Wiadomości z rynku

Autor: zm
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2020(25)
z dnia 20.10.2020

Kto „gra” w karty, ten może… zaoszczędzić

Rozwiązania wspierające przewoźników w czasie kryzysu
W obecnych czasach karty flotowe stanowią istotne wsparcie dla przewoźników w ich działalności. Eliminują konieczność posiadania przy sobie gotówki lub karty płatniczej, odbierania faktury po każdym tankowaniu, upraszczają proces rozliczania zakupów na stacjach paliw, ułatwiają wychwycenie niekontrolowanego tankowania.
Karty flotowe cieszą się coraz większym uznaniem wśród polskich przedsiębiorców. Z takiego rozwiązania korzystają nie tylko wielkie czy średnie firmy, lecz także najmniejsi przewoźnicy. Karty pozwalające na bezgotówkowe regulowanie płatności za paliwo oraz inne produkty bądź usługi, w większości przypadków są już dobrze zabezpieczone, transakcje wymagają zaakceptowania przez podanie kodu PIN, często przypisywane są do konkretnego pojazdu, czy określonego pracownika.
Korzystanie z karty nie tylko usprawnia codzienne wydatki, związane z eksploatacją pojazdu, pomaga także poprawić płynność finansową przedsiębiorstwa, dzięki odroczonym terminom płatności nawet o kilkadziesiąt dni. Faktury zbiorcze za transakcje w wybranym okresie, np. miesiąca, czyli zestawienia wszystkich operacji finansowych, pozwalają na szybszy i bardziej precyzyjny wgląd w wydatki firmy.
Kolejną zaletą używania karty jest wyeliminowanie niekontrolowanego tankowania. Monitorowanie wydatków podczas tankowania oraz śledzenie wykonywanych transakcji pozwala wychwycić nieprawidłowości. Właściciel przedsiębiorstwa ma możliwość wprowadzenia ograniczeń dotyczących czasu, miejsca, jak i kosztów zakupów dokonywanych przez pracownika. Dodatkowym wsparciem w tej kwestii jest oferowany coraz częściej monitoring floty. Według firmy Flotex Polska dobrym rozwiązaniem jest też wybór karty wymagającej podawania stanu licznika podczas transakcji. Pozwala to później sporządzać analizy przebiegów i zużycia paliwa. Z kolei dostępne u operatorów kart programy online pozwalają nie tylko zarządzać wydatkami każdego kierowcy lub pojazdu, lecz także szybko zgłaszać i blokować skradzione karty oraz uzyskiwać powiadomienia o każdej podejrzanej transakcji.
Oferta coraz częściej obejmuje również zwrot podatku VAT z transakcji zagranicznych, a także zwrot akcyzy z zakupionego oleju napędowego. Operatorzy kart obejmują kolejne obszary płatności, ale też kolejne obszary geograficzne, wychodząc poza kraje Unii Europejskiej Branżowi eksperci szacują, że korzystanie z kart flotowych może przynieść oszczędności sięgające 30 proc. wydatków. Poza wspomnianą kontrolą zakupów składają się na to ceny paliwa z rabatem związanym z kartą.
Rynek kart flotowych w Polsce jest niezwykle dynamiczny, wymagający stałego rozwoju oferty i innowacyjności produktów – twierdzą nasi rozmówcy z branży.

Klonowanie ich się nie ima

Firma AS24 zajmuje się kompleksową obsługą firm transportowych w zakresie paliw, opłat autostradowych (również urządzenie EETS), zwrotu VAT i akcyzy oraz innych przydatnych usług (sczytywanie karty kierowcy z tachografu, płatność za mandaty i serwis). Dysponuje obecnie siecią ponad 1000 stacji własnych, zlokalizowanych przede wszystkim w Europie. Ponadto stacje firmowe znajdują się w takich krajach jak np. Gruzja czy Azerbejdżan. Firmowa sieć stacji stale rozrasta się. We wszystkich jest dostępny ON, w większości AdBlue oraz w wybranych krajach CNG i LNG. Firmowymi kartami można dokonywać zakupów na ponad 15 000 stacji partnerskich grupy TOTAL.

