Wiadomości z rynku

niedziela
5 maja 2024

Dla miłośników wolności i przygody

Nowy Jeep Renegade MY 2019
17 sierpnia 2018
Jeep odświe­żył model Rene­gade. Jego wypo­sa­że­nie w zakre­sie bez­pie­czeń­stwa jest jesz­cze bar­dziej wszech­stronne, a sys­temy info­ta­in­ment bar­dziej nowo­cze­sne. Zapro­po­no­wano nową gamę sil­ni­ków opra­co­wa­nych w celu zapew­nie­nia mak­sy­mal­nej oszczęd­no­ści paliwa i wyjąt­ko­wych osią­gów zarówno na dro­dze, jak i na bez­dro­żach. 
Wpro­wa­dzony na rynek w 2014 roku, Jeep Rene­gade posze­rzył glo­balną gamę pro­duk­tową ame­ry­kań­skiej marki, która tym wła­śnie mode­lem zade­biu­to­wała w seg­men­cie B-SUV. Rene­gade był także pierw­szym SUV-em Jeepa wypro­du­ko­wa­nym poza Sta­nami Zjed­no­czo­nymi, w zakła­dzie Melfi SATA we Wło­szech. Od początku Jeep Rene­gade zyskał popu­lar­ność w tym seg­men­cie rynku, sta­jąc się ulu­bień­cem klien­tów poszu­ku­ją­cych SUV-a mogą­cego połą­czyć moż­li­wo­ści tere­nowe z wymia­rami i sty­li­za­cją do life­sty­le­’o­wego wyko­rzy­sta­nia w mie­ście. 

Nowa rodzina sil­ni­ków

Nowy 2019 Jeep Rene­gade będzie pierw­szym samo­cho­dem wypo­sa­żonym w inno­wa­cyjne sil­niki Turbo mak­sy­ma­li­zu­jące oszczęd­ność paliwa (oszczę­dzają do 20% paliwa w sto­sunku do swo­ich poprzed­ni­ków) i zapew­nia­jące wyjąt­kowe osiągi zarówno na dro­dze, jak i w tere­nie. Dostępne są dwie jed­nostki ben­zy­nowe – 1,0-litrowa o mocy 120 KM i 1,3-litrowa o mocy 150 KM lub 180 KM. Ofertę sil­ni­ków uzu­peł­niają 1,6-litrowy die­sel o mocy 120 KM i 2,0-litrowy Mul­ti­Jet II tur­bo­die­sel o mocy 140 KM lub 170 KM z selek­tywną reduk­cją kata­li­tyczną SCR (Selec­tive Cata­ly­tic Reduc­tion). 
Nowa rodzina sil­ni­ków turbo została opra­co­wana przez FCA Group. 
Są one lek­kie, wyko­nane pra­wie w cało­ści z alu­mi­nium (waga zaczyna się od 93 kg). Kor­pus sil­nika, opra­co­wany we współ­pracy z firmą Tek­sid, wyko­nany jest z wyso­ko­ci­śnie­nio­wego odlewu alu­mi­nio­wego. W celu zwięk­sze­nia odpor­no­ści kon­struk­cji zasto­so­wano tuleje z odle­wów żeliw­nych. 
Wysoki poziom zaawan­so­wa­nia tech­no­lo­gicz­nego nowego układu napędu potwier­dzają liczne inno­wa­cyjne funk­cje tech­niczne, takie jak bez­po­średni wtrysk paliwa mak­sy­ma­li­zu­jący wydaj­ność obję­to­ściową i tur­bo­sprę­żarka o niskiej bez­wład­no­ści, zarzą­dzana przez ste­ro­wany elek­trycz­nie siłow­nik Waste­gate połą­czony z chło­dzoną wodą sprę­żarką w kolek­to­rze dolo­to­wym, aby zapew­nić szyb­szą reak­cję. 
W nowych sil­nikach GSE Turbo debiu­tuje trze­cia gene­ra­cja eks­klu­zyw­nej tech­no­lo­gii Mul­ti­Air, która popra­wia efek­tyw­ność spa­la­nia poprzez regu­la­cję wyso­ko­ści, czasu i momentu podno­sze­nia zaworu wlo­to­wego. Naj­now­sza ewo­lu­cja Mul­ti­Air III dodat­kowo opty­ma­li­zuje cha­rak­te­ry­styki otwar­cia i zamknię­cia zaworu wlo­to­wego. Tech­no­lo­gia Mul­ti­Air III może zmniej­szyć rze­czy­wi­sty współ­czyn­nik kom­pre­sji, lepiej kon­tro­luje spa­la­nie stu­kowe i znacz­nie popra­wia efek­tyw­ność pali­wową rów­nież, kiedy sil­nik dostar­cza dużą moc. 
Oba tur­bo­die­sle nato­miast są wypo­sa­żone w tech­no­lo­gię Mul­ti­Jet dru­giej gene­ra­cji, opra­co­waną i opa­ten­to­waną przez FCA Group. Aby zmak­sy­ma­li­zo­wać sku­tecz­ność oczysz­cza­nia spa­lin, sil­niki te posia­dają kata­li­za­tor SCR na fil­trze, roz­wią­za­nie, które łączy selek­tywną reduk­cję kata­li­tyczną z sub­stra­tem DPF. 
Wszyst­kie sil­niki są zgodne z normą Euro 6/D. Mogą być połą­czone z sze­ścio­stop­niową manu­alną skrzy­nią bie­gów, dwu­sprzę­głową auto­ma­tyczną DDCT i skrzy­nią auto­ma­tyczną dzie­wię­cio­stop­niową. 

