Wiadomości z rynku

wtorek
23 kwietnia 2024

Monitoring opon i drogi

Najnowsze propozycje Continental I Bridgestone
8 lutego 2019

ContiConnect to kompleksowe narzędzie do zdalnego monitoringu ciśnienia i temperatury opon całej floty

System czujników zamontowany wewnątrz opon Bridgestone rozpoznaje siedem różnych stanów nawierzchni

Continental rozwija platformę monitorowania opon dla flot użytkowych – ContiConnect. Udostępnił niedawno pierwszą aktualizację cyfrowej platformy monitorowania opon Conti- Connect. Narzędzie zyskało nowe funkcje oraz zmieniony wygląd aplikacji. Marka Bridgestone zaprezentowała CAIS – najnowszą technologię, która w czasie rzeczywistym monitoruje warunki, jakie panują na drodze i informuje o zagrożeniach.
Wprowadzone udoskonalenia pozwalają jeszcze bardziej usprawnić zarządzanie ogumieniem we flotach poprzez wykorzystanie danych z cyfrowego monitoringu opon do ich bieżącej konserwacji. ContiConnect to kompleksowe narzędzie do zdalnego monitoringu ciśnienia i temperatury opon całej floty. System składa się z różnych komponentów, które monitorują, przetwarzają i przesyłają dane dotyczące opon, a także umożliwiają ich analizę, interpretację i wyświetlenie. Jego kluczowym elementem są czujniki ContiPressureCheck zainstalowane w każdej oponie, które rejestrują jej parametry. Uzyskane dane zbierane są za pomocą stacjonarnego odbiornika w bazie lub w czasie rzeczywistym przez odbiorniki transmisyjne w pojeździe. Platforma internetowa zapewnia operatorom flot ciężarowych i autobusowych nieograniczony dostęp do aktualnych informacji o stanie ogumienia wszystkich pojazdów wraz z usługą powiadamiania o awariach, a w razie jej wystąpienia rekomendacją naprawy w serwisie partnerskim Conti360° Fleet Services. Cyfrowa platforma ContiConnect dostępna jest na 11 europejskich rynkach, w tym również w Polsce. Sprawia ona, że profesjonalne zarządzanie ogumieniem staje się bardziej wydajne, przejrzyste i wygodne. Zapewnia pełną kontrolę w czasie rzeczywistym, co pozwala zapobiegać awariom oraz zachować sprawność floty ograniczając do minimum czas przestojów pojazdów. Dla firm transportowych ma to podwójne znacznie, z jednej strony obniża koszty utrzymania, z drugiej zaś zwiększa wydajność floty.
Nowe funkcje
Udostępniona aktualizacja ContiConnect wprowadza więcej możliwości indywidualnych konfiguracji w portalu internetowym, który zapewnia operatorom flot ciężarowych i autobusowych nieograniczony dostęp do aktualnych informacji o stanie ogumienia wszystkich pojazdów wraz z usługą powiadamiania o awariach. Cała aplikacja zyskała nowy, bardziej przyjazny dla użytkownika wygląd poprawiający jej funkcjonalność. – Nowe funkcje wprowadzają zmiany zainspirowane bliską współpracą z pierwszymi klientami ContiConnect – powiedział Krzysztof Otrząsek, digital solutions CVT manager w Continental Opony Polska. – Menadżerowie flot i warsztatów zyskali nowe narzędzia, które usprawniają codzienną pracę oraz skracają do minimum czas poświęcany na obsługę ogumienia, równocześnie mając pewność, że informacje o stanie ogumienia trafiają natychmiast tam, gdzie powinny. Z poziomu platformy internetowej każdy użytkowników może teraz indywidualnie dostosowywać reguły powiadamiania o ciśnieniu i temperaturze w oponach, ustalając dowolne wartości progowe, tworzyć listy zadań umożliwiające sprawne dokonywanie przeglądów serwisowych przez pracowników warsztatów, eksportować dane umożliwiając przeprowadzenie zindywidualizowanych analiz oraz przetwarzanie danych w innych systemach. System został też wzbogacony o nowego