Wiadomości z rynku

poniedziałek
13 maja 2024

Gdy opona staje się kulą u nogi

Wsparcie serwisów oponiarskich dla flot transportowych
22 stycznia 2021

Michelin: montaż czujnika ciśnienia do rozwiązania Effitrailer

Fot. Michelin

 
O sukcesie branży transportowej i logistycznej decyduje nie tylko liczba podpisanych umów, dostarczonych towarów, czy przyjętych zamówień, ale i sama efektywność funkcjonowania floty. Dlatego profesjonalna obsługa serwisowa, także w zakresie ogumienia, która pomoże zminimalizować ryzyko awarii i zachować mobilność, jest tutaj kluczowa.
Przewoźnicy mogą korzystać z serwisów oponiarskich nie tylko firm produkujących ogumienie i z warsztatów niezależnych. Dla przykładu, usługa DKV Tyre dostępna jest w ramach serwisu DKV Assist, dostępnego dla każdego posiadacza karty DKV i polega na całodobowej pomocy w przypadku awarii opon.
Oferty usług związanych z obsługą opon są coraz szersze i w niektórych przypadkach pozwalają firmom transportowym skupić się na głównym przedmiocie ich, a zarządzenie ogumieniem powierzyć profesjonalistom.

Nie tylko kontrakty flotowe

Firma Bridgestone poszerzyła ofertę wspólną z WebFleet Solutions (dawniej dział telematyki TomTom, przejęty przez Bridgestone w styczniu 2019 r.), dzięki czemu może oferować wiele kompleksowych rozwiązań dla flot, precyzyjnie dostosowując je do konkretnych potrzeb i oczekiwań, niezależnie od typu transportu.
– Na terenie Europy Wschodniej rozwijamy naszą sieć serwisów partnerskich Bridgestone Alliance Partner oraz Bridgestone Partner co zapewnia nam pokrycie na terytorium całego regionu – informuje Przemysław Trzaskowski, communication specialist Bridgestone East Europe. – Dysponujemy również serwisem awaryjnym na terenie całej Europy, w ramach Service Europe 24, pomagając tym samym flotom w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń związanych z ogumieniem.
Cyfryzacja jest nieodłączną częścią obecnych czasów, żyjąc w pośpiechu chcemy oszczędzać czas i znaleźć w jednym miejscu odpowiednie rozwiązania.
– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom właścicieli i menadżerów firm transportowych, którzy potrzebują sprawnych rozwiązań i szybkiego dostępu do ofert, stworzyliśmy portal bridgestonetruck.pl, który usprawnia współpracę na linii flota-diler-Bridgestone – dodaje Przemysław Trzaskowski. – W naszej ofercie znajdują się również kontrakty flotowe, zapewniające stałą cenę opon oraz usług bez względu na miejsce serwisowania opon (w zakresie sieci BAP/BP).
Pakiet Total Tyre Services oferowany przez Bridgestone zapewnia kontrolę opon floty oraz profesjonalne doradztwo techniczne w zakresie utrzymania opon w najlepszym stanie w celu maksymalizacji ich całkowitej żywotności.
W ramach tego programu działa ogólnoeuropejska sieć partnerskich serwisów Bridgestone z całodobowym serwisem naprawczym (poprzez Service Europe) .
Serwisy należące do sieci są profesjonalnie wyposażone we wszelkie urządzenia do obsługi opon tak w stacjonarnych miejscach obsługi jak i w samochodach serwisowych. Ponadto, nowoczesne i efektywne kosztowo narzędzia do zarządzania oponami dostarczają wszelkich niezbędnych raportów ułatwiających sprawne zarzadzanie nimi.
Ogólnoeuropejska pomoc w przypadku uszkodzenia opon działa 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Jak zapewnia firma, 81% ciężarówek wraca na drogę w czasie krótszym niż trzy godziny. Łatwo skorzystać z takiej pomicy: wystarczy jeden bezpłatny telefon do wielojęzycznego centrum obsługi klienta.

