Źródło: GDDKiA
Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska)
Fot. GDDKiA
GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę pierwszego z trzech odcinków drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów. Chodzi o blisko 10-kilometrowy fragment S7 pomiędzy węzłami Modlin i Czosnów.
Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Umowa o wartości ok. 598,8 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od daty jej zawarcia, przy czym najpóźniej 10 miesięcy po zawarciu umowy wykonawca ma złożyć wniosek o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Po jej uzyskaniu do czasu realizacji nie wlicza się przerw zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest z końcem 2023 r.
Obowiązki wykonawcy
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 9,7 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska). Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Nowe warunki dla wykonawców
GDDKiA dajem wykonawcy możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sam może zdecydować czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że wykonawca będzie mógł zastosować technologię, w której się specjalizuje.
Mniej utrudnień dla kierowców
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka Siedlin - Załuski i Załuski - Modlin). W przypadku odcinka Modlin - Czosnów, czyli tego, na który podpisano umowę, dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w zależności do natężenia ruchu.
Przetargi na kolejne dwa odcinki w toku
Na dwóch kolejnych odcinkach trasy S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem: Siedlin - Załuski (o długości 12,9 km) oraz Załuski - Modlin (12 km), oferty otwarto 21 listopada 2019 r. W przypadku pierwszego z nich GDDKiA jest na etapie przed wyborem najkorzystniejszej oferty. W stosunku do drugiego odcinka złożone zostało odwołanie od wyboru oferty najkorzystniejszej. GDDKiA czekamy na rozpatrzenie sprawy przez Krajową Izbę Odwoławczą. Na trasie S7 Gdańsk – Warszawa kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy woj. warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego.