Wiadomości z rynku

sobota
25 maja 2024

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2020 już w Polsce

Elektryczny lub hybrydowy na życzenie
16 czerwca 2020

Kiedy chcemy, pojazd jest napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi – np. w strefie bezemisyjnej, zaś napęd hybrydowy umożliwi nam dłuższą podróż

Fot. Mitsubishi

Outlander PHEV 2020 wyróżnia się praktycznością dużego SUV-a w połączeniu z dynamicznym, elektrycznym napędem na cztery koła

Fot. Mitsubishi

Na liście wyposażenia znalazły się m.in. skórzana tapicerka z ozdobnymi przeszyciami i podgrzewana kierownica

Fot. Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV 2020, dostępny już w polskiej ofercie marki, to pierwszy i najpopularniejszy na świecie i w Europie samochód SUV z elektrycznym napędem hybrydowym i zasilaniem z gniazdka (plug-in). Wyróżnia się praktycznością dużego SUV-a w połączeniu z dynamicznym, elektrycznym napędem na cztery koła, znakomicie wyciszonym wnętrzem, dużym zasięgiem i łatwością ładowania baterii (także z gniazdka 230 V).
Wyjątkowa wszechstronność Outlandera PHEV polega także na tym, że kiedy chcemy, pojazd jest napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi – np. w strefie bezemisyjnej zaś napęd hybrydowy umożliwi nam dłuższą podróż.
Outlander PHEV 2020 wykorzystuje innowacyjny, usprawniony mechanicznie układ napędowy o mocy 224 KM, składający się z silnika elektrycznego napędzającego przednią oś i silnika elektrycznego dla osi tylnej, wspierany przez nowy, wysokowydajny silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra. Całkowita moc (silnik spalinowy + silnik elektryczny przedni + silnik elektryczny tylny + generator) jest podawana orientacyjnie, ponieważ takie zestawienie napędów nigdy nie występuje w rzeczywistej jeździe, system PHEV zawsze bierze pod uwagę najbardziej zrównoważoną kombinację układu napędowego i trybów jazdy, z uwzględnieniem możliwości napędu elektrycznego - prowadzenia samochodu i ładowania - oraz niskiego poziomu emisji). Inne ulepszenia obejmują między innymi akumulator o zwiększonej o 15% pojemności i o 10% większej mocy, wzmocniony o 17% tylny silnik, co skutkuje lepszą dynamiką jazdy. Samochód otrzymał również dwa dodatkowe tryby jazdy: sportowy i jazdy po śniegu.
Auto osiąga prędkość 170 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,5 s. W trybie bezemisyjnym EV może rozpędzić się do 135 km/h, zaś zasięg maksymalny w trybie EV wynosi 57 km. Zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) szacuje się na 2,0 l/100 km.
Jest to jedyny pojazd PHEV w klasie SUV, który może być ładowany ze stacji szybkiego ładowania. To także jedyny samochód PHEV na rynku, który oferuje dwa gniazda 1500W, dające możliwość podłączenia dowolnego odbiornika energii o napięciu 230 V. Wydajność instalacji samochodu wystarcza, aby wykorzystać go do zasilania typowego gospodarstwa domowego przez 10 dni - atut, którego wartość docenili mieszkańcy pozbawieni dostępu do prądu podczas klęsk żywiołowych.