Filip Mikosz (AS24): – Proponowane przez nas karty są odporne na klonowanie

Fot. AS24

– Klienci mają do dyspozycji narzędzia do zarządzania kartami w postaci CardControl, Infoservice i Cardalert – informuje Filip Mikosz, manager ds. rozwoju biznesu oraz sprzedaży - region centralny AS24 Polska Sp. z o.o. – Usługi te pozwalają dowolnie ustawiać karty pod kątem ich użycia (np. limit litrów, dozwolone kraje), sprawdzać na bieżąco transakcje oraz ustawić automatyczne alarmy o ich nieprawidłowym wykorzystaniu, czego prykładem może być dziwnie duża ilość tankowanego paliwa. Nasze urządzenia do poboru opłat również informują o wszelkich nieprawidłowościach. Istnieje również możliwość powiązania kart z urządzeniami w taki sposób, by następowała weryfikacja czy na stacji karta pojawiła się wraz z przypisanym pojazdem. To właśnie kompleksowe podejście oraz skupienie na bezpieczeństwie transakcji, stanowią główny czynnik wyróżniający naszą ofertę. Jesteśmy również jedynym operatorem, który ma dedykowany system kart podwójnych dla klientów, u których kierowcy często zmieniają użytkowane pojazdy.
Oferta AS24 jest dostosowna do potrzeb transportu ciężkiego.
– Wszystkie stacje są przystosowane do pojazdów ciężarowych wraz z systemami szybkich pomp i w większości z możliwością tankowania dwóch zbiorników jednocześnie – dodaje Filip Mikosz. – Istotna jest dostępność dla pojazdów ciężarowych oraz możliwość korzystania ze stacji 24/7, co w niektórych krajach nie jest oczywiste. Ponadto system zapewnia wiele narzędzi kontroli ułatwiających zarządzanie kartami paliwowymi i urządzeniami do poboru opłat.
W jakim stopniu oferta AS24 jest wsparciem dla przewoźników w kryzysowym czasie?
– Kredyt kupiecki jest przyznawany u nas w odniesieniu do dokumentów finansowych i rejestrowych, dzięki czemu nie wymagamy kaucji czy dodatkowych zabezpieczeń – odpowiada Filip Mikosz. – Nasz system pozwala uprościć kwestię zarządzania paliwem i opłatami drogowymi. Oferujemy korzystne warunki współpracy. Dzięki kompleksowemu podejściu, możemy znacznie przyspieszyć kwestie odzyskiwania podatków z zagranicy i ograniczyć kwestię czasu potrzebnego na obieg dokumentów w tym zakresie.
Nasz rozmówca zwraca uwagę na narastający problem tzw. klonowania kart paliwowych na stacjach, co według F. Mikosza dotyczy wszystkich operatorów.
– Proponowane przez nas karty są na to odporne, ze względu na to, że są to karty czipowe – uzupełnia przedstawiciel AS24. – Zabezpieczeniem jest brak autoryzacji transkacji paskiem magnetycznym na stacjach AS24. Nawet jeśli ktoś skopiuje pasek magnetyczny z karty, to nie zadziała ona na naszej stacji. Pasek magnetyczny stanowi bowiem dodatkowy identyfikator klienta.
– Polski rynek cechuje się wysokim poziomem konkurencji – podsumowuje Filip Mikosz. – Często drobne detale oferty mają wpływ na podejmowane decyzje. Wybrany operator, tak jak AS24, powinien dysponować jak najszerszym zakresem usług, by ujednolicić i uprościć kwestię faktur. Klienci potrzebują kart bezawaryjnych, takich jak nasze karty czipowe. Istotne jest również ustawianie parametrów dla kart co do ich wykorzystania, tak by maksymalnie ograniczyć możliwość ich nieprawidłowego użycia. Klienci podkreślają również, że chcą mieć stały dostęp do kart poprzez stronę internetową i aplikacje mobilne, które udostępniamy. Posiadamy również uniwersalne urządzenia do poboru opłat zgodne ze standardem EETS. Obecnie obejmują swoim zasięgiem osiem krajów. Niemniej istotny jest rozwój w odniesieniu do paliw alternatywnych. Rozwijamy obecnie siatkę stacji CNG i LNG w całej Europie.

Stacje AS24 są przystosowane do pojazdów ciężarowych wraz z systemami szybkich pomp i w większości z możliwością tankowania dwóch zbiorników jednocześnie

Fot. AS24

Bez pośredników

Karta flotowa Dyskont Paliwowy – Citronex jest głównym narzędziem płatniczym dla klientów, którzy korzystają z usług stacji paliw pod marką Dyskont Paliwowy oraz sieci myjni samochodów ciężarowych – Myjnia Tir.
– Naszą ofertę wyróżnia przede wszystkim kompleksowość, która sprawia, że jest ona wyjątkowo korzystna nie tylko z perspektywy firm transportowych, ale także samych kierowców zawodowych – twierdzą przedstawiciele firmy Citronex. – Na terenie naszych obiektów rozlokowanych przy najważniejszych szlakach komunikacyjnych w kraju, w których honorowane są nasze karty flotowe, znajdziecie Państwo nowoczesne stacje paliw, myjnie samochodów ciężarowych, dobrze zaopatrzone supermarkety, restauracje oferujące smaczne dania kuchni polskiej, a także parkingi dla ciężarówek. Posiadamy również bogate zaplecze sanitarne, które dopełnia obrazu kompleksowych miejsc odpoczynku podróżnych.
Nieustannie rozwijamy naszą sieć, poszukując optymalnych względem wygody naszych klientów lokalizacji, a nasza oferta flotowa ewoluuje w odpowiedzi na potrzeby zmieniającego się rynku. Przykład rozwoju wachlarza świadczonych usług, stanowi jedna z naszych najnowszych inwestycji – jedyny w Polsce strzeżony parking TIR, z możliwością zdalnej rezerwacji miejsc, za korzystanie z którego również można zapłacić kartą Dyskont Paliwowy.
Istotnym wyróżnikiem i przewagą konkurencyjną naszej oferty są również zróżnicowane formy umów i płatności, które czynią ją dopasowaną do charakteru działalności naszych kontrahentów.
Naszą kartę flotową kierujemy przede wszystkim do firm transportowych różnej wielkości oraz innych przedsiębiorstw dysponujących własnymi samochodami ciężarowymi, które poszukują najkorzystniejszej oferty flotowej, koncentrującej możliwie najszerszy wachlarz usług dostępnych przy głównych drogach krajowych i autostradach, a zwłaszcza przy granicy polsko-niemieckiej.