Spor­towy design

Odświe­żo­nemu mode­lowi nadano nowy design, zapew­niający mu bar­dziej nowo­cze­sny wygląd. W nowym pasie przed­nim umiesz­czono odświe­żony sied­miosz­cze­li­nowy grill Jeepa – podobny do tego w modelu Wran­gler – nowe reflek­tory i świa­tła prze­ciw­m­gielne. Relingi dachowe są czarne w mode­lach Lon­gi­tude, Limi­ted i Tra­il­hawk. 
Do naj­waż­niej­szych nowych ele­men­tów modelu należą nowe reflek­tory ze świa­tłami LED do jazdy dzien­nej, świa­tła dro­gowe, świa­tła mija­nia i prze­ciw­m­gielne (opcja w mode­lach Limi­ted i Tra­il­hawk). Nowe oświe­tle­nie przed­nie zwięk­sza widocz­ność o 50% w sto­sunku do reflek­to­rów halo­ge­no­wych, i popra­wia jasność o 20% w sto­sunku do reflek­to­rów kse­no­no­wych. Z tyłu znaj­dują się nowe świa­tła tylne w tech­no­lo­gii LED, dostępne w wer­sji Limi­ted i Tra­il­hawk. Oprawy reflek­to­rów są klu­czo­wym ele­men­tem desi­gnu tyłu pojazdu, wyróż­nia­ją­cym się cha­rak­te­ry­stycz­nym wzo­rem X inspi­ro­wa­nym Wran­gle­rem. 
Nowy wygląd nadwo­zia dopeł­niają nowe obrę­cze kół nada­jące Rene­gade’owi eks­klu­zywny cha­rak­ter. Model MY2019 ofe­ruje sie­dem róż­nych warian­tów kół – w tym 16”, 17”, 18” i 19” – te ostat­nie, wpro­wa­dzone po raz pierw­szy i dostępne wyłącz­nie w wer­sji Limi­ted – wszyst­kie ze spe­cjal­nym wykoń­cze­niem. 
Dostępne są rów­nież dwa sys­temy otwie­ra­nego dachu, zapew­nia­jące użyt­kow­ni­kom swo­bodę otwar­tej prze­strzeni – duży podwójny szklany dach prze­su­wany elek­trycz­nie i uni­kalny w seg­men­cie sys­tem „My Sky”. Dwa lek­kie panele sys­temu „My Sky”, które można łatwo zdjąć i scho­wać w bagaż­niku, zapew­niają wyjąt­kowe dla tego seg­mentu dozna­nie otwar­tej prze­strzeni pano­ra­micz­nego dachu. 

