Wiadomości z rynku

środa
24 kwietnia 2024

Ford Ranger jako podwozie do zabudowy

Pick-up o dużej dzielności terenowej dla budowlańców i nie tylko
25 listopada 2020

Ford Ranger dostępny będzie jako podwozie do zabudowy

Fot. Ford

 
Ford wprowadza nową wersję Rangera, po raz pierwszy dostępnego jako podwozie do zabudowy. Klienci poszukujący specjalistycznych terenówek do nietypowych zadań – od budownictwa po zastosowania militarne – uzyskują możliwość szybkiego zmodyfikowania samochodu.
Solidna płyta podwoziowa z pojedynczą kabiną modelu Ranger wykorzystuje nadwozie na ramie zapewniając wytrzymałość pojazdu bazowego i poszerzając zakres możliwości potencjalnych wariantów zabudowy. Ford przewiduje, że Ranger w wersji podwozie z kabiną, dysponujący dużymi możliwościami terenowymi, z napędem na cztery koła, wysokoprężnym układem napędowym EcoBlue, wzbudzi zainteresowanie przedstawicieli wielu branż, m.in.: budowlanej, remontowej, ratownictwa, służb i organizacji użyteczności publicznej. Wariant podwozia z pojedynczą kabiną, dostępny w wersji XL, wzbogaca gamę modelu Ranger, który od 2015 roku jest najlepiej sprzedającym się pick-upem w Europie. Oprócz modelu bazowego, jakim jest Ranger, klienci zdecydowani na zakup wariantu podwozia z kabiną, otrzymują dostęp do szerokiej sieci firm zabudowujących, w tym także ekspertów Ford Qualified Vehicle Modifier (QVM), obejmującej ponad 160 akredytowanych firm w 13 krajach, specjalizujących się w modyfikacji pojazdów, zachowujących standardy gwarancyjne Forda.
– Zaprojektowaliśmy Rangera w wariancie podwozia z kabiną dla klientów, którzy pracują w najbardziej wymagających warunkach i potrzebują bezawaryjnego pojazdu terenowego do przewożenia swojego specjalistycznego sprzętu – powiedział Paul Baynes, menedżer ds. konwersji, w dziale pojazdów użytkowych Ford of Europe. – Dzięki wsparciu szerokiej sieci firm Ford Qualified Vehicle Modifier (QVM), Ranger w wersji podwozia z kabiną umożliwia naszym klientom podjęcie pracy wszędzie, gdzie ten samochód jest w stanie dojechać.

Sprawdzony pojazd bazowy

Wersja pojedynczej kabiny pozwala na dobudowanie specjalistycznego nadwozia o długości do 2.518 mm. Sprawdzone podwozie Rangera, z wytrzymałym tylnym zawieszeniem na resorach piórowych i płaską tylną partią pod zabudowę, zapewnia wszechstronną bazę do adaptacji pojazdów o masie całkowitej do 3.270 kg. Ranger w tym wariancie zachował również zdolność holowania przyczepy o masie 3.500 kg, czyli przewożenia dodatkowego sprzętu.

Zabudowy ze wsparciem firmowych systemów

Klienci otrzymują w sieci firm zabudowujących, współpracujących z Fordem, bezpieczne produkty dopasowane do potrzeb użytkowników i tworzone z dostępem do wiedzy specjalistycznej oraz certyfikatem firmy Ford. Dzięki bliskiej współpracy Forda z firmami modyfikującymi nadwozia wykorzystano do maksimum potencjał Rangera jako bazy do szerokiej gamy modyfikacji, takich jak nadwozia skrzyniowe, wywrotki, czy podnośniki koszowe. Wszystkie modyfikacje projektowane i dokonywane w sieci QVM są objęte gwarancją, odpowiadającą warunkom gwarancji firmowej, oferowanej w pojazdach Forda.
Firmy zabudowujące współpracujące z Fordem mają dostęp do szczegółowych instrukcji Forda, dotyczących montażu oraz osprzętu i akcesoriów.
Właściciele mogą ponadto doposażyć swój pojazd, korzystając z wielu elastycznych, opcjonalnych pakietów specjalnych (Special Vehicle Options SVO). Znajdują się wśród nich: złącze elektryczne przyczepy, akumulatory o dużej pojemności do zasilania odbiorników wysokiego poboru oraz moduł sterujący wykorzystujący dane z pojazdu oraz osprzętu zabudowy – na przykład blokujący działanie wywrotki przed unieruchomieniem pojazdu i załączeniem hamulca.

Sprawny na drodze i w terenie

Pojazd, zbudowany na podwoziu Rangera, który bez problemów pokonuje wodę o głębokości do 800 mm, dysponuje przed modyfikacją prześwitem 237 mm oraz krótkim przednim zwisem i dużym kątem natarcia, powinien sprawnie poruszać się w trudnym terenie.
Wysokoprężny, 2,0-litrowy silnik Ford EcoBlue o mocy 170 KM generuje maksymalny moment obrotowy 420 Nm, niezbędny do przewozu ciężkich ładunków. Układ obsługuje sześciobiegowa skrzynia manualna.
Wyposażeniem standardowym jest układ napędu na cztery koła, z prostym przełącznikiem na konsoli środkowej, umożliwiającym kierowcom wybór napędu na tylną oś lub wszystkie koła podczas jazdy, co pozwala szybko dostosować trakcję do zmieniających się warunków. Możliwości terenowe pojazdu podczas pokonywania stromych wzniesień i miękkich nawierzchni poprawia reduktor.
Jeśli klient przewiduje wykorzystanie samochodu w jeszcze trudniejszych warunkach terenu, może doposażyć Rangera w elektroniczną blokadę tylnego mostu napędowego oraz opony terenowe z bieżnikiem zapewniającym wysoką przyczepność na bezdrożach.
Rangera w wersji podwozie z kabiną będzie można zamawiać od stycznia 2021 roku.

Ranger w wersji podwozie z kabiną może wzbudzić zainteresowanie m.in. branży budowlanej i remontowej

Fot. Ford

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.