Wiadomości z rynku

poniedziałek
29 kwietnia 2024

Już zamawiają 16-tonową elektryczną Voltę

Nowy pojazd ma trafić do seryjnej sprzedaży w 2022 roku
2 lutego 2021

16-tonowy pojazd będzie miał zasięg od 150 do 200 km i ładowność 8,6 t

Fot. Volta

 
Volta Trucks stawia na pojazdy ekologiczne, biorąc pod uwagę zbliżający się zakaz poruszania się pojazdów zanieczyszczających środowisko w kilku krajach. Do końca 2021 r. zamierza przedstawić swoje modele, które będą mogły poruszać się w centrach miast. Założony w 2019 roku szwedzko-brytyjski start-up w lipcu 2020 r. ogłosił, że oferuje zainteresowanym firmom możliwość rezerwacji na swojej stronie przyszłej w 100% elektrycznej ciężarówki Volta Zero. Ma to być tzw. pojazdw ostatniej mili.
Członkowie programu „Pioneer” będą mogli skorzystać z pilotażowej floty testowej i zarezerwować samochody produkcyjne w 2022 r. Zostanie zastosowana miesięczna formuła wynajmu obejmująca serwis, konserwację, ubezpieczenie i szkolenia.

Z wyjątkową widocznością

Projekt pojazdu zaczynał się od czystej kartki, co pozwoliło producentowi na centralizację i obniżenie pozycji kierowcy. Bez silnika spalinowego kierowca znajduje się na tej samej wysokości, co pieszy, z widocznością 220 stopni, a nawet 360 st. dzięki systemowi kamer i monitorów.
Pojazd będzie miał zasięg od 150 do 200 km, długość użyteczną 6,90 m (długość całkowita 9,46 m), objętość użytkową 37,3 m3 i ładowność 8,6 t.

Pierwsze zamówienie na 1000 sztuk

Firma Petit Forestier zamówiła już 1000 sztuk! Pierwsze dostawy powinny nastąpić w 2022 r. Francuski długoterminowy leasingodawca, głównie pojazdów chłodniczych, podpisał długoterminowe partnerstwo strategiczne z Volta Trucks, które obejmuje w szczególności współpracę techniczną w zakresie pojazdów chłodni, które będą sprzedawane przez Volta Trucks.
Pełna integracja skrzyni i agregatu chłodniczego zostanie osiągnięta dzięki partnerstwu szwedzkiego producenta z Lecapitaine, przemysłową spółką zależną grupy Petit Forestier, specjalizującą się w projektowaniu i produkcji zabudów chłodniczych.
Na razie istnieje tylko jeden prototyp, zaprezentowany w 2020 roku w Wielkiej Brytanii i wyprodukowany przez brytyjską grupę motoryzacyjną Prodrive. Volta, która ma również oddział we Francji, musi teraz znaleźć partnera do budowy swoich pojazdów.
Źródło: Routiers.com
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.