Karta flotowa Dyskont Paliwowy – Citronex jest głównym narzędziem płatniczym dla klientów, którzy korzystają z usług stacji paliw pod marką Dyskont Paliwowy oraz sieci myjni samochodów ciężarowych – Myjnia Tir

Fot. Citronex

Ze względu na trudną sytuację, w której znalazło się obecnie wielu przedsiębiorców, wykazujemy się wobec naszych kontrahentów dużą elastycznością i szukamy rozwiązań optymalnych dla obu stron.
– Dla nas, jako operatora kart flotowych, kluczowe jest uważne wsłuchiwanie się w potrzeby naszych klientów oraz projektowanie oferty w oparciu o wnikliwą ich analizę – komentuje Krzysztof Sobczuk, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie Citronex. – Obiekty należące do naszej sieci stanowią punkty kompleksowej obsługi flot samochodów ciężarowych oraz doskonałe miejsca odpoczynku podróżnych. Dzięki temu, że jesteśmy właścicielem sieci stacji paliw oraz myjni samochodów ciężarowych, oferujemy współpracę bez pośredników, co obecnie stanowi istotny wyróżnik na rynku kart flotowych. Pomimo pandemii COVID-19 nadal się rozwijamy, planując i realizując kolejne inwestycje, które nieustannie poszerzają pakiet korzyści i możliwości, które zapewniamy naszym klientom.

Tańsze paliwo

– Korzystanie z kart paliwowych DKV może przynosić firmom oszczędności ok. 35 gr na litrze paliwa – wskazuje w rozmowie z agencją Newseria Cezary Wiśniewski, doradca DKV Euro Service Polska. – Taką średnią cenę odnotowaliśmy w pierwszej połowie 2020 roku i jest to porównanie pomiędzy średnią ceną hurtową na stacjach DKV z detalicznymi cenami na pozostałych stacjach w Polsce.
Niskie ceny to efekt innego modelu kalkulowania stawek. Są one liczone przez DKV na bazie cen hurtowych SPOT, tym samym są niezależne od polityki cenowej danej stacji.
Na początku pandemii, w marcu, średnia cena paliw na stacjach wynosiła 4,74 zł, a cena hurtowa była o 56 gr niższa. W kwietniu ceny detaliczne mocno spadły, ale również stawki hurtowe uległy obniżeniu, a różnica między nimi wynosiła 42 gr. W maju i czerwcu różnice były nieco niższe i wynosiły odpowiednio 29 i 14 gr.
Przewidywania DKV na temat kształtowania się cen paliw w dłuższym okresie są optymistyczne.
– W Polsce cena hurtowa paliwa budowana jest na podstawie notowań trzech giełd europejskich: w Amsterdamie, Rotterdamie i Antwerpii. Jest to warunkiem bezpiecznego funkcjonowania wszystkich operujących na rynku. Zapewnia to, że cena jest sprawiedliwa i powiązana z innymi rynkami – wyjaśnia Mariusz Derdziak, kierownik sprzedaży, DKV Euro Service Polska. – Notowania giełdowe wskazują dzisiaj na stabilizację cen. Przewidujemy, że nie powinno się to zmienić do końca roku, a ewentualna różnica w cenie będzie wynosiła średnio około 30 gr na litrze paliwa. Musimy jednak uwzględniać obecną sytuację. Jeśli wystąpi załamanie rynku czy powrót lockdownu, stawki też zareagują.

Mariusz Derdziak (DKV): – Notowania giełdowe wskazują dzisiaj na stabilizację cen

Fot. DKV

Obecnie preferencyjne ceny są dostępne na 614 stacjach zlokalizowanych w całej Polsce, w tym m.in. w obszarach przygranicznych, w rejonie Warszawy i wzdłuż autostrady A2.
– Dziś sieć tanich stacji obejmuje wszystkie stacje MOYA, AMIC oraz Pieprzyk, jak również 51 wybranych stacji Lotos i kilkaset punktów należących do lokalnych polskich marek – wylicza Cezary Wiśniewski. – Co ważne, wszystkie transakcje znajdują się na jednej zbiorczej fakturze. Dzięki temu księgowość firm ma ułatwione zadanie, gdyż rozlicza tylko jeden dokument, a kierowcy nie muszą z każdej stacji pobierać paragonów bądź faktur.
Tą samą kartą DKV można płacić w Polsce na ok. 5 tys. stacji znanych międzynarodowych koncernów paliwowych.

