Wiadomości z rynku

sobota
20 kwietnia 2024

Weidemann w klasie ciężkiej

Nowa duża ładowarka serii 90 w klasie 11 ton
6 marca 2020

Weidemann nowym modelem 9080 wkracza do klasy ładowarek ciężkich

Model 9080 jest ładowarką kołową z ramieniem załadowczym osiągającym maksymalną wysokość sworznia obrotu łyżki 4,26 m, z ciężarem wywracającym 5 290 kg

Do tej pory Weidemann oferował ładowarki kołowe o masie do 7,0 t (teleskopowe do 7,2 t). Nowym modelem 9080 firma wkracza do klasy ładowarek ciężkich.
Model 9080 jest ładowarką kołową z ramieniem załadowczym osiągającym maksymalną wysokość sworznia obrotu łyżki 4,26 m, z ciężarem wywracającym 5 290 kg. Masa całkowita wynosi 10,7 t. Ramię załadowcze jest tak skonstruowane, że operator ma bardzo dobrą bezpośrednią widoczność na osprzęt dodatkowy. Zależnie od zastosowania i preferencji w nowych maszynach można indywidualnie skonfigurować elementy takie jak silnik, napęd, stanowisko operatora lub hydraulikę. Seria 90 obejmuje również kołową ładowarkę teleskopową 9580T, o masie całkowitej 11,2 t, z ciężarem wywracającym 6 594 kg. Nowe modele oferują dwie klasy wydajności napędów. Standardowo maszyny są napędzane silnikiem Deutz o pojemności 3,6 l i mocy 100 kW/136 KM. Silnik ten wykorzystuje układ DOC/SCR do oczyszczania spalin zgodnie ze standardem emisji spalin poziomu IV, dostępny jest też filtr cząstek stałych (DPF), certyfikowany już dla poziomu V, który obowiązuje od początku 2020 roku. Do wyboru jest silnik 4,1 l o mocy 115 kW/156 KM, również produkowany przez firmę Deutz. Jest on wyposażony w układ oczyszczania spalin z DOC/ DPF/SCR i spełnia wymagania poziomu V.

Nowa skrzynia biegów: Power Drive 370

Seria 90 jest opcjonalnie wyposażana w nową skrzynię biegów Power Drive 370. Jest to bezstopniowa przekładnia hydrostatyczna, która osiąga wyższe siły napędowe i prędkości obrotowe niż dotychczas opracowywane rozwiązania, zachowując przy tym wszystkie zalety poprzednich napędów jezdnych pod względem kompaktowości, energooszczędności i komfortu operatora. Oprócz dobrze znanych pozytywnych właściwości znanych z napędów hydrostatycznych, takich jak łatwe cofanie, dobre dozowanie i możliwość precyzyjnego sterowania, hamowanie hydrauliczne i wspomaganie siły hamowania, szeroki zakres konwersji technologii 45 st. pozwala również na przejechanie całego zakresu prędkości od 0 do 40 km/h bez konieczności zmiany biegów. Zapewnia to użytkownikowi wysoki poziom komfortu jazdy, ponieważ nie dochodzi do przerw w sile pociągowej, ani nie występują szarpnięcia związane ze zmianą biegów. W przypadku zastosowań, w których wymagana jest jeszcze większa siła ciągu, napęd zapewnia opcjonalny 25% wzrost siły ciągu o wartości 10,1 t przy jednoczesnej prędkości końcowej 30 km/h.

Kompaktowe wymiary mimo dużego rozmiaru

Kierując się filozofią, która zakłada konstruowanie maszyn o jak najmniejszych rozmiarach, firma Weidemann również w tej klasie wielkości poświęca temu aspektowi szczególną uwagę. Razem z łyżką model 9080 ma całkowitą długość 7,10 m i szerokość 2,39 m w przypadku zastosowania standardowych opon. Wysokość ładowarki wynosi 3,10 m. Przegub centralny i oś wahliwa z tyłu gwarantują optymalną zwrotność i trakcję.

Komfort i ergonomia

Przestronna kabina o dobrej widoczności dookoła została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi osiągnięciami w zakresie ergonomii i przejrzystości. Wszystkie elementy sterujące w kokpicie znajdują się w polu widzenia operatora i są łatwo dostępne. Dzięki dużemu wyświetlaczowi cyfrowemu (7 cali) operator ma zawsze podgląd maszyny i jej najważniejszych funkcji. W razie potrzeby ilość przepływu oleju hydraulicznego można ustawić ręcznie za pomocą elementu sterującego „Jog Dial”. Jest to znaczna zaleta, kiedy maszyna napędza hydrauliczny osprzęt dodatkowy, który nie wymaga pełnej mocy hydraulicznej. Daje to kierowcy możliwość delikatnej pracy z maszyną i urządzeniami dodatkowymi. Konsola z wielofunkcyjnym joystickiem ze sterowaniem proporcjonalnym, „Jog Dial” oraz elektronicznym gazem ręcznym i hamowaniem hydraulicznym została zaprojektowana z siedziskiem sprężynowym dla zapewnienia komfortowej jazdy. W wyposażeniu standardowym przewidziano system automatycznej klimatyzacji, na życzenie montowane jest ogrzewanie postojowe. Przy projektowaniu wzięto również pod uwagę łatwość konserwacji. Maskę silnika można łatwo otwierać do góry, a kabina może być odchylana do połowy. Błotniki są zdejmowane i wraz z innymi łatwo dostępnymi klapami rewizyjnymi.

Może służyć jako ciągnik

Dzięki opcji 40 km/h można szybko pokonać dłuższe dystanse, a maszyna może być użytkowana jako ciągnik – w tym jazda bez konieczności zmiany biegów. Współpracujący z przyczepą o masie do 18 ton. Aby bezpiecznie przemieszczać ładunek przyczepy, możliwe jest zastosowanie dwuobwodowego hamulca pneumatycznego i hydraulicznego hamulca przyczepy. Maszyny te mogą być wyposażone zarówno w ogólne dopuszczenie do ruchu (ABE), jak i homologację typu zgodnie z Dyrektywą UE w sprawie ciągników. Pakiet oświetlenia roboczego LED zapewnia zwiększony komfort i bezpieczeństwo po zmroku. Standardowa wydajność hydrauliczna wynosi 150 l/min. W wersji o dużym przepływie osiągany jest wynik 180 l/mi. Możliwe jest również dodanie czwartego obwodu sterowniczego i system stabilizacji ramienia załadowczego.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.