Wiadomości z rynku

Autor:
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2020(98)
z dnia 2020-09-14

Stabilnie i lekko pod kontenerem

Naczepy FLIEGL z innowacyjnymi rozwiązaniami

Uniwersalny Gooseneck - możliwość załadunku kontenerów morskich: 1x20, 2x20,1x30,1x40,1x45 ; waga: od 4400 kg; Typ 1: wysuwany tylko tył; Typ2: wysuwany przód i tył; w przedniej części ramy szyja o wysokości 128 mm pozwala na załadunek kontenerów HIGH CUBE; regulacja pozycji trzpienia umożliwia współdziałanie z dwu- i trzyosiowym ciągnikiem

Naczepy typu LIGHT umożliwiają przewożenie: kontenerów 1x20' z wagą od 2950 kg (chemiczna ADR…), kontenerów 1x40' hc z wagą od 3600 kg, kontenerów 1x45' hc z wagą od 3700 kg i kontenerów 1x40' i 1x 45' hc z wagą od 4000 kg

Fot. Fliegl

Vario Chassis - możliwość załadunku kontenerów morskich: 1x20,2x20, 1x30,1x40,1x45; regulowana długość naczepy umożliwia przewóz ciężkich kontenerów 20-stopowych nie przeciążając osi naczepy i dociążając oś pędną ciągnika; możliwość przewożenia kontenerów starego typu dzięki wysuwanym tylnym zamkom; waga: od 5300 kg; wysuwany tył i przód naczepy

Fot. Fliegl

Naczepa rozsuwana z wywrotem, do kontenerów 30- i 40-stopowych

Fot. Lux-Truck

KIPPER. Naczepy Fliegl zapewniają możliwości załadunku i rozładunku kontenerów morskich: 1x20, 1x20/30 1x30,1x30/40,1x40; cechuje je niska masa własna, możliwość zamontowania dodatkowego osprzętu, szereg dodatkowych opcji pod indywidualne zapytania klienta; waga: od 4500 kg

Fot. Fliegl

Fliegl posiada bogatą ofertę naczep podkontenerowych, a stosowane innowacyjne technologie pozwalają optymalnie dostosować pojazdy do wymagań każdego użytkownika – poczynając od niezwykle uniwersalnej naczepy Gooseneck, poprzez VARIO, VARIO CHASSIS - wywrotka , podkontenerowe chemiczne, aż po naczepy typu LIGHT z wagą poniżej 3000 kg.
Użyte do produkcji podzespoły są najwyższej jakości i pochodzą z renomowanych europejskich firm. Producentami osi są dwie wiodące na rynku firmy: SAF lub BPW.

Lżejsze i niezwykle stabilne

Naczepa Gooseneck jest uniwersalnym pojazdem, którym można przewozić nie tylko standardowe kontenery we wszystkich powszechnych rozmiarach: od 20 do 45 stóp, lecz również TANK- KONTENERY. Szczegóły wyróżniające nową generację tych naczep sprawiają, że są one lżejsze, ale jednocześnie niezwykle stabilne. STABILNOŚĆ w transporcie kontenerów morskich to najistotniejszy element na jakim skupili się konstruktorzy. Potwierdzeniem jest fakt, że naczepa ta nie potrzebuje dodatkowych pozwoleń na przewóz TANK-KONTENERÓW. Nowa wersja przedniej części ramy - szyi o wysokości 128 mm- pozwala na załadunek kontenerów HIGH CUBE oraz sprawną, łatwą obsługę przy transporcie 3-osiowym ciągnikiem.
Dokonano zmian konstrukcyjnych w tylnej części naczepy - spawy są zakładane na siebie, co zwiększa wytrzymałość naczepy. Wzmocnione zostały elementy mocowania kontenerów, zastosowano nową konstrukcję odboju, tylne sprężyny zostały przesunięte do przodu. Wszystko po to, aby umożliwić załadunek i rozładunek towaru od tyłu. Wszystkie podłączenia prądu, pneumatyki zostały dobrze zabezpieczone, kontener można otwierać z przodu i z tyłu. Ponadto Gooseneck w standardzie przystosowany jest do przewożenia agregatu chłodniczego oraz do zamontowania systemu QUICK LOCK- automatycznego mocowania kontenerów. Gooseneck jest absolutnym liderem na tle konkurencji – z masą własną 4,8 t jest lżejsza o 200-300 kg, a przy tym jest niezwykle stabilna!

Z myślą o coraz cięższych kontenerach

Fliegl jak zawsze z pasją dostosowuje swoje produkty do potrzeb rynku, a ponieważ morskie kontenery są coraz cięższe, stąd seria LIGHT.
Kluczem sukcesu naczep Fliegl'a jest niezawodna wytrzymała stalowa rama - z otworami nadającymi jej sprężystość i niezwykłą wytrzymałość. Otwory te są odpowiednio przetłaczane i stosowane przez tego producenta konsekwentnie od 20 lat. Fliegl jako jedyny producent testy z otworami w ramie ma już dawno za sobą, stosuje tylko sprawdzone niezawodne technologie przetłaczania. Wysokogatunkowa stal używana do produkcji ram jest produkowana w fabryce Kruppa na specjalne zamówienia dla Fliegl'a. Wyposażenie konfigurowane jest zgodnie w wymogami nabywcy.

Podkontenerowa z kiprem

Naczepa podkontenerowa Fliegl Vario jest wciąż udoskonalana. Służy ona do transportu 1x20, 2x20, 1x30 i 1x40 i 1x45-stopowych kontenerów. Naczepa Vario posiada łatwe w regulacji ustawienia do wszystkich kontenerów, zapewniające optymalny nacisk naczepy na siodło. Naczepa produkowana jest w dwóch wersjach: V1 – rozsuwana pośrodku i z tyłu, V2 – rozsuwana z przodu, pośrodku i z tyłu. Zaletami naczepy Vario są: niskie koszty eksploatacji, długa żywotność i łatwa obsługa i brak zbędnej elektroniki.
W 2008 Fliegl zaprezentował jako pierwszy na świecie naczepę do transportu 20-, 30- i 40-stopowych kontenerów rozładowywanych w taki sam sposób jak wywrotka. Fliegl tym samym wyznaczył nowe standardy w zakresie elastyczności i bezpieczeństwa transportu. Naczepa posiada bardzo łatwe w regulacji ustawienia na wszystkie kontenery, zapewniające optymalny nacisk naczepy na siodło.
Ten model produkowany jest w kilku wersjach z rozsuwaniem z przodu, w środku, z tyłu oraz w wersji wywrotki. Konfiguracja wyposażenia zależy od potrzeb nabywcy. Zaletami są imponująco niskie koszty eksploatacji, długa żywotność, łatwość obsługi, ograniczona do minimum elektronika oraz niska masa własna.
***
Wszystkie pojazdy wyprodukowane przez firmę Fliegl są ekonomiczne, bezpieczne i wydajne. Innowacyjne i wytrzymałe naczepy i przyczepy wyznaczają nowe standardy. Najniższa waga, optymalizacja kosztów eksploatacji, zużycia paliwa, emisji CO2, praktyczne rozwiązania - to misja firmy. Jak mówią przedstawiciele firmy: „Naczepy są naszą pasją”. Fliegl rozumie potrzebę dostosowywania pojazdów do obecnych wymagań firm transportowych i logistycznych. Wiedza zdobyta od użytkowników pozwala zrozumieć oczekiwania i znaleźć rozwiązanie dla każdego.