Bridgestone: serwisy należące do sieci są profesjonalnie wyposażone we wszelkie urządzenia do obsługi opon, tak w stacjonarnych miejscach obsługi jak i w samochodach serwisowych

Fot. ZM

Z najszerszą siecią warsztatów w Europie

Nie tylko firmy oponiarskie pomagają właścicielom pojazdów ciężarowych utrzymać sprawność ogumienia. Usługa DKV Tyre dostępna jest w ramach serwisu DKV Assist, dostępnego dla każdego posiadacza karty DKV i polega na całodobowej pomocy w przypadku awarii opon. Awarię ogumienia można zgłaszać całodobowo pod bezpłatnym numerem alarmowym: 00800 365 24 365 (połączenie bezpłatne 24/7). Po otrzymaniu zgłoszenia DKV organizuje pomoc i, w zależności od okoliczności, może to być dostarczenie nowej opony na miejsce zdarzenia albo zorganizowanie transportu lawetą do najbliższego warsztatu naprawczego.
DKV współpracuje z siecią około 5300 serwisów oponiarskich w Europie, co oznacza, że kartą DKV można zapłacić w najszerszej sieci warsztatów w Europie. Najbliższy warsztat oponiarski można znaleźć za pomocą serwisu DKV MAPS.
Koszty usług zależą od partnera DKV, który organizuje pomoc drogową. Ze względu na rozmieszczenie warsztatów w całej Europie, ceny usług mogą być zróżnicowane.
Usługa skierowana jest do wszystkich posiadaczy kart DKV, niezależnie od tego, czy działają międzynarodowo czy lokalnie.

Rozmieszczenie warsztatów oponiarskich, które współpracują z DKV w całej Europie

Źródło: DKV

Ponad 2000 warsztatów zlokalizowanych w całej Europie

Oferta usług serwisowych Goodyear dedykowana jest dla flot transportowych, działających zarówno w Polsce, jak i w systemie międzynarodowym.
Jak zapewnia Janusz Krupa, menadżer ds. marketingu opon użytkowych w Goodyear Polska, firma dostarcza najszerszy zakres dedykowanych usług serwisowych w branży, w skład których wchodzi sieć serwisów TruckForce, pomoc drogowa ServiceLine24h w nagłych przypadkach, a także internetowy system zarządzania ogumieniem we flocie FleetOnlineSolutions.

Janusz Krupa (Goodyear): – Warsztaty TruckForce zapewniają również całodobową pomoc mobilną, dzięki której pojazd wraca na drogę w ciągu 120 minut

Fot. Goodyear

TruckForce to zaufana sieć partnerów serwisowych Goodyear w całej Europie.
– TruckForce jest jedną z największych, niezależnych sieci serwisowych – zrzesza ponad 2000 warsztatów zlokalizowanych w całej Europie, które zapewniają również całodobową pomoc drogową, dzięki której pojazd wraca na drogę w ciągu 120 minut – mówi Janusz Krupa. – TruckForce specjalizuje się w kompleksowym zarządzaniu cyklem życia ogumienia do samochodów ciężarowych, dzięki czemu pomaga flotom w pełni wykorzystać inwestycje w opony. Sieć zapewnia wysokie standardy obsługi w każdym miejscu i przez cały okres eksploatacji, niezależnie od tego, czy potrzebne są usługi kontrolne, ponowne bieżnikowanie czy porady ekspertów.
Świadczenia sieci stanowią integralną część kompleksowej oferty Goodyear Total Mobility, obejmującej opony, rozwiązania i usługi klasy premium.
W Polsce sieć TruckForce liczy obecnie blisko 120 stacjonarnych serwisów ogumienia dla pojazdów ciężarowych. Niezależni partnerzy sieci dysponują także mobilnymi serwisami ogumienia, które są naturalną częścią programu Goodyear ServiceLine24h, całodobowej pomocy drogowej związanej z awariami ogumienia, dla flot krajowych i zagranicznych.
– Każdy punkt TruckForce posiada niezbędne wyposażenie i wyszkolonych pracowników do rozwiązywania wszelkich problemów związanych z ogumieniem – informuje Janusz Krupa. – Jeżeli pojazd wymaga pomocy przy drodze, na przykład z powodu przebicia opony, kierowca łączy się z czynnym przez całą dobę centrum obsługi Goodyear ServiceLine24h, które wysyła najbliższy pojazd pomocy drogowej.
Firma oferuje również specjalnie przygotowaną stronę https://serviceline.24assist.eu, która umożliwia zainteresowanym łatwy kontakt z centrum obsługi ServiceLine24h.
– Dzięki najnowszej aplikacji e-Tech, udało się udoskonalić obsługę ServiceLine24h poprzez usprawnienie komunikacji i skrócenie czasu oczekiwania – dodaje J. Krupa. – Aplikacja ta umożliwia również operatorowi pojazdu śledzenie na bieżąco postępu pomocy drogowej.
Dobre efekty przynoszą stałe kontrakty z firmami posiadającymi pojazdy użytkowe.
– Stała współpraca z firmami to podstawa naszej oferty i kontaktów – zapewnia przedstawiciel Goodyear. – Poprzez bezpośrednie wizyty naszych technicznych doradców ds. opon ciężarowych utrzymujemy systematyczne kontakty z naszymi partnerami, doradzamy im w sprawach eksploatacji opon i oczywiście przygotowujemy kolejne transakcje biznesowe. Wszystkie te procesy opisane są w umowie handlowej, zawieranej pomiędzy flotą a Goodyear Polska.