Zmiany w prze­stron­nej kabi­nie 

Kabina cha­rak­teryzuje się inno­wa­cyj­nymi kom­bi­na­cjami kolo­rów, wyso­kiej jako­ści mate­ria­łami, zaawan­so­waną tech­no­lo­gicz­nie budową oraz pomy­sło­wymi i funk­cjo­nal­nymi schow­kami. 
Zapro­jek­to­wano nową kon­solę cen­tralną z wbu­do­wa­nym uchwy­tem na smart­fon, nowe uchwyty na kubki i dodat­kowe schowki, w tym kie­szeń na iPada Mini lub inne drobne akce­so­ria. Nowo­ścią jest także pozy­cja dodat­kowego portu USB (umiesz­czo­nego teraz z tyłu podło­kiet­nika środ­ko­wego, uła­twia­jąca korzy­sta­nie pasa­że­rom tyl­nego sie­dze­nia), w stan­dar­dzie od wer­sji Lon­gi­tude. Te sprytne roz­wią­za­nia zapew­niają ponad 1,2 litra dodat­kowej prze­strzeni do prze­cho­wy­wa­nia róż­nych nie­zbęd­nych przedmio­tów. 
Według pro­du­centa pod wzglę­dem prze­stron­no­ści wnę­trza Rene­gade znaj­duje się na szczy­cie swo­jej kate­go­rii, wyróż­nia­jąc się pod wzglę­dem wol­nej prze­strzeni nad głową i sze­ro­ko­ści sie­dzeń. 
W zależ­no­ści od wer­sji, nowy Jeep Rene­gade może zostać wypo­sa­żony w sys­tem mul­ti­me­dialny Ucon­nect 5,0”, Ucon­nec­tTM 7,0” lub Ucon­nec­tTM 8,4” NAV z ekra­nem doty­ko­wym, który zapew­nia łatwą obsługę, dzięki moc­niej­szemu i bar­dziej efek­tyw­nemu pro­ce­so­rowi z lep­szą funk­cją inte­rak­tyw­nej obsługi. Pozwala to kie­rowcy ste­ro­wać bez­po­średnio z wyświe­tla­cza kli­ma­ty­za­cją, audio i wie­loma innymi funk­cjami. 

W tere­nie naj­lep­szy w kla­sie

Pro­du­cent okre­śla moż­li­wo­ści tere­nowe tego modelu jako naj­lep­sze w swo­jej kla­sie. Nowy Rene­gade jest dostępny w dwóch kon­fi­gu­ra­cjach – z napę­dem na przed­nie koła oraz w wer­sji 4x4. Dostępne są dwa sys­temy napędu na cztery koła (Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low), sys­tem odłą­cze­nia osi tyl­nej, sys­tem kon­troli trak­cji Selec Ter­rain i sys­tem wspo­ma­ga­jący rusza­nie pod górę (Hill Start Assist). Jego moż­li­wo­ści 4x4 odnaj­dują swój naj­lep­szy wyraz w wer­sji wypo­sa­że­nia Tra­il­hawk stwo­rzo­nej do jazdy tere­nowej i wypo­sa­żo­nej w spe­cjalne, sty­li­styczne i tech­niczne funk­cje. 
Jeep Active Drive jest w pełni auto­ma­tyczny i zapew­nia bez­pro­ble­mową pracę z napę­dem na cztery koła lub bez niego, przy każ­dej pręd­ko­ści, zmniej­sza­jąc straty ener­gii, gdy napęd 4x4 nie jest potrzebny z korzy­ścią dla oszczęd­no­ści paliwa. System ten nie wymaga inter­wen­cji kie­rowcy, zapew­nia korektę odchy­le­nia w trak­cie dyna­micz­nych manew­rów i popra­wia zacho­wa­nie zarówno w warun­kach pod­ste­row­no­ści, jak i nad­ste­row­no­ści. Jeep Active Drive może dostar­czyć do 2.000 Nm dostęp­nego momentu obro­to­wego sil­nika na tylne koła, umoż­li­wia­jąc opty­malną przy­czep­ność w warun­kach niskiej trak­cji. Zmienne mokre sprzę­gło umiesz­czone w module tyl­nego napędu wyko­rzy­stuje wła­sne algo­rytmy marki Jeep, aby zapew­nić wła­ściwy moment we wszel­kich warun­kach jazdy, w tym na nawierzch­niach o niskiej trak­cji, przy agre­syw­nym rusza­niu i dyna­micz­nej jeździe. 
Jeep Active Drive Low posze­rza moż­li­wo­ści sys­temu Jeep Active Drive i zapew­nia prze­ło­że­nie peł­za­jące 20:1. System ten wystę­puje w połą­cze­niu z sil­nikiem die­sla 2,0 litra z dzie­wię­cio­bie­gową skrzy­nią auto­ma­tyczną i zapew­nia zwięk­szone moż­li­wo­ści pod­czas eks­tre­mal­nej jazdy tere­nowej. 
Jeep Active Drive Low dodaje do sys­temu Select-Ter­rain funk­cję kon­troli zjazdu z wznie­sie­nia (Hill-Descent Con­trol). Kon­trola zjazdu ze wznie­sie­nia pozwala na płynny i kon­tro­lo­wany zjazd ze wznie­sie­nia w nie­rów­nym lub śli­skim tere­nie bez koniecz­no­ści naci­ska­nia przez kie­rowcę pedału hamulca. 
Nie­za­leżne zawie­sze­nie kół zapew­nia mak­sy­malny skok koła 205 mm oraz prze­świt 210 mm (dla wer­sji Tra­il­hawk). Ponadto, w tej wer­sji sys­tem Select-Ter­rain ma dodat­kową funk­cję Rock, aby zmak­sy­ma­li­zo­wać trak­cję kół i popra­wić przy­czep­ność. 