Wkraczają z EETS na Węgry

Już wkrótce opłaty drogowe w węgierskim systemie HU-GO będzie można rozliczać za pomocą urządzenia DKV Box EUROPE, działającego w systemie EETS. Zaletą będzie też tryb płatności post-paid.
Operator kart paliwowych DKV rozpoczął fazę pilotażową rozliczania opłat drogowych poprzez DKV Box EUROPE na Węgrzech. Węgierski system HU-GO obejmuje wszystkie autostrady, drogi ekspresowe oraz drogi krajowe. Do tej pory przewoźnicy mogli rozliczać myto na Węgrzech za pomocą karty DKV. Integracja Węgier z jednolitym europejskim systemem poprzez urządzenie pokładowe DKV dla EETS oznacza wygodę, połączoną z wysokiej jakości serwisem w zakresie rozliczeń myta.

Już wkrótce opłaty drogowe w węgierskim systemie HU-GO będzie można rozliczać za pomocą urządzenia DKV Box EUROPE, działającego w systemie EETS

Fot. DKV

– Obecnie nasi klienci mogą rozliczać przy użyciu DKV Box EUROPE opłaty drogowe w Niemczech, Belgii, Francji, Austrii, Hiszpanii, Portugalii, Bułgarii, a także w tunelach Warnow i Herren w Niemczech oraz w tunelu Liefkenshoektunnel w Belgii. Jesteśmy dumni, mogąc włączyć Węgry na tę listę – mówi Jérôme Lejeune, dyrektor zarządzający ds. opłat drogowych w DKV. – Tym samym osiągnęliśmy kolejny kamień milowy na naszej drodze do połączenia całej Europy jednym boxem. Już wkrótce powiększymy ofertę o kolejne kraje.
Istotną zaletą rozliczeń przy pomocy boxa EETS jest forma rozliczeń postpay. Do tej pory, aby regulować opłaty na Węgrzech, firmy transportowe zmuszone były kupować bezzwrotne urządzenie pokładowe lokalnego operatora w cenie 120 euro. Przy wykorzystaniu uniwersalnych boxów EETS koszt ten odpada. Nie trzeba także przedpłacać myta w systemie prepaid, co poprawia płynność finansową przewoźników.
W ostatnich latach Węgry stały się, obok Czech, centralnym punktem dla logistyki w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Droga na rynki Unii Europejskiej z kierunków: Ukrainy, Rumunii czy krajów Bałkańskich, za każdym razem biegnie przez rejon Karpat. Dla Chorwacji przejazd przez Węgry jest alternatywą dla podróży przez Austrię. Znaczenie Węgier jako kraju tranzytowego pomiędzy północą i zachodem a wschodem i południem Europy widać wyraźnie patrząc na fakt, że cztery korytarze transportowe Unii Europejskiej przebiegają przez ten kraj.

Obecnie przy użyciu DKV Box EUROPE można rozliczać opłaty drogowe w Niemczech, Belgii, Francji, Austrii, Hiszpanii, Portugalii, Bułgarii, a także w tunelach Warnow i Herren w Niemczech oraz w tunelu Liefkenshoektunnel w Belgii