–TruckForce jest jedną z największych, niezależnych sieci serwisowych – zrzesza ponad 2000 warsztatów w całej Europie

Fot. Goodyear

Jeżdżą nawet bez kół zapasowych

Janusz Krupa (Goodyear) zachęca do odwiedzenia strony www.driveresults.eu/pl/stories. W sekcji „opowieści z drogi” przedstawiciele flot transportowych z całej Europy dzielą się swoimi doświadczeniami ze współpracy w ramach Goodyear Total Mobility.
Dla przykładu Jean-Pierre Hein, współwłaściciel firmy Hein Transport, Moselle z Luksemburga twierdzi, że „ServiceLine24h zajmuje się każdym nieoczekiwanym problemem związanym z oponami i umożliwia powrót na drogę w ciągu 120 minut - to zobowiązanie Goodyear, która pomaga nam dotrzymywać obietnic złożonych naszym klientom".
Kolejny kontrahent Goodyear, firma transportowa MC Trans z Rumunii (z ponad 13-letnim doświadczeniem w transporcie cysternami), jeździ bez kół zapasowych. Jak powiedział Mircea Cozma, administrator MC Trans, „mimo że koła zapasowe są używane tylko w sytuacjach awaryjnych, to i tak kosztują.” W 2017 roku zdecydował, że jest to cena, której nie musi płacić - jednocześnie minimalizując czas przestoju i zapewniając efektywność floty. Zamiast przewozić koła zapasowe w każdym z 24 pojazdów, firma zaczęła korzystać z awaryjnego serwisu ServiceLine24h. Jeżeli dojdzie do awarii związanej z oponami w jakimkolwiek pojeździe, w dowolnym miejscu w Europie, ServiceLine24h gwarantuje, że pojazd wróci na trasę maksymalnie w ciągu dwóch godzin.
Mircea Cozma: „Wyeliminowaliśmy koła zapasowe, ponieważ stanowiły one dla nas dodatkowy koszt. Musiały być okresowo sprawdzane i często wychodziły z produkcji, a my nie mogliśmy już ich używać razem z tymi, które były zamontowane w pojeździe. Od kiedy zaczęliśmy korzystać z ServiceLine24h, zarówno my, jak i kierowcy, jesteśmy pewni, że pojazdy bezpiecznie dotrą do celu. Ponadto zmniejszyło się zarówno zużycie paliwa (nie ma już potrzeby transportu koła zapasowego), jak i koszty, biorąc pod uwagę, że cena koła zapasowego jest wyższa niż koszt interwencji w ciągu roku.”