Kom­pletny zestaw bez­pie­czeń­stwa

System bez­pie­czeń­stwa obej­muje sześć stan­dar­do­wych podu­szek powietrz­nych oraz ESC (elek­tro­niczną kon­trolę sta­bil­no­ści) z ERM (elek­tro­nicz­nym sys­temem zapo­bie­ga­ją­cym dacho­wa­niu). 
Model Roku 2019 wzbo­ga­cono m.in. o Lane Sense Depar­ture War­ning-Plus (sys­tem moni­to­ru­jący i alar­mu­jący opusz­cze­nie pasa ruchu) oraz Intel­li­gent Speed Assist (elek­tro­niczny sys­tem ogra­ni­cze­nia pręd­ko­ści) z Traf­fic Sign Reco­gni­tion (sys­temem roz­po­zna­wa­nia zna­ków dro­go­wych). 
Lane Sense Depar­ture War­ning-Plus wyko­rzy­stuje czuj­nik optyczny kamery do usta­le­nia pozy­cji samo­chodu na dro­dze w sto­sunku do sygna­li­za­cji pozio­mej znaj­dującej się na jezdni. W przy­padku nie­za­mie­rzo­nej zmiany pasa ruchu, którą sys­tem roz­po­znaje po zmia­nie toru jazdy bez włą­cze­nia kie­run­kow­skazu, Lane Keeping Assist kory­guje tor jazdy i powo­duje powrót na pier­wotną pozy­cję. 
Nowy sys­tem Traf­fic Sign Reco­gni­tion (TSR) służy do roz­po­zna­wa­nia zna­ków dro­go­wych, w tym zna­ków ogra­ni­cze­nia pręd­ko­ści wraz z infor­ma­cjami dodat­ko­wymi zawar­tymi pod zna­kiem i infor­muje o nich kie­rowcę w for­mie ostrze­żeń i komu­ni­ka­tów wyświe­tla­nych na desce roz­dziel­czej. W połą­cze­niu z sys­temem Intel­li­gent Speed Assist, (który może być obsłu­gi­wany za pośred­nic­twem przy­ci­sków na kie­row­nicy), pręd­kość może zostać usta­wiona według ogra­ni­czeń, które TSR wcze­śniej roz­po­znał. W każ­dym razie, kie­rowca ma moż­li­wość zigno­ro­wa­nia powia­do­mień sys­temu oraz odrzu­ce­nia ogra­ni­czeń pręd­ko­ści wska­za­nych na zna­kach dro­go­wych. 
Wśród nowo­ści na szcze­gólną uwagę zasłu­guje uno­wo­cze­śniony pakiet Par­king wyróż­nia­jący się sys­temem wspo­ma­ga­nia par­ko­wa­nia rów­no­le­głego i pro­sto­pa­dłego Park Assist, który uła­twia manew­ro­wa­nie na par­kingu oraz poza nim. Opiera się on na tych samych funk­cjach, co wcze­śniejsza wer­sja sys­temu. Auto­ma­tyczne ste­ro­wa­nie wspo­ma­gane jest przez zespół czuj­ników i kamer wspo­ma­ga­jących wykry­wa­nie poten­cjal­nych prze­szkód. 
System ostrze­ga­jący przed naje­cha­niem na poprze­dza­jący pojazd (For­ward Col­li­sion War­ning-Plus) z sys­temem aktyw­nego hamo­wa­nia awa­ryj­nego (Active Emer­gency Bra­king) wyste­puje wer­sji Limi­ted. 
Nowy model ma być dostępny od wrze­śnia 2018 w salo­nach Jeepa w całej Euro­pie. Kom­pletna gama ofe­ruje cztery poziomy wypo­sa­że­nia – Sport, Lon­gi­tude, Limi­ted i Tra­il­hawk.
 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.