Wiadomości z rynku

Autor: zm
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2020(8)
z dnia 2020-03-20

Leasingodawcy idą na rękę

Obniżają raty, odraczają płatności…

EFL Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL: – Sytuacja, w której znaleźli się nasi klienci, wymaga od nas odpowiedzialnego podejścia i zaproponowania rozwiązań, które pomogą przetrwać ten trudny czas

Leasingobiorcy mogą liczyć na obniżenie rat i bezpłatne odroczenie ich płatności

Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing: – Działamy tak, żeby klient mógł szybko i bez zbędnych kroków zmniejszyć obciążenia finansowe w najbliższych trzech lub sześciu miesiącach

Przedsiębiorcy, w tym firmy transportowe, w obecnej sytuacji kryzysowej, mogą mieć kłopoty z terminowym uiszczaniem rat leasingowych. Leasingodawcy już zareagowali. EFL wprowadza możliwość obniżenia raty w sytuacji kryzysowej, Santander Leasing proponuje bezpłatne odroczenie płatności rat i program pomocowy dla dealerów.
Najbliższe tygodnie mogą okazać się trudnym czasem dla wielu firm. Dwoje z trojga Polaków uważa, że koronawirus stanowi wysokie zagrożenie dla Polski, większe dla gospodarki niż dla naszej rodziny – wynika z badania Ipsos przeprowadzonego w dniach 9-10 marca br. Potwierdzają to przedsiębiorcy zapytani przez BCC. Niemal każdy z nich obawia się wpływu rozprzestrzeniania się koronawirusa na swój biznes (97 proc.), a 73 proc. już odczuwa skutki pandemii. – EFL od niemal trzech dekad jest partnerem w biznesie małych i średnich przedsiębiorstw – powiedział Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL. – Partnerem, który jak wszyscy staje dziś przed jednym z najtrudniejszych egzaminów. Sytuacja, w której znaleźli się nasi klienci, wymaga od nas odpowiedzialnego podejścia i zaproponowania rozwiązań, które pomogą przetrwać ten trudny czas. Już od kilku dni otrzymujemy informacje od naszych klientów o negatywnym wpływie wirusa na ich działalność, a co za tym idzie na płynność finansową. Wszystkie napływające do nas wnioski rozpatrujemy indywidualnie. Dodatkowo EFL proponuje klientom usługę, która pozwala na dopasowanie płatności do bieżącej płynności finansowej firmy. Leasing Swobodny umożliwia samodzielne zarządzanie wysokością spłacanych rat. Przedsiębiorca ma możliwość szybkiej reakcji na sytuację na rynku, na którym funkcjonuje. Monitorujemy na bieżąco sytuację i podejmujemy wszelkie niezbędne działania, aby w jak najszerszym zakresie zminimalizować skutki pandemii. Dołożymy wszelkich starań, aby wesprzeć naszych klientów i nie zawieść zaufania, którym nas obdarzyli.

Leasing Swobodny

Leasing Swobodny pozwala na samodzielne, bezpieczne i bez wychodzenia z domu zarządzanie umową leasingową, zmieniając wysokość raty leasingowej w celu dopasowania jej do bieżącej płynności finansowej firmy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, przedsiębiorca ma możliwość szybkiej reakcji na sytuację na rynku, na którym funkcjonuje. W związku z pandemią koronawirusa, wielu z nich ma z taką do czynienia dziś. Klient za pośrednictwem edytora harmonogramu na stronie internetowej – Portalu KlientEFL, lub wersji mobilnej portalu, może zarządzać harmonogramem spłat nie opuszczając siedziby firmy. W ramach Leasingu Swobodnego klient może w ciągu sześciu miesięcy dokonywać do sześciu zmian przyszłych rat – obniżając wysokość miesięcznego czynszu o połowę lub nawet do trzech czynszów obniżając wysokość raty do kwoty 1 PLN. Usługa dostępna jest dla nowych i obecnych klientów. Wystarczy zalogować się na Portal KlientEFL i wybrać opcję „Zmień wysokość raty”. Klienci, którzy nie wybrali opcji Leasingu Swobodnego przy zawarciu umowy, mogą poprzez Portal dokonać aktywacji i skorzystać z usługi. Ilość i zakres możliwych zmian oceni system, by bezpiecznie, np. nie powodując zbyt dużego obciążenia klienta na koniec umowy, rozłożyć wybrane raty na pozostałe miesiące bez zmiany terminu umowy. Przygotowaną samodzielnie symulację zatwierdza się SMS-em. Na najbliższy czas EFL odstąpił od pobierania dodatkowych opłat za te zmiany. Za pośrednictwem Portalu Klienci mają również możliwość zmiany faktury papierowej na elektroniczną. W obecnej sytuacji jest najbardziej rekomendowaną i bezpieczną forma otrzymywania faktur.