Fot. DKV

Łączą technologie satelitarne i DSRC

Eurotoll, spółka zależna grupy Abertis i lider w dziedzinie elektronicznego poboru opłat we Francji, ogłasza dostępność na zamówienie PRONTO SAT - nowego OBU łączącego technologie satelitarne i DSRC.
Korzystanie z jednego OBU w różnych obszarach staje się rzeczywistością, gdyż już dostępnych jest siedem krajów a następne pojawią się w nadchodzących miesiącach.
Jakie są zalety tego OBU?
• Natychmiastowa dostępność siedmiu głównych sieci w Europie:
siedem głównych krajów europejskich (Francja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Austria, Belgia i Niemcy) jest już aktywowanych w OBU. Tak więc, jak tylko urządzenia zostaną dostarczane, przewoźnicy mogą ich używać we wszystkich tych krajach, w których PRONTO SAT jest już certyfikowany.
• Specjalizacja eurotoll i dostęp do zniżek TIS-PL we Francji:
PRONTO SAT OBU integruje specjalny moduł TIS-PL od eurotoll, tzn. Eurotoll jest bezpośrednio podłączony do wszystkich francuskich operatorów autostradowych. Dla klientów oznacza to szybsze fakturowanie i integrację rabatów TIS-PL w bieżącym miesiącu, a także lepszą reaktywność w zarządzaniu TLPC (najdłuższe trasy) i składaniu roszczeń.
• Urządzenie Podłącz & Korzystaj: Aby zwiększyć wygodę i skrócić czas instalacji w pojazdach, PRONTO SAT OBU są zawsze dostarczane w trybie Podłącz & Korzystaj. Kierowcy nie będą proszeni o skonfigurowanie czegokolwiek innego niż liczba osi, ponieważ może się to zmieniać w zależności od konfiguracji pojazdu.
• Instalacja modułowa: W celu przyspieszenia fazy instalacji, urządzenia są dostarczane z modułem instalacyjnym. Oznacza to, że po dostawie użytkownicy mogą zdecydować, czy podłączyć urządzenie pod gniazdo zapalniczki czy na stałe. Mogą nawet zacząć od gniazda zapalniczki, a następnie przejść do instalacji stałej w drugim etapie, na przykład gdy pojazd może zostać unieruchomiony.
• Rozwojowe OBU: Dzięki technologii over-the-air PRONTO SAT można zdalnie aktualizować. Umożliwia to dodanie nowej usługi lub funkcji bez zamawiania nowego OBU, a zatem bez nowej instalacji w pojeździe. W ten sposób użytkownicy w najbliższych miesiącach będą mogli aktywować nowe sieci oraz opcję geolokalizacji.
• Maksymalne zniżki we Włoszech: Dzięki włoskiemu konsorcjum wszyscy klienci eurotoll jeżdżący we Włoszech mają zagwarantowane maksymalne rabaty w tej sieci.
Oferta eurotoll obejmuje również:
• Elektroniczne urządzenia poboru opłat w 16 krajach w Europie:
Poza siedmioma krajami objętymi PRONTO SAT, eurotoll pozostaje uprzywilejowanym ekspertem od opłat drogowych w Polsce, na Węgrzech, w Czechach, na Słowacji, w Szwajcarii, w Holandii, w Danii, w Szwecji i Luksemburgu, tj. w sumie w 16 krajach w Europie.
Dzięki pełnej gamie kart płatniczych, urządzeń DSRC i satelitarnych urządzeń pokładowych eurotoll może oferować rozwiązania dostosowane do rzeczywistych potrzeb przewoźników.
• Wielojęzyczna obsługa klienta: Z siedzibą w Issy Les Moulineaux i Senlis we Francji oraz w Budapeszcie na Węgrzech, wielojęzykowy zespół doradców codziennie pomaga klientom w zarządzaniu i optymalizacji budżetu opłat drogowych.
• Narzędzia do raportowania i automatyzacji: W celu uproszczenia codziennego życia klientów eurotoll oferuje narzędzia do zarządzania, raportowania i automatyzacji wymiany danych. Tak więc, na przykład, dzięki narzędziu MyScope ++ dostępnemu dla użytkownika portalu, klienci mają dostęp do analizy ich wydatków i floty pojazdów. Na przykład mogą zidentyfikować swoje nieużywane urządzenia, ich najdroższe sekcje i śledzić ewolucję ich możliwych TLPC (najdłuższe trasy).
Eurotoll może się pochwalić 170 tys. zainstalowanych produktów i 10 tys. klientów.

Nowe OBU Eurotoll PRONTO SAT, łączące technologie satelitarne i DSRC, obsługuje już opłaty drogowe w siedmiu krajach

Fot. Eurotoll

Karty dla klientów i ich podwykonawców

Firma paliowa International Diesel Service, należąca do państwa Kuwejt, działa już od ponad 30 lat w 26 krajach Europy , oferując produkty i usługi dla firm transportowych. Przedstawiciele firmy zwracają uwagę, że stacje IDS są w pełni automatyczne, co w czasach pandemii ma niebagatelne znaczenie, kierowca samodzielnie dokonuje transakcji przy dystrybutorze i nie jest tak narażony na kontakt z innymi osobami jak to ma miejsce na typowej stacji z obsługą. Sieć IDS jest dostosowana dla transportu ciężkiego (dogodny wjazd , szybka pompa do oleju napędowego, dystrybutor AdBlue), działa 24/7.
International Diesel Service wydaje kartę zbliżeniową z kodem PIN (bez paska magnetycznego), która jest akceptowana w czasie rzeczywistym na wszystkich stacjach firmowych. Taki rodzaj karty jest zabezpieczony przed możliwością kopiowania i dokonywania wielokrotnych transakcji w tym samym czasie w różnych punktach.
Użytkownik karty może wybierać stacje, na których działa, a pozostałe będą zablokowane. Takie ustawienia mogą być zmieniane wielokrotnie przy użyciu portalu klienta I account.
Portal I account umożliwia również blokowanie/odblokowanie kart, zmianę indywidualnych limitów (ilość paliwa i transakcji na dzień, co dwa tygodnie, na miesiąc), dostęp do aktualnych cen, generowanie raportów, pobieranie faktur, wyświetlenie pozostałego limitu kredytowego. Wszystkie wymienione operacje są w czasie rzeczywistym.
Firma wydaje również opcjonalny zestaw dwóch kart, dla pojazdu i kierowcy. Karta pojazdu przypisuje tylko transakcję do konkretnej ciężarówki a karta kierowcy z kodem PIN ją zatwierdza. Pracownicy firmy transportowej otrzymują swoje indywidualne karty i nie przekazują ich nikomu, tak samo jak PIN, który mogą otrzymać w zalakowanej kopercie. Rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo i umożliwia proste raportowanie tankowania danego kierowcy niezależnie od pojazdu, którym się poruszał.
IDS posiada system dla podwykonawców firm transportowych/spedycyjnych nazywany VASP (Value added service provider). Na podstawie umowy trójstronnej pomiędzy IDS, płatnikiem a podwykonawcą są wydawane karty paliwowe. Płatnik, czyli firma udostępniająca karty IDS dla swoich podwykonawców posiada pełną kontrolę nad ilością paliwa, które tankują, poprzez portal I account.

