Wiadomości z rynku

wtorek
14 maja 2024

Zmodernizowany zestaw chłodniczy Schmitz Cargobull

Zwiększono ładowność i uproszczono obsługę
26 stycznia 2021

Zestaw z nadwoziami chłodniczymi firmy Schmitz Cargobull, składający się z zabudowy na podwoziu samochodu ciężarowego M.KO COOL i przyczepy centralnoosiowej Z.KO COOL po modernizacji

Fot. Schmitz Cargobull

 
Zestaw z nadwoziami chłodniczymi firmy Schmitz Cargobull, składający się z zabudowy na podwoziu samochodu ciężarowego M.KO COOL i przyczepy centralnoosiowej Z.KO COOL po modernizacji zyskał na ładowności, usprawniono także jego obsługę.
Konstruktorzy poprawili izolację, aby zapewnić jeszcze bezpieczniejszy transport, obniżyli masę własną pojazdów w celu zwiększenia ładowności, a także wprowadzili rozwiązania ułatwiające obsługę. Zoptymalizowany zestaw został pozytywnie oceniony w firmie logistycznej Pfenning.

W opinii użytkownika

– Nasi kierowcy mogą załadować obie chłodnie jednocześnie. Przyczepa nie musi już być odłączana podczas tego procesu, a całym zestawem z przyczepą wystarczy tylko raz podjechać pod rampę. To naprawdę oszczędza czas – powiedział Manuel Pfenning, dyrektor zarządzający grupy logistycznej Pfenning. To przedsiębiorstwo, z około 3700 pracownikami w 90 placówkach i flotą ponad 800 ciężarówek, plasuje się w czołówce niemieckich dostawców usług logistycznych.
Cały zestaw z przyczepą można ładować i rozładowywać bez rozprzęgania, ponieważ można wózkiem widłowym przejeżdżać z przyczepy do ładowni ciężarówki poprzez rozkładany trap przejazdowy. Oszczędza to czas i miejsce.
Klient Schmitz Cargobull zwrócił również uwagę, że nowy typ wielofunkcyjnej i antypoślizgowej podłogi w nadwoziu umożliwia szybkie i łatwe zabezpieczenie ładunku. Nowa wzdłużna ściana działowa w nadwoziach do transportu wielotemperaturowego to dodatkowy atut. Można podzielić przestrzeń ładunkową w proporcji 1/3 do 2/3. To rozwiązanie umożliwia przewóz mrożonych i świeżych produktów w tym samym nadwoziu.

Nowa wzdłużna ściana działowa w nadwoziach do transportu wielotemperaturowego pozwala na podzieleni przestrzeni ładunkowej w proporcji 1/3 do 2/3

Fot. Schmitz Cargobull

Lżejsza i lepiej izolowana zabudowa

Grubsze ściany boczne, przegroda i podłoga o niezmienionych wymiarach wewnętrznych poprawiły właściwości izolacyjne. Ponadto, w zależności od specyfikacji, zabudowa M.KO COOL spełnia wysokie wymagania certyfikacji ATP / FRC dla łatwo psujących się artykułów spożywczych. Dodatkowo nadwozie waży do 60 kg mniej dzięki zoptymalizowanej konstrukcji, umożliwiającej większą ładowność.
Przyczepa została wyposażona w nowe odboje kompresyjne, który chronią ją podczas załadunku i rozładunku przy rampie. Nadwozie ma te same cechy konstrukcyjne i jakościowe, jak naczepa chłodnia S.KO COOL. Solidne stalowe profile i nowe klamki dopełniają całość.
Przednie drzwi przyczepy Z.KO mogą również służyć jako sterowana pneumatycznie klapa, zapewniająca ochronę przed warunkami atmosferycznymi podczas załadunku i rozładunku. Może pełnić funkcję dachu, chroniąc otwartą przestrzeń między pojazdami np. przed deszczem. Dolnym sprzęgiem z blokadą pneumatyczną można sterować z kabiny kierowcy.

Przednie drzwi przyczepy Z.KO mogą służyć jako sterowana pneumatycznie klapa, zapewniająca ochronę przed warunkami atmosferycznymi podczas załadunku i rozładunku

Fot. Schmitz Cargobull

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.