asystenta wspierającego precyzyjne pompowanie kół niezależnie od ich temperatury, jak również opcję ręcznego przesyłania danych do portalu internetowego – ContiConnect Light. Dzięki temu można monitorować parametry opon bez stacji monitorującej Conti Yard Reader i zintegrowanej telematyki. – Informacje zwrotne od użytkowników platformy ContiConnect są bardzo ważne dla dalszego rozwoju tej technologii i funkcjonalności systemu, które w jak największym stopniu staramy się dostosowywać do potrzeb zarządców flot użytkowych – powiedział Karim Fraiss, kierownik działu Marketingu, Operacji i Rozwiązań Cyfrowych w Continental Commercial Vehicles Tires. – Udostępniona aktualizacja jest odpowiedzią na zgłaszane nam potrzeby użytkowników. W przyszłości planujemy jeszcze bardziej skoncentrować się na współtworzeniu z nimi naszych usług, aby maksymalnie zwiększyć wartość, jaką możemy zaoferować klientom w postaci cyfrowej platformy monitorowania opon.
Wkrótce ContiConnectLive
Aktualizacja platformy ContiConnect to dopiero początek nowości, jakie Continental przygotował dla klientów flotowych. W drugim kwartale 2019 roku na rynek ma trafić rozwiązanie ContiConnect Live. Jego największą zaletą jest niezwłoczne informowanie operatorów flot pojazdów ciężarowych i autobusów o pojawieniu się problemu z temperaturą lub ciśnieniem w oponie – nawet wtedy, kiedy pojazd jest w trasie. Dane z czujników zamontowanych w oponach są przesyłane do serwerów i wyświetlane w portalu internetowym przez aplikację ContiConnect Driver. Aplikacja będzie w stanie wyświetlać informacje o oponach na urządzeniach Daimler Fleetboard i TomTom Telematics oraz innych urządzeniach z systemem Android, takich jak smartfony i tablety – początkowo znajdujących się tylko w kabinie kierowcy
CAIS sprawdza warunki na drodze
ajnowszą technologię, która w czasie rzeczywistym monitoruje warunki, jakie panują na drodze i informuje o zagrożeniach. Oprócz najnowszych rozwiązań technologicznych w produkcji ogumienia, Bridgestone inwestuje w systemy informatyczne wspierające kierowców podczas jazdy. Jednym z najnowszych osiągnięć firmy w tym zakresie jest system CAIS (ang. Contact Area Information Sensing). Aby określić warunki panujące na drodze, system pozyskuje i analizuje parametry zachowania się opony na nawierzchni, która została wyposażona w czujnik i moduł bezprzewodowy. Wykryte przez czujnik parametry nawierzchni są następnie przesyłane do systemu pojazdu do analizy w czasie rzeczywistym. System czujników zamontowany wewnątrz opon Bridgestone rozpoznaje siedem różnych stanów nawierzchni: suchą, częściowo wilgotną, mokrą, błoto, świeży śnieg, ubity śnieg i lód. Dzięki CAIS kierowca otrzymuje w czasie jazdy informację o aktualnym stanie drogi. System przez cały czas gromadzi i analizuje dane na temat nawierzchni, a wyniki natychmiast trafiają do kierowcy. Na ekranie umieszczonym na desce rozdzielczej wyświetlane są także ostrzeżenia drogowe. Do tej pory działanie technologii CAIS zostało sprawdzone na rynku japońskim. – Jesteśmy przekonani, że technologia opon rozpoznających stan nawierzchni jest źródłem istotnych informacji dla kierowców. Przeprowadzone w Japonii w warunkach rzeczywistej eksploatacji testy systemu CAIS wykazały, że rozwiązanie to ma duży potencjał. Uzyskane wyniki potwierdziły oczekiwane przez Bridgestone pozytywne zmiany na rzecz poprawy bezpieczeństwa jazdy w zmiennych warunkach drogowych – powiedział Jake Rønsholt, Managing Director w Consumer Business Unit Bridgestone Europe.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.