Jeep odświeżył model Renegade. Jego wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa jest jeszcze bardziej wszechstronne, a systemy infotainment bardziej nowoczesne. Zaproponowano nową gamę silników opracowanych w celu zapewnienia maksymalnej oszczędności paliwa i wyjątkowych osiągów zarówno na drodze, jak i na bezdrożach.
Wprowadzony na rynek w 2014 roku, Jeep Renegade poszerzył globalną gamę produktową amerykańskiej marki, która tym właśnie modelem zadebiutowała w segmencie B-SUV. Renegade był także pierwszym SUV-em Jeepa wyprodukowanym poza Stanami Zjednoczonymi, w zakładzie Melfi SATA we Włoszech. Od początku Jeep Renegade zyskał popularność w tym segmencie rynku, stając się ulubieńcem klientów poszukujących SUV-a mogącego połączyć możliwości terenowe z wymiarami i stylizacją do lifestyle’owego wykorzystania w mieście.
Nowa rodzina silników
Nowy 2019 Jeep Renegade będzie pierwszym samochodem wyposażonym w innowacyjne silniki Turbo maksymalizujące oszczędność paliwa (oszczędzają do 20% paliwa w stosunku do swoich poprzedników) i zapewniające wyjątkowe osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie. Dostępne są dwie jednostki benzynowe – 1,0-litrowa o mocy 120 KM i 1,3-litrowa o mocy 150 KM lub 180 KM. Ofertę silników uzupełniają 1,6-litrowy diesel o mocy 120 KM i 2,0-litrowy MultiJet II turbodiesel o mocy 140 KM lub 170 KM z selektywną redukcją katalityczną SCR (Selective Catalytic Reduction).
Nowa rodzina silników turbo została opracowana przez FCA Group.
Są one lekkie, wykonane prawie w całości z aluminium (waga zaczyna się od 93 kg). Korpus silnika, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego. W celu zwiększenia odporności konstrukcji zastosowano tuleje z odlewów żeliwnych.
Wysoki poziom zaawansowania technologicznego nowego układu napędu potwierdzają liczne innowacyjne funkcje techniczne, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa maksymalizujący wydajność objętościową i turbosprężarka o niskiej bezwładności, zarządzana przez sterowany elektrycznie siłownik Wastegate połączony z chłodzoną wodą sprężarką w kolektorze dolotowym, aby zapewnić szybszą reakcję.
W nowych silnikach GSE Turbo debiutuje trzecia generacja ekskluzywnej technologii MultiAir, która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego. Najnowsza ewolucja MultiAir III dodatkowo optymalizuje charakterystyki otwarcia i zamknięcia zaworu wlotowego. Technologia MultiAir III może zmniejszyć rzeczywisty współczynnik kompresji, lepiej kontroluje spalanie stukowe i znacznie poprawia efektywność paliwową również, kiedy silnik dostarcza dużą moc.
Oba turbodiesle natomiast są wyposażone w technologię MultiJet drugiej generacji, opracowaną i opatentowaną przez FCA Group. Aby zmaksymalizować skuteczność oczyszczania spalin, silniki te posiadają katalizator SCR na filtrze, rozwiązanie, które łączy selektywną redukcję katalityczną z substratem DPF.
Wszystkie silniki są zgodne z normą Euro 6/D. Mogą być połączone z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, dwusprzęgłową automatyczną DDCT i skrzynią automatyczną dziewięciostopniową.
Sportowy design
Odświeżonemu modelowi nadano nowy design, zapewniający mu bardziej nowoczesny wygląd. W nowym pasie przednim umieszczono odświeżony siedmioszczelinowy grill Jeepa – podobny do tego w modelu Wrangler – nowe reflektory i światła przeciwmgielne. Relingi dachowe są czarne w modelach Longitude, Limited i Trailhawk.