Zarządzanie ze smartfona

Dostęp do usługi Leasingu Swobodnego, dzięki Portalowi KlientEFL, możliwy jest z każdego miejsca i o każdej porze. Wysokością rat zarządzać można poprzez urządzenia mobilne lub smartfon. Dzięki Portalowi KlientEFL klienci, bez konieczności odwiedzania placówek EFL, mają możliwość nie tylko swobodnego zarządzania swoją umową leasingową, ale mogą również kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Za pośrednictwem Portalu można składać wnioski i zapytania ofertowe, a o płatnościach i realizacji złożonych wniosków klienci są informowani SMS-em lub e-mailem. Jak poinformował Wojciech Przybył, członek zarządu EFL, na stronie internetowej EFL zamieszczono komunikat dla klientów, w którym firma informuje o podjętych działaniach i możliwościach kontaktu. Informacja dostępna jest również na Portalu KlientEFL. Do klientów, którzy wyrazili zgody marketingowe, wysłano informacje e-mail. Z podobną informacją przedstawiciele EFL dotarli do wszystkich współpracujących z nami dostawców i partnerów biznesowych.

Santander Leasing: bezpłatne odroczenie płatności rat

W odpowiedzi na sytuację i w trosce o klientów spółka Santander Leasing wprowadza szybką możliwość zmiany harmonogramu i odroczenia rat nawet o sześć miesięcy. Zasady są proste, wnioski mogą być składane zdalnie, będą realizowane w możliwie najkrótszym czasie. Spółka odstępuje od opłat za odroczenie spłat rat. W celu skorzystania z propozycji Santander Leasing wystarczy do tego jedynie wniosek klienta, który bezpłatnie i szybko można złożyć poprzez eBOK24. – Naszym priorytetem jest zmniejszenie poziomu niepewności wśród naszych klientów i wspólne przejście tego trudnego czasu epidemii. Działamy tak, żeby klient mógł szybko i bez zbędnych kroków zmniejszyć obciążenia finansowe w najbliższych trzech lub sześciu miesiącach – podkreślił Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing. – Drugim aspektem aktualnych działań jest profilaktyka. Wprowadziliśmy takie zasady pracy, które zwiększają bezpieczeństwo współpracy dla naszych klientów, pracowników i partnerów biznesowych. Zmniejszamy możliwość rozprzestrzenienia się wirusa – w pierwszej kolejności dbamy o nasze wspólne bezpieczeństwo. Działamy razem, z naszymi klientami, partnerami.

Środki pomocowe dla partnerów biznesowych

Santander Leasing ogranicza negatywny wpływ epidemii koronawirusa na działania z dealerami pojazdów oraz maszyn i urządzeń. Przygotowane są konkretne rozwiązania skierowane właśnie do tych podmiotów, m.in. firma rezygnuje z przewidzianych w umowach dodatkowych odsetek lub kar. Jeśli dealer nie zrealizuje założonych planów sprzedażowych, daje mu możliwość wydłużenia terminu płatności odsetek kwartalnych w pożyczce finansującej stok nawet o 90 dni. Dodatkowo spółka wydłuża do 90 dni możliwość spłaty częściowej lub całkowitej przedmiotów finansowania, dla których zbliża się termin rotacji. Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać z propozycji i wydłużyć termin płatności składają wniosek w formie elektronicznej. Jak poinformował Jakub Poręcki - dyrektor zarządzający, linia małych i średnich przedsiębiorstw w Santander Leasing, firmie przyświeca w tych trudnych dniach hasło „Działamy razem!”. Santander Leasing działa również zgodnie z zasadą - ograniczamy ryzyko, nie biznes. W tym kontekście przygotowane przez spółkę propozycje mają przede wszystkim zabezpieczyć partnerów biznesowych i dostawców.