Własną ścieżką rozwoju

Outlander PHEV pierwszej generacji został wprowadzony na rynek w 2013 roku. W przeciwieństwie do rozwiązań typowych w branży, Mitsubishi Motors zrezygnowało z prostego montażu napędów elektrycznych w tradycyjnych modelach spalinowych i zdecydowało się na opracowanie własnych pojazdów hybrydowych typu plug-in.
Opierając się na 50-letnich doświadczeniach badań i rozwoju elektromobilności, inżynierowie MMC opracowali własną filozofię konstrukcyjną: pojazd elektryczny napędzany głównie dwoma silnikami elektrycznymi (jeden oś przednią, drugi tylną) uzupełniony dużym silnikiem benzynowym oraz potężny generator, który jest w stanie włączyć się automatycznie, gdy wymagają tego warunki jazdy lub stan naładowania akumulatora. Przy tym dzięki prostocie konstrukcyjnej typowej dla pojazdów elektrycznych (brak skrzyni biegów, sterowanie układów napędowych by-wire) wspartej wysoce wyrafinowanym systemem operacyjnym PHEV opracowanym bez udziału obcych podmiotów, udało się zapewnić znaczące korzyści, zarówno pod względem nadwozia (niewielkie różnice w porównaniu z wariantem spalinowym), oszczędności masy (do 275 kg mniej niż konkurencja), jak i wydajności. Tryb EV jest trybem domyślnym zaraz po uruchomieniu i zapewnia zasięg jazdy bezemisyjnej do 57 km (wg cyklu pomiarowego WLTP), który nigdy nie oznacza zasięgu tego trybu w sekwencji (tj. 57 km, a potem nic…). Dlatego system PHEV będzie stale przełączał się między jazdą a ładowaniem, szczególnie podczas jazdy w trybie SAVE.
System PHEV Mitsubishi Motors jest elektryczny w rozumieniu zasilania w pełni bateryjnego, ponieważ mapowanie systemu operacyjnego pozwala na 89 dni jazdy bezemisyjnej po ładowaniu baterii z gniazda (zasięg 45 km - w cyklu WLTP - wystarcza na codzienne dojazdy do pracy). 90 dnia zaświeci się lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej, a system operacyjny PHEV uruchomi automatycznie silnik benzynowy, aby zagwarantować bezpieczną eksploatację układu wtrysku paliwa.
System PHEV jest w pełni automatyczny, bezproblemowy w użyciu i niezawodny.
Wybór, jakiego może dokonać kierowca, to:
• Wybór trybu EV gdziekolwiek i kiedykolwiek uzna to za stosowne
• Aktywacja trybu SAVE - preferowane rozwiązanie w celu zachowania minimalnej dawki energii z akumulatora na później (np. do jazdy w strefie zeroemisyjnej) i ładowanie akumulatora z silnika spalinowego.
• Naciśnięcie przełącznika trybu CHARGE, aby wymusić ładowanie, gdy nie jest dostępne żadne źródło zasilania. System ten będzie miał kluczowe znaczenie dla nowych przepisów w niektórych miastach, które pozwolą na wjazd do czystych stref jedynie pojazdów o zerowej emisji. Kierowca Outlandera PHEV może jechać z przedmieścia korzystając z trybów hybrydowych, a następnie przełączyć się na elektryczny tryb bezemisyjny po wjeździe do miasta.
• Używanie łopatek przy kierownicy do wyboru poziomu hamowania odzyskowego - udało się dopracować precyzję działania systemu, który nie stwarza dziwnego odczucia mniejszej kontroli nad pedałem hamulca, występującego w większości samochodów wyposażonych w układ hamowania regeneracyjnego.

Układ napędowy PHEV 2.0

Cały zespół napędowy PHEV, zachowując swój podstawowy układ, przeszedł kompleksową aktualizację „2.0”, aby spełnić oczekiwania klientów - niektóre z nich dość radykalne:
Nowy silnik benzynowy 2,4-litra, pracuje w obiegu Atkinsona. Rzadko stosowany w branży samochodowej system - głównie w pojazdach hybrydowych lub hybrydowych typu plug-in - cykl Atkinsona (suw pracy dłuższy niż suw sprężania) ma zasadniczo lepszą wydajność i sprawność energetyczną, niż tradycyjne silniki spalinowe z wewnętrznym spalaniem w cyklu Otto.
Zwiększona pojemność skokowa z 2,0 l (w poprzedniej generacji) do 2,4 l daje możliwość ogólnego obniżenia przebiegu krzywej mocy, gdzie cykl Atkinsona można zastosować z systemem zmiennych faz MIVEC, de facto zwiększając osiągi silnika. Efektem wyższej pojemności skokowej silnika benzynowego 2,4 jest wyższy moment obrotowy – wzrósł ze 190 Nm do 211 Nm przy 4500 obr./min. (szczególnie w niskim zakresie obrotów), niższe parametry drgań i hałasu, lepsze przyspieszenie (szczególnie przy niskich i średnich prędkościach) oraz ogólnie niższe zużycie paliwa i niższa emisja CO2:
Równolegle z wprowadzeniem nowej jednostki o pojemności 2,4 litra, pracującej w cyklu Atkinsona z wyższą kulturą, postarano się o zmniejszenie hałasu silnika, stosując dwuwarstwowy katalizator, filtr powietrza o nowej konstrukcji i dodatkową izolację akustyczną układu wydechowego. Moc tylnego silnika zwiększono o 10%, do 70 kW (95 KM). Akumulator napędowy: moc wyjściowa wzrosła o 10% + wyższa pojemność - 13,8 kWh (nowe ogniwa).

Z 5- i 8-letnią gwarancją

Nowy model jest dostępny w trzech wersjach a na liście wyposażenia znalazły się między innymi światła mijania i drogowe LED, system kamer 360 stopni z kamerą cofania, skórzana tapicerka z ozdobnymi przeszyciami, podgrzewana kierownica i szyba czołowa, elektryczne ogrzewanie kabiny, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, system łączności Mitsubishi Remote Control, stacja multimedialna SDA z 8-calowym ekranem dotykowym i interfejsem Android Auto/Apple Car Play, nagłośnienie Mitsubishi Power Sound System, przyłącze do szybkiego ładowania oraz pakiet najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa – BSW, RCTA, FCM, LDW z tempomatem adaptacyjnym ACC. Nabywcy modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2020 otrzymują od producenta aż osiem lat gwarancji (do przebiegu 160 000 km) na elektryczny układ napędowy wraz z akumulatorami. Cały pojazd jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem pakietem Mitsubishi Assistance Package. Miesięczne raty przy zakupie nowego modelu Mitsubishi wynoszą od 1 908 zł netto w przypadku leasingu i 1 996 zł brutto dla kredytu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.