Zestawy MC Trans z Rumunii jeżdżą bez kół zapasowych

Fot. MC Trans

Operują głównie w Polsce zachodniej

Sieć specjalistycznych serwisów ogumienia skupiona przy dystrybutorze opon JMK Sp. z o.o. - OPONY EXPRESS, zrzesza 39 serwisów zlokalizowanych głównie w Polsce zachodniej.
– Serwisy świadczą praktycznie wszystkie usługi związane z obsługą ogumienia w autach ciężarowych, w tym usługi samochodem serwisowym – informuje Jakub Stańczak, koordynator sieci Opony Express JMK Sp. z o.o. – Dzięki mobilnemu serwisowi możemy szybko i sprawnie zareagować na awarię lub też świadczyć usługi w bazie klienta. Powiązanie sieci serwisów z dystrybutorem opon JMK powoduje, że klient może wybierać produkty wielu marek z każdego segmentu cenowego. Dodatkowo JMK posiada zakład bieżnikowania opon na licencji Bandag. Ścisła współpraca pomiędzy JMK a serwisami Opony Express zapewnia szybki dostęp do opon nowych, bieżnikowanych, usług bieżnikowania, ułatwia zarządzanie karkasami, depozytem itp.
Firma zawiera kontrakty z firmami posiadającymi pojazdy użytkowe.
– Współpracujemy z wieloma firmami, w tym np. obsługujemy w ramach
wygranych przetargów zakłady komunikacji miejskiej, firmy w transporcie
krajowym jak i międzynarodowym – mówi Jakub Stańczak. – W zależności od ustaleń z klientem zapewniamy praktycznie wszystkie niezbędne usługi pozwalające klientowi zapomnieć o oponach. Posiadamy grupę handlowców z wieloletnim doświadczeniem w branży opon do samochodów ciężarowych - ich zadaniem jest bieżąca opieka nad klientem.
JMK i Opony Express współpracują z różnymi klientami z branży transportowej - zaczynając od przedsiębiorstw posiadającej kilka pojazdów, kończąc na tych posiadających po kilkadziesiąt i więcej pojazdów.
– Są to firmy w każdym rodzaju transportu: budowlane, regionalne, międzynarodowe, specjalistyczne, komunikacja miejsca – dodaje J. Stańczak.

Sieć specjalistycznych serwisów ogumienia Opony Express świadczy praktycznie wszystkie usługi związane z obsługą ogumienia w pojazdach ciężarowych

Fot. JMK

Zarządzenie ogumieniem oddać w ręce profesjonalistów

Wraz ze zmieniającym się światem transportu i erą digitalizacji Grupa Michelin zwraca szczególną uwagę na rozwój nowych ofert i serwisów, które wychodzą daleko poza oponę w kierunku zarządzania ogumieniem oraz rozwiązań do zarządzania flotą transportową.
– W 2018 roku utworzona została linia biznesowa o nazwie „Services & Solutions”, która pod swoimi skrzydłami posiada i rozwija ofertę outsourcingu zarządzania ogumieniem dla flot transportowych. EffitiresTM, to usługa outorsingu do zarzadzania ogumieniem, natomiast w przypadku floty ze zintegrowanym serwisem oferujemy Tire- Care.
Z kolei Quickscan i Connected Preasure umożliwiają automatyzacje inspekcji pojazdów ciężarowych, a EffitrailerTM to telematyka do naczep. Oferujemy też serwis awarii drogowych - OnCall – informuje Anna Wiśniewska, dyrektorka sprzedaży i operacji „Services& Solutions” w Europie Centralnej.

Anna Wiśniewska (Michelin „Services& Solutions”): – Firma transportowa może skupić się na głównym przedmiocie swojej działalności, a zarządzenie ogumieniem oddać w ręce profesjonalistów

