Wiadomości z rynku

Autor: zm
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2019(6)
z dnia 12.07.2019

Naczepa Kögel Cargo Rail generacji NOVUM

Trwała i łatwiejsza w obsłudze

Kögel Cargo Rail generacji NOVUM

Kögel zaprezentował naczepę Cargo Rail z wyposażeniem RoRo, dostępną także w generacji NOVUM. Dzięki zoptymalizowanej ramie zewnętrznej i udoskonalonemu nadwoziu, naczepa Kögel Cargo Rail jest nie tylko bardziej trwała, lecz także łatwiejsza w obsłudze i codziennej eksploatacji. Dodatkowo w generacji naczep NOVUM Kögel Cargo Rail wprowadzano wysoki stopień indywidualizacji, dzięki czemu można dostosować naczepę do konkretnych wymagań firm spedycyjnych. Naczepa ta przyczynia się dodatkowo do ochrony środowiska i redukcji CO2. Można ją wykorzystywać także w transporcie kolejowym i morskim. Rama naczepy to stabilna stalowa, lekka konstrukcja, z szyją o wysokości 120 mm. Pojazd do wszechstronnych zastosowań posiada zoptymalizowany profil ramy zewnętrznej i udoskonalone nadwozie, wyróżniające naczepy generacji NOVUM. W wersji podstawowej masa własna naczepy wynosi od ok. 6350 kg. Nośność podłogi, przystosowanej do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych, wynosi maks. 7200 kg. Poza znanymi zaletami generacji NOVUM, takimi jak nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych na przedniej ścianie, która przenosi siły na ramę wzdłuż wsporników, nowa rama zewnętrzna ułatwia dostęp do punktów mocowania Vario-Fix, a kieszenie na listwy zapewniają możliwość rozmieszczenia na wiele sposobów. Bogate jest wyposażenie seryjne. 13 par pierścieni mocujących. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości 2500 kg. Połączone z ramą krawędzie do chwytaków, wykonane z włókna aramidowego, zabezpieczenie plandeki przed chwytakami oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że modele Cargo Rail generacji NOVUM są polecane do transportu kolejowego. Ponadto naczepa ta daje możliwość łatwego przeładunku na typowe wagony kieszeniowe oraz została zaprojektowana pod kątem wysokości stojaka 980 mm. Model otrzymał atest DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h.