Rynek pracy dla przewoźników w ruchu międzynarodowym kwitnie. Niemiecka firma transportowo-logistyczna dls poszukuje posiadaczy ciągników siodłowych i zestawów z naczepami z Polski.
dls zaprasza do całorocznej współpracy. Oferta dotyczy m.in. transportów plandekowych w relacji Polska-Europa Zachodnia (głównie do Niemiec i krajów Beneluksu) w obie strony oraz przewozów kabotażowych w Niemczech.
Poszukiwane ciągniki i zestawy
Jak powiedział nam Andrzej Hische, kierownik działu technicznego i marketingu w dls, firma posiada 120 własnych naczep, z których 40 to chłodnie, a pozostałe 80 to tzw. firanki i właśnie do ciągnięcia tych naczep dls potrzebuje wolnych ciągników. Firma oferuje bezpłatnie naczepy, gwarantując stałe stawki za przejechany kilometr (dopłaca 2,5% dodatku paliwowego do podstawowej stawki) oraz stałe zatrudnienie w tzw. ruchu okrężnym. Niemiecka firma zapewnia terminową wypłatę należności frachtowych (termin płatności: 45 dni), pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów eksploatacyjnych, komunikację w języku polskim, rosyjskim, niemieckim lub angielskim, przejmuje również myto na terenie Unii Europejskiej.
Firma ma dwa rodzaje ofert dla polskich przewoźników. Jeden wariant polega na tym, że posiadacz ciągnika cały czas tworzy zestaw z jedną naczepą firmy dls.
– Przykładowo, wiezie papier ze Świecia w Polsce na Zachód, tam, np. w Niemczech, robi kilka kursów w transporcie wewnętrznym, potem wiezie ładunek do Polski i cykl się powtarza – wyjaśnił nam Andrzej Hische.
W drugim wariancie przewoźnik oddaje cały zestaw do dyspozycji dls.
Aktualna Oferta dotyczy następujących relacji:
* TRUCKING (z naczepą firmy DLS)
PLANDEKA: – Polska –> D/F/Benelux –> Polska (zjazdy do Polski do ustalenia)
CHŁODNIA: – Polska –> D/F/Benelux/I/F/S (zjazdy do Polski do ustalenia)
* WŁASNY ZESTAW (ciągnik i naczepa plandekowa z certyfikatem xl-code + system JOLODA (wyposażenie do przewozu papieru w rolkach)
– Polska –> D/F/Benelux –> Polska (zjazdy do Polski do ustalenia)
Umowa rozpoczyna się 3-miesiecznym okresem próbnym. Przebieg w miesiącu: ok. 10.000 km.
Niemiecka spedycja proponuje także przewoźnikom posiadającym ciągniki siodłowe z naczepami oplandekowanymi oraz z wyposażeniem ADR zatrudnienienie w cotygodniowych transportach z południowych Niemiec do Polski. W tym celu można kontaktować się e-mailem: p. kolodziejski@dls-logistics. de lub telefonicznie: Patrick Kolodziejski Tel.: 0049-4107-8770-2263.
Przewoźników posiadających pojazdy z naczepami oplandekowanymi oraz izotermami (90-120 m3) z odpowiednim wyposażeniem do przewozu mebli dls angażuje w transportach z Polski, z rejonu Poznania i Piły do Niemiec. Kontakt: Dariusz Marjanski, tel: +49 331 8850443; e-mail: d. marjanski@dls. logistics. de.
Jakie są wymogi wobec ciągników?
– Chodzi o to, żeby były to pojazdy sprawne – powiedział A. Hische. – Wskazane jest, aby spełniały co najmniej normę Euro 5, bo za taką zwracamy opłaty drogowe. Posiadacze ciągników starszych generacji musieliby dopłacać do myta. Dysponujemy standardowymi firankami i naczepami typu mega. Oczywiście do tych ostatnich potrzebne są ciągniki typu mega.
Ostatnio firma dls zatrudniła przedstawiciela w Polsce: Katarzyna Karczmarz-Sowa stacjonując w Przemyślu zajmuje się akwizycją przewoźników, a także klientów – szczególnie w rejonie południowo-wschodnim (tel. +49 4107 8770 2197, fax +49 4107 8770 1112, mob. +48 882 149 478; e-mail: K. Karczmarz-Sowa@dls-logistics. de).
Współpraca nie od dziś
Firma dls, lider na rynku spedycyjno-transportowym, istnieje od ponad 30 lat. Zatrudnia 150 osób. Główna siedziba mieści się w Siek koło Hamburga. Przedsiębiorstwo posiada oddziały w Poczdamie, dwa w Polsce (Gdynia i Świecie), dwa w Rosji (Moskwa i Sankt Petersburg), jeden na Białorusi (Brześć) i jeden w Kazachstanie (Ałma-Ata). Dysponuje około 400 nowoczesnymi naczepami, nie starszymi niż 4 lata – oprócz wspomnianych 120 własnych naczep wykorzystuje ponad 300 pojazdów współpracujących na stałe przewoźników z różnych krajów. 90% ze stałych przewoźników pochodzi z Polski! A. Hische przyznał, że jest zadowolony z tej współpracy. Dlatego, kiedy potrzeba kolejnych przewoźników, szuka ich w naszym kraju.
Dls przewozi różne towary, m.in. granulaty, ściany składane (przemysł meblarski), ale najczęściej papier w różnej postaci.
– Papier wozimy ze Wschodu na Zachód i odwrotnie – ujawnił nasz rozmówca. – Ze Świecia, gdzie jest produkowany, wozi się go do Niemiec, gdzie jest uszlachetniany, potem znowu trafia do Polski, gdzie wytwarza się z niego na przykład opakowania do piwa albo serwetki, a te wyroby znowu są wożone do Niemiec…
Zestawy pod szyldem dls jeżdżą więc w relacjach m.in. do i z Polski, obsługują kraje bałtyckie, WNP (Rosja, itp.), Europę Zachodnią, Południową i Południowo-Wschodnią, Skandynawię, wewnętrzne niemieckie i polskie transporty, w tym także transport towarów niebezpiecznych. Firma na magazyny w Moskwie. Zajmuje się przewozami morskimi na całym świecie, odprawami celnymi (np. Rosja), magazynowaniem.
Spedycja dls w Polsce
Polskie oddziały dls w Gdyni i w Świeciu nadzorują transporty z i do naszego kraju. W Gdyni odbywa się organizacja i koordynacja licznych transportów wewnętrznych w Polsce, w kierunku Europy Wschodniej oraz do Czech i na Węgry. Placówka w Świeciu koncentruje się na przewozach papieru z tego miasta oraz na transportach wewnątrz Polski.
Kontakt:
Dls Land und See Speditionsgesellschaft mbH Jacobsrade 1, D-22962 SIEK (koło Hamburga)
e-mail: a.hische@dls-logistics.de
http://www.dls-logistics.de Andrzej Hische tel.: 0049/4107-8770-2140,
fax: 0049/4107-8770-1140
Placówki dls w Polsce:
dls Trans Ltd. Sp. z o.o ul. Modlinska 3 81-260 Gdynia
telefon: +48 /58 /667-33-30 - 34
fax: +48 /58 / 667-33-33
e-mail: info@dls-trans.pl
Przedstawiciel w Polsce:
Katarzyna Karczmarz-Sowa (Przemyśl) - akwizycja przewoźników i klientów – głównie w rejonie południowo-wschodnim:
tel. +49 4107 8770 2197 | Fax +49 4107 8770 1112 | Mobil +48 882 149 478; email: K.Karczmarz-Sowa@dls-logistics.de