Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Do francuskich miast z oznaczeniem martwego pola

Z początkiem 2021 roku wchodzi w życie dekret dotyczący ciężkich pojazdów
30 listopada 2020

Wzór oznakowania

Fot. securite-routiere.gouv.fr

 
Od 1 stycznia 2021 r. we Francji, wszystkie pojazdy o dmc powyżej 3,5 tony (do transportu towarów i osób), poruszające się w miastach, będą musiały posiadać oznaczenie „martwego pola”, umieszczone po bokach i z tyłu. Rozwiązanie to ma wzmocnić ochronę rowerzystów, pieszych, czyli tzw. wrażliwych uczestników ruchu drogowego. Takie oznakowanie ma uświadamiać im, że kierowca samochodu ciężarowego nie jest w stanie dostrzec ich obecności z każdej strony, w szczególności podczas skręcania w prawo. Nieprzestrzeganie tego obowiązku będzie karane grzywną czwartej klasy.
Dekret opublikowany w Dzienniku Urzędowym z 19 listopada 2020 r. wyłącza z tego obowiązku pojazdy rolnicze i leśne, a także pojazdy służb zimowych i interwencyjne służb zarządzających autostradami lub drogami dwujezdniowymi.
Rozporządzenie określające warunki umieszczania i wzór oznakowania zostanie opublikowane w styczniu 2021 r. Aby umożliwić rozpoczęcie produkcji takich tablic i wyposażania w nie pojazdów, projekt oznakowania udostępniono na stronie: TUTAJ
Według Routiers.com, w okresie przejściowym trwającym 12 miesięcy pojazdy z oznakowaniem po bokach i z tyłu, wskazującym na ich martwe pole, będą uznawane za zgodne z przepisami dekretu, nawet jeśli to oznakowanie nie będzie ściśle zgodne z opublikowanym modelem. Organizacje OTRE, FNTR i Union TLF azaapelowały o przesunięcie daty wejścia w życie tego przepisu po 1 lipca 2021 r. Według nich przewoźnicy potrzebują rozsądnego czasu na uzyskanie od producentów właściwych oznaczeń i umieszczenia ich na pojazdach.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.