W roku 2018 Daimler Trucks (marki Mercedes- Benz, FUSO, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses i BharatBenz) sprzedał ponad 500 tysięcy samochodów ciężarowych
W roku 2018 Daimler Trucks (marki Mercedes- Benz, FUSO, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses i BharatBenz) sprzedał ponad 500 tysięcy samochodów ciężarowych. Było to jeden z najlepszych wyników sprzedażowych w historii firmy i oznacza pozycję lidera na kluczowych rynkach Ameryki Północnej, Europy i Brazylii. Rok wcześniej było to 470 700 egzemplarzy. W tzw. regionie UE30 (Unia Europejska, Szwajcaria i Norwegia) w roku 2018 Daimler Trucks osiągnął lekki wzrost sprzedaży na poziomie 4 procent. Od stycznia do listopada sprzedano ok. 76 200 egzemplarzy (wobec 73 600 roku poprzedniego). Marka Mercedes-Benz po raz kolejny utrzymała pozycję lidera w segmencie średnio- i wysokotonażowych samochodów ciężarowych, osiągając udział na poziomie 20,4 proc. W czerwcu 2018 r. Daimler Trucks połączył wszystkie swe działania w zakresie elektromobilności pod egidą E-Mobility Group (EMG). EMG zdefiniuje strategię w zakresie podzespołów elektrycznych oraz kompletnych e-samochodów dla wszystkich marek i segmentów, a także opracuje globalną jednolitą architekturę, analogiczną do światowej strategii platformowej dla konwencjonalnych silników i podzespołów napędowych. W czerwcu ubr. Daimler Trucks zaprezentował pierwsze produkowane seryjnie w pełni elektryczne ciężarówki przeznaczone na rynek północnoamerykański: ciężkiego Freightlinera eCascadia i średniociężkiego Western Star eM2. Na targach IAA 2018 pokazano nowego Actrosa z systemem Active Drive Assist - jako pierwsza produkowana seryjnie ciężarówka, umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę na drogach publicznych.