Meiller - wiodący producent zabudów oraz lider w zakresie wydajności i bezpieczeństwa
Założona w 1850 roku firma rodzinna F. X. MEILLER GmbH & Co KG od ponad 160 lat cieszy się szczególna renomą. MEILLER obsługuje branże budowlaną i utylizacyjną w zakresie szerokiej palety wywrotek, urządzeń bramowych i hakowych oraz innowacyjnych układów hydraulicznych.
Klient otrzymuje konstrukcję stalową, układ hydrauliczny i sterowanie od jednego producenta – wysoka kompatybilność komponentów skutkuje wydajnością i bezpieczeństwem eksploatacji produktów MEILLER oraz ich długą żywotnością. Firmę Meiller w Polsce reprezentuje jej spółka córka Meiller Polska Sp. z o. o. zlokalizowana w Niepołomicach działająca na rynku polskim od 2008 roku.
Polski oddział firmy Meiller prowadzi pełen zakres działalności – sprzedaż i montaż nadwozi Meiller, sprzedaż gotowych pojazdów jak naczepy i przyczepy wywrotki oraz serwis i części zamienne.
Firma Meiller Polska jest też Generalnym Importerem przyczep marki Hüffermann na rynku polskim.
Nowe lekkie wywrotki w ofercie
W tym roku Meiller Kipper wprowadza do swojej rodziny naczep wywrotek nową linię lekkich wywrotek szosowych o oznaczeniu LHPS/LHKS/LHPA
Wywrotki te zostały zoptymalizowane pod kątem uzyskania najniższej możliwej masy własnej, przy zachowaniu charakterystycznej dla Firmy Meiller stabilności i niezawodności.
Podszereg ten składa się tylko z naczep 3-osiowych o długości do 7,6 do 8,6 m i pojemności od 22 m3 do 30 m3.
Seria „Light” występuje jako:
– LHPS naczepa z muldą półokrągłą stalową z wagą od 5050 kg
– LHPA naczepa z muldą aluminiową półokrągłą z wagą od 4360 kg
– LHKA naczepa aluminiowa klasyczna z wagą od 4530 kg
Zarówno naczepa LHPS jak również LHKS mogą być wykonane jako naczepy do przewozu asfaltu ze skrzyniami izolowanym pianka hydrofobową, analogiczne jak dostarczone już na polski rynek naczepy MHPS.
Rodzina naczep LHPS jest przeznaczona do pracy na drogach utwardzonych i przystosowana do maksymalnego wykorzystania ładowności. Naczepą na każde warunki drogowe i eksploatacji pozostaje typoszereg MHPS.
LHPS – przekonstruowana rama i zawieszenie
Nowością w naczepach LHPS jest przede wszystkim całkowicie przekonstruowana rama. Została ona obniżona o 50 mm co dodatkowo obniżyło środek ciężkości załadowanej naczepy i poprawiło jej prowadzenie. Rama jest oczywiście wykonana z drobnoziarnistej stali konstrukcyjnej. Przednia część ramy, tak zwana płyta podsiodłowa, została przekonstruowana i zoptymalizowana tak, aby wyeliminować możliwość pęknięć. Płyta współpracuje wyłącznie z 2-calowym sworzniem królewskim, w przeciwieństwie do serii MHPS mogącej również współpracować ze sworzniem 3,5-calowym. Również pozostała część ramy została obniżona, przekonstruowano także poprzeczki ramy. Nowa rama może współpracować z ciągnikami siodłowymi o wysokości siodła od 1150 do 1300 mm.
Również zawieszenie naczepy zostało przekonstruowane i wyposażone w mniejsze miechy zawieszenia pneumatycznego. Agregaty osiowe to BPW i SAF z hamulcami tarczowymi o średnicy 370 lub 420 mm.
W przypadku osi BPW można również zastosować osie o aluminiowych piastach, dodatkowo obniżających wagę. Ciekawostką jest również to, że w przypadku osi BPW belka osi środkowej przenoszącej z reguły najmniejsze obciążenie może być dodatkowo odchudzona.
Lżejsze skrzynie
Również skrzynie typoszeregu LH** zostały przekonstruowane i zoptymalizowane wagowo. Skrzynie stalowe są wykonane ze stali Hardox 450 i mają ściany boczne o grubości 3 mm, podłogę w 2/3 o grubości 4 mm i w 1/3 o grubości 5 mm. Połączenie tych dwóch grubości podłogi jest spawane laserowo i powoduje znaczące wzmocnienie tylnej części naczepy, zarówno pod kątem stabilności jak również zużycia eksploatacyjnego.
Klasyczna skrzynia aluminiowa ma dwojakie wykonanie – inne dla naczep izolowanych do przewozu asfaltu i inne dla naczep bez izolacji. W obydwu przypadkach skrzynie zostały przeliczone metodą elementów skończonych tak, aby zachowały maksymalną wytrzymałość i sztywności przy redukcji masy.
Naczepa LHPA ma skrzynię aluminiową typu mulda półokrągła i jako jedyna z nowego typoszeregu nie może być izolowana, natomiast charakteryzuje się najniższa masą własną z całego typoszeregu.
Nowe pojazdy już na rynku
Naczepy były intensywnie testowane przez ostatnie dwa lata i po pozytywnej weryfikacji rozpoczęto wprowadzanie ich na rynek. W pierwszej kolejności są wprowadzane naczepy LHPS i LHKS. Meiller Polska wprowadził modele typoszeregu LHPS do swojego portfolio już wiosną 2018, pierwsze naczepy w polskiej specyfikacji zostały już dostarczone klientom. Firma prezentuje również pojazdy demo, gdzie zestaw ciągnik naczepa są przekazywane klientom tak, aby w pełni zaprezentować zalety nowego typoszeregu naczep Meiller. Natomiast naczepy LHPA zostaną wprowadzone w najbliższym czasie.
– Szacujemy, że naczepa LHPS o pojemości 25 m3 na osiach SAF, w kompletnej polskiej specyfikacji z manualną plandeką i balkonem oraz na kołach aluminiowych powinna charakteryzować się masą własną na poziome 5600-5700 kg – poinformował Krzysztof Adamiuk, Prezes Zarządu MEILLER Polska Sp. Z o. o. – Jest to waga bardzo konkurencyjna w stosunku do naczep aluminiowych przy znacznie większej trwałości naczepy stalowej. Liczymy na przekonanie firm transportujących kruszywo do naszej koncepcji w sposób znaczący wydłużającej eksploatację naczepy wywrotki bez potrzeby remontu podłogi.