Stacje IDS są w pełni automatyczne, co w czasach pandemii ma niebagatelne znaczenie

Fot. IDS

Z myślą o głównych drogach tranzytowych

Karta PORT24 umożliwia tankowanie w automatycznych firmowych stacjach samoobsługowych oraz na stacjach partnerskich

Fot. Port24

Dzięki karcie PORT24 możliwe jest tankowanie samochodów w automatycznych stacjach samoobsługowych PORT24 oraz na stacjach partnerskich.
– Nasze stacje znajdują się w najlepszych lokalizacjach przy głównych drogach tranzytowych – zapewnia Marcin Tomaszewski, dyrektor handlowy/prokurent w firmie PORT24 Sp. z o.o. – Proponujemy wysokie rabaty, które ustalane są w drodze negocjacji indywidualnych z naszymi partnerami. Tankowanie w sieci PORT24 przyczyni się do zaoszczędzenia znacznych środków przeznaczonych na paliwo. Naszą ofertę kierujemy już nie tylko do firm branży transportowo-spedycyjnej - karta paliwowa sprawdza się w przedsiębiorstwach wszystkich branż i o różnych profilach działalności. Karta paliwowa PORT24 jest najlepszą alternatywą dla przedsiębiorców, dla których zaopatrzenie w paliwa jest istotnym składnikiem kosztów prowadzenia działalności.

Stacje Port24 zlokalizowane są przy głównych drogach tranzytowych

Fot. Port24

Z aplikacją ułatwiającą zdalne zarządzanie flotą

Karta Shell Card jest akceptowana w ok. 36 tys. punktów w 35 krajach, z czego 2,5 tys. lokalizacji jest przystosowanych do obsługi pojazdów ciężarowych. W Polsce użytkownicy Shell Card mają do dyspozycji łącznie blisko 900 stacji Shell i Lotos.
– Karta paliwowa Shell Card umożliwia w bezpieczny i wygodny sposób bezgotówkowe płatności za tankowanie, zakupy na stacjach oraz zapewnia dostęp do wysokiej jakości usług – zapewnia Katarzyna Warzywoda, dyrektor ds. sprzedaży kart paliwowych w Shell Polska. – Produkt pozwala również na dokonywanie opłat drogowych w niemal całej Europie m.in. w Polsce na autostradach A1, A2 i A4 objętych systemem viaTOLL, w Rosji w systemie Platon czy DarsGo w Słowenii, za przeprawy promem, przejazdy przez tunele i mosty we Francji, Hiszpanii, Belgii czy Portugalii. W ramach aplikacji Travis kartą Shell Card można także płacić za myjnie i parkingi.
Jak informuje K. Warzywoda, karta Shell ma wbudowany chip zabezpieczający przed skimmingiem, czyli metodą kopiowania danych z paska magnetycznego, jest chroniona kodem PIN, a transakcje mogą być monitorowane w czasie rzeczywistym. Z Shell Card właściciele floty mogą ustawić limity dla liczby transakcji, ograniczać je do konkretnych dni i godzin oraz kontrolować wydatki swojej floty na bieżąco. To bezpieczne i wygodne narzędzie, umożliwiające firmom transportowym optymalizację kosztów w biznesie. Kartę Shell wyróżnia łatwy sposób zwrotu podatku VAT i akcyzy z aż 31 krajów europejskich, nawet w terminie dwóch tygodni przy minimum formalności.
Do efektywnego zarządzania kartami służy nowoczesna platforma internetowa Shell Fleet Hub, która umożliwia kontrolę wydatków i zużycia paliwa, generowanie raportów, określenie własnych parametrów kontrolnych, limitów oraz alertów e-mail albo SMS.
– Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja związana z koronawirusem dotyka całej branży, dlatego w kwietniu, chcąc wesprzeć spedytorów, wprowadziliśmy na rynek nową aplikację ułatwiającą zdalne zarządzanie flotą – Shell Fleet Assistant – mówi Katarzyna Warzywoda. – Aplikacja pozwala na mobilne planowanie i realizację zleceń transportowych. Umożliwia monitorowanie statusu dostaw w trybie live, optymalizację kosztów, kontakt z kierowcami poprzez czat, czy przyspieszony obieg dokumentów, który zapewnia mobilny skaner. Do końca września 2020 r. aplikacja była dostępna za darmo dla naszych klientów biznesowych.
– Rynek transportowy w Polsce jest jednym z największych w Europie – dodaje przedstawicielka Shell. – Według Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego pod koniec 2019 roku z transportem ciężkim związanych było aż 36 513 polskich firm. Ten sektor dalej będzie się rozwijał, dlatego w Shell ciągle poszerzamy naszą ofertę dla klientów flotowych, aby jak najbardziej dopasować się do ich potrzeb.

