Wiadomości z rynku

sobota
18 maja 2024

Aerodynamiczny jak Gran Turismo, przestronny jak SUV

Studyjny Volkswagen ID. SPACE VIZZION
7 lutego 2020

Design przodu nadwozia oraz dachu przyczynia się do zwiększenia wydajności aerodynamicznej auta, współczynnik oporu powietrza wynosi tylko 0,24

Ponieważ elektryczny silnik nie jest duży, a akumulator umieszczono w podłodze, można było zaprojektować duże wnętrze, porównywalne pod względem przestronności do aut wyższej klasy

Cyfrowy kokpit według producenta wyznacza nowy standard w dziedzinie intuicyjnej obsługi – wszystkie informacje ważne podczas jazdy pojawiają się przede wszystkim na wyświetlaczu head-up

Volkswagen przedstawił kolejny model studyjny. ID. SPACE VIZZION ma tworzyć nowy segment samochodów: pod względem aerodynamicznym zbliżonych do Gran Turismo i zapewniających przestronność SUV-ów.
Design przodu nadwozia oraz dachu przyczynia się do zwiększenia wydajności aerodynamicznej auta, współczynnik oporu powietrza wynosi tylko 0,24. ID. SPACE VIZZION pokazuje jak będzie wyglądać przyszły model oferowany w Europie i na rynkach Ameryki Północnej Samochód jest wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Studyjny model powstał w oparciu o modułową platformę MEB opracowaną przez Volkswagena. Akumulator o pojemności 82 kWh umożliwia autu pokonanie odległości do 590 km (wg WLTP). Dzięki mocy systemowej układu napędowego (4MOTION) wynoszącej 250 kW, ID. SPACE VIZZION przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5,4 sekundy.

Nadwozie – czysta dynamika

Stylistykę i kształty tego modelu zaprojektowano w zupełnie nowy sposób. Samochody elektryczne nie mają chłodnicy, nie potrzebują też wiele miejsca, by umieścić w nich silnik. Styliści i konstruktorzy ID. SPACE VIZZION wykorzystali tę przestrzeń do stworzenia nadwozia, które będzie się wyróżniać znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi, co z kolei pozwoli zwiększyć zasięg samochodu. Bardzo charakterystyczna jest przednia część nadwozia z otworami umożliwiającymi przepływ powietrza, dzięki niej auto wyróżnia się współczynnikiem oporu powietrza o wartości 0,24. Powietrze przedostaje się przez wąską szczelinę w nadwoziu znajdującą się między reflektorami, a następnie nad bardzo nisko umieszczoną maską jego strumień kieruje się ku tylnej części auta. Powietrze przenika również przez otwory znajdujące się po prawej i lewej stronie przedniego zderzaka, także w tym wypadku powietrze w odpowiedni sposób zostaje skierowane do tyłu, za samochód. Otwory w zderzaku oraz w masce Volkswagena ID. SPACE VIZZION zaprojektowano jako funkcjonalne elementy konstrukcji studyjnego modelu i są jednocześnie oryginalnymi elementami niepowtarzalnej stylistyki tego auta.

Wnętrze – mnóstwo przestrzeni życiowej w podróży

Przy konstrukcji ID. SPACE VIZZION wykorzystano wszystkie zalety płyty podłogowej MEB. Ponieważ elektryczny silnik nie jest duży, a akumulator umieszczono w podłodze, można było zaprojektować duże wnętrze, porównywalne pod względem przestronności do wnętrz aut wyższej klasy. Nie tylko elektryczny napęd sprawia, że ID. SPACE VIZZION to model respektujący zasady zrównoważonego rozwoju – zgodnie z nimi dobrano również materiały wykorzystane we wnętrzu. Wykonano je z surowców naturalnych, przykładem jest nowa sztuczna skóra „AppleSkin”, w której zastosowano odpady powstające podczas produkcji soku jabłkowego. We wnętrzu zrezygnowano z chromu zastępując go lakierem przypominającym ten metal z wyglądu. Cyfrowy kokpit według producenta wyznacza nowy standard w dziedzinie intuicyjnej obsługi – po raz pierwszy wszystkie informacje ważne podczas jazdy pojawiają się przede wszystkim na wyświetlaczu head-up, który w swoim działaniu wykorzystuje technologię rzeczywistości rozszerzonej. Zamiast klasycznej tablicy rozdzielczej zastosowano jedynie niewielki ekran, na którym pojawiają się informacje potrzebne kierowcy do jazdy. Funkcje zwiększające komfort, zapewniające internetową łączność oraz pozwalające zarządzać pokładowymi urządzeniami skupiono na 15,6-calowym dotykowym ekranie. Inne istotne dane kierowca odbiera automatycznie i intuicyjnie za pośrednictwem „ID. Light” – interaktywnego pasa świateł umieszczonego pomiędzy słupkami dachowymi A. SPACE VIZZION daje konkretny pogląd na to, jak będzie wyglądała seryjna wersja modelu, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku i w różnych wersjach pojawi się na rynkach Ameryki Północnej, Europy i Chin.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.