Wiadomości z rynku

niedziela
19 maja 2024

Po wyroku KIO wybrano wykonawcę kolejnego odcinka S19

Konsorcjum PORR i UNIBEP wybuduje fragment „eski” na północny zachód od Białegostoku
8 lutego 2021

Fot. GDDKiA

 
Oferta konsorcjum PORR i UNIBEP o wartości 405,6 mln zł została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 od miejscowości Krynice (na istniejącej DK65) przez Dobrzyniewo Duże po węzeł Białystok Zachód (długość 10,17 km). To fragment „eski” na północny zachód od Białegostoku.
Przetarg cieszył się sporym zainteresowaniem - wpłynęło dziewięć ofert, z których najtańszą złożyło konsorcjum firm NDI i NDI SOPOT - 403,07 mln zł.

KIO przyznaje racje GDDKiA

Po weryfikacji najtańszej oferty okazało się, że konsorcjum nie spełnia warunków udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia wykonawcy. Po odwołaniu wniesionym przez NDI, sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej, która to wyrokiem z 15 grudnia 2020 r. oddaliła odwołanie konsorcjum w całości, orzekając między innymi, że „(…) zamawiający (GDDKiA) nie naruszył wskazywanych przez odwołującego przepisów art. 22 ust. 1 pkt 2 i ust. 1b pkt 3 ustawy PZP, gdyż słusznie stwierdził, że odwołujący (NDI) nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.”.

Następna oferta - najkorzystniejsza

W tej sytuacji GDDKiA zbadała i wybrała - następną w kolejności - ofertę konsorcjum firm PORR (lider) i UNIBEP (partner), które wybudują ten odcinek S19 za 405,6 mln zł.
Na odcinku Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód zaplanowany został m.in. węzeł Białystok Zachód łączący dwie drogi ekspresowe - planowaną S19 z istniejącą S8. Zadanie obejmować będzie też budowę 14 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów - nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok - Ełk.
Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas). Rodzaj konstrukcji nawierzchni zależny jest od wyboru wykonawcy.

Droga za cztery lata

Droga zostanie zrealizowana w systemie Projektuj i buduj. Podpisanie umowy zaplanowano w pierwszym kwartale tego roku. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024.

Źródło: GDDKiA

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.