Wiadomości z rynku

sobota
25 maja 2024

Wzrost popytu online na towary

Dojrzewanie sztucznej inteligencji w łańcuchu dostaw
2 grudnia 2020

Dziś szybko zyskuje na popularności rezerwacja ładunków online

Fot. C.H. Robinson

 
Wzrost popytu online na towary podczas Black Friday i przed Bożym Narodzeniem wystawia łańcuchy dostaw na próbę granic ich możliwości – twierdzą przedstawiciele C.H. Robinson.
– Pandemia zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy - nie ma co do tego wątpliwości – twierdzi Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe.

Zmieniają się nawyki zakupowe

– Według wielu raportów, w tym roku, z powodu znanych wszystkim nietypowych okoliczności spowodowanych przez koronawirusa zmieniły się nasze nawyki zakupowe – komentuje Arkadiusz Glinka. – Ludzie chcąc ograniczyć ryzyko zachorowania decydują się pozostać w domu zamiast pójść na zakupy do lokalnego centrum handlowego. W związku z tym przewiduje się, że w tym roku zostanie osiągnięty szczyt sprzedaży online. Internet staje się w coraz większym stopniu najwygodniejszym sposobem robienia zakupów podczas pandemii, a przy częściowych blokadach i ograniczeniach w całym kraju, a także zwiększonym popycie na towary o tej porze roku, łańcuchy dostaw znajdą się pod niespotykaną wcześniej presją. Należy pamiętać, że takie szybkie i ponadprzeciętnie duże zakupy w ostatniej chwili mogą stanowić prawdziwy problem dla dostawców, producentów i sprzedawców detalicznych. Muszą być przygotowani na ten ogromny wzrost popytu zakupów online i na to, aby potencjalnie skoncentrować operacje w krótkim czasie. Ten okres świąteczny będzie jak żaden inny. Będzie to rok, w którym nie będziemy rozmawiać tylko o gwałtownym wzroście zakupów sztucznych choinek w Internecie, ale także o dojrzewaniu sztucznej inteligencji w łańcuchu dostaw. Nigdy wcześniej specjaliści ds. łańcucha dostaw nie potrzebowali natychmiastowego wglądu w dane tak bardzo. Koronawirus zaburzył dotychczasowe myślenie o łańcuchu dostaw i sztucznej inteligencji. Wraz z technologiami cyfrowymi, takimi jak analityka predykcyjna i Internet rzeczy, uświadomił, że takie rozwiązania są obecnie nie tylko miłym dodatkiem, lecz koniecznością i powinny znaleźć się na liście zakupów wszystkich dyrektorów łańcucha dostaw. Pandemia nauczyła firmy przewidywać nieprzewidywalne, a to wymaga nowych poziomów widoczności i elastyczności, które mogą zapewnić tylko analizy danych w czasie rzeczywistym.

Więcej informacji na temat produktów podczas transportu

Niedawno, C.H. Robinson zawarł sojusz z Microsoft Corporation, tym samym umożliwiając połączenie swojej multimodalnej platformy zarządzania transportem Navisphere z platformą chmurową Azure i Internetem Rzeczy międzynarodowej firmy. Stworzone rozwiązanie logistyczne, będzie zaspokajać potrzebę lepszego wglądu w czasie rzeczywistym i widoczności podczas pandemii poprzez włączenie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji do obsługi analiz predykcyjnych, monitorowania urządzeń IOT. Pozwoli to dostarczyć więcej informacji na temat produktów podczas transportu, bezpieczeństwa danych i zwiększonego zastosowania prędkości.
– Taka współpraca, jak nasza z Microsoftem, będzie miała kluczowe znaczenie dla dostosowania się do nowej normy wyznaczonej przez pandemię koronawirusa, m.in. do ponadprzeciętnych obciążeń łańcuchów dostaw, spowodowanych dużymi wzrostami popytu na towary w Internecie.
Rozwiązanie, które możemy teraz dostarczyć w ramach sojuszu, już wzbudziło duże zainteresowanie ze strony rynków, na których działają nasze firmy. Dzięki niemu przedsiębiorstwa są w stanie rozwijać swoje łańcuchy dostaw i radzić sobie z nieprzewidywalnymi sytuacjami – dodaje A. Glinka.
***
Spółka C.H. Robinson jako jeden z największych na świecie dostawców usług logistycznych 3PL, zapewnia szeroką ofertę usług logistycznych, zaopatrzenie w świeże produkty i usługi zarządzane za pośrednictwem swojej globalnej sieci.
W Polsce C.H. Robinson oferuje dostęp do międzynarodowego i krajowego transportu drogowego, globalnej spedycji, transportu luzem i w specjalistycznych cysternach oraz usług frachtu morskiego i lotniczego.

Arkadiusz Glinka - Dyrektor ds. Zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe

Fot. C.H. Robinson

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.