T6 to 7,5-tonowy samochód elektryczny BYD, który ten producent oferuje obecnie w Europie
Fot. BYD
Ciągnik BYD Q1M może tworzyć zestawy o dmc 46 ton
Fot. BYD
Chiński producent BYD Company i Hino Motors (oddział ciężarówek Toyoty) podpisały strategiczną umowę o sojuszu biznesowym, koncentrując się na współpracy w zakresie rozwoju elektrycznych pojazdów użytkowych (BEV). Uzupełnią one ofertę pojazdów bezemisyjnych BYD, która obecnie obejmuje 7,5-tonowy pojazd użytkowy i ciągnik siodłowy, które chińska firma wprowadziła już na rynek europejski. Wspólne opracowywane samochody elektryczne mają być sprzedawane w Chinach, jako Toyoty.
Autobusy i ciężarówki na prąd
Przypomnijmy, że BYD już wcześniej sprzedawał w Europie elektryczne autobusy (ma zakład montażowy w Beauvais we Francji). Dwie elektryczne ciężarówki wprowadzone niedawno w Europie to 7,5-tonowa ciężarówka T6 i ciągnik o dopuszczalnej masie całkowitej 46 ton (Q1M). Pierwszy elektryczny van BYD sprzedawany w Europie to T3. W 1991 r. Hino wypuściło na rynek pierwszy dostępny na rynku pojazd hybrydowy jako miejski autobus tranzytowy o dużej wytrzymałości. Od prawie trzydziestu lat nieustannie dąży do wprowadzania innowacji w dziedzinie pojazdów zelektryfikowanych, wprowadzając do eksploatacji lekkie autobusy z napędem elektrycznym i średnio obciążone autobusy hybrydowe typu plug-in. Zaprojektowała także ciężarówkę z najnowszym systemem hybrydowym 6. generacji.
„Elektryki” powiozą kontenery
W lutym BYD podpisał umowę na dostawę pierwszej floty elektrycznych ciężarówek do Ekwadoru. Firma transportowa Transcarsell kupuje 20 elektrycznych ciężarówek zdolnych do transportu dużych kontenerów multimodalnych. Pierwsza ciężarówka zostanie dostarczona w sierpniu 2020 r., a reszta w 2021 r. Wytrzymała ciężarówka o napędzie elektrycznym i o ładowności 31,5 t jest wyposażona w akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), które mają żywotność 15 lat i zasięg 150 kilometrów na jednym ładowaniu. Obecnie rynek BYD w Ameryce Łacińskiej szybko się rozwija, a jego autobusy, taksówki i ciężarówki z napędem elektrycznym z powodzeniem pracują w wielu krajach regionu, w tym w Chile, Brazylii, Kolumbii, Argentynie, Peru i Urugwaju. Na całym świecie czyste pojazdy BYD trafiły już do ponad 300 miast w ponad 50 krajach.