Katarzyna Warzywoda (Shell Polska): – Chcąc wesprzeć spedytorów, wprowadziliśmy na rynek nową aplikację ułatwiającą zdalne zarządzanie flotą – Shell Fleet Assistant

Fot. Shell Polska

Z naciskiem na Europę Zachodnią

Firma DS card + drive GmbH z oddziałem polskim w Katowicach, jest udziałowcem w sieci tankpool24, europejskiej sieci nowoczesnych bezobsługowych stacji paliwowych. Tankpool24 jednoczy 19 udziałowców, którzy dysponują łącznie ponad tysiącem stacji paliwowych w Niemczech i w pozostałych krajach Unii Europejskiej.
– W samych Niemczech, z uwagi na wielkość tego rynku, dostępnych jest ponad 550 stacji i czyni nas tam potentatem w kontekście cen i dostępności do stacji, zaopatrzonych w ON i AdBlue – zapewnia Łukasz Najda, dyrektor handlowy na Polskę w card + drive Polska Sp. z o.o. – Nasza oferta jest dostosowana do potrzeb firm transportowych oraz dla ich kierowców. Stacje paliwowe tankpool24 są dostosowane do samochodów ciężarowych z uwagi na szybki proces tankowania, dzięki wysokowydajnym dystrybutorom paliwa, szerokim pasom podjazdów oraz optymalnym lokalizacjom blisko autostrad lub w strefach przemysłowych.

Łukasz Najda (tankpool24): – Dzięki kredytowi kupieckiemu nasi klienci otrzymują odroczony termin płatności, indywidualnie dopasowany do klienta

Fot. card + drive Polska

– Nasz system kart paliwowych na pierwszym miejscu stawia na bezpieczeństwo – dodaje Łukasz Najda. – Wszystkie karty są zabezpieczone systemowym kodem PIN i w przypadku ich utraty mogą zostać zablokowane w bardzo krótkim czasie.
W ofercie firmy znajdziemy kilka systemów kart paliwowych. Jednym z nich jest tankowanie za pomocą karty kierowcy (tachografowej)
– Po zarejestrowaniu takiej karty i jej zdalnej autoryzacji w naszym systemie, kierowca używa jej wyłącznie do tankowania – wyjaśnia Łukasz Najda. – W trakcie tej czynności zbierane są dane, które dokumentują każde tankowanie w każdym miejscu, przy czym tankowane ilości paliwa są ciągle sprawdzane pod kątem wiarygodności. W ten sposób jest możliwa kontrola, który kierowca, kiedy, gdzie i ile zatankował. Ponadto warto dodać, że kierowca lojalnie i odpowiedzialnie traktuje tę kartę, ponieważ jest ona dla niego niezbędna do prowadzenia pojazdu.
Druga propozycja, to tankowanie z użyciem zbliżeniowej karty paliwowej.
– Karta posiadająca chip zabezpieczający, jest to rewolucja wśród kart pod względem bezpieczeństwa – zapewnia Łukasz Najda. – Wystarczy zbliżyć kartę paliwową przed czujką w automacie, obsługującego karty paliwowe, wprowadzić numer PIN i rozpocząć tankowanie.
Kolejna oferta to tankowanie w systemie z dwoma kartami.
– Każdy kierowca otrzymuje imienną kartę kierowcy, dodatkowo pojazd zostaje wyposażony w kartę pojazdu, w ten sposób każdy kierowca może tankować swoją kartą samochód należący do floty swojej firmy – wyjaśnia nasz rozmówca. – Wszystkie systemy kart paliwowych są dla klienta bezpłatne oraz bez jakichkolwiek prowizji. Nasi klienci otrzymują bezpośredni dostęp do Portalu Klienta, gdzie maja wgląd to bieżących transakcji (update co 30 minut), mogą zamawiać nowe karty oraz blokować i edytować już posiadane, ustawiać dzienny oraz rozliczeniowy limit tankowań paliwa. Ponadto mogą sięgać do wszystkich faktur, które przechowywane są w „archiwum” systemu faktur.
– Tankowanie naszymi kartami odbywa się bezgotówkowo, a dzięki kredytowi kupieckiemu nasi klienci otrzymują odroczony termin płatności, indywidualnie dopasowany do klienta – dodaje Łukasz Najda. – W obecnej, kryzysowej sytuacji podczas pandemii, jest to na pewno dużym atutem. Oprócz tego istnieje możliwość kredytowania podatku VAT, to oznacza, że za wszystkie nasze faktury za paliwo klient płaci wartość netto. Wspólnie z naszym partnerem VAT-owskim występujemy w imieniu naszych klientów z żądaniem o zwrot podatku VAT we wszystkich 27 krajach członkowskich UE oraz w Szwajcarii i Norwegii, zgodnie z punktem 8 i 13 dyrektywy UE oraz o zwrot podatku akcyzowego, nakładanego przez niektóre kraje UE.
– Uwzględniając wielkość polskiego rynku transportu międzynarodowego, który wg statystyk stanowi 1/3 floty w UE, zapotrzebowanie na karty paliwowe jest ogromne – podsumowuje przedstawiciel firmy card + drive Polska Sp. z o.o. – Dzięki atrakcyjnym cenom, bardzo dobrej lokalizacji stacji, nowoczesnym rozwiązaniom kart oraz profesjonalnemu serwisowi, jesteśmy pożądanym partnerem w kontekście rozwiązań kart paliwowych w Europie Zachodniej. Mimo kryzysu spowodowanego przez lockdown i małego zastoju w marcu ikwietniu tego roku, od maja potrafiliśmy ponownie wyraźnie zwiekszyć liczbę klientów, a co za tym idzie wolumen paliwa. Mimo niestabilnej sytuacji gospodarczej na świecie, nasza firma stawia na ekspansję i w przyszłym roku powstanie pierwsza własna stacja tankpool24 w Polsce. Planowane są również kolejne własne stacje pod szyldem tankpool24 w kraju.

