Wiadomości z rynku

środa
8 maja 2024

Autonomiczne elektryczne pociągną naczepy

Volvo Trucks przedstawia rozwiązanie transportowe przyszłości
28 września 2018
Volvo Trucks przed­sta­wia roz­wią­za­nie trans­por­towe przy­szło­ści, oparte na auto­no­micz­nych pojaz­dach z napę­dem elek­trycz­nym. Prze­zna­czone ma być do reali­za­cji powta­rzal­nych zadań trans­portowych mię­dzy sta­łymi punk­tami, jako uzu­peł­nie­nie obec­nych roz­wią­zań. 
Dzięki niemu trans­port może stać się bar­dziej efek­tywny, bez­piecz­niej­szy i bar­dziej przy­ja­zny dla śro­do­wi­ska natu­ral­nego. 
Cią­gły wzrost liczby lud­no­ści Ziemi oraz postę­pu­jąca urba­ni­za­cja pocią­gają za sobą koniecz­ność pora­dze­nia sobie z poważ­nymi wyzwa­niami w obsza­rach, takich jak zatło­cze­nie dróg, zanie­czysz­cze­nie śro­do­wi­ska i nadmierny hałas. Z kolei rosnąca kon­sump­cja, szybki roz­wój han­dlu inter­ne­to­wego i powszechny nie­do­bór kie­row­ców gene­rują coraz wyż­sze wyma­ga­nia doty­czące efek­tyw­no­ści roz­wią­zań trans­portowych. 
– Pełny poten­cjał branży trans­por­to­wej wciąż nie jest wyko­rzy­sty­wany – mów pre­zes Volvo Trucks, Claes Nils­son. – Wszystko na to wska­zuje, że w ciągu następ­nej dekady glo­balne zapo­trze­bo­wa­nie na trans­port na­dal będzie rosnąć – i to zde­cy­do­wa­nie. Jeżeli mamy sku­tecz­nie spro­stać temu zapo­trze­bo­wa­niu, musimy zna­leźć nowe roz­wią­za­nia. Jed­no­cze­śnie, by zabez­pie­czyć płyn­ność prze­pływu towa­rów, musimy także lepiej niż dotych­czas wyko­rzy­sty­wać ist­nie­jącą infra­struk­turę. System trans­portowy, który aktu­al­nie opra­co­wu­jemy, może być istot­nym uzu­peł­nie­niem dzi­siej­szych roz­wią­zań trans­portowych i pomóc w upo­ra­niu się z wyzwa­niami, przed jakimi stoi spo­łe­czeń­stwo, firmy trans­por­towe i nabywcy trans­portu. 
Pro­po­no­wane przez Volvo Trucks roz­wią­za­nie trans­por­towe jest two­rzone z myślą o reali­za­cji regu­lar­nych, powta­rzal­nych zadań trans­portowych, cha­rak­te­ry­zu­ją­cych się sto­sun­kowo krót­kimi odle­gło­ściami, dużym wolu­me­nem oraz wysoką pre­cy­zją dostaw. Typowe przy­kłady to prze­wozy w ramach danych cen­trów logi­stycz­nych, ale moż­liwe są także inne zasto­so­wa­nia. 
– Nasz sys­tem można potrak­to­wać jako roz­sze­rze­nie zaawan­so­wa­nych roz­wią­zań logi­stycz­nych, które już dziś są wdra­żane w wielu bran­żach 
– wyja­śnia Mikael Karls­son, wice­pre­zes Volvo Trucks ds. roz­wią­zań auto­no­micz­nych. – Ponie­waż korzy­stamy z pojaz­dów auto­no­micz­nych, z zerową emi­sją spa­lin i bez­gło­śnych, ich użyt­ko­wa­nie może odby­wać się zarówno w dzień, jak i w nocy. Rozwią­za­nie obej­muje ist­nie­jącą infra­struk­turę dro­gową i jed­nostki trans­por­towe, co uła­twi odzy­ska­nie ponie­sio­nych kosz­tów oraz umoż­liwi inte­gra­cję z ist­nie­ją­cymi sys­temami trans­por­to­wymi. 
Trans­port jest reali­zo­wany za pomocą auto­no­micz­nych pojaz­dów elek­trycz­nych sko­mu­ni­ko­wa­nych z chmurą danych oraz cen­trum kon­tro­l­nym. Pojazdy są wypo­sa­żone w nowo­cze­sne, sku­teczne sys­temy auto­no­micz­nej jazdy. Okre­ślają wła­sną pozy­cję na dro­dze z dokład­no­ścią do cen­ty­me­trów, dokład­nie moni­to­rują i ana­li­zują poczy­na­nia innych użyt­kow­ni­ków drogi, a następ­nie wysoce pre­cy­zyj­nie reagują na sytu­ację. 
Cen­trum kon­tro­lne bez­u­stan­nie moni­to­ruje ope­ra­cje trans­por­towe, nad­zo­ru­jąc pozy­cję każ­dego pojazdu, stan aku­mu­la­to­rów, ładu­nek, wyma­ga­nia doty­czące obsługi tech­nicz­nej i sze­reg innych para­me­trów. Tempo trans­portu jest dosto­so­wy­wane do obsłu­gi­wa­nych pro­ce­sów pro­duk­cyj­nych, tak aby unik­nąć nie­po­trzeb­nego ocze­ki­wa­nia i zapew­nić wyma­ganą pre­cy­zję dostaw. Taki spo­sób dzia­ła­nia pozwala zmi­ni­ma­li­zo­wać straty w postaci nadmier­nych zapa­sów i zwięk­szyć ogólną dys­po­zy­cyj­ność. Pojazdy obsłu­gu­jące tę samą trasę współ­dzia­łają ze sobą w celu opty­ma­li­za­cji prze­pływu towa­rów. 
W naj­bliż­szej przy­szło­ści pre­zen­to­wane roz­wią­za­nie trans­por­towe Volvo Trucks będzie dopra­co­wy­wane we współ­pracy z wybra­nym klien­tami w wyty­po­wa­nych, prio­ry­te­to­wych zasto­so­wa­niach. 
 

Fakty 

  • Volvo Trucks pra­cuje nad nowym rodza­jem roz­wią­za­nia trans­por­to­wego, prze­zna­czo­nego do reali­za­cji powta­rzal­nych zadań trans­por­to­wych mię­dzy sta­łymi punk­tami, które ma być uzu­peł­nie­niem obec­nych roz­wią­zań. 
  • Kom­pletne roz­wią­za­nie trans­por­towe obej­muje sko­mu­ni­ko­wane, auto­no­miczne pojazdy elek­tryczne oraz cen­trum kon­tro­lne trans­portu. 
  • Pojazdy mają postać cią­gnika sio­dło­wego przy­sto­so­wa­nego do łącze­nia ze współ­cze­snymi nacze­pami. 
  • Napęd jest w cało­ści elek­tryczny, co ozna­cza zerową emi­sję spa­lin i niski poziom hałasu. Układ napę­dowy i zestaw aku­mu­la­to­rów są tego samego rodzaju, jak 
  • we współ­cze­snych elek­trycznych samo­cho­dach cię­ża­ro­wych Volvo Trucks. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.