Wiadomości z rynku

poniedziałek
9 czerwca 2025

Nowa linia lekkich wywrotek szosowych

Meiller - wiodący producent zabudów oraz lider w zakresie wydajności i bezpieczeństwa
26 października 2018
Zało­żona w 1850 roku firma rodzinna F. X. MEILLER GmbH & Co KG od ponad 160 lat cie­szy się szcze­gólna renomą. MEILLER obsłu­guje branże budow­laną i uty­li­za­cyjną w zakre­sie sze­ro­kiej palety wywro­tek, urzą­dzeń bra­mo­wych i hako­wych oraz inno­wa­cyj­nych ukła­dów hydrau­licznych. 
Klient otrzy­muje kon­struk­cję sta­lową, układ hydrau­liczny i ste­ro­wa­nie od jed­nego pro­du­centa – wysoka kom­pa­ty­bil­ność kom­po­nen­tów skut­kuje wydaj­no­ścią i bez­pie­czeń­stwem eks­plo­ata­cji pro­duk­tów MEILLER oraz ich długą żywot­no­ścią. Firmę Meil­ler w Pol­sce repre­zen­tuje jej spółka córka Meil­ler Pol­ska Sp. z o. o. zlo­ka­li­zo­wana w Nie­po­ło­mi­cach dzia­ła­jąca na rynku pol­skim od 2008 roku. 
Pol­ski oddział firmy Meil­ler pro­wa­dzi pełen zakres dzia­łal­no­ści – sprze­daż i mon­taż nadwozi Meil­ler, sprze­daż goto­wych pojaz­dów jak naczepy i przy­czepy wywrotki oraz ser­wis i czę­ści zamienne. 
Firma Meil­ler Pol­ska jest też Gene­ral­nym Impor­te­rem przy­czep marki Hüf­fer­mann na rynku pol­skim. 

Nowe lek­kie wywrotki w ofer­cie

W tym roku Meil­ler Kip­per wpro­wa­dza do swo­jej rodziny naczep wywro­tek nową linię lek­kich wywro­tek szo­so­wych o ozna­cze­niu LHPS/LHKS/LHPA
Wyw­rotki te zostały zop­ty­ma­li­zo­wane pod kątem uzy­ska­nia naj­niż­szej moż­li­wej masy wła­snej, przy zacho­wa­niu cha­rak­te­ry­stycz­nej dla Firmy Meil­ler sta­bil­no­ści i nie­za­wod­no­ści. 
Pod­sze­reg ten składa się tylko z naczep 3-osio­wych o dłu­go­ści do 7,6 do 8,6 m i pojem­no­ści od 22 m3 do 30 m3. 
Seria „Light” wystę­puje jako: 
–     LHPS naczepa z muldą półokrą­głą sta­lową z wagą od 5050 kg
–     LHPA naczepa z muldą alu­mi­niową półokrą­głą z wagą od 4360 kg
–     LHKA naczepa alu­mi­niowa kla­syczna z wagą od 4530 kg
Zarówno naczepa LHPS jak rów­nież LHKS mogą być wyko­nane jako naczepy do prze­wozu asfaltu ze skrzy­niami izo­lo­wa­nym pianka hydro­fo­bową, ana­lo­giczne jak dostar­czone już na pol­ski rynek naczepy MHPS. 
Rodzina naczep LHPS jest prze­zna­czona do pracy na dro­gach utwar­dzo­nych i przy­sto­so­wana do mak­sy­mal­nego wyko­rzy­sta­nia ładow­no­ści. Naczepą na każde warunki dro­gowe i eks­plo­ata­cji pozo­staje typo­sze­reg MHPS. 