Do najważniejszych nowych elementów modelu należą nowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej, światła drogowe, światła mijania i przeciwmgielne (opcja w modelach Limited i Trailhawk). Nowe oświetlenie przednie zwiększa widoczność o 50% w stosunku do reflektorów halogenowych, i poprawia jasność o 20% w stosunku do reflektorów ksenonowych. Z tyłu znajdują się nowe światła tylne w technologii LED, dostępne w wersji Limited i Trailhawk. Oprawy reflektorów są kluczowym elementem designu tyłu pojazdu, wyróżniającym się charakterystycznym wzorem X inspirowanym Wranglerem.
Nowy wygląd nadwozia dopełniają nowe obręcze kół nadające Renegade’owi ekskluzywny charakter. Model MY2019 oferuje siedem różnych wariantów kół – w tym 16”, 17”, 18” i 19” – te ostatnie, wprowadzone po raz pierwszy i dostępne wyłącznie w wersji Limited – wszystkie ze specjalnym wykończeniem.
Dostępne są również dwa systemy otwieranego dachu, zapewniające użytkownikom swobodę otwartej przestrzeni – duży podwójny szklany dach przesuwany elektrycznie i unikalny w segmencie system „My Sky”. Dwa lekkie panele systemu „My Sky”, które można łatwo zdjąć i schować w bagażniku, zapewniają wyjątkowe dla tego segmentu doznanie otwartej przestrzeni panoramicznego dachu.
Zmiany w przestronnej kabinie
Kabina charakteryzuje się innowacyjnymi kombinacjami kolorów, wysokiej jakości materiałami, zaawansowaną technologicznie budową oraz pomysłowymi i funkcjonalnymi schowkami.
Zaprojektowano nową konsolę centralną z wbudowanym uchwytem na smartfon, nowe uchwyty na kubki i dodatkowe schowki, w tym kieszeń na iPada Mini lub inne drobne akcesoria. Nowością jest także pozycja dodatkowego portu USB (umieszczonego teraz z tyłu podłokietnika środkowego, ułatwiająca korzystanie pasażerom tylnego siedzenia), w standardzie od wersji Longitude. Te sprytne rozwiązania zapewniają ponad 1,2 litra dodatkowej przestrzeni do przechowywania różnych niezbędnych przedmiotów.
Według producenta pod względem przestronności wnętrza Renegade znajduje się na szczycie swojej kategorii, wyróżniając się pod względem wolnej przestrzeni nad głową i szerokości siedzeń.
W zależności od wersji, nowy Jeep Renegade może zostać wyposażony w system multimedialny Uconnect 5,0”, UconnectTM 7,0” lub UconnectTM 8,4” NAV z ekranem dotykowym, który zapewnia łatwą obsługę, dzięki mocniejszemu i bardziej efektywnemu procesorowi z lepszą funkcją interaktywnej obsługi. Pozwala to kierowcy sterować bezpośrednio z wyświetlacza klimatyzacją, audio i wieloma innymi funkcjami.
W terenie najlepszy w klasie
Producent określa możliwości terenowe tego modelu jako najlepsze w swojej klasie. Nowy Renegade jest dostępny w dwóch konfiguracjach – z napędem na przednie koła oraz w wersji 4x4. Dostępne są dwa systemy napędu na cztery koła (Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low), system odłączenia osi tylnej, system kontroli trakcji Selec Terrain i system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist). Jego możliwości 4x4 odnajdują swój najlepszy wyraz w wersji wyposażenia Trailhawk stworzonej do jazdy terenowej i wyposażonej w specjalne, stylistyczne i techniczne funkcje.