Fot. Michelin

– Naszą kluczową ofertą jest EffitireTM – kontrakt kilometrowy, dzięki któremu firma transportowa może skupić się na głównym przedmiocie swojej działalności, a zarządzenie ogumieniem oddać w ręce profesjonalistów – dodaje Anna Wiśniewska. – W Michelin mamy ogromne doświadczenie dotyczące kontraktów kilometrowych, ponieważ prowadzimy je od ponad 40 lat, w Europie zarządzamy flotą 380 000 pojazdów ciężarowych. Nasza oferta jest znacznie bogatsza niż popularna na rynku oferta Produkt plus Serwis, gdzie klient płaci za oponę i usługę. EffitireTM to całkowity outsourcing zarządzania ogumieniem. Michelin zajmuje się całkowitą gospodarką ogumieniem - od inspekcji ciśnienia i głębokości bieżnika, zamówienia opon, ich rotacji na pojeździe, pogłębiania, wysłania karkasu do bieżnikowania, aż do przygotowania pojazdów do zdania oraz zmiany opon na zimowe jeśli jest to wymagane. Słowem oferta zawiera wszystko co jest potrzebne do osiągnięcia maksymalnego przebiegu, pełnego bezpieczeństwa ładunku i zmniejszenia spalania. Michelin posiada nie tylko ogromną sieć serwisową, ale także rzeszę własnych pracowników – operatorów i audytorów flot, którzy dbają o satysfakcję klienta, inspekcje pojazdów i jakość usług świadczonych przez serwisy partnerskie.
Wartą uwagi nowością w Michelin jest Quickscan – urządzenie do automatycznej inspekcji głębokości bieżnika. Z powodzeniem jest już użytkowane w Europie. Firma planuje pierwsze montaże tego rozwiązania w bazach polskich klientów w 2021 roku.
Jakie są koszty typowych usług?
Jak informuje przedstawicielka firmy, oferta Effitire jest indywidualnie przygotowywana dla każdego klienta. Finalna cena za kilometr zależy od wielu czynników, takich jak wielkość floty, średnie przebiegi, czy liczba baz do obsługi w kraju i za granicą. Istotne są również wymagania klienta dotyczące opon, czy polityka zdawania pojazdów do leasingodawców, a także wymogi prawne krajów, w których dana flota świadczy usługi. Dopiero po analizie tych wszystkich czynników otrzymujemy cenę za kilometr. Firma transportowa płaci tylko za przejechane kilometry.
Uzupełnieniem oferty kilometrowej jest 24-godzinny serwis awarii drogowych OnCall, dostępny także dla użytkowników nie związanych z Michelin kontraktem kilometrowym.
Umowa Effitire zawierana jest na minimum trzy lata.
– Przy podpisaniu kontraktu dokonujemy audytu początkowego floty, podczas jego trwania zajmujemy się całą gospodarką ogumieniem, przygotowujemy pojazdy do zdania, wprowadzamy nowe, z chwilą zakończenia kontraktu dokonujemy audytu końcowego – informuje Anna Wiśniewska. – Co ważne, wartość audytu końcowego musi być równa wartości audytu początkowego. W przypadku zakończenia umowy oddajemy flotę z taką samą wartością ogumienia jak przy jej podpisaniu. Umowa zwykle jest przedłużana, klient, który raz zaznał całkowitego spokoju w kwestii zarządzania ogumieniem nie chce wrócić do samodzielnego zakupu i serwisowania opon.
– Obsługujemy zarówno międzynarodowe floty transportowe mega wolumen, chłodnie, transport paliw, lory z samochodami osobowymi, autobusy miejskie i międzykrajowe czy floty zarządzające odpadami – dodaje nasza rozmówczyni. – Pod koniec 2020 roku podpisaliśmy pierwszą w Europie umowę TireZen, ofertę subskrypcji na zarządzanie oponami dostosowaną do potrzeb floty samochodów dostawczych i osobowych, gdzie użytkownik podobnie jak w ofercie EffitireTM otrzymuje wyliczoną miesięczną stawkę za pojazd w kontrakcie.
Wyróżnikiem oferty Effitire jest to, że usługi świadczone są praktycznie na całym świecie, a to co interesuje polskich przewoźników to fakt, że jest ona obecna ze swoją siecią serwisową w całej Europie. Dzięki jednolitym rozwiązaniom informatycznym, firma na bieżąco zarządza każdą inspekcją i zleceniem serwisowym niezależnie od miejsca.
– 2020 był trudnym rokiem, ale nasze rozwiązanie EffitireTM jest równie dobre na lepsze jak i na trudne czasy, firma transportowa płaci tylko za przejechane kilometry, nie ma kosztów związanych z zakupem i magazynowaniem opon – podsumowuje Anna Wiśniewska. – W przypadku zmian regulacji prawnych np. wprowadzenia wymogu 3PMSF w Niemczech, to my jako podmiot odpowiedzialny jesteśmy zobowiązani do zamontowania opon spełniających wymagania prawne.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.