LHPS – prze­kon­stru­owana rama i zawie­sze­nie 

Nowo­ścią w nacze­pach LHPS jest przede wszyst­kim cał­ko­wi­cie prze­kon­stru­owana rama. Została ona obni­żona o 50 mm co dodat­kowo obni­żyło śro­dek cięż­ko­ści zała­do­wa­nej naczepy i popra­wiło jej pro­wa­dze­nie. Rama jest oczy­wi­ście wyko­nana z drob­no­ziar­ni­stej stali kon­struk­cyj­nej. Przed­nia część ramy, tak zwana płyta pod­sio­dłowa, została prze­kon­stru­owana i zop­ty­ma­li­zo­wana tak, aby wyeli­mi­no­wać moż­li­wość pęk­nięć. Płyta współ­pra­cuje wyłącz­nie z 2-calo­wym sworz­niem kró­lew­skim, w prze­ci­wień­stwie do serii MHPS mogą­cej rów­nież współ­pra­co­wać ze sworz­niem 3,5-calo­wym. Rów­nież pozo­stała część ramy została obni­żona, prze­kon­stru­owano także poprzeczki ramy. Nowa rama może współ­pra­co­wać z cią­gni­kami sio­dło­wymi o wyso­ko­ści sio­dła od 1150 do 1300 mm. 
Rów­nież zawie­sze­nie naczepy zostało prze­kon­stru­owane i wypo­sa­żone w mniej­sze mie­chy zawie­sze­nia pneu­ma­tycz­nego. Agre­gaty osiowe to BPW i SAF z hamul­cami tar­czo­wymi o śred­nicy 370 lub 420 mm. 
W przy­padku osi BPW można rów­nież zasto­so­wać osie o alu­mi­nio­wych pia­stach, dodat­kowo obni­ża­ją­cych wagę. Cie­ka­wostką jest rów­nież to, że w przy­padku osi BPW belka osi środ­ko­wej prze­no­szą­cej z reguły najmniej­sze obcią­że­nie może być dodat­kowo odchu­dzona. 

Lżej­sze skrzy­nie

Rów­nież skrzy­nie typo­sze­regu LH** zostały prze­kon­stru­owane i zop­ty­ma­li­zo­wane wagowo. Skrzy­nie sta­lowe są wyko­nane ze stali Har­dox 450 i mają ściany boczne o gru­bo­ści 3 mm, podłogę w 2/3 o gru­bo­ści 4 mm i w 1/3 o gru­bo­ści 5 mm. Połą­cze­nie tych dwóch gru­bo­ści podłogi jest spa­wane lase­rowo i powo­duje zna­czące wzmoc­nie­nie tyl­nej czę­ści naczepy, zarówno pod kątem sta­bil­no­ści jak rów­nież zuży­cia eks­plo­ata­cyj­nego. 
Kla­syczna skrzy­nia alu­mi­niowa ma dwo­ja­kie wyko­na­nie – inne dla naczep izo­lo­wa­nych do prze­wozu asfaltu i inne dla naczep bez izo­la­cji. W oby­dwu przy­pad­kach skrzy­nie zostały prze­li­czone metodą ele­men­tów skoń­czo­nych tak, aby zacho­wały mak­sy­malną wytrzy­ma­łość i sztyw­no­ści przy reduk­cji masy. 
Naczepa LHPA ma skrzy­nię alu­mi­niową typu mulda półokrą­gła i jako jedyna z nowego typo­sze­regu nie może być izo­lo­wana, nato­miast cha­rak­te­ry­zuje się naj­niż­sza masą wła­sną z całego typo­sze­regu. 

Nowe pojazdy już na rynku

Naczepy były inten­syw­nie testo­wane przez ostat­nie dwa lata i po pozy­tyw­nej wery­fi­ka­cji roz­po­częto wpro­wa­dza­nie ich na rynek. W pierw­szej kolej­no­ści są wpro­wa­dzane naczepy LHPS i LHKS. Meil­ler Pol­ska wpro­wa­dził modele typo­sze­regu LHPS do swo­jego port­fo­lio już wio­sną 2018, pierw­sze naczepy w pol­skiej spe­cy­fi­ka­cji zostały już dostar­czone klien­tom. Firma pre­zen­tuje rów­nież pojazdy demo, gdzie zestaw cią­gnik naczepa są prze­ka­zy­wane klien­tom tak, aby w pełni zapre­zen­to­wać zalety nowego typo­sze­regu naczep Meil­ler. Nato­miast naczepy LHPA zostaną wpro­wa­dzone w naj­bliż­szym cza­sie. 
– Sza­cu­jemy, że naczepa LHPS o poje­mo­ści 25 m3 na osiach SAF, w kom­plet­nej pol­skiej spe­cy­fi­ka­cji z manu­alną plan­deką i bal­ko­nem oraz na kołach alu­mi­nio­wych powinna cha­rak­te­ry­zo­wać się masą wła­sną na poziome 5600-5700 kg – poin­for­mo­wał Krzysz­tof Ada­miuk, Pre­zes Zarządu MEILLER Pol­ska Sp. Z o. o. – Jest to waga bar­dzo kon­ku­ren­cyjna w sto­sunku do naczep alu­mi­nio­wych przy znacz­nie więk­szej trwa­ło­ści naczepy sta­lowej. Liczymy na prze­ko­na­nie firm trans­por­tu­ją­cych kru­szywo do naszej kon­cep­cji w spo­sób zna­czący wydłu­ża­ją­cej eks­plo­ata­cję naczepy wywrotki bez potrzeby remontu podłogi. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.