Wiadomości z rynku

czwartek
25 kwietnia 2024

Postęp prac na S7

Z Warszawy do Krakowa i dalej na południe
17 maja 2019

Trwają prace na trasie Lubień-Rabka, gdzie powstanie m.in. estakada o długości blisko 1 km

W ubiegłym roku GDDKiA oddała do użytku obwodnicę Radomia i umożliwiła przejazd na całym odcinku od Chęcin do Jędrzejowa. Te dwa fragmenty już skracają czas podróży na trasie Warszawa - Kraków i dalej na południe. Na jeszcze krótszą jazdę musimy poczekać kilka lat, ale w tym roku GDDKiA planuje oddać do ruchu kolejne ponad 21 km trasy.
W budowie jest krótki odcinek od granicy województw do Skarżyska-Kamiennej (blisko 8 km), którego planowany termin ukończenia przypada wiosną przyszłego roku. Jednak wykonawca, firma Budimex, deklaruje przełożenie ruchu na nową trasę przed końcem 2019 r. Przy dobrej pogodzie przed końcem roku od Grójca do granicy z woj. małopolskim pojedziemy już ok. 190 km odcinkiem drogi ekspresowej w czasie poniżej dwóch godzin – zapewniają przedstawiciele GDDKiA.

S7 z Warszawy do Grójca z końcem 2021 roku

Co z korkującym się wlotem do Warszawy? Kierowcy zauważyli już zmiany w krajobrazie wzdłuż obecnej DK7 przed Grójcem. Wycięto drzewa, rozebrano budynki i ruszyło odhumusowanie na ostatnim z trzech odcinków pomiędzy węzłem Warszawa Lotnisko na S2 a początkiem obwodnicy Grójca. Blisko 8-kilometrowy odcinek od węzła Tarczyn Północ do włączenia w S7 realizuje Mota- -Engil Central Europe. Ruszyły prace przy wiadukcie kolejowym i kolejnym, drogowym. Dla kolejnych dwóch odcinków w stronę Warszawy trwa postępowanie związane z uzyskaniem decyzji zezwolenia na realizację inwestycji. Chodzi o odcinki od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola (6,6 km) oraz kolejny do węzła Tarczyn Północ (14,8 km). Planowany termin oddania nowego wyjazdu z Warszawy w ciągu S7 na południe to 2021 r.

Ekspresowa siódemka w woj. małopolskim

Z granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do węzła Nowa Huta mamy ponad 55 km. Pierwszy z odcinków, do węzła Szczepanowice (ponad 23 km) jest obecnie na etapie przygotowawczym. Dla początkowego odcinka, od granicy województw do Miechowa, złożono już wniosek o wydanie decyzji ZRID. Realizację robót na obu częściach planuje się zakończyć w 2023 r. Kolejny odcinek, od węzła Szczepanowice do węzła Widoma (14 km), ma być oddany do użytku w 2021 r.). Projektanci pracują też nad dokumentacją potrzebną do złożenia wniosku o ZRID dla trzeciego odcinka, od węzła Widoma do węzła Nowa Huta (18,3 km). Planowany termin zakończenia prac to koniec 2021 r. Dalszą jazdę na południe Polski będziemy kontynuować korzystając z nowego odcinka S7, by na węźle Kraków Bieżanów zjechać na A4 i po kilkunastu kilometrach na węźle Kraków Południe włączyć się do DK7. Od Myślenic znów będziemy mieli do dyspozycji drogę ekspresową, która w tym roku wydłuży się o kolejne ponad 15 km z przerwą na odcinek tunelowy, na który poczekamy do 2021 r.

Zakopianka z tunelem

Pierwszy z trzech odcinków od Lubnia do Rabki Zdroju, kończący się w Naprawie, realizuje polsko- ukraińskie konsorcjum IDS-BUD i Korporacja ALTIS-HOLDING. Wykonawcą trzeciego jest Salini Impregilo (długość ok. 6,1 km). Najkosztowniejszy i najbardziej czasochłonny jest najkrótszy odcinek z dwukomorowym tunelem pod Małym Luboniem (ok. 3 km, z czego tunel ma 2,06 km). Wykonawca tego odcinka zakończy prace w 2021 r. Z S7 na węźle Zabornia koło Rabki Zdroju zjedziemy nowym łącznikiem do DK47 w kierunku Zakopanego. Tu gdzie w Rdzawce kończy się dwujezdniowy odcinek w drugiej połowie 2020 roku, planuje się rozpocząć prace przy budowie ponad 16 km przedłużenia trasy do węzła Nowy Targ Południe. Dwujezdniowa droga klasy GP ma być ukończona jesienią 2023 r. Od węzła Zabornia do przejścia granicznego ze Słowacją w Chyżnem prowadzić będzie obecna DK7.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.