assist), asy­stent par­ko­wa­nia (Park Assist) czy sys­tem wspo­ma­ga­jący manew­ro­wa­nie samo­cho­dem z przy­czepą (Tra­iler Assist). Elek­tro­me­cha­niczne wspo­ma­ga­nie układu kie­row­ni­czego sta­nowi ponadto pod­stawę tech­niczną do zamon­to­wa­nia w przy­szło­ści kolej­nych sys­temów, łącz­nie z umoż­li­wiającymi auto­no­miczną jazdę. 
Cra­fter jest ponadto wypo­sa­żany w takie sys­temy asy­stu­jące, jak (nie­które za dopłatą) sys­tem auto­ma­tycznej regu­la­cji odle­gło­ści ACC, hamo­wa­nia awa­ryj­nego Front Assist, mon­to­wany seryj­nie hamu­lec auto­ma­tycznego hamo­wa­nia po koli­zji, sys­tem sta­bi­li­zu­jący pojazd pod­czas podmu­chów wia­tru z boku i w wiele innych. 
Oprócz czo­ło­wych i bocz­nych podu­szek powietrz­nych oraz chro­nią­cych głowę kie­rowcy i pasa­żera, samo­chód wypo­sa­żono m.in. w kamerę cofa­nia, sys­tem kon­troli odle­gło­ści pod­czas par­ko­wa­nia. Reflek­tory LED, świa­tła skrętne oraz asy­stent świa­teł dro­go­wych zapew­niają kie­rowcy lep­szą widocz­ność. Spe­cjal­nie do potrzeb kie­row­ców nowego Cra­ftera dosto­so­wano usługi inter­ne­towe dostępne na pokła­dzie samo­chodu. 
Rów­nież par­ko­wa­nie i wyjazd z miej­sca par­kin­go­wego mogą być łatwiej­sze – Park-Assist wspiera kie­rowcę Cra­ftera cał­ko­wi­cie przej­mu­jąc pod­czas tego manewru kon­trolę nad kie­row­nicą. 
Rear Traf­fic Alert oka­zuje się z kolei pomocny, gdy samo­chód wyjeż­dża tyłem z miej­sca posto­jo­wego – ostrzega wtedy kie­rowcę o pojaz­dach nad­jeż­dża­ją­cych z boku. Dzięki czuj­nikom umiesz­czo­nym z tyłu auto znacz­nie wcze­śniej niż kie­rowca „zauważa” pojazdy zbli­ża­jące się z boku. Gdy znajdą się zbyt bli­sko sys­tem ostrzega o tym kie­rowcę sygna­łem dźwię­ko­wym. Jeśli ten nie zare­aguje, sys­tem w obli­czu gro­żą­cej koli­zji może awa­ryj­nie zaha­mo­wać i w ten spo­sób zmniej­szyć skutki zde­rze­nia, a w sprzy­ja­ją­cych oko­licz­no­ściach cał­ko­wi­cie mu zapo­biec. 
Volk­swa­gen opra­co­wał, ste­ro­wany przez czuj­niki sys­tem ochrony nadwo­zia. Umiesz­czone z przodu, z tyłu i na bokach nadwo­zia ultra­dź­wię­kowe czuj­niki moni­to­rują oto­cze­nie auta pod­czas postoju oraz powol­nej jazdy. Dzięki temu, zwłasz­cza w ruchu miej­skim, udaje się uchro­nić nadwo­zie przed uszko­dze­niem spo­wo­do­wa­nym prze­ocze­niem przez kie­rowcę prze­szkody znaj­du­ją­cej się w tzw. mar­twym polu lub gdy kie­rowca nie może zoba­czyć co dzieje się z każ­dej strony auta. 
W ramach tego sys­temu działa też inny, wyko­rzy­stu­jący dwa rada­rowe czuj­niki umiesz­czone z tyłu Cra­ftera. Gdy samo­chód jedzie z pręd­ko­ścią więk­szą niż 10 km/h i kie­rowca np. zmie­nia pas ruchu, sys­tem ten ostrzeże go o obec­no­ści innego samo­chodu w tzw. mar­twym polu z pra­wej i z lewej strony. Zgod­nie ze swoją funk­cją sys­tem nosi nazwę – Asy­stent zmiany pasa ruchu. 
Tra­iler Assist uła­twia cofa­nie samo­cho­dem z podłą­czoną do niego przy­czepą. Korzy­sta­jąc z przy­ci­sku do regu­la­cji luste­rek kie­rowca ustala kie­ru­nek jazdy przy­czepy wyzna­cza­jąc żądany kąt skrętu. Po uru­cho­mie­niu sys­tem asy­stu­jący cał­ko­wi­cie przej­muje ste­ro­wa­nie kie­row­nicą, kie­rowca ope­ruje jedy­nie peda­łami przy­spie­sze­nia i hamulca. Jeśli wyzna­czony kąt skrętu jest równy 0 stopni sys­tem auto­ma­tycz­nie usta­wia kie­row­nicę w takim poło­że­niu, żeby przy­czepa sta­bil­nie i w spo­sób kon­tro­lo­wany poru­szała się do tyłu. 
Dostępny za dopłatą sys­tem Front Assist dzięki rada­rowi roz­po­znaje kiedy odstęp od poprze­dza­ją­cego auta jest zbyt mały i pomaga skró­cić drogę potrzebną do zatrzy­ma­nia pojazdu. W nie­bez­piecz­nych sytu­acjach sys­tem ten ostrzega kie­rowcę sygna­łami gra­ficz­nym i dźwię­ko­wym, a także poprzez lek­kie szarp­nię­cie autem wywo­łane auto­ma­tycz­nym przy­ha­mo­wa­niem. Jeśli kie­rowca wci­śnie hamu­lec, ten natych­miast zadziała z pełną siłą. Jeśli nacisk kie­rowcy na pedał nie będzie wystar­cza­jąco mocny, Front Assist zwięk­szy ten nacisk do wyma­ga­nego poziomu, aby pojazd mógł zatrzy­mać się przed prze­szkodą. 
Kolej­nym ele­mentem sys­temów Front Assist i ACC jest funk­cja awa­ryj­nego hamo­wa­nia w mie­ście City. Działa ona gdy samo­chód jedzie z małą pręd­ko­ścią, poni­żej 30 km/h. Jeśli zda­rzy się wtedy, że kie­rowca nie zauważy prze­szkody na dro­dze, sys­tem auto­ma­tycz­nie przy­ha­muje auto zmniej­sza­jąc siłę ude­rze­nia. W ide­al­nej sytu­acji wypadku można unik­nąć. 
Przy­datny i pomocny w samo­cho­dach dostaw­czych, któ­rych nadwo­zie ma dużą powierzch­nię boczną sta­wia­jącą opór wia­trowi jest sys­tem sta­bi­li­zu­jący pojazd pod­czas podmu­chów bocz­nego wia­tru, ofe­ro­wany seryj­nie w Euro­pie do Cra­ftera w wer­sjach fur­gon i kombi. Powo­duje on auto­ma­tyczne przy­ha­mo­wy­wa­nie auta i w ten spo­sób przy­czy­nia się do utrzy­ma­nia obra­nego toru jazdy. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.