Jeep Active Drive jest w pełni automatyczny i zapewnia bezproblemową pracę z napędem na cztery koła lub bez niego, przy każdej prędkości, zmniejszając straty energii, gdy napęd 4x4 nie jest potrzebny z korzyścią dla oszczędności paliwa. System ten nie wymaga interwencji kierowcy, zapewnia korektę odchylenia w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia zachowanie zarówno w warunkach podsterowności, jak i nadsterowności. Jeep Active Drive może dostarczyć do 2.000 Nm dostępnego momentu obrotowego silnika na tylne koła, umożliwiając optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji. Zmienne mokre sprzęgło umieszczone w module tylnego napędu wykorzystuje własne algorytmy marki Jeep, aby zapewnić właściwy moment we wszelkich warunkach jazdy, w tym na nawierzchniach o niskiej trakcji, przy agresywnym ruszaniu i dynamicznej jeździe.
Jeep Active Drive Low poszerza możliwości systemu Jeep Active Drive i zapewnia przełożenie pełzające 20:1. System ten występuje w połączeniu z silnikiem diesla 2,0 litra z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną i zapewnia zwiększone możliwości podczas ekstremalnej jazdy terenowej.
Jeep Active Drive Low dodaje do systemu Select-Terrain funkcję kontroli zjazdu z wzniesienia (Hill-Descent Control). Kontrola zjazdu ze wzniesienia pozwala na płynny i kontrolowany zjazd ze wzniesienia w nierównym lub śliskim terenie bez konieczności naciskania przez kierowcę pedału hamulca.
Niezależne zawieszenie kół zapewnia maksymalny skok koła 205 mm oraz prześwit 210 mm (dla wersji Trailhawk). Ponadto, w tej wersji system Select-Terrain ma dodatkową funkcję Rock, aby zmaksymalizować trakcję kół i poprawić przyczepność.
Kompletny zestaw bezpieczeństwa
System bezpieczeństwa obejmuje sześć standardowych poduszek powietrznych oraz ESC (elektroniczną kontrolę stabilności) z ERM (elektronicznym systemem zapobiegającym dachowaniu).
Model Roku 2019 wzbogacono m.in. o Lane Sense Departure Warning-Plus (system monitorujący i alarmujący opuszczenie pasa ruchu) oraz Intelligent Speed Assist (elektroniczny system ograniczenia prędkości) z Traffic Sign Recognition (systemem rozpoznawania znaków drogowych).
Lane Sense Departure Warning-Plus wykorzystuje czujnik optyczny kamery do ustalenia pozycji samochodu na drodze w stosunku do sygnalizacji poziomej znajdującej się na jezdni. W przypadku niezamierzonej zmiany pasa ruchu, którą system rozpoznaje po zmianie toru jazdy bez włączenia kierunkowskazu, Lane Keeping Assist koryguje tor jazdy i powoduje powrót na pierwotną pozycję.
Nowy system Traffic Sign Recognition (TSR) służy do rozpoznawania znaków drogowych, w tym znaków ograniczenia prędkości wraz z informacjami dodatkowymi zawartymi pod znakiem i informuje o nich kierowcę w formie ostrzeżeń i komunikatów wyświetlanych na desce rozdzielczej. W połączeniu z systemem Intelligent Speed Assist, (który może być obsługiwany za pośrednictwem przycisków na kierownicy), prędkość może zostać ustawiona według ograniczeń, które TSR wcześniej rozpoznał. W każdym razie, kierowca ma możliwość zignorowania powiadomień systemu oraz odrzucenia ograniczeń prędkości wskazanych na znakach drogowych.
Wśród nowości na szczególną uwagę zasługuje unowocześniony pakiet Parking wyróżniający się systemem wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego Park Assist, który ułatwia manewrowanie na parkingu oraz poza nim. Opiera się on na tych samych funkcjach, co wcześniejsza wersja systemu. Automatyczne sterowanie wspomagane jest przez zespół czujników i kamer wspomagających wykrywanie potencjalnych przeszkód.
System ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning-Plus) z systemem aktywnego hamowania awaryjnego (Active Emergency Braking) wystepuje wersji Limited.
Nowy model ma być dostępny od września 2018 w salonach Jeepa w całej Europie. Kompletna gama oferuje cztery poziomy wyposażenia – Sport, Longitude, Limited i Trailhawk.