Wiadomości z rynku

Autor: zm
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2019(7)
z dnia 2019-12-20

Odnowione muzeum DAF można już zwiedzać

Prof. Pieter van Vollenhoven dokonał oficjalnego otwarcia

Prof. Pieter van Vollenhoven, członek holenderskiej rodziny królewskiej, oficjalnie otworzył nowe Muzeum DAF

Przy dużym zainteresowaniu opinii publicznej, niedawno odnowione Muzeum DAF w Eindhoven zostało oficjalnie otwarte przez prof. Pietera van Vollenhoven, który jest członkiem holenderskiej rodziny królewskiej, a tę zawsze łączyły z DAF szczególne więzi. Muzeum DAF, które w rekordowym roku odwiedziło prawie 60 tys. osób, jest jednym z najpopularniejszych muzeów w regionie Eindhoven. Placówka, dążąc do zwiększenia swojej atrakcyjności, przeszła osiemnastomiesięczną poważną renowację i modernizację, której celem jest zwiększenie liczby zwiedzających do 80 tys. rocznie. Pierwszą rzeczą, jaką zwiedzający zauważa wchodząc do „nowego” muzeum, jest całkowicie nowy hol wejściowy, odnowiona restauracja, nowy sklep z pamiątkami, a także świeży, nowoczesny wygląd, jaki został nadany wszystkim tym obszarom. Największą zmianę widzimy jednak dopiero po wejściu do części wystawowej — dodane zostało całkowicie nowe skrzydło o powierzchni aż 1 100 mkw. - Dzięki tej wspaniałej rozbudowie mamy jeszcze więcej miejsca, aby lepiej pokazać to, co najważniejsze w bogatej historii firmy DAF - powiedział Marc Van Doorne, prezes Fundacji Przyjaciół Muzeum DAF i wnuk założyciela DAF, Huba Van Doorne. - Możemy teraz prześledzić historię firmy DAF aż do chwili obecnej, podkreślając znaczenie nowoczesnego transportu i demonstrując najnowsze osiągnięcia tej branży, np. w zakresie technologii silników. Van Doorne’s Aanhangwagen Fabriek, później znana jako Van Doorne’s Automobiel Fabriek, była zawsze znana z nowatorskich rozwiązań. Dzięki tym rozwiązaniom powstała imponująca seria ciągników, samochodów i ciężarówek, które pokazujemy w Muzeum DAF. Muzeum zostało oficjalnie otwarte przez prof. Pietera van Vollenhoven, który przyjechał unikalnym samochodem DAF Pony. Wyprodukowano w sumie tylko 15 tych ciężarówek, z których jedna była własnością holenderskiej rodziny królewskiej.