Tankpool24 jednoczy 19 udziałowców, którzy dysponują łącznie ponad tysiącem stacji paliwowych w Niemczech i w pozostałych krajach Unii Europejskiej

Fot. Tankpool24

Pomogą rozliczyć myto od pojazdów do 3,5 tony

Firma UTA, jeden z czołowych dostawców kart usługowych i paliwowych w Europie, rozszerza swoje portfolio rozwiązań służących do naliczania opłat drogowych w różnych systemach o UTA One® Move, nowe urządzenie pokładowe do obsługi opłat drogowych w czterech krajach europejskich. Rozwiązanie to zostało zaprojektowane dla pojazdów do 3,5 tony, w tym samochodów osobowych i dostawczych.
Carsten Bettermann, dyrektor generalny UTA: – Od lat oferujemy rozwiązania w zakresie opłat drogowych, takie jak sprawdzony produkt UTA One®, który zapewnia ogólnoeuropejską mobilność naszym klientom z branży transportowej i logistycznej. Obecnie wprowadzany UTA One® Move jest nowym produktem, który rozszerza kompleksową usługę na pojazdy lżejszej klasy. Ten krok jeszcze bardziej zbliża nas do celu – osiągnięcia pozycji dostawcy szerokiego pakietu mobilnych rozwiązań oferowanych z jednego źródła.
UTA One® Move umożliwia szybkie rozliczanie opłat drogowych i parkingowych we Francji, Włoszech, Portugalii i Hiszpanii, łącznie ze strefą ograniczonego ruchu na mediolańskiej starówce. Rozwiązanie to może być również stosowane w ramach usługi promowej Caronte między kontynentalną częścią Włoch a Sycylią.
Nowe urządzenie jest przeznaczone dla menadżerów flot oraz kierowców ze wspomnianych krajów, jak również dla klientów międzynarodowych, którzy przejeżdżają przez terytorium tych państw. Oprócz wygodnego rozliczania opłat drogowych to nowe urządzenie pokładowe pomaga zarządcom flot w optymalizacji procesów administracyjnych. Elektroniczna obsługa opłat i jasne fakturowanie eliminują czasochłonne rozliczenia gotówkowe i pracę papierkową, co oszczędza czas. Ponadto użytkownicy mogą z łatwością zmieniać numery rejestracyjne przypisane do urządzeń w internetowej Strefie Klienta UTA na stronie www.uta.com.
Urządzenie UTA One® Move zaprojektowane w sposób umożliwiający szybki i łatwy montaż na przedniej szybie samochodu, jest dostarczane w pełni skonfigurowane. Zewnętrzne zasilanie nie jest wymagane, dzięki użyciu baterii. Nowe urządzenie można już zamówić na stronie www.uta.com. UNION TANK Eckstein GmbH & Co. KG (UTA) jest jednym z wiodących dostawców kart paliwowych i serwisowych w Europie. Klienci biznesowi mogą używać kart UTA do bezgotówkowego tankowania paliwa – niezależnie od marki dostawcy– w ponad 67 000 punktów w 40 państwach Europy, a ponadto korzystać z innych usług w drodze, takich jak opłaty drogowe, usługi warsztatowe czy pomoc drogowa lub holowanie, a także serwis zwrotu podatku VAT oraz akcyzy na paliwo.

UTA One® Move – nowe urządzenie pokładowe przeznaczone dla samochodów do 3,5 tony, z myślą o optymalizacji zarządzania flotą lekkich pojazdów

Fot. UTA