Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Elektryczne wózki widłowe zawojowały rynek

W Europie i regionie EMEA stawnowią już dziś większość
28 lutego 2020

Dariusz Górski, dyrektor Baoli Polska: – Projektowane dawniej wyłącznie z myślą o użytku wewnętrznym, wózki elektryczne zaczęto wyposażać tak, by mogły z powodzeniem służyć w każdym otoczeniu

Baoli jak EP12WS jest przykładem wózka z akumulatorami litowo- -jonowymi, dzięki którym możliwa jest praca przez kilka zmian bez konieczności wymiany baterii oraz ładowanie w każdym miejscu

W Europie i regionie EMEA elektryczne wózki czołowe stanowią już dziś większość – wynika z danych przedstawionych przez Baoli. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach stopniowo będą one jeszcze szybciej niż dotychczas wypierać pojazdy spalinowe. Choć jeszcze pięć lat temu czołowe wózki elektryczne stanowiły w Europie mniejszość rynku, według danych z ubiegłego roku ich odsetek w całkowitej liczbie pojazdów tego typu wzrósł do 55,2 proc. Analogiczne zmiany widoczne są w całym regionie EMEA - w ciągu trzech lat elektryczne wózki widłowe zwiększyły swój udział w 2019 rynku z 49,2 do 51 proc. Eksperci przewidują, że ze względu na rozwój technologiczny oraz spodziewane zmiany w unijnym ustawodawstwie w najbliższych latach przewaga liczebna „elektryków” będzie dynamicznie się powiększać. – W ciągu ostatniej dekady miała miejsce prawdziwa technologiczna rewolucja – mówi Dariusz Górski, dyrektor Baoli Polska. – Projektowane dawniej wyłącznie z myślą o użytku wewnętrznym, wózki elektryczne zaczęto wyposażać tak, by mogły z powodzeniem służyć w każdym otoczeniu – także w trudnych warunkach atmosferycznych. Równolegle upowszechniły się rozwiązania z obszaru ładowania baterii, które znacznie skróciły czas potrzebny na przygotowanie elektrycznego wózka do pracy. Przykładem są akumulatory litowo- jonowe – obecne na przykład w takich produktach Baoli jak EP12WS czy EPW15S, dzięki którym możliwe są: praca przez kilka zmian bez konieczności wymiany baterii oraz ładowanie w każdym miejscu. Wózki elektryczne są tańsze w eksploatacji od spalinowych, nie emitują do atmosfery CO2 i – ze względu na brak hałasu i wibracji – charakteryzuje je znacznie wyższa ergonomia pracy. W tym kontekście jedynym, choć dla wielu inwestorów niewątpliwie ważnym, argumentem przemawiającym za wózkami spalinowymi była niższa cena zakupu. Wiele wskazuje na to, że wkrótce w Europie również pod tym względem wózki elektryczne mogą stać się bardziej korzystnym rozwiązaniem. Na 2020 rok zapowiedziano w Unii Europejskiej wprowadzenie dyrektywy, w efekcie której koszt zakupu wózków spalinowych może wzrosnąć nawet o 15 – 20 proc. W niektórych przypadkach będą one droższe niż ich elektryczne odpowiedniki. Marsz akumulatorowych pojazdów transportowych po całkowitą dominację rynku intralogistyki nabiera tempa. Baoli to producent wózków widłowych i sprzętu magazynowego, który działa w ponad 80 krajach na całym świecie. Firma jest częścią Grupy KION, lidera na rynku europejskim i drugiego co do wielkości na świecie producenta technologii magazynowej, znanego z takich marek jak Linde, STILL i Dematic. Firma Baoli jest bezpośrednio obecna w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce za sprawą spółki Baoli EMEA. Obsługuje ona 40 krajów w tym regionie, zajmując się całościowo sprzedażą i obsługą posprzedażową. Ma do swojej dyspozycji jeden z największych w Europie, zlokalizowany we Włoszech obiekt o powierzchni przekraczającej 11 tys. mkw., działający zarówno jako centrum dystrybucyjne i magazyn części zamiennych.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.